Přihlášení

  • Pěstování
  • Popis česneku
  • Odrůdy
  • Choroby a škůdci
  • Články
  • Diskuse: Diskuse na webu Zpět na diskusi

    Česnek odrůda Ivan

    28. 6. 2022 21:03 Zakladatel vlákna: Anna Halcinová
    Dobrý den.Na jaro jsme zasadili česnek Ivan.Nyni nam takto polehl.Poraďte prosim,uz je cas na sklizen? 
    Česnek Ivan aktualni foto
    29. 6. 2022 7:33 Jan Kozák
    Nezlobte se, ale konkurenční firmy nemají rády, když se jakkoli vyjadřujeme k jejich odrůdám.

    Choroba?

    25. 4. 2022 17:51 Zakladatel vlákna: Vítězslav Dotzauer
    Dobrý den,raději se přeptám zda je vše v pořádku. Konečky mladých  listů uhnívají.Postřik Stompem před 10 dny. Spodní listy žluté.Mám to stříknout Ortivou?Děkuji. 
    Žloutenka?Štěpán
    25. 4. 2022 20:00 Jan Kozák
    Omlouvám se, ale tím, že jste "přiznal barvu", nemohu sloužit. Konkurenční firmy nemají rády, když se vyjadřuji k jejich odrůdám.
    25. 4. 2022 21:06 Vítězslav Dotzauer
    Méně více to dělá Vekan a více méně i Bjetín.Nejvíce ovšem Štěpán.Lukan je absolutně v pořádku. Než potvrdím barvu,musím konstatovat,že to bratr v dobré víře postříkal Sulkou a Championem 50 WG.Zbytkem co stříkal stromy.Pak jsme si to vyříkali.Bylo tam totiž Rizocore.Ani moc krve neteklo.
    Barva není dobrá-pomůže Ortiva?
    O Štěpánovi se bavit nemusíme.
    26. 4. 2022 7:23 Jan Kozák
    Trochu níže popsal stejný problém Martin Jurček - mrkněte na to.
    Chemií, potažmo životním prostředím i peněženkou je dobré šetřit, pokud to není nezbytně nutné. Nedostatečný příjem dusíku nevyřeší přípravky na ochranu rostlin, ale pouze přihnojení dusíkem.
    27. 4. 2022 23:05 Vítězslav Dotzauer
    Tento článek jsem četl ale žloutnutí spodních listů mě až tak netrápí.Velice mě trápí to zakončení mladých listů do fialova.A proto jsem to již postříkal Ortivou.Vím že méně znamená někdy více ale toto snad byla jediná možná cesta.Dusíku to dostalo před týdnem asi tak 4x víc než lehce doporučujete(1 kg/100m2 leden vápenatý).V tom to nevidím. Mám to za dva týdny vzít znova Ortivou?Nebo za tři?
    29. 4. 2022 7:39 Jan Kozák
    Ve fialovém zabarvení chorobu neshledávám. Přisuzoval bych to fyziologické poruše, která mohla být způsobená nízkými teplotami v kombinaci s něčím dalším, možná i tím postřikem. V dusíku to určitě není. Ortiva je zbytečná.

    česnek pod mulčem z trávy

    16. 2. 2022 8:20 Zakladatel vlákna: Milan Švec
    Dobrý den, pane inženýre Kozáku. Jsem drobný pěstitel (záhonek ca 10m2), teď přes zimu jsem si pročetl celou zde existující diskusi a při té přiležitosti jsem se dočetl o možnosti zamulčovávání. A aniž bych nějak moc přemýšlel, hned jsem  jak opičák nelenil a už mám na z prosince zasazeném česneku cca 5cm vrstvičku posekané trávy (nejprve jsem ještě pocukroval dřevním popelem). Ale až teď  později mně došlo, že kromě všech výhod, které by to mělo - mohlo porostu přinést, jsem si některé plánované jarní činnosti trochu znesnadnil.Dovolím si proto položit dotaz, zda uvažuji správně-Jarní aplikace -zálivka Clonoplusu s Lignohumátem - zaleji roztokem  běžnou koncentrací a poté ještě "spláchnu" další dávkou již jen čisté vody, abych  vše dostal hlouběji-? Přihnojení ledkem a síranem draselným provedu podobně? A  ohledně případného kypření - kultivace porostu- tato činnost by v tomto případě měla teoreticky odpadnout , nebo  bych se měl v průběhu růstu česneku do porostu s motyčkou občas přeci jenom i přes mulč resp pod mulč  podívat? Samozřejmě, že po zasazení česneku jsem od shora půdu lehce utužil. V těch mých 10m2 by to nebyl uplně neřešitelný problém, ale uvažuji správně, že tato činnost tak jako tak oním zamulčováním opravdu odpadá, uvažuji správně? - Pro zkušené zahrádkáře asi hloupá otázka, ale já jsem nedávno ještě "panelákový" bez jakéhokoliv vzdělání v oboru a toto jsem v diskusi  nikde neobjevil.(V případě sucha budu porost samozřejmě udržovat zálivkou standardně). Děkuji předem za Váš čas, který budete muset věnovat mému dotazu, a tedy lehce s omluvou Milan Švec      
    17. 2. 2022 19:47 Jan Kozák
    V zásadě uvažujete správně. Ledek vápenatý a síran draselný asi plánujete rovněž zálivkou, což by bylo účinnější. Motyčku si nechte schovanou, jednotlivé plevely normálně vytrhejte. Mulč rovněž snižuje potřebu zálivky.
    Ale mě by také něco zajímalo. Vaše příjmení v pátém pádě je Švecu(jak by se asi řeklo na Moravě) nebo Ševče?
    18. 2. 2022 11:43 Libor Hejduk
    Znám osobně několik lidí s příjmením Švec a myslím, že aspoň u nás na jihu Čech používáme tvar Šveci.
    19. 2. 2022 0:42 Milan Švec
    Děkuji za odpověď. 
    A co se týče jména - Vy mi dáváte, pane inženýre :-) . Nuže- Před mnoha lety jsem byl tímto dotazem osloven u stolu, kde již všichni byli v docela povznesené  náladě a  ve finále se do sebe pustili učitelka z prvního stupně s  češtinářem z druhého stupně (Ševče- Šveci), již si nepamatuji, kdo obhajoval jaký tvar, ale bohužel si pamatuji, že z tehdejší diskuse, která byla všechno možné, jen ne klidná,  jasného vítěze nebylo, tož se musím přiznat , že do dneška nevím. A protože jsem od Českých Budějovic ( u nás se říká Budějic), tak na ten moravský tvar Vám odpovědět  neumím už tuplem :-)
    Ještě jednou děkuji a s přáním pokud možno klidného víkendu  Milan Švec  
    19. 2. 2022 12:06 Jan Kozák ml.
    Správcům diskuse se oslovení zobrazí po kliknutí na jméno autora příspěvku, ostatní mohou zkusit mou službu sklonovani-jmen.cz, kterou na webu i v e-mailech využíváme. U jmen s více správnými tvary (jako v tomto případě Šveci a Ševče) volba závisí na rodinné tradici daného nositele jména; zná-li ji mluvčí, je pro něj závazná.
    Celé skloňování najdete na adrese sklonovani-jmen.cz/jmeno-Švec
    20. 2. 2022 12:10 Milan Švec
    Hned se jdu pochlubit manželce, co se mně na těchto Vašich stránkách podařilo právě opět dozvědět za zajímavou informaci.  Víte, já když jsem si teď  přes zimu četl veškerou tuto diskuzi od úplného začátku, tedy u čtení trávil nemálo času, tak ona si mne občas dobírala, cože tady mohu furt dokola studovat nového. A tak mi nezbývá , než opět pánům Kozákům  poděkovat za všechny cenné rady a informace, jež se mně resp nám všem návštěvníkům těchto stránek dostává. MŠ
    21. 2. 2022 16:40 Jan Kozák
    A ještě můžete tu svou panímámu od nás pozdravovat.
    22. 2. 2022 23:21 Milan Švec
    Právě jsem vyřídil. Nejdřív nechápala, tak jsem musel lehce objasnit,  nato se  usmála a  moc prý děkuje. (  musím ale říct, že  ještě dodala, abych Vás příště takovými blbostmi neobtěžoval a to nemluvě , že všichni pak vidí, že nemám co na práci ) 

