Přihlášení

  • Pěstování
  • Popis česneku
  • Odrůdy
  • Choroby a škůdci
  • Články
  • Diskuse: Diskuse na webu Zpět na diskusi

    Děkuji

    18. 7. 2013 15:37 Zakladatel vlákna: Zdeněk Červík
    Vážený pane Kozáku,
    Tímto bych chtěl poděkovat a snad ne jen za sebe,že jste ochotný odpovídat na naše otázky i když toho času nemáte na zmar.Tento web mi moc pomohl nakouknout do zákulisí peštování této báječné rostliny která málem upadla v zapomění díky našim supermárketům a hlavně nás spotřbitelům,kteří jsem ochotní ušetřit každou korunu a kupovat takové zboží jaké nám nebídnou nehledě na kvalitu.Letos u Vás asi česnek už neseženu ,ale příští rok to nebudu odkládat.Ještě jednou moc děkuji
    18. 7. 2013 19:19 Jan Kozák ml.
    Dobrý den,
    shánění česneku od nás jste vzdal poměrně brzy. Přes internet si můžete objednat Bjetin. Ten v systému nezůstal kvůli tomu, že by byl hnusný a nikdo ho nechtěl. :-) Ale proto, že u něj předpokládáme, že ho prodáme 6× víc než je průměr u ostatních odrůd.
    Občas se tam objeví i jiná odrůda, protože občas promazávám chybně zadané objednávky a rezervované množství je pak k dispozici dalšímu zájemci.

    Česnek

    15. 7. 2013 21:42 Zakladatel vlákna: Pavel
    Dobrý den,chci se zeptat jestli někdo nekoupí
    Zařazeno: Diskuse na webu
    15. 7. 2013 22:01 Jan Kozák
    Zbytek jsem smazal. Tato diskuse není inzercí. Pokud chcete na našich stránkách inzerovat, je to možné placenou formou. Svůj požadavek zašlete, prosím, E-mailem.
    16. 7. 2013 21:33 Pavel
    Chci se zeptat,jak se dá vymazat příspěvek
    16. 7. 2013 22:47 Jan Kozák ml.
    Příspěvky z této diskuse není možné mazat.

    Diskuse

    9. 6. 2013 17:09 Zakladatel vlákna: J. Kozlík
    Dobrý den všem pěstitelům česneku.
    Již dlouho pozoruji, že diskuse na tomto webu se zvrhla v neustálé opakování otázek na které už bylo odpovězeno. Nedivím se panu ing.Kozákovi, že už na všechny dotazy neodpovídá. Jeho hlavní činnost mu zcela jistě zabírá hodně času. Polepšeme se.
    Zařazeno: Diskuse na webu
    9. 6. 2013 18:24 Pavel
    Dobrý den pane Kozlík,já na tento web píšu poprvé a jsem začínající pěstitel,když něco nevím tak se chci zeptat.
    A když to sem nemám podle vás psát tak na co tenhle web je?
    9. 6. 2013 22:57 Hana Kopecká
    Pan Kozlík to jistě myslí, tak že velká řada pěstitelů rovnu píše dotaz a ani se nenamáhá pročíst zdejší diskuzi, což nebude Váš případ. Obvykle v diskuzi za posledních ca 14 dnů se najde většina opovědí na aktuální dotazy. Další tazatelé ani nečtou sekci Česnek v otázkách, kde také najdou většinu odpovědí
    12. 6. 2013 1:33 Petr KOZÁK
    Přesně tak! Mnoho diskutérů trpí pohodlností a než aby věnovali nějaký čas hledáním v diskuzích, "natapetují" dotaz do diskuze. To, že třeba prakticky stejný dotaz je na 1 stránce třeba od 3 různých uživatelů je toho jen důkazem.
    Jak píše J. Kozlík, polepšeme se!

    Jinak doporučuji pročíst stránku o česneku a pak listovat diskuzemi. Je zde pár pěstitelů, kteří zveřejňují recepty postřiků, typy hnojiv, herbicidů atd. někteří dokonce ukáží i fotografie. Prostě já osobně si myslím, že zde v diskuzi najdete odpověď zcela na vše co se pěstování týče.
    Přeji Vám mnoho pěstitelských úspěchů.

    objednávky

    16. 5. 2013 10:17 Zakladatel vlákna: Jan Novák
    Nebylo by možné, aby i bez registrace bylo vidět, které odrůdy ještě jsou k dispozici?
    Buď jako pozitivní oznámení "Tyto odrůdy jsou ještě v nabídce",
    nebo jako negativní oznámení "V nabídce jsou už zadány pro kategorii xy tyto odrůdy".
    Setkávám se s dotazy "nemohl by jsi se mi kouknotut" a musím soukromně odpovědět "nemohl, mám objednáno v jiné kategorii zákazníka".
    Děkuji.
    Zařazeno: Diskuse na webu, Trol
    20. 5. 2013 16:25 Jan Kozák ml.
    Dobrý den,
    prosím o chvíli strpení, každou chvíli se tu jistě objeví provokatér a vševědoucí brouk Pytlík, který se momentálně podepisuje jako „Honza Novák (ml.)“, a odpoví Vám.
    S přáním hezkého dne,
    Jan Kozák ml.
    20. 5. 2013 20:54 Petr Mareš
    Dobrý večer pane Kozáku. Tyto stránky rád navštěvuji,protože jste moudrý člověk s letitou praxí. Vždy vyhlížím vaše nové odpovědi na dotazy ale díky takovým jako je Brouk pytlík je tu zmatek. Neodpovídejte pane Novák za pana Kozáka děláte tu chaos. Když to tak bude dělat každý tak se nikam nedostanem. Založte si své stránky a tam pište svá moudra! Děkuji.
    20. 5. 2013 21:32 Jan Novák
    Děkuji za přání hezkého dne.
    Zkusím panu Pytlíkovi domluvit.

