Přihlášení

  • Pěstování
  • Popis česneku
  • Odrůdy
  • Choroby a škůdci
  • Články
  • Diskuse: Stomp Zpět na diskusi

    Aplikace Stomp

    6. 5. 2022 14:34 Zakladatel vlákna: Zdeněk Fišer
    Dobrý den, je možné v této růstové fázi aplikovat Stomp v dávce 3,5l /ha  600l vody/ha ? 
    CesnekČesnek
    6. 5. 2022 17:32 Štěpán
    Já dnes aplikoval stomp v dávce 4l/400l/ha. Myslím že to není problém. Cca za hodinu do něj zaprsi, takže ideální.
    ČesnekČesnek
    7. 5. 2022 22:48 Tomáš Kala
    Také jsem včera aplikoval Stomp 
    ČesnekZ traktoruZ dálky
    8. 5. 2022 21:23 Jan Kozák
    Růstová fáze není problém. Jistou ale malou výhodou je to, že místo běžných 400 litrů použijete 600 litrů vody. Pokud je u Vás sucho jako třeba u nás, je třeba Stomp zavláčet, máte-li k tomu potřebné zařízení, případně aspoň proplečkovat.
    8. 5. 2022 23:14 Leník Jaroslav
    Upravená plečka k zapravení Stompu nebo hnojiva do půdy.
    brankabrankabranka

    Stomp x rizocore

    15. 2. 2022 7:43 Zakladatel vlákna: Jiri S.
    Dobrý den, v první polovině dubna plánuji aplikovat
    přípravek Stomp. Je vhodné ve stejném termínu aplikovat Rizocore a pak společně
    zavláčet, nebo by jste doporučit obě aplikace časově oddělit? (možná je vhodnější
    rizocore aplikovat už v půlce března?). Druhý dotaz mám ohledně graminicidu
    (v záhonu mám výdrol z pšenice)- kdy by jste doporučil aplikovat? je také vhodné
    graminicid zavláčet? Velice děkuji za odpověď. 
    15. 2. 2022 12:56 Jan Kozák
    Sice není problémem smíchat Rizocore se Stompem, ale jak sám uvádíte, to Rizocore tam chce dát dříve. Graminicid na výdrol obilí můžete dát kdykoli, když bude dost teplo, aby ho rostlina dobře přijala. Graminicidy jsou listové herbicidy, tedy se nezavlačují, ani by se neměly aplikovat krátce po vláčení, kdy mohou být mechanicky poškozeny listy česneku.

    Stomp

    30. 1. 2022 16:36 Zakladatel vlákna: Petr Paštyka
    Dobrý den, chtěl bych se prosím zeptat jestli mužů teď aplikovat Stomp  na česnek? Mám toho cca 120m2 kolik budu potřebovat množství a poměr? Předem dekuji
    31. 1. 2022 18:23 Jan Kozák
    Budete potřebovat necelé půldeci přípravku Stomp 400 SC. Vzhledem k tomu, že jeho účinek trvá asi tři měsíce, nepovažuji tento termín za vhodný.
    1. 2. 2022 8:11 Jiri S.
    Dobrý den, přidal bych se s dotazem ohledně stompu-je
    do česneku vhodný stomp „aqua“? Děkuji za odpověď,JS.  
    1. 2. 2022 10:11 Jan Kozák
    I tento herbicid je do cibulové zeleniny registrovaný. Viz: https://eagri.cz/public/app/srs_pub/fytoportal/public/#rlp|prip|uredni|detail:Stomp%20Aqua

    Aplikace Stompu

    9. 4. 2021 8:25 Zakladatel vlákna: Jiri S.
    Dobrý den, je nyní vhodná doba na aplikaci Stompu? (doposud
    jsem neaplikoval žádný postřik) jedná se o Bjetin, porost cca 10cm. Děkuji!
    9. 4. 2021 19:52 Jan Kozák
    Ano, teď aplikujte a zavláčejte, zvyšuje to účinnost. 

    Stomp

    2. 4. 2021 10:35 Zakladatel vlákna: Jiří Ventruba
    Dobrý den, 
    včera jsem poprvé aplikoval přípravek stomp. Při výpočtu koncentrace jsem udělal chybu a na část pozemku aplikoval cca 2,5 násobnou dávku. Chci se zeptat jestli se s tímto česnekem mám rozloučit nebo je nějaká naděje že to “zvládne”. Čeká nás chladnější počasí, které by účinek stompu mohlo snížit a tím by to i česnek mohl zvládnout bez větší újmy?
    Děkuji
    2. 4. 2021 23:05 Martin Perníček
    Dobrý večer. Zda to česnek prežije je otázkou. Rozhodně jste ho tím předávkováním pěkně zaříznul a hlavně nyní, když hlásí velké ochlazení.
    3. 4. 2021 8:15 Jan Kozák
    Ono naopak tohle počasí Stompu přeje. Jediné, co můžete udělat, minimálně týden, raději dva, česnek nevláčejte. Zavláčení Stompu jeho účinek zvyšuje. Ale rozloučení nebude potřeba.
    14. 9. 2021 21:22 Jiří Ventruba
    Dobrý den, chci se podělit s výsledkem po předávkování Stompem. Stomp jsem samozřejmě po aplikaci zavláčel. Nevím, jestli to bylo letošním počasím, ale postřik tlak plevelů neustál a musel jsem třikrát okopávat. V průběhu vegetace se mi nezdálo, že by byl nějak opožděný. A při sklizni jsem byl příjemně překvapen velikostí, tedy i výnosem. Tudíž pokud se to nedopatřením někomu stane, není třeba věšet hlavu. 
    Vekan při sklizniLukan - pokud o cop