    vyhledávání v diskusi

    5. 11. 2021 12:37 Zakladatel vlákna: Milan Švec
    Dobrý den, Kozákovi.
    S nadcházejícími "dlouhými zimními večery" se občas snažím pročítat starší vlákna v diskusi,. Někdy bych chtěl číst chronologicky a protože poslední rok dva čtu diskusi poměrně pečlivě, chci si číst tedy vlákna např rok dva zpět, resp nejvíc by se mi líbilo si najet v diskusi úplný začátek (byť třeba 10 let zpě)t a číst pozvolna chronologicky až k té "novodobé" , kterou jsem již "četl". Ale když se snažím dole pod diskusí na těch nabízených stránkach k tomu konci resp začátku prokousat, je to v podstatě nemožné . Měli byste pro mne nějakou radu- fintu, jak na ten úplný prvopočátek  najet ? 
      A v návaznosti na toto  dotaz prosba druhá- když se snažím v diskusi dohledat něco cíleně podle vyhledávače, někdy mně trvá dosela dlouho, než-li se mi podaří zadat ten "správný" výraz- "frázi", která mně to mnou hledané téma vyselektuje. Ale když pak ty příspěvky pročítám, vidím pod nimi, že každý příspěvek diskuse vy přiřazujete do nějaké  tematické "kategorie". Tedy dotaz- nejsem schopen si opět nějakou fintou nastavit , abych měl možnost na obrazovce vidět právě všechna ta temata , do kterých Váš systém pak všechny ty příspěvky  roztřiďuje? A já bych si tedy mohl již v těchto tematických kategoriích rovnou vybrat  to téma příspěvků z diskuse, které by mne v danou chvíli nějakým způsobem zajímá.
    Děkuji předem M. Švec 
    5. 11. 2021 13:22 Jan Kozák ml.
    Naše diskuse funguje tak, že jakmile je na první stránce s adresou cesnek.cz/diskuse dostatek příspěvků, přesunou se na nově vytvořenou adresu diskuse-X, kde X je pořadím stránky. Nejstarší příspěvky tedy najdete na adrese cesnek.cz/diskuse-1. Díky tomuto systému mají starší příspěvky trvalou adresu.

    Stejně fungují i jednotlivé kategorie. Nejstarší příspěvky týkající se pesticidů tak najdete na adrese cesnek.cz/kategorie-pesticidy&strana=1

    Stránku s přehledem všech 330 témat v tuto chvíli nemáme. Aby tento výčet byl využitelný, bylo by potřeba témata uspořádat do hierarchie, ovšem samotné přiřazování do kategorií je velmi časově náročné. Takže i pro mě tohle bude asi práce na ty delší zimní večery.
    5. 11. 2021 21:12 Milan Švec
    Děkuji, super, M.Švec
    5. 11. 2021 23:26 Jan Kozák ml.
    Vytvořil jsem přehled nejpoužívanějších kategorií s náznakem hierarchie:
    Pěstování česneku (2706 příspěvků)
    - Zkušenosti pěstitelů (426)
    - Hnojení (381)
    Močovina (92)
    Ledek vápenatý (61)
    - Moření česneku (299)
    - Pesticidy (199)
    Sulka (180)
    Herbicidy (102)
    Stomp (63)
    Insekticidy (61)
    - Sázení česneku (192)
    Termín výsadby (86)
    - Mráz (183)
    Zmrzlý česnek (103)
    - Sklizeň (180)
    Termín sklizně (142)
    - Skladování česneku (147)
    - Příprava pozemku (116)
    - Plevel (104)
    - Výběr sadby (79)
    - Předplodiny česneku (62)

    Prodej česneku (795)
    - Objednání česneku (227)
    - Recenze prodeje (125)
    - Prodej sadby (113)
    - Konzumní česnek (98)
    - Výběr odrůdy (91)

    Určení škůdce či choroby (470)
    - Škůdci česneku (304)
    Houbomilka česneková (137)
    Vlnovník česnekový (115)
    - Choroby česneku (177)
    Bílá sklerociová hniloba (91)
    - Fyziologická porucha (109)
    - Žloutnutí listů (106)

    Určení odrůdy česneku (149)
    - Odrůdy česneku (138)

    Diskuse na webu (96)
    7. 11. 2021 8:42 Milan Švec
    Hned si to tisknu, ještě jednou děkuji, MŠ

    Hniloba

    27. 9. 2021 8:57 Zakladatel vlákna: Eva Balogova
    Dobrý den, chtěla jsem se zeptat 4 rok se snažím pěstovat česnek. Půdu tak cca 1 měsíc před vysadbou ošetřím vápnem a česnek před vysadbou mořím v Sulce, místa obměňuji a pokaždé se objeví hniloba a mám po česneku, letos pro změnu ani jedna palička. Můžete mi poradit co dělám špatně?Děkuji 
    28. 9. 2021 19:46 Jan Kozák
    Když nevidím Váš shnilý česnek, mohu se jen domýšlet, že máte pozemek zamořený bílou sklerociovou hnilobou. A s tím nic nenadělá ani dusíkaté vápno ani Sulka ani nic jiného. Snad jen propaření, ale to si amatérsky neuděláte. Jistým řešením je pěstování nejranějších odrůd, jako je Anton nebo Bjetin, a jakmile se hniloba objeví, všechno sklidit. Tyto odrůdy už v této době mají cibule přijatelné velikosti. Protože  však mají v sobě ještě hodně vody, je dobré před sušením cibule částečně oloupat: nechat tři suknice.
    30. 9. 2021 11:08 Eva Balogova
    Dobrý den, nepřišla jsem na to jak vložit foto, ale zkusím tedy Rizocore a snad to bude lepší. 
    30. 9. 2021 12:21 Jan Kozák ml.
    Upravit příspěvek (případně k němu přidat obrázky) je možné pouze tři hodiny od jeho uložení.
    28. 9. 2021 21:05 Vítězslav Dotzauer
    Dobrý den paní Balogová
    osobně bych zkusil pěstovat česnek tam kde 20 let nic nebylo a to i na příští roky..Hnilobu si můžete trvale přenášet na obuvi a nářadí.Před rytím použijte dusíkaté vápno a na měsíc zryté zadělejte igelitem.Sadbový česnek nový nejlépe od pana Kozáka nebo od místního česnekáře,který Vám rád poradí.Přeptat se na něj můžete v místním obchodu nebo v hospodě.V Sulce mořit max. 2 hodiny.Žádný hnůj nedávejte jen Cererit plus osobně dávám přímo pod česnek 2 kuličky Cereritu s guanem.Na jaře 2x aplikovat ledek vápenatý a pak močovinu 3 až 5x postřikem na list.A česnek sázet až teplota trvale  klesne pod 8 ° Celsia nebo raději těsně před zamrznutím půdy a to znamená sledovat pečlivě předpověd´ počasí.
    29. 9. 2021 12:35 Antonín Tesař
    Použití dusíkatého vápna proti bílé hnilobě je absolutně neúčinné a pro tento účel se jedná o vyhozené finance. Tím méně jsou účinné sulka, ledek vápenatý i močovina.  Mám to vyzkoušeno, aplikoval jsem tyto prostředky na stejném místě opakovaně nejméně 4x, a to ještě v době, kdy tyto prostředky byly popisovány jeko účinný protředek. I p. Ing. Kozák již účinnost dusíkatého vápna na bílou hnilobu dementoval a uvádí to i ve výše uvedené odpovědi na dotaz paní Balogové. Dusíkaté vápno, jakož i jiné uvedené a další prostředky mají jistě své opodstatnění, avšak ne proti bílé hnilobě. Třeba se něco v budoucnosti objeví, v součané době se jeví trošku optimisticky Rizocore.
    29. 9. 2021 19:27 Jan Kozák
    Na Rizocore jsem zapomněl. Sice Vás bílé hniloby nezbaví, ale určitě ji výrazně zmírní. Takže  můj závěr je takový, že se vysadí nejranější odrůdy a s nimi se použije ještě Rizocore.
    29. 9. 2021 20:13 Vítězslav Dotzauer
    Dobrý den paní Balogová  na Rizicore jsem také zapomněl ale jen z důvodů že budete česnek mít na pozemku,kde 20 let nic nebylo.Mimální vzdálenost 10 metrů od poškozených pozemků .I přesto ho použijte.Na všech ostatních pozemcích hnilobu mít můžete.O to je to horší že si jí nesmíte zavléct na budoucí půdu s česnekem! Výsledek bude tak 50 na 50.Přeji hodně úspěchů  ve Vašem boji.Je velice pravděpodobné že Vaše snažení nebude mít tíženných výsledků.Ale nechci zrazovat od krásného samozahradničení.Já bych do toho šel.Až pak bych řekl "Tak tady budou jen ovocné stromy na 20 let".Ředkvičky,kedlubny,květák a jiné asi bez problémů mít  můžete.Žadnou těžkou hlavu-to je život.Bjetín pán  Kozák ještě má.