    Přeji klid na práci,
    Honza Novák
    22. 5. 2013 9:54 Jindra Rosa
    Zdravím diskutující a omlouvám se, že nepřispívám do diskuse plodné a týkající se česneku.
    Ale příspěvky, reakce a odpovědi výše uvedeného mě doslova IRTITUJÍ. Lituji, pěstitele, kteří jej mylně považují za odborníka a nedej bože se jeho radami řídí.
    Z jeho odpovědí lze usoudit, že zemědělství studoval v internetových diskusích a z pořadů Přemka Podlahy.
    Používání odborných termínů "hnojení pod patu", "do zásoby", atd. ve zcela chybných souvislostech, perfektní znalost biochemických pochodů v půdě nebo fiziologických v rostlině tam, kde by si největší kapacity v oboru netroufly odpovědět kvůli nedostatku informací, značí rádoby všeználka, brouka Pytlíka a člověka (jak uvedl Jan Kozák ml., který má jediný cíl a to provokovat.
    Člověče, jenž slaboduše vystupuješ pod přezdívkami, styď se a nepřispívej k tématům, na která se tě nikdo neptal!
    22. 5. 2013 14:43 Jan Novák
    ... tak mezi pátýma šestým pivem plácám nesmysly.
    A po osmým nevím jak se jmenuji.
    Bohužel ale střízlivý píši spoustu překlepů, čímž zase IRITUJI češtináře.
    Kde mám svoje stránky neprozradím, vy by jste mi je chodil číst.
    Mějte hezký den J.N.
    22. 5. 2013 21:18 Jan Kozák
    Tentokrát jste to přepísknul. Prosím Vás, pane s mnoha tajemnými jmény, dejte si na pár let závazek, že si při pročítání našich stránek odpojíte od počítače klávesnici.

    Re:Návrhy na zlepšení (7.3.)

    13. 3. 2013 17:58 Zakladatel vlákna: Mareš
    1.můj návrh směřuje k doplnění popisu Vašich odrůd uveřejněných ve stati "Odrůdy česneku". Podle (nejen)mého názoru chybí u většiny popisovaných odrůd charakteristika habitu rostliny a zejména vhodný, resp. doporučený spon a hloubka výsadby. Tyto údaje jsou pro mnohé drobné pěstitele (zejména zahrádkáře) dost důležité a to zejména v případech, kdy si objednají novou sadbu odrůdy, kterou ještě nepěstovali. Každý zahrádkář má jen velmi omezenou pěstební plochu a snaží se z ní sklidit maximální množství kvalitních a zdravých rostlin, ev. plodů.Tak je tomu nepochybně i u česneku.
    Ve stati "Pěstování česneku" uváděný spon 5-12x20-40 může být sice univerzální, ale pro většinu odrůd příliš vágní. Myslím, že by popisům odrůd "slušely" i fotografile celých rostlin (s měřidlem).

    2. Dále navrhuji aktualizovat stať "Herbicidy", protože více než polovina tam uvedených přípravků již řadu let nemá platnou registraci a není ani na trhu dostupná.
    Za navrhované zlepšení Vám - věřím, že jménem mnohých návštěvníků těchto užitečných stránek - děkuji.
    St. Mareš
    14. 3. 2013 16:59 Jan Kozák ml.
    Dobrý den, pane Mareši, děkujeme Vám za Vaše podněty. Určitě se jimi budeme zabývat. V tuto chvíli fotografie celých rostlin přidat nemůžeme, protože je nemáme. Promyslíme si to, vytvoříme je a nějakým způsobem použijeme. Stejně jako informaci o doporučeném sponu u konkrétních odrůd.
    Herbicidy jsme dnes zaktualizovali. Děkujeme za upozornění.