    Stomp

    24. 3. 2021 7:58 Zakladatel vlákna: Petr Doležal
    Dobrý den,
    chtěl bych se zeptat minulý týden ve středu  jsem česnek postříkal stompem a o víkendu příšly mrazy jestli stomp bude učiný  i po těch těch mrazech
    24. 3. 2021 19:07 Jan Kozák
    Mráz na účinek Stompu vliv nemá. A pokud jste ho i zavláčel, pak jste udělal pro úspěch všechno.

    Přeslička

    1. 3. 2021 6:55 Zakladatel vlákna: Jiri S.
    Dobrý den. Rozšířila se mi na pozemku přeslička.
    Minulý rok jsem ji ještě odstraňoval mechanicky, ale letos už mi na to síly
    stačit nebudou. Do dubna chci česnek vláčet, pak stříknout Stomp. Nemáte
    zkušenosti s postřikem proti přesličce? (předpokládám, že na Stomp bude na
    přesličku krátký).Děkuji za odpověď.
    1. 3. 2021 7:55 Jozef Sisak
    Ja som tento problem musel riešiť kým som pôdu neobohatil popolom z dreva - uprava Ph. pôdy
    1. 3. 2021 13:10 Josef Bříza
    Na přesličku učinkuje Garlon 4EC,ale stříkal bych po sklizni!
    1. 3. 2021 15:41 Jozef Sisak
    Aj niektore selektivne herbicidy  na travniky ja som šiel cestou bez chemie
    1. 3. 2021 19:54 Jan Kozák
    Na přesličku není krátký jenom Stomp, přesličce neublíží ani Roundup. Garlon ji ničí spolehlivě, nevím však, jestli se ještě může používat. (Hledal jsem to na stránkách ÚKZÚZ, ale neměl jsem úspěch.)
    2. 3. 2021 6:34 Jiri S.
    Dobrý den,

    Děkuji za odpověď. Kdyby byl ještě povolen- kdy by jste
    doporučil postřik aplikovat, po sklizni? Děkuji. Jiří
    2. 3. 2021 9:36 Alois Juráň
    Musí být ta přeslička narostlá ,ale i tak nepočítejte že zmizne všechna,je to běh na dlouhou trať..Chtělo by to změřit ph.Největší terno je postříkat ju roundupem....je jí pak jednou tolik.Tolik vlastní zkušenosti ,ale třeba má někdo vyzkoušené jinak.
    2. 3. 2021 19:43 Jan Kozák
    Mám jinou zkušenost. Na přesličku jsem aplikoval Garlon v srpnu, v jiném případě dost pozdě na podzim, ale vždy se stoprocentním úspěchem.

    Stomp

    25. 2. 2021 17:52 Zakladatel vlákna: Lukáš Sova
    Dobrý den, jakou dávku Stompu mám  použít na 10l vody? Děkuji
    25. 2. 2021 19:54 Jan Kozák
    Těžká odpověď. Stomp je registrovaný do česneku v dávce 3,3 - 4,1 l/ha, přičemž se ředí ve vodě 400 - 600 l/ha. Není ani tak důležitá koncentrace roztoku jako dodržení dávky na danou plochu.
    26. 2. 2021 9:20 Lukáš Sova
    Dobrý den
    Tak plocha na Stom je cca 8aru
    Díky moc
    26. 2. 2021 19:03 Jan Kozák
    Budete potřebovat asi 0,3 l Stompu a 50 l vody.

    STOMP

    24. 11. 2020 8:03 Zakladatel vlákna: Jiri S.
    Dobrý den, česnek jsem sázel před 10 dny- pak šly teploty
    prudce dolů, takže jsem již nestihl postřik Stompem. Mám počkat na teplejší dny
    a aplikovat postřik, nebo nechat na jaro? Bohužel jsem na obalu nenašel
    aplikační teplotu, ale předpokládám, že by měla být 5°C+. Děkuji za radu. JS
    24. 11. 2020 19:35 Jan Kozák
    Stomp můžete aplikovat za každé teploty nad nulou. Stojí spíše za úvahu, je-li aplikace koncem listopadu potřeba. Pokud se pozemek teď nezapleveluje, pak bych tento krok radil vypustit. Stomp Vám podrží porost asi tři měsíce, tedy aplikace začátkem dubna je akorát. Do té doby je možné porost udržovat v bezplevelném stavu opakovaným vláčením.