    Koupě

    1. 9. 2021 17:02 Zakladatel vlákna: Robert Ichman
    Dobrý den, dá se ještě koupit Benátčan? Nebo ta dárková krabička s více druhý česneku? Děkuji, nějak jsem to asi zaspal, nestihl. V nabídce jsem to neviděl
    3. 9. 2021 15:16 Jan Kozák ml.
    Stále platí, co je uvedené na stránce, na které jste zjistil, že je česnek vyprodaný. Tedy je vyprodaný, možná se některé odrůdy do nabídky vrátí v průběhu září. A pokud na to chcete být upozorněn, vyplňte prosím na té stránce svou e-mailovou adresu.
    7. 9. 2021 22:09 Vítězslav Dotzauer
    Pane Novák plně chápu Váš smazaný příspěvek,jelikož se zde můžeme bavit o česneku od A do B- bohužel dál už to není možné(pravidla diskuse).Lehce chápu Kozákovi(celou rodinu) ale tento web se stal bohudík nadčasovým středoevropským portálem probírajícím současnou problematiku pěstování všeho různého česneku v zemích Českých,Moravských a Slezkých+celé Slovensko.Asi víme komu za to,za ty léta děkovat,ale mnozí by uvítali se zde bavit o všem.Je to jen návrh.Děkuji a prosím o podpoření souhlasu se zde bavit i o jiných odrůdach a o všem co nás trápí.
    7. 9. 2021 23:33 Jan Kozák ml.
    Pane Dotzauere, příspěvek odkazoval na člověka, který vydělával na tom, že falšoval náš produkt. To není konkurence, to je prachobyčejný podvodník parazitující na naší práci. Možná jste nesprávně odhadl, co v tom příspěvku bylo…
    9. 9. 2021 22:21 Vítězslav Dotzauer
    Dobrý den pane Kozáku Jane ml.
    asi tušíte ,žě si myslím ,že víte ,že já vím ,že  Vy víte ,že nemám  křišťalovou kouli abych plně tušil o čem byl smazaný článek!
    Nechci zabřehnout do nebe nebo pekla
     se osočujících záležitostí.
    Tento podvodník nebyl první a asi né poslední kdo se pokouší vydělat na Vašem jméně a potudroucí práci.Jeho jméno a fotka by mě moc zajímala.Ale pokud nemáte dost důkazů k jeho činnosti tak je to jen tvrzení proti tvrzení.Důkazy se na dálku budou dost špatně prokazovat ale pokud by jste na tomto webu oslovil veřejnost k podmětnému prošetření tohoto podvodníka tak je velice možné ,že uspějete!Nesmíte to vzdát! Je to ve Vašem zájmu.Nejsem advokát abych Vám poradil.V Americe by to bylo poškození dobrého jména firmy a cca 10 mil USD odškodnění .Ale držím palce ve Vašem boji.Je to Váš boj.Přeji úspěšný boj a tohoto člověka zašlapejte 100 cm nebo hlouběji,raději hlouběji.Ale nenápadně-raději potmě.A tuto radu nemáte od mě!Asi od úplně někoho jiného.Je to myšleno obrazně.Nebo polopatisticky?
    10. 9. 2021 9:40 Jan Kozák ml.
    Promiňte, ale tato debata je absurdní od okamžiku, kdy jste se ztotožnil s příspěvkem, který jste ani nečetl. To ukazuje důvod, proč je tato diskuse moderovaná – chceme, aby se tu lidé vyjadřovali k tématu.

    Váš boj proti omezování diskuse je docela mimo. Za letošní rok bylo v diskusi skryto 8 příspěvků. Jeden byl odkaz na podvodníka, druhý opilecké plácání. Zbylých 6 byly pouhé duplicity a špatně zařazené příspěvky. Ty vznikají tak, že si tazatel nevšimne (nebo zapomene), že se na danou věc už ptal, nebo dotaz přidá znovu, aby se domohl odpovědi. Takové příspěvky mažeme proto, aby se případné odpovědi a upřesnění zobrazily u jednoho z těchto dotazů a nedělily se mezi oba, což diskusi pro čtenáře znepřehledňuje.
    13. 9. 2021 21:08 Vítězslav Dotzauer
    Děkuji.Doufám v lepší zítřky.
    3. 9. 2021 19:36 Novák Ladislav
    Příspěvek byl smazán, protože porušoval pravidla diskuse.

    Stav objednaných odrůd

    6. 12. 2020 15:15 Zakladatel vlákna: Aneta Struhalova
    Zdravím, přes Agrobio jsem si objednala Vaše certifikované odrůdy. A jsem opravdu moc zklamaná kvalitou. Při dělení palic na stroužky se zvedal jemný prach plísně. Stroužky jsou zeschle, je na nich nějaká houba či co. Jedná se o letošní sadbu, jak je vidno ze štítku. Při prvotním ohledání, nebylo nic zřejmé, až při rozbalení a dělení na stroužky. V každé palici bylo vadných několik stroužků. Ráda bych, prosím, Váš názor, pane Kozáku, jak situaci řešit. Aneta Struhalova 
    HoubaPaliceStroužekBaleníStroužek IIPalice IIFaktura
    6. 12. 2020 17:26 Aneta Struhalova
    Tak procházím diskuzi a zde sám radite, že česnek vyhodit. Hnědé stroužky mám ve Vaší sadbe taky.... 
    6. 12. 2020 18:27 Jan Kozák ml.
    Dobrý den,
    pokud nejste se zbožím spokojená, obraťte se prosím na prodejce. U výrobků se záručním listem existují v některých případech dohody mezi výrobcem a prodejcem, že je možné produkt reklamovat i přímo u výrobce. U česnekové sadby záruční list není, zákazník by tak mohl získat dvojí náhradní plnění. V každém případě reklamace neřešíme veřejně, což jistě chápete.
    6. 12. 2020 19:13 Aneta Struhalova
    Celá sadba za 600,-  je na vyhození. Sám vidíte stav palic či stroužků a dáváte od toho ruce pryč,přesto že jste producentem dané sadby. Chápu to správně? 
    6. 12. 2020 19:27 Jan Kozák ml.
    Promiňte, nebudeme se vměšovat do záležitostí našich obchodních partnerů. Bylo by to krajně neseriózní. Obraťte se prosím na prodejce.
    Ze zásady se nevyjadřujeme k činnosti konkurence. Nechtějte po nás, abychom se vyjadřovali k záležitostem našich partnerů. Vždyť by to znamenalo, že bychom se korektněji stavěli ke konkurenci než k našim spolupracovníkům.
    6. 12. 2020 19:43 Aneta Struhalova
    Ale je to Váš produkt, výsledek Vaší práce. Za to nenesete žádnou zodpovědnost? Proč zmiňujete nějakou konkurenci? Je to Vaše sadba! Byla balena v září, já ji zakoupila koncem listopadu. Chycena už musela jít do distribuce od Vás. Za měsíc a půl nesplesnivi, nezhnedne atd. Takto se přece producent certifikované sadby nemůže chovat. Neřeknu, kdyby šlo o pár kusů stroužků, ale na vyhození je vše. 
    6. 12. 2020 19:49 Jan Kozák ml.
    Obraťte se prosím na prodejce. Výše jsem vám vysvětlil, proč se k tomuto konkrétnímu případu nijak vyjadřovat nebudeme.
    6. 12. 2020 20:00 Aneta Struhalova
    Tak mi prosím vysvětlete, co za binec na těch strouzcich je. Jak se může stát, že komplet je tak akorát na hozeni do pece. Moc hezký produkt Vaši práce. Chápu, že přihodit se může cokoliv, ale Váš postoj k dané situaci je přinejmenším podivný... 
    6. 12. 2020 20:20 Jan Kozák ml.
    Kdybych se v tomto kontextu a před tímto publikem k podobným záležitostem vyjadřoval, mohl bych znevýhodnit vlastního obchodního partnera. Logicky by si pak řekl, že s takto neseriózním producentem spolupracovat nebude. Proto na tento typ dotazů vůbec odpovídat nebudeme.
    Tento prodejce se k našim objednávkám také nikde veřejně nevyjadřuje. To se zkrátka nedělá.
    Kdybyste se zeptala bez vazby na danou objednávku, odpověď byste už nejspíše dostala. Kdybyste byla naším zákazníkem a měla nějakou nesrovnalost s objednávkou, vyjádření byste měla už dávno. Ale ani v takovém případě byste reakci nedostala do veřejné diskuse.
    11. 12. 2020 18:14 Lukáš Chleborád
    Dobrý den. Včera jsem vysadil 1500 stroužků česneku kupovaných přímo od pana Kozáka. Z celé sadby jsem vyhodil 8 špatných stroužků. Nenapadlo Vás, že za (ne)kvalitu sadby může být zodpovědný prodejce například nevhodným skladováním? Proto mi přijde nevhodné napadat výrobce.
    Hezký den 
    12. 12. 2020 15:26 Novák Ladislav
    Plně souhlasím s Lukášem Chleborádem.Česnek určený na sadbu co nejdříve rozdružit a namořit.To samé platí pro co nejdřívější objednání česnekové sadby. V neděli večer v obchodě také nekoupíte čerstvé rohlíky.