    Fotka Benátčanu u prodeje maďarské odrůdy

    10. 3. 2013 22:26 Zakladatel vlákna: Honza Novák (ml.)
    Http://www.agrislatinice.cz/index.php?nid=4614&lid=CZ&oid=1201206&epc=CES106
    10. 3. 2013 22:31 Honza Novák (ml.)
    Dobrý den Kozákovi
    Zajímalo by mne, jestli mají AgriSlatinice souhlas použitím obrázku Vašeho Benátčanu jako ilustračního snímku k prodeji nově dovezené maďarské sadby odrůdy Makköi.
    Připadá mi to trochu zavádějící, protože Makköi má jiný počet stroužků, kratší skladovatelnost, ...
    Pokud není na dotaz potřeba odpovídat, tak jej smažte k zpřehlednění diskuse.
    11. 3. 2013 21:01 Jan Kozák
    Za tento dotaz děkuji, po našem zásahu to upravili. Ale prosím Vás, nereagujte na všechny dotazy. Třeba si odpověď jen myslete.
    11. 3. 2013 21:21 Honza Novák (ml.)
    12. 3. 2013 9:53 Honzík Novák (ml.)
    Ale pouze pokud Váš syn nebude provokovat umazáváním nebo změnami mého jména u naší skupinou napsaných příspěvků.
    Prosím o vrácení jmen a umazání této posloupnosti reakcí.
    12. 3. 2013 10:20 Jan Kozák
    No, nejsem si jist, že je v této věci provokatérem můj syn.
    12. 3. 2013 10:42 Honzík Novák (ml.)
    Tak v tom případě se omlouvám, ale nedokáži si představit, kdo jiný by mohl měnit moje registrační údaje, pokud nezná přihlašovací jméno a heslo.
    Občanské jméno považuji za součást příspěvku a bude lepší, když jej tam necháte nezměněné, nebo v opačném případě smažete příspěvek celý.
    12. 3. 2013 12:31 Honzík Novák (ml.)
    Njn kýhám jak ona a přitom se to týká i příspěvků, které jsem určitě nepsal.
    viz :
    zkušenost 13.02.13 04:20
    Benátčan 13.02.13 04:18
    pěstování ve vyšších polohách 14.02.13 09:30
    Lukan X Benátčan 18.02.13 23:38
    Ochrana před pleveli 28.02.13 20:55
    výsadba česneku 10.03.13 19:38
    Tedy, asi budou příjemné změny pro zpřehlednění diskuze barevným zvýrazněním, ale pracovní verze zatím nefunguje korektně. Nebudu proto rušit a ještě jednou se omlouvám.
    12. 3. 2013 15:22 Jan Kozák ml.
    Dnes jsem skutečně s databází manipuloval. Vymazal jsem z ní přes 900 účtů, u kterých chyběl e-mail, nebyly aktivované nebo jejich jméno obsahovalo vyloženě nesmyslné hodnoty (např. posloupnost čísel, tři pomlčky atp.) Během tohoto procesu jsem vymazal i 22 Vašich účtů. (Vzpomínám si na jména jako „Dana Kolínová“, „Honza Novák (ml.)“, „Sendy Václav“, „Vaše občanské jméno“, „Jan Stanislav Kozák“, „Stanislav Verner“, „standavhk“.) Nepovažoval jsem za důležité zjišťovat, který z nich právě používáte. Jste v současné době největším škůdcem těchto webových stránek, byl jste mnohokrát žádán, abyste tento web opustil, máte tu zabanovaných 13 IP adres, 4 zablokované účty.
    Co chvíli se tu musí mazat diskuse, která Vaší vinou dělá tátovi ostudu, kvůli Vám byla uživatelům zablokována možnost mazat a upravovat své příspěvky, kvůli Vám se mi plní e-mailová schránka stížnostmi a žádostmi o sjednání pořádku na diskusi. Kvůli Vám se vydávají vzletná diplomatická prohlášení jako že prosíme všechny diskutující, aby zvažovali přínos svých příspěvků, aniž bychom zvážili, že tím vlastně spoustu diskutujících urážíme. Ale jediným otravou jste Vy sám.
    Sbalte svých pět švestek a táhněte k čertu!

    Návrhy na zlepšení

    7. 3. 2013 9:37 Zakladatel vlákna: Jan Kozák ml.
    S předstihem se chystáme na další sezónu, uvítáme proto Vaše návrhy, co oproti předchozím rokům zlepšit, co by Vám nejvíce pomohlo, jaké změny byste uvítali a čeho bychom se naopak měli vyvarovat. Můžete uvést více návrhů. Nemohu slíbit, že se nám všechny podaří letos realizovat, ale zkusíme nad nimi aspoň pouvažovat a zařídit se podle nich v následujících letech.
    7. 3. 2013 12:14 Bc. Pavel Novotný
    Líbila by se mi nišší cena. Kdybyste ji zveřejnili dřív, než jedu v srpnu do Buchlovic. A tady na stránkách by prospělo, kdybyste přestali hrát tu hru s panem Novákem. Chápu, že ho platíte, aby vám zvyšoval návštěvnost, což se vám hodí. Nasírá tady ale hodně lidí a myslím, že zcela zbytečně. Dokážete si reklamu dělat sami lépe.
    7. 3. 2013 12:33 Honza Novák (ml.)
    Osobně si myslím, že cena kopíruje evropské ceny standardního rozmnožovacího materiálu.
    Zrovna minulý týden jsem viděl v jednom nejmenovaném hobbymarketu sadbu jarního nepaličáku (dovoz francie) přepočteno z ceny za kus na cenu 650 Kč/kg (a nápisem akce 30% sleva).
    7. 3. 2013 16:48 Bc. Pavel Novotný
    Přesně tohle jsem měl namysli. Proč tenhle člověk musí komentovat úplně všechno?
    7. 3. 2013 14:39 Jan Kozák ml.
    Děkuji, pane Novotný, za Vaši reakci.
    Pokud nedojde k nějakému nečekanému zásadnímu problému, neměla by být letos cena vyšší než loni.
    Myslím si, že by cena pro tento rok mohla být určena a zveřejněna už v době příjmu objednávek 1. května.
    Nad „Novákem“ bychom se měli vážně zamyslet, v tom s Vámi souhlasím.
    7. 3. 2013 14:56 Petr Balaštík
    Dobrý den pane kozáku,
    můžu se zeptat jaká byla loni cena za sadbu?
    Děkuji za odpověď
    7. 3. 2013 17:42 Jan Kozák ml.
    Pokud se nemýlím, byla v loňském roce maloobchodní cena 300 Kč / kg. Je to z mé strany jen spekulace, ale myslím, že jde o strop, přes který se už ani v následujících letech nepůjde.
    7. 3. 2013 19:01 Jan Kozák
    Já bych nižší ceně také rozuměl, ale cena sadby se odvozuje od ceny konzumního česneku a tu nedokážeme ovlivnit.
    7. 3. 2013 12:16 Honza Novák (ml.)
    Příspěvek byl smazán, protože porušoval pravidla diskuse.

    Příspěvky do diskuse

    26. 2. 2013 16:36 Zakladatel vlákna: Jan Kozák
    Dneska na semináři o česneku se také mluvilo (v kuloárech) o této naší diskusi. Prosím jisté diskutující o soudnost a pokud vědí, že tím jiné dráždí a tuto diskusi svými příspěvky znehodnocují, aby svoje aktivity zaměřili jinam.