    Stomp

    20. 4. 2020 6:25 Zakladatel vlákna: Josef Peška
    Dobrý den je možné sehnat menší balení Stompu než pět litrů.
    Děkuji.
    Zařazeno: Pesticidy, Stomp
    20. 4. 2020 7:23 Jan Kozák
    Pokud vím, není u nás malé balení Stompu k dispozici. Nejlepší je navázat spolupráci s někým, kdo ho používá.

    Velikonoční odplevelování česneku

    12. 4. 2020 22:07 Zakladatel vlákna: Martin Perníček
     Letošní poslední plečkování před postřikem Stomp.
    Kluci v akciKluci v akciČesnekČesnek
    13. 4. 2020 18:24 Jan Kozák
    Měl jste to udělat opačně. Účinek Stompu se zvyšuje zavláčením.

    Postřik

    20. 3. 2020 18:36 Zakladatel vlákna: Štěpán
    Dobrý den, jaký použít postřik na již vzešlou trávu dvouděložné (asi kakost a peťour) děkuji
    20. 3. 2020 19:27 Jan Kozák
    Pokud by se jednalo o jednoleté trávy nebo vytrvalé, ale letos vyklíčené, pak můžete použít kterýkoliv graminicid. Ale v případě pýru vyrůstajícího z oddenků je třeba počkat na dostatečnou listovou plochu, jinak se Vám vysměje. Na ostatní plevel použijte Stomp a zavláčejte ho.
    20. 3. 2020 20:22 Štěpán
    Pyr to určitě není. Gramicid jaký? Je to dvouděložné...
    21. 3. 2020 9:31 Jan Kozák
    Graminicid je speciální herbicid na trávy (Graminae), tedy rostliny z čeledi lipnicovitých (Poaceae), což jsou rostliny jednoděložné. Pro Vás je tedy jednoznačnou volbou Stomp. Ale aplikujte v nejbližším vhodném termínu (kdy můžete vjet na pole), při pozdější aplikaci se snižuje účinek.
    21. 3. 2020 18:54 Štěpán
    Nevím, jestli jsme se pochopili, ptám se jaký postřik do česneku na již vzrostlé dvouděložné rostliny? Stomp vím.
    21. 3. 2020 19:25 Zdeněk Mácha
    Nejsem odborník, ale myslím si, že na to nic neexistuje, že se nedá nic sehnat na již vzrostlé dvouděložné rostliny,jelikož se vše zpřísnuje. Jedině použít motyku, ale nevím, kolik toho máte.
    21. 3. 2020 19:32 Martin Perníček
    Dobrý večer. Pokud vám mohu pane Holeček poradit, tak se koukněte na Agromanuál a tam se dozvíte, co je možné v dnešní době použít za chemickou ochranu na česnek.
    21. 3. 2020 20:15 Štěpán
    Ptám se hlavně kvůli zkušenostem a názoru. Mám 0,5ha.
    21. 3. 2020 21:00 Martin Perníček
    Zkušenosti mám takové, že pokud si nechám česnek v tomto období zarůst plevelem, tak se pak nabízí jen ta možnost odplevelení, jak píše pan Mácha. Zatím bylo možné  plevel potlačovat mechanicky vláčením a meziřádkovou kultivací. Přiložené fotky jsou z roku 2019.
    VláčeníČesnekČesnekČesnekČesnek
    22. 3. 2020 18:01 Štěpán
    A ještě se chce zeptat pana Pernička jakou pouziva výživu že má česnek tak pěkně zelený? Děkuji
    22. 3. 2020 19:34 Martin Perníček
    Rok předem hnojím hnojem. Před výsadbou cererit a během vegetace přihnojuji ledkem vápenatým s trochou síranu draselného. Dvakrát stříknu močovinu se smáčedlem.
    22. 3. 2020 9:12 Petr Štěpánek
    Moje zkušenosti jsou takové, že Stomp většinou nezabere na 100 %. Část plevele roste dál, buď proto, ze v době aplikace Stompu už je v pokročilejší růstové fázi (např. ptačinec) nebo je v době aplikace sucho a i přes zavláčení funguje jen částečně. Řeším to tak, že jakmile je plevel dostatečně velký (cca pol. dubna), procházím jednotlivé řádky s ručním postřikovačem a stříkám kombinací Lontrelu a Starane, lokálně na jednotlivé rostlinky plevele, tak, aby se postřik nedostal na samotný česnek. Kupodivu to jde rychle, nejvíce  zde bojuji se svízelem, opletkou, ptačincem, ohnicí a spoustou dalších plevelů. Z jara několikrát projedu i prutovými bránami, ale později už to samozřejmě moc nejde.
    Prutové brány
    21. 3. 2020 23:08 Alois Juráň
    Peťour pokud je vzešlý spolehlivě setne mráz.
    22. 3. 2020 9:35 Štěpán
    Děkuji za názory. Já samozřejmě taky branuji ale někdy to není ideální, proto se ptám na další varianty. Ale kombinaci lontrel a starane byste plošně nedělal?
    22. 3. 2020 17:44 Jan Kozák
    Stomp není v česneku všemocný, čeleď hvězdnicovitých (Asteraceae) asi nebere vůbec, protože se používá i do slunečnice.
    Já bych nedělal Lontrel a Starane  kombinaci, ale každý zvlášť a určitě ne celoplošně, pokud to není potřeba. Lontrel Vám vezme hvězdnicovité i velké, Starane svízel pouze mladý.
    22. 3. 2020 17:59 Štěpán
    A chci se zeptat pane Ing. Kozáku jak to dělají firmy s více hektarama? Pod stompem to celou sezónu nevydrží a určitě ty hektary nekopou.
    22. 3. 2020 19:02 Jan Kozák
    Většinou dávají Stomp na podzim po výsadbě a podruhé v dubnu. A to už vydrží.