    osevní plán

    26. 11. 2020 9:38 Zakladatel vlákna: Petr Matoušek
    Dobrý den pane Kozáku. Zajímalo by mne, jestli striktně dodržujete čtyřletý cyklus pěstování česneku na jednom poli a jestli ano, co pěstujete na polích kde jste měl česnek letos a vloni. Děkuji za odpověď a přeji hezký den.
    28. 11. 2020 14:55 Radek Bohmalský
    Dobrý den,pokud tuto otázku p.Kozák přehlídl,tak je to ok.Pokud ji nepřehlédl,můžete si o tom myslet své.Já už také začínám měnit názor a to ve více věcech.Přeji pěkný den.
    29. 11. 2020 22:29 Jan Kozák ml.
    Z Vašich příspěvků vyplývá, že by bylo dobré něco trochu lépe vysvětlit. Tato firma je v porovnání s ostatními producenty česnekové sadby maličká. Není poloviční nebo čtvrtinová. Je téměř padesátkrát menší. Česnek pro ni není jeden z dlouhé řady produktů; nýbrž jediný, na který se stoprocentně soustředí. Z toho pro zákazníky pramení dvě výhody: toto pracoviště je tahounem a průkopníkem ve svém oboru (vydává více materiálů než všichni ostatní producenti a prodejci česneku dohromady, zefektivňuje tradiční postupy pěstování atd.) a také má zákazník jistotu, že se podnik snaží dělat všechno pro to, aby byl produkt, na kterém je zcela závislý, co nejlepší.
    Je tam ale i řada nevýhod. Tato firma je mnohem více odkázána na počasí. Když úroda nevychází, nemůže si říct, že méně vzhledný (menší nebo pozdě sklizený) materiál vyveze na východ, ať s v Česku nekazí trh; ztrátu nemá čím překlenout a přišla by o zákazníky, z nichž mnozí si česnek kupují i dvacet let. Musí pracovat s tím, co má. Nedosáhne u dodavatelů na takové množstevní slevy, nemůže si leccos dovolit automatizovat, protože stroje by měly návratnost nekonečnou, má velký podíl drahé manuální práce.
    Objevuje se tak spousta představ zákazníků, které bohužel nejde realizovat. Namátkou výběr z hromady přepravců, přednostní vyřizování objednávky, odběry o nedělích, telefonické poradenství atd. (Třeba u toho telefonu je to tak, že pracovník, který ho bere, nesedí v kanceláři, ale pracuje v hlučném prostřední nebo spolupracuje s hromadou brigádníků).
    Tato diskuse je založená na dobrovolnosti, všichni tu odpovídají ve svém volném čase. Reagují na to, na co chtějí. A dělají tak proto, že to považují za užitečné nebo třeba proto, že je baví si s lidmi povídat o česneku. Za tím, že některé příspěvky zůstávají bez odpovědi, není žádné spiknutí. Ale prostý fakt, že se to zkrátka nestíhá.
    28. 11. 2020 17:37 Jan Kozák ml.
    Šlechtěný a ozdravovaný materiál se pěstuje ve sterilizovaném substrátu.
    Část produkce pěstují smluvní množitelé. Pěstují-li větší objem, mívají pole pronajatá. Využívání menších políček se liší pěstitel od pěstitele.
    Část produkce si bratr množí sám. Každý rok využívá jiná pronajatá pole, na kterých se česnek v posledních desetiletích nepěstoval.
    19. 12. 2020 3:25 Alois Juráň
    Dobrý den..To je dobrá metoda!Mne už to taky napadlo,ale nedaří se nikoho ukecat na jeden rok..Ono ale u nás moc urodné půdy taky není.

    zmírnění pravidel diskuse

    20. 9. 2020 15:32 Zakladatel vlákna: Beda Svoboda
    Pane JENDO  ml.,před časem jsem tu  odpověděl na dotaz, bohužel jsem nevědomky uvedl jméno již neexistujícího tv pořadu, tak mi příspěvek byl poprávu smazán. příspěvek jsem opravil a odeslal a byl též smazán. Po prostudování pravidel jsem zjistil, že nelze opakovat příspěvek. Člověk je tvor omylný, nešlo by upravit pravidla tak, že by OPRAVENÝ příspěvek byl zveřejněn? Vždyť pak už o nic, co by bylo na závadu nejde... Děkuji,B.
    Zařazeno: Diskuse na webu
    25. 10. 2020 10:49 Jan Kozák ml.
    Váš druhý a třetí příspěvek nebyly smazány proto, že opakovaly text, který byl dříve odstraněn, nýbrž proto, že všechny 3 příspěvky porušovaly pravidlo o konkurenci.

    cesnek sklizen

    15. 7. 2020 13:53 Zakladatel vlákna: pavel vana
    Kdy sklidit, foto je týden stará, odrůdu neznám, paličák.
    15. 7. 2020 13:59 pavel vana
    Stvoly jsou suché,ohnuté zčernalé, zelené tak 3 listy, stonek květu narovnaný.
    Děkuji za info pošlu foto zítra.
    21. 7. 2020 9:15 Jan Kozák ml.
    Obrázky lze k příspěvku přidat do 3 hodin po uložení příspěvku. (Stejnou dobu je možné přípěvek upravovat.) Poté je případně nutné vložit příspěvek další a snímky přidat k němu.
    Odpověď k příspěvku se přidává pomocí odkazu „Odpovědět“ u daného příspěvku. Pokud se místo toho založí nový dotaz, zůstane původní vlákno bez odpovědi a u nového není jasné, na co navazuje.

    Už jsem zase tady

    25. 1. 2020 18:23 Zakladatel vlákna: Jan Kozák
    Neztratil jsem se, jen jsem byl v intenzívní péči lékařů. Už zase můžeme pokecat. Teda písemně, samozřejmě.
    Zařazeno: Diskuse na webu
    27. 1. 2020 18:21 Jozef Sisak
    POTEŠUJUCA  infor. prajem nech sa Vam ďalšie zdravotne problémy vyhýbajú  a terajšie uspešne zvladnete . 

    Pripomienka

    8. 1. 2020 21:15 Zakladatel vlákna: Jozef Sisak
    Pozdravujem všetkých nadšencov pestovania cesnaku a prajem zdravie a ....
    v Novom roku .
    p. Kozak mohli  by sme tento čas kým nastanú každoročne temy podľa kalendara ,  využiť na odpovede - prispevky  na  ktore doteraz ten čas nebol alebo bolo potrebne vykonzultovať niektore detaily aj s inymi odbornikmi.
    Zařazeno: Diskuse na webu
    21. 1. 2020 17:50 Jan Kozák ml.
    Vaši iniciativu vítáme. Za každý dotaz, který po konzultaci
    s odborníky zodpovíte, budeme rádi.
    23. 1. 2020 15:13 Jozef Sisak
    Asi sme sa nepochopili , odpoveď čakam od Vás - na zaklade odpovedi na prispevky 19.12. Jiri Polach alebo 10.11. Pavel Skala to na upresnenie . Inač sa teším na ten kolotoč oakovanych otazok s prichodom jari . 
    25. 1. 2020 12:20 Jan Kozák ml.
    Bohužel nerozumím, proč se těšíte na opakující se dotazy a co tím naznačujete.

    Pokud vás dané otázky zajímají, bude lepší zkusit odpovědi najít než referovat o tom, že čekáte, až to za vás udělá někdo, kdo se tomu aktuálně věnovat nemůže.

    Mnoho zemědělců má sice v zimě volnější režim, u této firmy tomu tak není. Nevěnuje se totiž jen prodeji sadby, ale také množením (nejen prostřednictvím smluvních množitelů, ale i na vlastních plochách), šlechtěním nových odrůd, udržovacím šlechtění a výzkumnou činností. Mezi prodejními sezónami žádná pauza není.
    27. 1. 2020 19:20 Jozef Sisak
    Je mi ľuto že tak ste pochopili moju "pripomienku "
    ak mam nazor na nejaku temu tak sa vyjadrím s tym že pre mňa každa informacia ma cenu .
    Pripomenute otazky ma zaujimaju , lebo sam som odpoveď na ne NENAŠIEL . POKLADAM vAS ZA ODBORNIKA preto som čakal na Vaš nazor.