    Dobrý nápad

    25. 2. 2013 21:01 Zakladatel vlákna: Petr Konopka
    Dobré -- skusme to . PetrK
    27. 2. 2013 15:30 Honza Novák (ml.)
    Petře, opravdu je pro většinu zde diskutujících nejlepší, aby jméno diskutujícího bylo ve tvaru, jak se uvádí na prvním řádku adresy.
    27. 2. 2013 22:07 Petr Konopka
    Prosím Jana Kozáka mladšího - jako správce diskuse, aby veškeré moje příspěvky zde vymazal.Pokud bych věděl , tak jsem to vymazal sám . Děkuji

    Oblast pěstování

    25. 2. 2013 19:13 Zakladatel vlákna: Petr Štěpánek
    Již mnohokrát jme zde probírali otázku oblasti pěstování a cituji ing.....Ale... Docela bych byl rád, kdyby se hlavně u dotazů s nějakým problémem, sdělovala orientačně lokalita tazatele. Jezdíme různě po republice a je možné, že bychom se u Vás mohli někdy zastavit a na problém se podívat.
    Tak mně napadlo přidat oblast ke jménu a nemusí nikdo zapomínat.KDO SI MYSLÍ, ŽE TO MŮŽE BÝT SKUSME TO. Díky PS
    25. 2. 2013 22:25 Jan Kozák ml.
    Nevím, jestli do toho mám jako správce diskuse a databáze co mluvit, ale nedělejte to. A to ze čtyř důvodů:
    - Vyplnění do té kolonky čehokoli jiného, než je křestní jméno a příjmení (popř. tituly), je porušením pravidla, jehož následkem může být zablokování přístupu na web. Před zahájením příjmu objednávek na rok 2013 proběhne automat seznam zaregistrovaných uživatelů a vymaže účty registrované provokatéry a spamovacími roboty. Jedním z kritérií, kterými se bude při filtrování řídit, je i věrohodná hodnota v kolonce „jméno“.
    - Skutečné jméno vyžadujeme z toho důvodu, že diskuse pak nepůsobí tolik anonymně, což vede uživatele ke kultivovanějším projevům a odrazuje spamery od jejich aktivit. Abychom uživatele „dotlačili“ k vyplnění této hodnoty, používá se její obsah i jako řádek adresy u objednávek sadby. S touto hodnotou tedy počítá systém na objednávky, na tisk faktur a poštovních formulářů.
    - Doplnění lokality je u většiny příspěvků zbytečné. Jedná se jen o ty z nich, v nichž se uživatel zmiňuje o nějakém problému ve svém porostu. Z posledních 60 příspěvků takový nebyl ani jeden. U všech ostatních je tato informace zbytečná a pouze zhoršuje přehlednost.
    - Pro spoustu lidí je velký problém vyplnit vlastní jméno. Kombinace jména a lokality je bude jistě odrazovat ještě více, což by mohlo vést k nežádoucímu vyplňování nesmyslů.
    Prosím, nastavte si zpět své občanské jméno. A před dalším vyhlašováním nových pravidel prodiskutujte své návrhy s odpovědnými osobami. Děkuji.
    26. 2. 2013 10:33 Honza Novák (ml.)
    Dalším krokem je vyřazení adres nedohledatelných v http://forms.mpsv.cz/uir/adr/OverAdresuFrame.html , protože Česká pošta ani kurýrní služby na adresy neuvedené v registru nemusí doručovat a zásilky by se mohly vracet.
    Posledním krokem může být vyřazení adres shodných s adresami obecních úřadů a státních institucí.

    Pane Kašpar mám také prosbu

    24. 2. 2013 9:01 Zakladatel vlákna: Petr Konopka
    Dobrý den, Vážený pane Jane --protože jste dost věcí za ta léta zaznamenal a je toho opravdu hodně, byl bych vděčen , kdybych mohl něco z Vašich rozumů znát. Své chytrosti si do hrobu určitě neberte a pokračujte v zálibě. Hodně zdraví a předem děkuji PetrK

    ***
    Zařazeno: Diskuse na webu

    prosba jan kašpar

    24. 2. 2013 7:48 Zakladatel vlákna: josef václavek
    Věřím, že pan inženýr kozák promine
    prosím pane kašpare, pokud budete svoje zkušenosti zpracovávat a "vydávat" písemně, zašlete jednu sadu i na můj mail ***
    děkuji vám předem

    hodně zdaru pro sezónu 2013

    josef
    Zařazeno: Diskuse na webu
    26. 2. 2013 8:48 Jan Kašpar
    Ano, pošlu svá moudra Vám i panu Konopkovi, ale prosím o strpení. Zatím mám jen poznámky "v tužce". Zpracovat, t.j. učesat to bude chvíli trvat.
    Ale bude to zdůrazňuji bez záruky. Bude to chtít korekce od odborníka. Já jsem jen amatér.
    26. 2. 2013 9:17 Petr Konopka
    Vážený pane předem děkuji, ale kdyby to bylo možné se s Vámi spojit - potřeboval bych malou konzultaci
    Děkuji PetrK ***
    26. 2. 2013 9:28 Tomáš Pščolka
    Mohu li také poprosit o zaslání Vašich poznatků na muj Meil... ***

    Děkuji a přeji pohodový den

    Jan Novák

    5. 11. 2012 12:35 Zakladatel vlákna: Vladislav Zita
    Už jsem to nemohl vydržet,aniž bych reagoval.Vážený pane Nováku,to jste opravdu takový neurvalec,že musíte promtně reagovat na téměř všechny dotazy,které jsou jasně směřovány někomu jinému?Asi máte dojem,že vy a jenom vy dokážete nejlépe na všechny tyto dotazy odpovědět.Možná jste jen nějaký zneuznaný česnekový génius,kterého široká veřejnost nepochopila anebo jen prostě velmi rád dráždíte lidi.Zvažte proto možnost založit si své vlastní stránky,kde se můžete dosytosti projevit a rozšířit vaše dlouholeté zkušenosti mezi širokou česnekářskou veřejnost.Nebo snad k takovému kroku nemáte dost odvahy?Omlouvám se ostatním za příspěvek netýkající se smyslu této diskuze,panu Kozákovi přeji hodně tvůrčích sil v této práci všem pak českému česneku zdar.Spozdravem Vladislav Zita
    Zařazeno: Diskuse na webu
    5. 11. 2012 12:50 Honzík Novák (ml.)
    Tento dotaz je adresován zcela a jen mé osobě.
    Stručně = nemám dost znalostí v oblasti IT, abych si vytvořil vlastní stránky.
    Prosím o potvrzení přečtení odpovědi k usnadnění rozhodování, kdy Vači otázku i mou odpověď vymazat.