    stomp

    23. 10. 2019 21:35 Zakladatel vlákna: Petr Konečný
    Dobrý večer pane Kozák.Zhruba do 14 dní bych chtěl sadit česnek a mám dotaz jestli česnek postříkat stompem ještě letos po zasetí,nebo na jaře po vzejití??Děkuji za odpověd
    26. 10. 2019 18:48 Jan Kozák
    Záleží na zaplevelení pozemku a době výsadby. Silně zaplevelený pozemek je možné ošetřit po výsadbě a opakovaně na jaře. Při pozdní výsadbě většinou stačí jarní ošetření. Pokud se ošetří pouze na podzim, začne v květnu růst plevel.

    Stomp

    16. 4. 2019 19:18 Zakladatel vlákna: Štěpán
    Dobrý den, pane ing. Kozáku lze použít stomp i v pozdějším období abych dosáhl toho že to vydrží až do sklizně?
    16. 4. 2019 20:28 Jan Kozák
    Je třeba vědět, že Stomp podrží bezplevelný porost 3 měsíce. To znamená, že by měl být aplikován do poloviny dubna. Jinak hrozí, že následná plodina nebude chtít růst.
    16. 4. 2019 20:45 Štěpán
    Aha chápu,ale myslím že i když bych tam dal česnek znovu, tak je dost dlouhá doba na další vzejití, ne?
    16. 4. 2019 22:19 Martin Perníček
    Dobrý večer pane Holeček. Vůbec na nic nečekejte a Stomp už aplikujte. Pokud vám můžu poradit, tak česnek po česneku nesázejte, z vlastní zkušenosti vím, že se to nevyplácí. Jinak Stomp můžete použít klidně i na podzim po výsadbě a česneku to nevadí.
    16. 4. 2019 22:30 Štěpán
    Dobrý, vy ho používáte také, jakou dávku dáváte, díval jsem se že by to mohlo být 1l na 100l vody. Nemám tolik mista
    16. 4. 2019 22:50 Martin Perníček
    Také se potýkám s nedostatkem místa. Co se týče dávkování, tak se džím etikety na přípravku. U nás je lehčí půda, takže dávám tu menší koncentraci to je nějakých 0.825l  na 100l vody. Za sucha je dobré postřik po aplikaci mírně zapravit do země.
    17. 4. 2019 13:39 Štěpán
    A jak jste spokojen s účinností?
    18. 4. 2019 23:11 Martin Perníček
    Účinnost Stompu na plevele, které by měl potlačit, je tak 90%. Co se týká trávovitých plevelů, tak na ty, dle mé zkušenosti nepůsobí vůbec.
    17. 4. 2019 13:45 Jan Kozák
    Tak právě v tomto případě není dost dlouhá doba na vzejití. Nemáte-li jinou možnost než sázet po česneku, pak je potřeba hned po sklizni zaorat organickou hmotu, nejlépe hnůj. Pozor na kompost z obecních kompostáren, může být zamořen háďátky i sklerociem. Následně vyset zelené hnojení. Třeba v tu dobu  Čejči zaprší, aby vzešlo.
    17. 4. 2019 23:12 Štěpán
    Moc temu nechápu?
    21. 4. 2019 7:56 Jan Kozák
    Aby vyrostlo zelené hnojení, nesmí už účinkovat použitý herbicid.

    Stomp

    3. 4. 2019 20:39 Zakladatel vlákna: Štěpán
    Dobrý den, pane ing. Kozáku všude píšete že po aplikaci stompem je nejlepší ještě vláčet. Ptal jsem se známých a říkaly že tím poruším tu vrstvu co tam vznikla a ztratím účinnost. Co si myslíte? Děkuji
    5. 4. 2019 6:51 Jan Kozák
    Vaše známé měly pravdu v tom, že účinek většiny preemergentních herbicidů se následnou kultivací výrazně snižuje. Ale je menšina těchto herbicidů, kde je to právě opačně. A do této menšiny patří i Stomp. Vláčení po jeho aplikaci účinnost zvyšuje, zvláště za sušších podmínek.