    Čo sa tyka opakujucich otazok , pri doštudovani tem som sa často dostal aj na stranky tejto diskusie a registroval som opakujuce otazky v rovnakom časovom obdoby roka . ma to výhodu že pribudali aj okrem klasiky Novinky ktore sa nedostavaju k malopestovateľom. ZA ČO VAM Ď A K U JE M

    Omluva

    6. 12. 2019 20:05 Zakladatel vlákna: Jan Kozák
    Omlouvám se všem diskutujícím a čtenářům této diskuse, že jsem se na nějakou dobu odmlčel. Ale po operaci ramene jsem sice mohl myslet, ale ne psát. Tazatelům na e-mailu se ozvu v nejbližších dnech.
    Zařazeno: Diskuse na webu
    7. 12. 2019 12:12 Libor Hejduk
    Přeji brzké uzdravení, bezproblémovou rekonvalescenci a užijte si trochu klidu, zvláště pak teď před svátky. Ale jak to sám znám, člověku to nedá a pořád něco dělá.
    13. 12. 2019 15:17 Jozef Sisak
    Pripajam sa k želaniu   skoreho uzdravenia .

    Herbicidy, hnojiva

    28. 1. 2019 13:33 Zakladatel vlákna: Jan
    Zdravím, chtěl bych se zeptat, jestli máte někdo zkušenosti s tímto herbicidem clinic CF. 

    A postřik Sk Sol. Dekuji
    29. 1. 2019 19:43 Jan Kozák
    V ČR jsou registrovány Clinic TF a Clinic Up. V obou případech se jedná o účinnou látku glyfosát, která je v poslední době silně pranýřována. Asi oprávněně. Pokud je pozemek určený k výsadbě česneku silně zaplevelen vytrvalými bylinami (např. pcháč, šťovík, pýr), má použití této účinné látky odůvodnění v létě, kdy jsou tyto vytrvalé plevele v plné vegetaci. Na likvidaci mladých plevelů na začátku vegetace doporučuji už více jak třicet let opakované vláčení porostu lehkými branami.
    Hnojivo SK sol sice sami nepoužíváme, přesto ho s klidným svědomím mohu doporučit. Spíš bych ho použil během vegetace jako listovou výživu než aplikaci při přípravě půdy. Ale nezapomeňte přitom na dusík. Výživa musí být vyrovnaná.
    Při této příležitosti bych chtěl poprosit všechny dotazující, aby při uvádění názvů ochranných přípravků, hnojiv nebo pomocných látek je správně psali. Myslím tím např. velká a malá písmena, také mezery. Zjednoduší nám to odpovědi, protože často musíme vyhledávat, co vlastně má tazatel na mysli.

    Návrh

    14. 11. 2018 15:26 Zakladatel vlákna: Jozef Sisak
    Pan Kozak .Ak je to aktualne , prichadzaju žiadosti o určenie odrody, niekedy s kvalitnymi fotografiami podľa ktorych odrodu určite. Nedalo by sa presunuť kvalitne snimky k popisom odrôd aj napr. až 3 skupiny s uvedenym mena autora?     Neviem ako je to s autorskymi pravami to je otazka na pravnika , možno by stačilo do pravidiel doplnit bod : autor fotografii  dava súhlas na ich ďalšie použitie .  Vytvorenie novej  sekcie :  Rusak - ruske klony  a neurčene odrody . s možnostou prispievať  od pisateľov ? 
    To iste  urobiť aj v sekcii chorôb cesnaku. Možnosť pripojenia okrem fotografii aj kratkeho videa ??
    14. 11. 2018 20:17 Pavel Dohnal
    Připojil bych svůj souhlas, hlavně ohledně těch chorob, které naštěstí zatím nemám. Jestli by se dal rozfázovat třeba postup nepopulárního vlnovníka, jak vypadá napadený česnek v zimě, na jaře, nějaký kalendář,jak na to. Všichni se nedostali k Vaší brožurce za 5 Kč. Ubylo by dotazů, jak, kdy a v čem mořit atd. Hlavně chybí ty fotky na jedné straně nemocných a na druhé straně poškozených česneků. U poškozených, ať fleky nebo mechanicky, pokud není narušené srdíčko, se dá vesele sadit! Ukázat, že pokud má podpučí hnilobu, nic z toho nebude. A že když se na stroužku objeví tečka, nemusí jít zahradník k psychiatrovi. Osvěta, pánové! Děkuji. A všem zdravíčko!!! 
    16. 11. 2018 10:02 Jan Kozák ml.
    Dobrý den, pane Sisaku, děkujeme za nápad. Fotografie postupně přidáme.
    Budeme-li chtít využít snímek uživatele, domluvíme se s ním individuálně. Paušální souhlas požadovat nebudeme.
    Diskusní příspěvky s určováním odrůd najdete na adrese https://www.cesnek.cz/kategorie-urceni-odrudy-cesneku
    Existuje i sekce, kam zařazujeme příspěvky týkající se skupiny „ruských paličáků“: https://www.cesnek.cz/kategorie-ruske-palicaky
    19. 11. 2018 6:32 Jozef Sisak
    P.Kozak. Ďakujem za adresy pomohly a zaroven  ma to priviedlo k myšlienke : okrem pravidiel vytvoriť aj : Ako to funguje -  navod ako použivať a orientovať  sa v diskusii. napr. zoznam tem či najčastejšie formulacie nazvov  prispevkov.     Pomohla by aj funkcia ako na facebooku UPOZORNENIA . na reakcie na moju otazku - prispevok alebo na odpoveď.  Lepšie ako sa preklikavať cez  diskusiu .  Ako s možnosťou kratkeho videa ?
    19. 11. 2018 13:30 Jan Kozák ml.
    Vývoj diskuse byl před dvěma lety pozastaven. Vypracování dokumentace nedokončených funkcionalit by bylo na úkor jejich dokončení.

    Nejčastější název příspěvku s dotazem na česnekovou sadbu zní „Dotaz“, druhý je „Česnek“ a třetí nejčastější nápad na nadpis je „Sadba“. (Když to průběžně opravuji, představím si knihovnu, kde je na hřbetech všech knih název: „Kniha“.) Nejsem si jist, zda by takový seznam uživatelům mohl jakkoliv pomoci. Pracuji na rozřazování příspěvků do témat, která budou mít lepší využití, ale ještě to potrvá.

    Zvýraznění posledních příspěvků je v plánu. Ale bohužel to není aktuální priorita.

    Výnos Česneku

    10. 11. 2018 10:04 Zakladatel vlákna: Jiří česnek
    David Pys z 18.9.10.27
    Zařazeno: Diskuse na webu
    10. 11. 2018 10:26 Jan Kozák ml.
    Pane Jiří, prosím, po napsání příspěvku si jej neprve přečtěte a zvažte, zda je pro čtenáře srozumitelný, a teprve poté jej případně odešlete. Významná část vašich textů bohužel nedává smysl.
    11. 11. 2018 19:59 Pavel Dohnal
    Příspěvek byl smazán, protože porušoval pravidla diskuse.
    12. 11. 2018 19:28 Jiří česnek
    Příspěvek byl smazán, protože porušoval pravidla diskuse.

    porucha

    25. 8. 2018 15:54 Zakladatel vlákna: Helena Malá
    Na jaře jsem mezi česnek podzimní ještě dosadila asi 5 ks česneku . Odrůdy neznám, měl být ke snědení takový zbytek. Nevíte co to s ním je? Myslím, že byl zasazen, až na jaře  a to bude ono. Bude mít paličky? Posílám obr. Nejde mi vložit obrázek , neví někdo proč? Už jsem několikrát vkládala a ok, nyní nic.
    Zařazeno: Diskuse na webu
    28. 8. 2018 9:15 Jan Kozák ml.
    Vkládání obrázků do diskuse jsem po Vašem upozornění opravil.
    Děkuji za pomoc.

    Neznámá odrůda

    11. 7. 2018 6:37 Zakladatel vlákna: Tomáš Bašta
    Dobrý den pane Kozák. Opožděně dodávám fotky neznámé odrůdy česneku, na kterou jsem se doptával v dotazu z 28. 6. 2018. Doufám, že napomůžou k lepší identifikaci. Děkuji Vám za radu.
    Množství semen v pacibulce: cca 18
    Množství stroužků v cibuli: cca 8
    Porost česneku - prvních pět řádků z pravaSklizený česnekPacibulkyBližší pohledCibule bez suknicCibule bez suknicŘez cibulíPacibulka - bližší pohledSemena pacibulky
    11. 7. 2018 21:25 Jan Kozák
    Tak má vypadat dotaz k určení odrůdy. To se pak pěkně zkoumá.
    Je to typ krajové odrůdy okolí Rožďalovic. Pokud jste z této oblasti, bude to třeba bezejmenný klon, jinak jsou na výběr odrůdy (podle abecedy) Blanin, Ropal, Tantal.

    Postrik na plevel.