    Přeji Vám hodně zdraví i úspěchů v pěstování česneku.

    Rovral

    3. 11. 2012 16:54 Zakladatel vlákna: Miroslav
    Dobrý večer,chtěl bych se optat na přípravek ROVRAL AquaFlo.Totiž,získal jsem od souseda cca 5l tohoto přípravku(sázel začátkem října).Když přičichnu tak je cítit jako sulka a já mám podezření že oba přípravky smíchal a pak sázel.Kdyby to tak bylo,mohl bych tuto "směs" použít i když jsem sulkou již v září mořil?Děkuji Miroslav
    4. 11. 2012 1:35 Honzík Novák (ml.)
    Podle množství 5 litrů soudím, že jde o namíchaný a použitý oztok.
    Ten zápach po Sulce pak mohou být oplachová rezidua, právě proto že jde o použitý roztok na sadbu po předchozím moření v Sulce. Protože nejde o čerstvý roztok, tak bych jej použil leda tak k zálivce po nasázení česneku.
    Pokud nemoříte a máte sadbu z vlastní zdravé sklizně, můžete zůstat u zavedené praxe. Pro sadbu z neznámého zdroje je lepší provést prevenci proti zavlečení chorob nebo škůdců mořením v standardní sestavě. Rovral zase nestojí tolik, aby se na něm vyplatilo šetřit (vychází to cca 7-10 Kč na kg sadby).
    4. 11. 2012 12:49 Roman Soukup
    Pane Novák před lety jste založil tyto stránky? proč furt otravujete jiné a děláte starosti rodině Kozáků.Když chcete vyučovat o česneku proč si nezaložíte své stránky,něco mi říká že jste Sendy ale i v USA jste udělal pořádný poprask.Někteří chtějí odpověď od pana Kozáka né odvás.
    4. 11. 2012 19:43 Jan Kozák
    Mořicí jícha by měla být použita v den jejího namíchání. Měsíc starý roztok bych určitě nepoužil.

    Jan Novák

    27. 10. 2012 21:47 Zakladatel vlákna: Petr Mareš
    Možná pane Navák je lepší nereagovat na tolik dotazů. Myslím,že spousta lidí čeká na odpověd od pana ing. Kozáka včetně mě. Jestli tedy nejste jeho mluvčí.
    Zařazeno: Diskuse na webu

    dotaz

    27. 10. 2012 7:38 Zakladatel vlákna: Musil
    Také by mě zajímalo kdo je Jan Novák
    Zařazeno: Diskuse na webu
    27. 10. 2012 21:31 Honzík Novák (ml.)
    Zodpovím jen část dotýkající se česneku.
    Jan Novák pěstuje odrůdy Vekan, Benátčan a nepojmenovaný klon ruského paličáku. Z ostatních odrůd pouze pár cibulí pro vlastní spotřebu.

    dotaz

    26. 10. 2012 15:24 Zakladatel vlákna: Jiří Snášel
    Ten "Jan Novák" je tiskovým mluvčím Ing Kozáka?
    Zařazeno: Diskuse na webu
    27. 10. 2012 17:58 Roman Soukup
    Ne jen mluvčí pane Snášel ba i dvojitý agent bez minulosti který má mnoho občanských průkazů,prostě borec.

    výsadba česneku

    23. 10. 2012 7:47 Zakladatel vlákna: pavel
    Dobrý den pane Kozaku, slyšel jsem ze je dobrý přes sazenim česneku zahon prolejt savem co na to řikate? Pomuže to?
    23. 10. 2012 21:08 Jan Kozák
    Savo má dezinfekční účinek. Přesněji: dezinfikuje chlór, který se z něho uvolňuje. Čím je vyšší teplota, tím je uvolňování a tedy i koncentrace chlóru větší. Asi nejvyššího účinku by se dosáhlo aplikací Sava při orbě u každé orební jednotky zvlášť - tedy pod radlici. Já bych se raději přiklonil k dezinfekci dusíkatým vápnem.
    23. 10. 2012 21:58 pavel
    Tak je potřeba ted pred sazenim zahon pohodit dusikatym vapnem? Nebo jak dlouho pred sazenim?
    23. 10. 2012 22:28 Honzík Novák (ml.)
    23. 10. 2012 22:30 Honzík Novák (ml.)
    24. 10. 2012 7:33 Jan Kozák ml.
    Brácho Sendy, Hradečáku paličáku, připomínám Vám, že za podvodné jednání a obtěžování tu máte doživotní ban. Každým Vaším pokusem o přidání příspěvku bude toto období o týden prodlouženo. Děkuji za pochopení.
    24. 10. 2012 8:30 Honzík Novák (ml.)
    Co máte na mysli podvodným jednáním?
    Nechci Vám přidělávat práci, jako administrátoru těchto stránek, ale u registrace uživatele nemáte (jak bývá obvyklé) "Provozní podmínky" a zaškrtávací políčko pro vyjádření souhlasu. V tomto případě je pak povoleno vše co není zakázáno.
    Je mi líto, že už ve většině internetových kaváren v našem a sousedním městě nejsou kvůli mně udělenému banu Vaše stránky dostupné. Ale to je Vaše rozhodnutí, nikoliv moje.
    Další diskuzi prosím směřujte na můj email.