    Stomp

    11. 3. 2019 13:50 Zakladatel vlákna: Petr Hrda
    Zdravím chci se zeptat jestli mohu stříkat stompem pokud česnek už vylezl ven? Děkuji
    Cesnek
    11. 3. 2019 14:49 Zdeněk Mácha
    Dobrý den. Otázka Stompu tu byla dne 4.3.  Pan Ing. Kozák doporučuje stříkat Stompem, až když má rostlina 3 listy.

    Stomp

    4. 3. 2019 17:59 Zakladatel vlákna: Štěpán
    Dobrý den, pane ing. Kozaku chci se zeptat jestli neaplikoval stomp ještě než mě česnek vyleze ven? Nebo až vyleze jak píšete. Děkuji
    5. 3. 2019 20:02 Jan Kozák
    Stomp můžete použít ještě před vzejitím česneku nebo po vzejití, když má rostlina 3 listy. Druhý termín je lepší, protože udrží porost bez plevelů až do sklizně.

    Stomp

    29. 1. 2019 18:09 Zakladatel vlákna: Stanislav Novák
    Vážený pane inženýre. Měl bych pár otázek ohledně postřiku Stomp a postřiků se stejnou účinnou látkou. Při objednávce se mě ptají na číslo osvědčení. Toto osvědčení nemám. Jak je možné ho získat, popř. není možné sehnat jiný stejně, či podobně, účinný postřik, kde toto osvědčení není potřeba? Děkuji předem za Vaši odpověď. S. Novák
    29. 1. 2019 19:52 Jan Kozák
    V tomto směru je naše legislativa jasná. Abyste získal potřebné osvědčení, musíte absolvovat odborný kurz zakončený testem. Osvědčení Vám pak vydá ÚKZÚZ. Tam se také dozvíte, kdy a kde se tyto kurzy konají. Pohodlnější by možná pro Vás bylo domluvit se s místním zemědělcem, ten osvědčení určitě má, aby přípravek koupil a u  Vás ho aplikoval jako službu.
    5. 2. 2019 13:47 Stanislav Novák
    Děkuji za odpověď. Ano, přes zemědělce v okolí by to bylo ideální. Ale nejsou zrovna ochotní :-D Budu to zkoušet dál.

    stomp

    1. 5. 2018 21:19 Zakladatel vlákna: Štěpán
    Dobrý den, pane ing. Kozáku, mám proplečkováno plus okopáno. Česnek už samozřejmě má docela výšku  takže už plečkovat nebudu .ptám se  jestli aplikovat stomp? Ptám se z důvodu nákladů a zdravotnosti česneku? nechce se mi platit další brigádu aby mě to okopaly. A zároveň nevím jestli to vydrží do sklizně?
    3. 5. 2018 7:07 Jan Kozák
    Není zřejmé, jestli jste už dříve Stomp dal nebo ne, případně kdy. Pokud jste žádný herbicid nepoužil nebo ho použil hned po výsadbě, pak nepočítejte s tím, že bez herbicidu nebo ručního pletí vydrží porost v bezplevelném nebo alespoň únosném stavu až do sklizně.

    škraloup

    1. 5. 2018 11:19 Zakladatel vlákna: Martin Hub
    Dobrý den , chtěl jsem se ještě zeptat, poprve jsem zkusil střiknout jednu odrudu Stompem, lán je pěkně čistý, akorat se chci zeptat jestli se má nechat tak po celou dobu nebo ten škraloup proplečkovat , a po proplečkovaní bude ještě pusobit?
    1. 5. 2018 21:09 Jan Kozák
    Bylo by bývalo nejlepší krátce po aplikaci Stompu proplečkovat nebo zavláčet, což by účinek Stompu ještě zvýšilo. Když teď proplečkujete, účinnost herbicidu částečně snížíte, ale možná by to stálo za to. Snížíte výpar vody z půdy, což je teď ve většině pěstitelských oblastí žádoucí.
    2. 5. 2018 17:31 Martin Hub
    Děkuji

    Žloutnutí

    8. 4. 2018 19:19 Zakladatel vlákna: Štěpán
    Dobrý den, pane ing. Kozáku, mám dotaz česnek leze ale už teď se občas objevuje na koncích žloutnutí, myslíte že to bude počasím nebo nějaký jiný vliv? Dělá to jovan a havran. A ještě kdy by jste aplikoval stomp? 

    Děkuji
    10. 4. 2018 21:14 Jan Kozák
    Žloutnutí špiček listů ukazuje na nedostatečný příjem dusíku, kdy si rostlina bere pro další růst živiny sama ze sebe. To nemusí znamenat, že je dusíku v přijatelné formě v půdě nedostatek, ale jeho příjem je blokován nějakými stresovými faktory, nejčastěji extrémy v teplotách a vlhkosti. Často pomůže přihnojení ledkem vápenatým (15,5 % N), někdy až aplikace močoviny na list.
    Stomp se aplikuje, až když má česnek čtyři listy, což by už u Vás mohlo být. Účinek Stompu se zvýší jeho zavláčením.

    stomp

    12. 3. 2018 20:07 Zakladatel vlákna: Štěpán
    Dobrý den, tři listy to chápu ale co když už to bude zaplevelené? Sadil jsem po pšenici.
    13. 3. 2018 19:18 Jan Kozák
    Stomp Vám pšenici nezlikviduje, na ni byste musel požít nějaký graminicid. Na začátku vegetace by vám mělo udržet bezplevelný stav opakované vláčení.

    stomp

    11. 3. 2018 15:40 Zakladatel vlákna: Štěpán
    Dobrý den, ještě se chci zeptat na postřik stompem, aplikovat ho než vyleze česnek nebo počkat až vyleze a bude mět cca.3lístky?