    4. 6. 2018 10:42 Zakladatel vlákna: Marie Hálková
    Příspěvek byl smazán, protože porušoval pravidla diskuse.
    Zařazeno: Diskuse na webu
    5. 6. 2018 9:10 Radek Bohmalský
    Dobrý den pí.Hálková,nechci Vám do otázky nějak mluvit,ale pokud nepoužíváte ve větách háčky a čárky,myslím,že na Váš dotaz nebude zodpovězeno.
    Přeji pěkný den
    5. 6. 2018 12:18 Alois Juráň
    Dobrý den, máte pravdu. Nemají rádi když se przní čeština.
    5. 6. 2018 13:12 Marie Hálková
    Děkuji za upozornění.
    Ale my mladší generace takhle píšem slále.
    Takže mne ani nenapadlo;že tak normální věc může být problém.
    Přece se tu řeší česnek .
    A ne vzhled písma .
    Ale i tak děkuji.
    10. 6. 2018 21:00 Helena Malá
    Nemohla jsem to přejít bez povšimnutí. Ta věta" my mladší generace .......a že normální věc.... ",  to snad nemůže někdo ani napsat.

    Modra hniloba

    5. 1. 2018 23:14 Zakladatel vlákna: Blanka Fuskova
    Dobry den. Pri zlom uskladneni som zistila, ze sa na hlavickach v spodnej casti korienkov sa objavila trochu zacinajuca plesen, podla popisu asi modra hniloba. Chcem sa opytat ci je mozne este tento cesnak, strucky pouzit na konzumaciu a pripadne ci este vhodny aj na sadenie. Dakujem za odpoved.
    6. 1. 2018 19:21 Jan Kozák
    Modrá hniloba (Penicillium) napadá neživá pletiva, není tedy parazitem, ale saprofytem. Objevuje se při zvýšené vzdušné vlhkosti na suknicích (slupkách), podpučí, hlavně však v místech mechanického poškození. Posledně jmenované bych pro konzum ani výsadbu nepoužil, pokud je Penicillium na sukniích nebo podpučí, není problém ani potravinářský ani sadbový.
    A paní Blanko, použijte, prosím Vás, příště diakritiku (čárky a háčky nad písmeny). Bez ní je i slovenština degradovaná. A možná bych Vám pak ani neodpověděl.
    7. 1. 2018 0:34 Blanka Fuskova
    Ďakujem veľmi pekne za Vašu odpoveď.

    Poďakovanie a Prianie

    24. 12. 2017 12:27 Zakladatel vlákna: Igor Macúš
    Ďakujem rodine Kozákových, za všetko čo robia pre zachovanie
    poctivého cesnaku a za trpezlivosť v diskusii a želám im ako aj Vám Vážený
    pestovatelia pokojné  prežitie Vianočných
    sviatkov.

    Do Nového roku prejem pohodu a peknú úrodu a v diskusii
    menej opakujúcich sa otázok k rovnakej téme ;)

    IgoR
    24. 12. 2017 15:44 Jan Kozák
    Děkujeme za přání. Vám i všem ostatním česnekářům přeji do nového roku hodně lásky. Ať ji umíme dávat i brát celými hrstmi.

    Jak se sem vkládají fotky?

    8. 8. 2017 20:22 Zakladatel vlákna: Veronika Kolocová
    Pardon, toto měl být pokusný dotaz, nejde smazat...
    Tlačítko "Přiložit obrázek" se objeví až po odeslání dotazu.
    8. 8. 2017 21:43 Miroslav Čivrný
    Přesně tak;-)
    ... dotaz jde určitě smazat 
    9. 8. 2017 9:32 Jan Kozák ml.
    Systém diskuse neumožňuje odstranění příspěvku. Správci diskuse (poznáte je podle toho, že vedle příspěvku mají kulatý obrázek) mají pouze nástroj, kterým se nevhodný příspěvek překryje textem: „Příspěvek byl smazán, protože porušoval pravidla diskuse.“
    Je tomu tak proto, že nás někteří uživatelé rádi obviňují z toho, že odstraňujeme příspěvky, které se nám „nehodí do krámu“. Fakt, že tu za posledních 5 let žádný příspěvek nezmizel, je však pádný protiargument, který podobná nesmyslná nařčení vyvrací a předchází se tím zbytečným dohadům. Zároveň jde o transparentní přístup k zákazníkům.
    9. 8. 2017 9:18 Jan Kozák ml.
    Obrázky se skutečně přidávají až po uložení příspěvku. Snímky pak lze přidávat po dobu 3 hodin. Po stejnou dobu je možné příspěvek po uložení upravovat.
    Počítáme s tím, že vývoj systém diskuse bude obnoven. Možnost přidávání obrázku zároveň s příspěvkem je jednou z věcí, které máme na seznamu.

    Rizika vysadby .

    7. 8. 2017 8:55 Zakladatel vlákna: Richard Bily
    Dobry den, mam dotaz jak velke riziko je vysadba cesneku po bramborach a jakymi opatrenimi lze rizika eliminovat. Dekuji Bily Richard
    7. 8. 2017 12:36 Miroslav Čivrný
    Vše je uvedeno tady:
    https://www.cesnek.cz/pestovani
    Já osobně sázím pravidelně po bramborách a vše je v pořádku, česneku se daří  ;-)
    7. 8. 2017 21:52 Zdeněk Mácha
    Lidi nečtou a pak se tu opakují kolikrát ty samé dotazy
    8. 8. 2017 7:44 Jan Kozák
    Brambory hnojené hnojem považuji za nejlepší předplodinu pro česnek.
    Ale pane Bily, když chcete, abychom se věnovali Vaší otázce, tak se jí věnujte i Vy. Nepoužívání diakritiky (čárky a háčky nad písmeny) text znehodnocuje. Někdy si říkám, že na tyto dotazy nebudu odpovídat a rovnou je smažu.
    9. 8. 2017 19:22 Richard Bily
    Dekuji za odpoved, na dalsi dotazy si radsi najdu odpoved jinde kdyz je diakritika takovy problem . Pisu jen z mobilu a investuji radsi do zahrady nez do pc aby nekomu nebylo nevhod ze mu chybi nad pismenkem carka nebo hacek. Jeste jednou dekuji. Bily Richard
    10. 8. 2017 10:32 Jan Kozák ml.
    Pane Bily, přispívání do diskuse rozhodně nevyžaduje nákup PC. Nevím o telefonu, na kterém by bylo možné tyto stránky používat a který by neumožňoval používání diakritiky. Můžete využít služby ohakovani.cz. Tato adresa vede na projekt MU, který umožňuje automatické doplnění diakritiky do textu. Tato diskuse má přes 1000 čtenářů, kteří se na ni pravidelně vracejí ob několik dní. Doba, kterou potřebují na přečtení Vašeho textu, je v součtu výrazně delší než čas, který ušetříte rychlým napsáním.

    Opakované použití sadby

    8. 5. 2017 21:25 Zakladatel vlákna: Miroslav Čivrný
    Příspěvek byl smazán, protože porušoval pravidla diskuse.
    Zařazeno: Diskuse na webu
    8. 5. 2017 23:29 Miroslav Čivrný
    To se omlouvám, pravidla diskuse jsem nečetl,nikde jsem je nenašel. 
    Mohl by jste mi tedy prosím odpovědět na můj  příspěvek ze 7.5. 10.41  na který jsem nedostal odpověď? 
    9. 5. 2017 9:46 Jan Kozák ml.
    Příspěvek jsem smazal já, ale nejsem kompetentní na to, abych Vám na původní dotaz odpověděl. Jakmile bude mít Václav Kozák čas, odpoví Vám.
    Odstranění příspěvku není sankce. Smazal jsem to proto, že když je totožná otázka ve více vláknech, v některých zůstane bez odpovědi. Protože se jednotlivá vlákna mohou zobrazovat v různých kontextech (všechny příspěvky chronologicky, kategorie, později i vyhledávání), bylo by to nepřehledné.

    Zrušení Česneku v otázkách

    28. 3. 2017 8:23 Zakladatel vlákna: Jan Kozák ml.
    Vážení návštěvníci, z důvodu reorganizace obsahu bude stránka Česnek v otázkách zrušena (nebude přesměrována na alternativu na novém webu). Pokud tedy máte zájem, můžete si uvedenou stránku pro osobní potřebu zálohovat.
    Na novém webu budou příspěvky v diskusi i zpětně rozdělovány do témat, aby bylo možné dohledávat všechny texty týkající se určité problematiky. Česnek v otázkách, který vznikl jako výpisky z diskuse, se tak stal duplicitním.