    Pařenica Jan: k příspěvku Liba 16.06.2012

    18. 6. 2012 8:56 Zakladatel vlákna: pařenica
    S hrůzou zjišťujem, že máme tentýž problém jako paní Liba 16.06.2012. Nejříve se poškození vyskytlo u ruské odrůdy, která byla vloni poškozena houbomilkou a na jaře vzešla jako poslední před Japo a Staníkem. Porost je krásně vysoký,od země po pochvu horních listů 45 cm. Stačí když jsou 2 spodní listy nažloutlé, na ciduli jsou již špatné kořínky a horní suknice jsou růžovohnědé barvy značně zbytnělé. Popsaná vada se vyskytla letos prvně a jsou postiženy i české odrůdy zakoupené v Buchlovicích. Jsme na pozemku, kde se ještě nikdy nepěstoval česnek. Na jaře 3x stříkano Karatem Zeon,hnojeno 1x postřikem močovinou 5% roztokem, 2x ledkem 15%, bezplevelný stav porostu, meziřádky 3 x plečkovány, na jaře váčeno napříč řádků lehkou branou.Pacibulky odstraňovány průběžně po vytlačení z listů.
    18. 6. 2012 20:49 Jan Kozák
    Pane Pařenico, paní Libo a jiní, kteří máte problémy se zdravotním stavem česneku. Přidávejte do svých příspěvků i lokalitu, v níž česnek pěstujete. Pokud nechcete přímo napsat svou obec, pak to označte aspoň přibližně. Jezdím různě po republice, může se tedy stát, že bych se mohl i u Vás zastavit.
    18. 6. 2012 21:44 Martin Harasim
    Tak kdybyste byl v okolí Opavy (MS kraj) můžete se zastavit zhlédnout Vekan, ná zahonu přes 1ar, na odpočatém pozemku. Nějaké léžáky a slabé až uschlé rostliny celkem do 10%. Choroba snad žádná, ale vy byste jistě něco našel. Mail: martin-harasim(zavinačč)seznam.cz

    brouk

    16. 5. 2012 21:27 Zakladatel vlákna: Josef Chromík
    Dobrý den p. Kozák

    Poprosil bych o konzultaci jaký je to škůdce /foto/ a jak ho zastavit a odstranit????