    Děkuji
    11. 3. 2018 19:22 Jan Kozák
    Já bych počkal na ty tři listy. Lepší informace by mohli (nebo spíš měli) mít obchodní zástupci distributora.

    Řebříček obecný

    7. 5. 2017 8:00 Zakladatel vlákna: Jiří Slezák
    Dobrý den,
    pane inženýre mohl byste mi poradit co použít na řebříček.
    Již jsem použil STOMP,ale tenhle prevít mi tam zůstal.
    Našel jsem přípravky (Dicotex,Botix,Lontrel,Travin) s účinnou látkou
    clopyralid,ale na trávníky.Je to ale dost drahé a hlavně nevím zda se to
    může použít i do česneku, a již jsem stříkal i tím STOMPem.
    Děkuji, Slezák
    7. 5. 2017 20:10 Jan Kozák
    Stomp na řebříček nepůsobí. Pomoci by Vám měl Lontrel.
    9. 5. 2017 12:42 Jiří Slezák
    Děkuji za odpověď.
    Poslal jsem dotaz ohledně dávkování Lontrelu 300 do jednoho e-shopu
    a dostal jsem odpověď, cituji.

    "Přípravek nemá povolení ani do cibule sazečky, tak nechci spekulovat."
         Dnes myslím nemá povolení ani původní Sulka a také se běžně používá.
    Můj dotaz tedy je zda ten Lontrel mám použít a hlavně v jakém dávkování.
    Je to na 1ha a kromě Dukátu tam mám od Vás Vekan a Havran.
    Děkuji za názor.



     
    10. 5. 2017 21:20 Jan Kozák
    Lontrel se používá v dávce max. 0,4 l/ha. Před lety se v česneku používal. Konzultoval jsem tuto věc s několika specialisty a ti doporučují stříkat v dělené dávce. Nejprve 0,15 l/ha, za týden 0,1 l/ha.
    9. 5. 2017 19:13 Jan Kašpar
    Pane Slezáku, s tou Sulkou se hluboce mýlíte. Pokud ji používáte správně, t.j. podle předpisu výrobce, bude Váš česnek pěstován ekologicky. Tedy bude "Bio". viz nařízení EK č. 288 z  18.6. roku 2OO8. Pro ekologické zemědělství je uvedena účinná látka, t.j. Polysulfid vápenatý, nikoli obchodní název přípravku v tabulce na konci tohoto šíleného předpisu. Ale tabulky jsou velice zajímavé, podnětné a poučné.

    Aplikácia Stompu a Fusilade Forte

    28. 4. 2017 8:33 Zakladatel vlákna: Tomáš Urban
    Dobrý deň, Mám na Vás jednu otázočku. Pred troma týždňami so aplikoval herbicíd STOMP, no ešte v ten deň prišiel dážď cca 8 mm. Nasledujúce dni tiež pršalo spolu asi 25 mm. Herbicíd zabral iba čiastočne, pretože zožltli iba niektoré buriny. Chcem sa preto opýtať, či je možné STOPM aplikovať opakovane. Cesnak má teraz 5 - 6 listov. Pôda je hlinitá až piesočnatohlinitá.
    Mám tam tiež pýr. Na to chcem tak za cca 2 týždne aplikovať FUSILADE FORTE. Myslíte si, že je to dobrý nápad, alebo tej chémie tam už bude až až. Cesnak je na výmere 14 árov. Ďakujem za odpoveď.
    políčko
    28. 4. 2017 10:10 Jan Kozák
    Na působení kořenových herbicidů má vliv hodně faktorů, hlavně vlhkost a teplota. Že těsně po aplikaci pršelo, je právě dobře, ale asi ten chlad působnost herbicidu snížil. Opakovat Stomp bych se neodvážil, myslím, že by se významně snížil výnos česneku. Přípravek Fusilade na pýr je správná volba.

    Aplikace Stomp nebo Sharpen

    16. 4. 2017 9:41 Zakladatel vlákna: Josef Stieranka
    Dobrý den,

    je v tuto dobu ještě možná aplikace herbicidů?
    Aktuální stav porostu Bjetin
    17. 4. 2017 19:27 Jan Kozák
    V této fázi by měl herbicid plevel likvidovat. Ale nevím, jestli výrazné ochlazení jeho účinek nesníží.

    Plečkování

    9. 4. 2017 7:12 Zakladatel vlákna: Pavel Baxa
    Dobrý den,jakou dobu po aplikaci Stompu se může ještě plečkovat? Můžu plečkovat třeba až po týdnu,nesníží to účinek?
    9. 4. 2017 21:18 Jan Kozák
    Každopádně je třeba Stomp zavláčet nebo aplikovat před deštěm. Někteří pěstitelé s úspěchem opakovaně plečkují po aplikaci Stompu.