    Plevel v česneku

    17. 7. 2016 16:25 Zakladatel vlákna: Fiala petr
    Obdivuji se p. Kozákovi, že vůbec odpovídá na dotazy tak nepořádných pěstitelů česneku, že vůbec mají tu drzost zveřejnit tak zanedbaný porost svého česneku, jako tazatel:Adam 58, Pavel Masař, Ondřej Šinderbal. Odplevelovat, hlavně mechanicky, je přece základ v pěstování čehokoliv a ne ještě ukazovat svůj nepořádek. Díky za přečtení. Petr

    Velikost česneku

    13. 7. 2016 20:14 Zakladatel vlákna: Jindřich Janša
    Zdravím všechny pěstitelé česneku a mám prosbu, zda by nešlo vyfotit zároveň s česnekem i klasickou krabičku od zápalek, abychom mohli porovnat velikost česneku. Jinak to porovnání je velmi skreslené, protože není možno to s něčím srovnat. Myslím, že přidat k tomu krabičku od zápalek nemůže být velký problém.
    Zvažte tento návrh a děkuji.
    Janša
    Zařazeno: Diskuse na webu
    13. 7. 2016 20:36 Jan Kozák
    "Moja řeč." Možná máte na mysli jistý konkrétní příspěvek jako já.

    uživatelské jméno

    27. 5. 2016 14:08 Zakladatel vlákna: Ludmila Šebová
    Dobrý den,
    dovoluji si požádat uživatelku tohoto webu, která se zaregistrovala se stejným uživatelským jménem jako já, tzn. Ludmila, aby si ho trochu modifikovala. Na mail mi opakovaně chodí změněná hesla k mému účtu, o která jsem nežádala.
    Omlouvám se za příspěvek mimo téma a děkuji za pochopení.
    Ludmila Šebová
    Zařazeno: Diskuse na webu

    Vaše fotografie

    26. 3. 2016 18:07 Zakladatel vlákna: Pavel Baxa
    Dobrý den pane Kozák,mám návrh.Nechcete sem vkládat v pruběhu roku fotky o aktuálním stavu vašeho česneku?Myslím že to bude zajímat spoustu pěstitelů pro porovnání.
    29. 3. 2016 21:06 Jan Kozák
    Něco podobného se chystá, ale nebude to v řádu dnů.

    Miroslav a Dávkování YaraMila

    29. 2. 2016 19:01 Zakladatel vlákna: Miroslav
    Dobrý den pane Kozáku mohl by jste prosím odpovědět na příspěvek o 17 níže ohledně dávkování YaraMila? Děkuji Miroslav
    29. 2. 2016 19:36 Jan Kozák
    Abych pravdu děl, sám nevím. Nejlepší by byla konzultace s obchodním zástupcem firmy.

    7. 1. 2016 16:05 Zakladatel vlákna: Josef Markup
    Dobrý den pane Zajac, velmi rád bych se s Vámi spojil třeba přes email. Mám k Vám několik dotazů ohledně česneku a nechci tím zaplevelovat ty to diskuzní stránky nevím třeba by to každého nezajímalo Děkuji JosefMarkup@seznam.cz
    Zařazeno: Diskuse na webu
    8. 1. 2016 14:10 Jakub Jordán
    Dobrý den,

    budu velmi rád, když dotazy a odpovědi uveřejníte i zde. Děkuji

    sadba

    27. 11. 2015 5:32 Zakladatel vlákna: Homer
    Dobrý den,
    původně jsem už nechtěl reagovat, ale díky některým příspěvkům musím.
    Psal jsem panu Kozákovi 2 emaily na jedinou adresu, kterou zde uvádí k-cesnek@k-cesnek.cz. Neodpověděl mi, proto jsem to začal řešit zde v diskuzi. Vidím, že paní Morávkové uvedl ještě další 2 emailové adresy pro zaslání reklamace.
    Děkuji také za mírně sprostý příspěvek pana Staníka Vernera. Odpověděl jste mi v podstatě za pana Kozáka – špatně sklizené od dodavatelů."Po usušení a přebírání sadby od smluvních pěstitelů je to mimo pečlivé kontroly i o důvěře, že dodavatel nešvindluje." Takže pan Kozák propůjčí své jméno něčemu, co ani nepěstuje a tudíž ani nezkontroluje? Děkuji, že jste na to všechny upozornil.
    Ať už je česnek určený ke konzumaci nebo k sadbě, měl by vydržet déle než do října.
    A naposledy opakuji, že sadba není napadena žádným škůdcem, alespoň tedy má.
    Děkuji také všem, kteří se nebáli napsat ohledně špatné sadby. Spousta lidí raději mlčí, než by se ozvala. Zákazníci by se neměli bát ozvat o svá práva a nenechat se odradit.

    PetrS

    26. 11. 2015 18:30 Zakladatel vlákna: Petr Štěpánek
    ZDRAVÍM všechny pěstitele česneku. Kdysi jsem zde přispíval, ale byl jsem otráven některými diskutéry a proto jen čtu. NĚJAK TO VŠAK letos na podzim nemohu skousnout. Nejsem placený agitátor pana ing. Kozáka. Česnek pěstuji cca 20 let , ale stále se učím a zjištuji ,že poznatky se mění i  s místem výsadby- nadmoř. výškou , druhem půdy – odrůdou atdddddddd. Těch vlivů je mnoho a česnek nás vždy překvapí. Od Kozáků jsem vyzkoušel téměř celý sortiment sadbu si nechal posílat i pro ni jezdil. Mořil v září i před výsadbou atd. Je krásné se pustit do dodavatele , když má diskusi a pravidelně odpovídá , ale na této stránce se dovídám mnoho zkušeností i od ostatních přispívajících. Jednoho dne vše může zamrznout a je konec. Vážení i já měl problémy , vždy jsem postupoval dle rad, ale výsledky byly různé .U nás v Českém ráji cca 350 m n.m. se vše nekryje s doporučením pana ing. Kozáka proto je nutné dělat pokusy. Tři roky jsem se snažil vypěstovat Mirku bída….. letos jsem chtěl vyřadít a sklizen tak nádherná , že jedu dál. Dukát 10let bezvadný – letos bída a samý květ. Blanin II sadba celkem ok , ale výsledek bída. Těsně vedle sadba od pana KA…… Rusák a nádherný atd. Prosím vyzkoušejte každý odrůdu , která Vám půjde a tyto stránky si ponechme jako zdroj informací. Já osobně bych je již dávno zrušil -být na místě pana ing. Kozáka. Toto udělali i ostatní a mají pokoj. Děkuji všem kdož přispívají dobrými postřehy a těm co se nevede at jsou příště spokojeni. Vždy si nechte svou hlavní odrůdu a k ní zkoušejte nové Česnek pěstuji cca na 6 arech a jsem po druhé operaci kyčle – prostě blázen , ale je to veliký kůń a lidé si jej zamlouvají a hlídají i na poli – co tedy dělat –pokud vyjde , tak je to radost. Pokud je to horší , tak řeknu nezasadím , ale na podzim je vše jinak. Kozákům přeji pevné nervy a nám ostatním jen radost z pěstování P . S.
    26. 11. 2015 20:02 Mikulecká
    Úplně s vámi souhlasím. Česnek pěstuji jen pár let a tyto stránky mi hodně pomáhají. Obdivuji pana Kozáka, že pravidelně odpovídá na naše dotazy (odpovídá i na dotazy, které se v této diskuzi opakují)... musí to zabrat opravdu hodně času. Trochu nechápu ty, kteří do diskuze vládají příspěvky, které ostatní nezajímají (objednávky, reklamace).
    Se sadbou jsem byla vždy spokojená. Na doporučení mořím česnek již v září a žádný problém se neobjevil.
    Za tyto stránky moc děkuji a přeji hodně zdaru při pěstování. Mikulecká
    26. 11. 2015 21:26 Jitka Toniniová
    Také souhlasím. Panu Kozákovi patří ještě obdiv za jeho ochotu přijet se příležitostně osobně podívat na problematický porost česneku, a to nemusí být ani z jeho sadby. To klobouk dolu. Hezký večer. Toniniová
    27. 11. 2015 14:18 Ivan Svítek
    Vážený pane, tohle přece není o tom kdo a kde sází jakou odrůdu, v jaké nadmořské výšce, s kyslíkovým přístrojem nebo bez ale o tom, že K-česnek opakovaně rozesílá vadnou sadbu. Stále dokola jen a jen výmluvy. Nejsem to jen já ale objevují se i další, obchodními praktikami K-česneku, postižení.
    27. 11. 2015 19:47 Zdeněk Vanduch
    Dobrý večer.
    To,co jste napsal,tak pod to bych se podepsal také. A ještě bych přidal.
    Se sadbou pan Kozák přidává pěknou brožurku,kde na str.5 - Příprava sadby, píše krom jiného,že se rozšířil výskyt vl. česnekového.A pokud se nepletu,byla o tom řeč i zde na diskusi.
    Dovedu pochopit lidi,co to z nějakého důvodu přehlédli a česnek se jim znehodnotil a nebo česnek nikdy nemořili(z různých důvodů)s tím,že i bez Sulky bude vše OK. Jako děcko si vzpomínám,že s pěstováním čehokoli nebyl nikdy problém a motyčka byla herbicid na všechno. A dnes? Všechno je jinak.Bez chemie to asi nepůjde.
    Jak jsem už zde psal (5.11.)taky jsem na to trošku zapoměl,pár stroužků jsem vyhodil,ale osobně znám 2 česnekáře,co si sadbu Havrana koupili ve ValMezu a byli velice spokojeni.
    Jako česnekový laik jsem zde našel spoustu rad,návodů a různých ,,vychytávek,, od p. Kozáka,ale taky i jiných odborníků přes česnek - co si vzpomínám - p Kašpar,p Kopecká a další na jejichž jména si tedˇ nevzpomenu.
    Už delší dobu se zde diskuze vedla velice solidně a nějaké napadání sem opravdu nepatří.
    Toš,tak,asi. Hezký večer. Zdeněk z Valašska.