    Děkuji Chromík Lechovice
    16. 5. 2012 21:29 Josef Chromík
    Ještě jedno foto
    18. 5. 2012 19:37 Jan Kozák
    Podle obrázku se mi to jeví jako mšice. Nedaří se mi k Vám dovolat.
    18. 5. 2012 22:27 Honzík Novák (ml.)
    Srovnejte to s tímto
    http://www.biolib.cz/cz/taxon/id102275/
    s ohledem na virovou mozaiku je potřeba postřik, aby druhá létající generace vir nepřenesla na zdravé porosty.
    19. 5. 2012 21:13 Jan Kozák
    Ještě v době, kdy jste se podepisoval jako brácha Sendy, jsem Vás žádal, abyste nevkládal svoje příspěvky mezi dotaz a mou odpověď, ale abyste se skromně zařadil až za mne. Respektujte, prosím, že tyto stránky jsou naše.
    19. 5. 2012 22:56 Honzík Novák (ml.)
    Nechápu co myslíte.
    Mohu nějak ovlivnit, kam se vloží reakce? Tedy když u příspěvku je "Reagovat" mně u toho konkrétního obrázku připadlo, že tam vidím to co jsem napsal. Jestli to je správně musí posoudit pan Chromík, protože pouze on může porovnat obrázky se skutečností.
    Za neznalost pravidel se omlouvám.
    20. 5. 2012 12:27 Jan Kozák ml.
    Pane Ing. Stanislave Vernere alias Brácho Sendy alias Brácho alias „Dandyno z Kolína“ alias Dano Kolínová alias Ing.Arch. Honzo Kozáku DrSC. alias „hloupý Honzo (Sendy)“ alias Hradečáku Paličáku alias Jane Nováku alias Janinko alias libuse alias „Nahodny hoste“ alias „náhodný.hoste“ alias náhodný.hoste2 alias Sendy alias Stando alias „Stando z hradce“ alias standovhk alias „Vaše občanské jméno“ alias další desítky přezdívek, amatérský kameramane a masére, profesionální provokatére a podvodníku, neprodleně opusťte tyto stránky a nikdy více se na ně nevracejte.
    20. 5. 2012 21:48 Jozef Demský
    Dobrý večer. Pán Kozák junior :o) Vašu stránku venovanú cesnaku sledujem už dva roky a častejšie čítam tieto príspevky ako príspevky mojich kamarátov na sociálnej sieti FB. Je pravdou, že až doteraz som nereagoval na žiadne príspevky, nič som sa nepýtal pána Ing. Kozáka pretože povečšine som si odpoveď našiel v diskusii. Vyššie spomínaný brácha Sendy mi zo začiatku veľmi liezol na nervy, pretože komentoval takmer všetky príspevky, ktoré tu fanúšikovia českého cesnaku písali aj keď boli adresované Vášmu otcovi. To mi fakt vadilo. No príspevky, ktoré písal boli vo väčšej časti písané k veci. Momentálne by som sa chcel pána Nováka zastať, pretože si myslím, že reakcia Vášho otca bola ako to napísať, aby to vystihovalo to čo chcem povedať...jednoducho si myslím, že pán Novák to neurobil úmyselne a verím, že so mnou budete súhlasiť. Prečo? Príspevok p. Nováka by sa zaradil za príspevok Ing. Kozáka len vtedy, ak by reagoval p. Novák na to, čo napísal Ing. Kozák. Keďže chcel reagovať na to, čo napísal p. Chromík je logické, že systém podľa časovej postupnosti posunul jeho príspevok pred príspevok Vášho otca. Je to takzvaný strom a nie každý vie ako sa pri takýchto diskusiách zobrazujú príspevky. Neobhajujem p. Nováka, ale myslím si, že teraz je v tom nevinne. Rovnako pán Ing. Kozák reagoval na príspevok: "Mart: ...farm.trhy" kde tiež podľa časovej postupnosti bol novší príspevok zaradený pred starší a tým sa vsunul medzi otázku p. K. Petrovej a príspevok pána Ing. Kozáka. Nie som odborník v týchto veciach len sledujem diskusie aj na iných stránkach a všade to takto funguje. Opravte ma, prosím, ak sa mýlim. Možno by bolo na zváženie (ak by ste to vedeli nejako zmeniť), aby nové reakcie k príspevku sa zaradili vždy na koniec. V tomto sa ja nevyznám. Ospravedlňujem sa za to, že som tu riešil úplne niečo iné na čo je táto stránka vytvorená ale cítil som potrebu zastať sa tých, ktorí sú v tom nevinne. Pokojne odstránte tento môj príspevok po prečítaní pretože fakt tu nemá čo robiť (som si toho vedomí) tieto stránky patria cesnaku a ja som rád, že som ich našiel :) Prajem Vám krásny večer a nehnevajte sa na mňa za moje slová.
    21. 5. 2012 11:10 Jan Kozák ml.
    Dobrý den, pane Demský,
    Problém nespočíval v tom, že před několika měsíci můj otec napsal tehdy „bráchovi Sendy“, aby psal svou reakci až jako doplněk k příspěvku podepsaného jménem „Ing. Jan Kozák“. To je věc, kterou dokážeme přejít. Chtěl jsem „panu Novákovi“ vypsat občanská jména, pod kterými tu vystupoval. Zjistil jsem, že pod (minimálně) jedním účtem má u nás objednávku, kterou však pravděpodobně nehodlá převzít (když je napsaná na falešné jméno). Zkuste se vžít do role člověka, který si u nás chtěl objednat česnek, ale nemohl, protože si sadbu rezervoval někdo, kdo o ni ani nestojí. S ohledem na velikost objednávky „pana Nováka“ a průměrným objemem objednávek se tu objevily desítky lidí, kteří si jeho vinou nemohli sadbu objednat.
    Politováníhodný omyl naivního uživatele, nebo úmyslně způsobená škoda? Změní to na situaci něco?
    Kariéra „pana Nováka“ vypadala přibližně takto: Od loňského začátku léta zahlcoval diskusi svými začátečnickými dotazy. Když takto získal počáteční znalosti, potřeboval je využít. V diskusi se objevovaly začátečnické dotazy ostatních uživatelů (na které se otci nechtělo stále dokola odpovídat), naštěstí tu byl „pan Novák“ – tehdy „hradečák paličák“, který přesně věděl, na co se tazatel ptá. Jakpak by ne, vždyť tazatelem byl pod jinou přezdívkou schován on sám. Tím rostla jeho sláva. Na začátku srpna otočil a začal škodit. Vychvaloval „konkurenci“ prodávající španělský česnek, vydával se za jiné diskutující i za Ing. Jana Kozáka. (Systém byl tehdy velmi tolerantní a nikdo – ani ti nehorší spammeři – si nedovolili se vydávat za někoho jiného. Až na jedinou výjimku – a tou byl „pan Novák“).