    Vlačení a postřik

    2. 4. 2017 22:34 Zakladatel vlákna: Štěpán
    Dobrý den, pane ing. Kozáku do kdy doporučujete vláčení branami? Chci ještě určitě tento týden ale porost už je docela narostlí, nepoškodím ho? A ještě se chci zeptat jestli hned potem můžu aplikovat stomp, stříknutí na česnek nevadí?
    3. 4. 2017 16:39 Jan Kozák
    Přesný termín se nedá určit, záleží na výšce česneku, půdě i druhu bran. Běžnými  lehkými branami se vláčí do výšky 15 - 20 cm. Ale s tím Stompem to udělejte obráceně: po jeho aplikaci ho zavláčejte, zvýšíte tím jeho účinnost.
    3. 4. 2017 19:54 Štěpán
    Ještě se chci zeptat,jestli stompem mám stříkat jen mezery nebo křížem i přes česneky? Ničemu by to vadit nemělo ne?
    4. 4. 2017 20:43 Jan Kozák
    Stomp se stříká celoplošně. Počítejte s tím, že po jeho aplikaci česnek trochu ztratí barvu, ale to je normální.

    Čím přihnojit

    26. 3. 2017 21:08 Zakladatel vlákna:
    Dobrý den,chci se zeptat na možnost přihnojení kombinací Sulky-K a lignohumátu,na povrch rozhodím před zálivkou dřevěný popel. Houbomilku neřeším,stříkat to ropou(Reldanem)opravdu nechci,než ledek bude pak mnohem lepší a rychlejší močovina na list,ale to až třeba za měsíc-je to tak správně?Děkuji
    26. 3. 2017 21:47 Jan Kozák
    Lignohumát Vám zlepší příjem živin, ten bych doporučoval, ale síra v Sulce je hodně drahá, existují levnější možnosti. O přihnojení dusíkem si česnek umí říci sám, ale umět se s ním domluvit je dost složité pro tuto diskusi.
    27. 3. 2017 18:07
    Je možné pridávať Lignohumát aj do roztoku močoviny? Poprípade môžete odporučiť aj nejaké ďalšie ekologické prípravky, ktoré pomáhajú rastu a dali by sa kombinovať aj s močovinou? Napríklad takéto niečo http://legusem.sk/sites/default/files/imce/download/tiostar_800_sc.pdf
    28. 3. 2017 7:28 Jan Kozák
    Na močovinu je ještě hodně času, zatím má česnek malou listovou plochu. Ale Lignohumát pomůže už teď. Proto si myslím, že míchání obou přípravků nemá cenu. Rovněž tak listová hnojiva s vysokým obsahem síry se patrně mohou uplatnit jen při první aplikaci močoviny.
    28. 3. 2017 11:26
    Ano. Kombináciu močoviny som myslel až neskôr. A v tomto období budem používať stomp. Dalo by sa to kombinovat aj s tym alebo je toto nezmysel? Ďakujem za odpoveď.
    29. 3. 2017 21:35 Jan Kozák
    Myslím si, že kombinace Stompu a Lignohumátu by byla dobrá.
    28. 3. 2022 13:12 Jiri S.
    Dobrý den, v historií diskuze jsem našel, že doporučujete kombinaci Stompu a lignohumátu. Výrobce ale tuto kombinaci nedoporučuje. " Lignohumát se doporučuje aplikovat společně s hnojivy, listovými hnojivy či prostředky pro chemickou ochranu rostlin (s výjimkou herbicidů, kde se doporučuje samostatná aplikace Lignohumátu MAX 3 dny po aplikaci herbicidu " Máte s touto kombinací zkušenosti, nebo z praxe víte, že kombinace je vhodná ? Děkuji za odpověď.JS
    29. 3. 2022 19:47 Jan Kozák
    Soudil jsem, že kombinace s půdním herbicidem není na závadu, spíš jsem uvažoval, že nebude nutné do porostu vjíždět nebo vcházet dvakrát. U listového herbicidu by samozřejmě kombinace s lignohumátem snížila účinnost herbicidu.

    Stomp

    20. 3. 2017 10:14 Zakladatel vlákna: Martin Lokaj
    Dobrý deň, chcem sa spýtať, či cesnak na fotke je dostatočne veľký na postrek Stompom keď už má 2-3 listy. Prípadne je lepšie počkať kým bude mať cca 10 cm a prvý krát rozhodím liadok, prekyprím zem a potom postriekať? Alebo nečakať a radšej čím skôr postrekovať ? Ďakujem za radu.
    20. 3. 2017 20:46 Jan Kozák
    S postřikem počkejte, až bude mít česnek 4 listy. Zatím můžete pohnojit a kypřit.