    sadba

    26. 11. 2015 4:25 Zakladatel vlákna: Homer
    Dobrý den pane Kozáku,
    co odpovíte paní Morávkové? Také se budete vymlouvat na nekvalitní fotografii? Nebo špatné skladování? Nebo ji také obviníte z očerňování firmy? Už přiznejte pravdu ohledně špatné sadby a přestaňte se pořád všem na něco vymlouvat
    Bártek
    26. 11. 2015 22:14 Staník Verner
    Pane Bártek.
    Musím konstatovat, že děláte ostudu především sám sobě. Jedno české pořekadlo říká "čím víc se v h.. šlape, tím víc smrdí". V tom množství sadby se může vyskytnout vadné kusy z mnoha důvodů. Při nedostatku informací se postupuje od nejčastějších příčin až po jejich neprokázání se hledají příčiny ostatní, méně obvyklé. Nejhorší je v letošním roce situace s vlnovníkem, protože pro něj bylo letošní atypické sucho ideálním počasím. Bohužel nebylo optimální pro určení termínu sklizně, protože listová plocha zasychala i působením sucha a nikoliv jako indikátor sklizňové zralosti. Po usušení a přebírání sadby od smluvních pěstitelů je to mimo pečlivé kontroly i o důvěře, že dodavatel nešvindluje. Jestliže Vy si tady takto vyskakujete, ale protokol z výzkumáku nepředáte, je pan Ing. Kozák mezi mlýnskými kameny, protože Vám nemůže posoudit reklamaci ale zároveň nemůže vytknout pochybení konkrétnímu pěstiteli, od kterého příslušnou šarži sadby odebral.
    S přáním "Ať_Vám_to_roste" Vám i ostatním S.V.
    27. 11. 2015 9:51 Staník Verner
    Ano, je zahradnické rčení "hnojem nepřehnojíš", ale já jsem pod citací pořekadla pod h.. nemyslel hnůj.
    K etice diskuse - pokud reagujete na můj příspěvek, pište to pod mne nebo pod reakci dalších v stejném vlákně. Pokud zakládáte vlákno nové, je to jako když v běžném rozhovoru druhým skáčete do řeči. Máte na to právo, ale slušný člověk drubým do řeči neskáče.
    K emailům: žádná firma na netu nemá na stránce s kontakty emaily všech zaměstnanců (nebo dokonce sezónních brigádníků). To že Václav Kozák, který tátovi pomáhá pro urychlení vyřízení emailů, zveřejní svůj a bráchův email je hodno poděkování a nikoliv kritiky. Paní Morávková dostala emaily (a všichni, kdo to tady čtou) zřejmě proto, aby její zprávu nemuseli číst všichni, kterým bude přesměrována každá zpráva z centrální emailové adresy.
    Nic proti Vám, pane Bártek, ale ostudu si děláte stále větší s každým dalším nesmyslným argumentem.
    PS: sám jste si nebyl schopen odkontrolovat stav obdržené zásilky. Přitom ani nevíte, co všechno je potřeba kontrolovat aby česnek splňoval podmínky pro uznanou sadbu.
    PPS: Prosím, už nereagujte. Škodíte tím jen sám sobě.

    Cenzura

    18. 11. 2015 21:06 Zakladatel vlákna: Ivan Svítek
    Mně už ty vytáčky nebaví. Je to pouhá ubohost. Stačí mi k tomu, že už tady nikdy nenakoupím a slibuji, že si každý z okruhu mých známých na různých diskuzních fórech i v soukromí tuto diskusi přečte. PrtScn je kouzelná funkce.

    Pro Ivana Svítka

    18. 11. 2015 14:42 Zakladatel vlákna: Homer
    To jste na tom lépe než já. Vám alespoň pan Kozák odpověděl. Můj email ignoroval, stejně tak můj první příspěvek. A to je zničená celá sadba Blaninu. Vy jste měl jakou odrůdu?
    Bártek Jan
    Zařazeno: Diskuse na webu
    18. 11. 2015 17:01 Ivan Svítek
    18. 11. 2015 17:07 Václav Kozák
    Vážený pane Bártku, tuto diskusi máme za účelem pomoci všem pěstitelům česneku. Děláme to jen a pouze z vlastní vůle, na rozdíl od ostatních firem, které prodají osivo či sadbu a dále se o své zákazníky nezajímají. Nikde však nezaručujeme, že na dotaz odpovíme do 24 hodin, jak byste zřejmě chtěl. Na dotazy, kde stačí krátká odpověď, odpovíme hned, jak si je přečteme, na dotazy, které potřebují delší čas na odpověď, odpovíme až ve chvíli, kdy na to čas máme. Pokud je dotaz směřován přímo na nás, obvykle nezůstane bez odpovědi. Na Váš dotaz bych odpověděl asi tak o 6 hodin později, než jsem to učinil po Vašem netrpělivém znovupoložení dotazu, kdy jsem odepsal ve 3:25 hod v noci po dokončení mé práce, kterou jsem do té doby dělal. Velice se Vám tedy omlouvám, že Vám nebylo odpovězeno ihned po položení dotazu, jak byste si přál.
    18. 11. 2015 17:21 Ivan Svítek
    Je skvělé, že máte diskusi, cituji: "za účelem pomoci všem pěstitelům česneku", konec citátu. A přesně proto jsem napsal to, co jsem napsal. Aby se pěstitelé dověděli, že není zlato všechno co se třpytí a že ke kočičímu zlatu z Vaší produkce nemáte vůbec, ale vůbec kladný vztah.
    18. 11. 2015 17:31 Václav Kozák
    I za tento Váš názor Vám děkujeme, každá pochvala nás potěší a zároveň i každá kritika nás motivuje naše služby zákazníkům stále zlepšovat a posunovat se vpřed.

    modrá skalice

    8. 9. 2015 15:22 Zakladatel vlákna: Josef
    Vážený pane Kozáku,mám dotaz na panaKašpara ze dne 26.1.2015 ohledně postřiku z modré skalice a sody.Prosím o zaslání jeho emailu.Děkuji Josef
    Zařazeno: Diskuse na webu
    9. 9. 2015 20:46 Jan Kozák
    Bohužel nemám přístup k tomuto kontaktu, navíc bez souhlasu by ani nebylo možné jej takto zveřejnit.
    11. 9. 2015 10:17 Jan Kašpar
    Pokud chcete pane Josefe cokoli vědět a já budu znát odpověď, odpovím. Sdělte svůj mail. Upozorňuji, že jsem pouhý amatér-zahrádkář, nikoli odborník, byť s dlouhou 50 letou praxí,
    11. 9. 2015 14:33 Jan Kašpar
    Omlouvám se, zapoměl jsem č. mobilu - *** - pošlete SMS s Vaším mailem. Nevolejte na tohle číslo, nevezmu ho, používám ho jen pro SMS a data.

    Stránka na Facebooku

    4. 9. 2013 12:42 Zakladatel vlákna: Jan Kozák ml.
    Na naší stránce na Facebooku najdete zajímavosti i aktuální fotografie. Těšíme se tam na Vaše reakce. :)
    5. 9. 2013 10:28 Hana Kopecká
    Díky ráda se kouknu a ocenuji, že nemusím být sama na FB, abych mohla sledovat vás.
    123Starší >

    Kontakt E-mail, telefon, adresa

    Ing. Václav Kozák a Ing. Jan Kozák
    Chvojenec 75, 534 01 Holice
    IČO: 05439710
    Kontakt

    cesnek@cesnek.cz
    E-mail není určen k poradenství.
    Rádi Vám poradíme v diskusi.

    Obchodní podmínky
    Reklamační formulář

    Šlechtění česnekové sadby Grafika zpracována Odemne