    Plevel

    17. 5. 2016 12:09 Zakladatel vlákna: Honzíková Helena
    Dobrý den.Mám čerstvě okopané větší množství česneku a ráda bych se další okopávce vyhnula.Je možné ještě v této době použít postřik přípravkem Sharpan?Bylo mi řečeno,že je to obdoba Stompu,který se bohužel prodává jen v opravdu velkém balení.Neuškodí to česneku?Děkuji za odpověd.
    17. 5. 2016 21:41 Jan Kozák
    Bylo Vám to řečeno správně, Stomp i Sharpen mají stejnou účinnou látku (pendimenthalin). V návodu se nepočítá s takto pozdní aplikací, takže nedokážu posoudit možnost případných reziduí v česneku. Je třeba vzít v úvahu i to, že tento typ herbicidu účinkuje asi tři měsíce, což uplyne až v polovině srpna.

    Stomp + močovina

    26. 4. 2016 20:06 Zakladatel vlákna: Martin Lokaj
    Dobrý podvečer, mohli by ste mi upresniť hnojenie močovinou? Odporúčate hnojiť výlučne večer ale znamená to, že má byť tma alebo stačí ak už nesvieti priame slnko? A k otázke 2, ak som aplikoval postrek Stomp je možné bez problémov plečkovať alebo by som nemal narúšať zeminu kým stále postrek účinkuje (myslím tým, či nezruším jeho účinok). Ďakujem za odpoveď.
    27. 4. 2016 8:04 Jan Kozák
    S roztokem močoviny nemusíte čekat do tmy (to už chodí strašidla). Při západu slunce nebo krátce po něm je vhodná doba.
    Stomp je sice preemergentní herbicid, ale můžete po jeho aplikaci klidně plečkovat. Jeho účinek je dokonce vyšší, když se po aplikaci zavláčí.
    27. 4. 2016 15:28 Miroslav
    ... ještě k té aplikaci močoviny, je vhodné v této době (v noci pod nulou přes den do deseti stupňů) mocovinu aplikovat když dusík česnek očividně potřebuje?(zažloutlé špičky listů a i celkově nemá barvu. Nebo počkat na lepší počasí? Děkuji Miroslav.

    Postřik

    9. 4. 2016 22:43 Zakladatel vlákna: Tomáš
    Dobrý den,

    chtěl jsem se zeptat, zda na takto vzrostlý porost mohu ještě aplikovat herbicid Stomp.
    10. 4. 2016 6:07 Jan Kozák
    Jistě.

    Herbicid

    25. 3. 2016 22:41 Zakladatel vlákna: Markéta
    Dobry vecer,chtela bych se zeptat za jak dlouho opakovat postrik na plevel stomp?Dekuji za odpoved.
    26. 3. 2016 6:46 Jan Kozák
    Lépe neopakovat. Stomp působí asi tři měsíce, což bude koncem června. Pokud by se v té době znovu aplikoval, mohla by mít problém následná plodina.

    Stomp a hnojenie

    6. 2. 2016 15:44 Zakladatel vlákna: Martin Lokaj
    Dobrý deň, pri akých podmienkach je možné postrekovať Stompom, myslím teplotu alebo sa musí pôda ešte vysušiť? Písal som už otázku či je možné použiť Cererit aj ako postrek alebo ho stačí rozhodiť na povrch a odpísali ste mi že je asi vhodnejšie použiť hnojivo Yara Mila na jar, ale je mozné ho aplikovať aj postrekom alebo len v tuhom stave? Poprípade ak viete aj nejaké dávkovanie.. Ďakujem
    9. 2. 2016 19:14 Jan Kozák
    Účinek Stompu zvyšuje následný déšť nebo vláčení. Aplikace na suchou půdu bez následného deště nebo vláčení bude málo účinná.
    Yara Mila klidně použijte v tuhém stavu.

    Herbicid

    23. 7. 2015 20:27 Zakladatel vlákna: Jan Špaček
    Dobrý den pane, Kozák,
    chtěl bych se vás zeptat jakou značku herbicidu používáte do česneku a co proti Phytomyza gymnostoma?
    Děkuji Honza
    25. 7. 2015 14:12 Tomáš Holub
    Http://www.ireceptar.cz/zahrada/choroby-a-skudci/jak-zabranit-larvam-vrtalky-porove-ve-vrtani-poru-cibule-a-cesneku/tady jsem něco našel něco o prevenci
    25. 7. 2015 19:54 Jan Kozák
    Já nepoužívám žádný herbicid, většina pěstitelů používá Stomp. S vrtalkou pórovou problém nemám ani nikdo z mých smluvních pěstitelů. Ještě jsem se nesetkal s případem, že by bylo nutné proti ní česnek chránit.
    12Starší >

    Kontakt E-mail, telefon, adresa

    Ing. Václav Kozák a Ing. Jan Kozák
    Chvojenec 75, 534 01 Holice
    IČO: 05439710
    Kontakt

    cesnek@cesnek.cz
    E-mail není určen k poradenství.
    Rádi Vám poradíme v diskusi.

    Obchodní podmínky
    Reklamační formulář

    Šlechtění česnekové sadby Grafika zpracována Odemne