    Tehdy jsem mu zakázal přispívat do diskuse. Napsal, že požaduje smazání všech svých příspěvků. Abych neporušil nějaké jeho právo, jsem mazal. Protože reakce jsou navázané na předchozí příspěvky, při smazání jeho reakce zmizely všechny příspěvky, kterými ostatní uživatelé reagovali na něj. Protože jejich příspěvky byly v mnoha případech rozumné, snažil jsem se diskusi upravit tak, aby jejich postřehy zůstaly zachovány. A protože reagoval na spoustu příspěvků, nebylo nutné, abych na ně reagoval já nebo otec. Ale smazáním jeho reakcí se tyto příspěvky ocitly bez odpovědi (což nevypadá dobře, diskuse s polovinou příspěvků nezodpovězených), proto jsem nezajímavé dotazy mazal, zajímavé se snažil zodpovědět sám či aspoň doplnit odkaz na část stránek, kde se daný problém řešil. Opravoval jsem takto diskusi od časného rána až do večera. Celodenní práce, kterou nikdo nezaplatil. A v diskusi se objevovaly příspěvky, ve kterých mě lidé vinili z toho, že je z diskuse „žumpa“, že jde o „hnůj“, který je potřeba vyvézt.
    „Pan Novák“ jen vesele změnil přezdívku a jako světový odborník radil dál. Když se ho někdo snažil vyvést z omylu, drze svůj příspěvek upravil či smazal tak, aby si nikdo nevšiml, že napsal úplný blábol a že pěstování česneku vůbec nerozumí. A pak – jaká to náhoda? Opět napsal příspěvek podepsaný jako „Ing. Jan Kozák“. Když se začali ostatní uživatelé ozývat, smazal všechny své příspěvky. A jsme tam, kde jsme byli – hromada dotazů bez reakcí, spousta času uživatelů, který padl nazmar. Opět bylo potřeba diskusi srovnat, opět naprosto zbytečná práce, kterou nikdo neplatí.
    Tehdy jsem „pana Nováka“ podruhé z webu vyhodil. Je to jednoduché – web patří konkrétnímu subjektu, který jediný má právo udělovat lidem právo jej navštěvovat. Stejně jako máte právo vykázat nevhodně se chovajícího člověka ze svého pozemku nebo třeba ze své prodejny, můžete ho vyhodit i z webu. A „pan Novák“? Navlékl jinou masku a vesele zůstal.
    Dále budu citovat z e-mailu, který jsem psal jednomu čtenáři naší diskuse, který si stěžoval na mou přísnost vůči „panu Novákovi“:
    V době, kdy byla expedice sadby vyřízená jsem z přínosných odpovědí v diskusi vytvořil http://www.k-cesnek.cz/cesnek-v-otazkach.php, diskusi smazal a změnil její pravidla. Změnou, kterou jsme chtěli od uživatelů, bylo to, aby vystupovali pod svými reálnými jmény. To by mělo pomoci lidem se zorientovat v tom, od koho mají radu považovat za kvalitní a od koho ji mají spíše brát jako jeho osobní neověřený názor. Náš web je nejnavštěvovanějším webem o česneku, proto je vystaven tlaku prodejců česneku s falešným označením, kteří se snaží využít naší diskuse ke spamování. Tomu by mohlo také pomoci to, kdyby takový spammer viděl, že u nás se jedná slušně a pod pravou identitou.
    Pokusme se podívat na věc prakticky. V diskusi jsem včera na jeden příspěvek Bráchy Sendy nereagoval. Vidím, že máte zájem, napíšu svou reakci Vám.
    „Pavlínko omlouvám se, ale od okomentování mého jména za strany Kozáka mladšího slovy : „Byli bychom raději, kdybyste zde vystupoval pod svým skutečným jménem.“ nemám chuť obhajovat to, jestli se jmenuji tak nebo jinak.“ Jak dojemné. Brácha Sendy napsal své skutečné jméno a zlý Kozák mladší ho za to zkritizoval. Je libo trochy chronologie?
    16.12.1011 v 8:23 si Brácha Sendy mění jméno na „Ing.Arch. Honza Kozák DrSC.“, v 8:24 si mění jméno na „Ing.arch. Honza Kozák DrSC.“, v 8:41 na „Ing.arch. Honza Kozák DrSc.“, ve 12:19 je z něj opět „brácha Sendy“. Mezitím jsem mu v 10:10 napsal, že bychom byli raději, kdyby použil své skutečné jméno. Že bych se mýlil a on se skutečně jmenoval Jan Kozák? Který až po době přišel na to, jak se vlastně píše jeho titul. Absurdní.
    9.2.2012 napsal do diskuse „Ad občanské jméno: to jsem tady měl od 15.12.11 08:45 do 18.12.11 19:39 a skutečnosti, proč jsem se vrátil k přezdívce nemíním komentovat. “ Ale to lže. V tomto časovém intervalu měl po většinu doby jako jméno uvedeno „brácha Sendy“, výjimkou jsou časové hodnoty uvedeny výše.
    Pravé kouzlo ovšem spočívá v něčem jiném. Znám pravé jméno toho člověka (rozhodně se nejmenuje Jan Kozák, tituly, kterými se chlubil, nemá), znám jeho adresu, vím, čím se zabývá, vím, jak vypadá. Pozvat ho k nám by byl zajímavý pokus. Ale on už u nás byl. Ani jednou nenaznačil, že jde o toho člověka z diskuse. Problém byl tehdy v tom, že v průběhu česnekové sezóny jsem neměl čas zkoumat jeho starší texty a dát si je do souvislosti. Sice jsem tušil, že by mezi těmi osobami mohly být nějaké souvislosti, nevěděl jsem to však jistě. 100% jistotu jsem získal až včera večer.
    Celkem jsem si s tímto člověkem vyměnil 22 e-mailů. Nejde tedy o to, že bych nějak toužil řešit s ním věci na diskusi před zraky všech.
    Včera a dnes mě dohromady tahle rádoby zajímavá aférka stála dalších 6 hodin. Celkově jsem s ním ztratil desítky hodin práce. Práce, kterou mi nikdo nezaplatí, tedy práce, kterou dělám na úkor svých jiných aktivit. To je důvod, proč mě už nebaví si hrát na dobrodince, který všem všechno dovoluje.
    Konec citace.
    Důrazně se ohrazuji proti stížnostem některých uživatelů, kterým vadilo, že jsem změnil jméno uživatele „brácha Sendy“ na „hloupý Honza (Sendy)“. Tuto změnu udělal on sám. Reagoval tak na příspěvek nespokojené paní Pavlíny Kopecké, kdy uvedl „Pokud Vás to uspokojí, změním přezdívku blíže k tomu, co si o mé osobě myslíte.“ Jediné, co jsem udělal, bylo to, že jsem jeho jméno přeškrtl a dopsal „Uživatel blokován“. A následně opět promazával diskusi, kterou jsem se smažil zbavit tohoto přeškrtnutého jména.
    Podívejte, čas se dá v dnešní době přepočítávat na peníze. S „panem Novákem“ jsem ztratil více než 50 hodin času, který bych mohl věnovat výdělečné činnosti. Pokud vezmeme jen mzdu 500 Kč / hod, stál mě „pan Novák“ přes 25 000 Kč. Já ale nejsem psychiatrická léčebna, nedostávám žádné příplatky za péči o narušené obyvatele. K takové práci mi chybí jak finanční prostředky, tak potřebné vzdělání. Od toho si platíme specializované ústavy.
    Jak můžete vidět, signál, který jste považoval za spouštěč vedoucí k tomu, abych „pana Nováka“ počtvrté vyhodil z webu, byl jen obláčkem nad špičkou ledovce.
    Děkuji Vám i všem, kteří dočetli můj příspěvek až sem a kteří se pokusí podívat na situaci i z druhé strany, než jak ji „pan Novák“ prezentuje. Přeji Vám hezký den.
    21. 5. 2012 22:25 Honzík Novák (ml.)
    Blahopřeji Vám k nadprůměrné mzdě.
    22. 5. 2012 16:09 Roman Soukup
    Pane Vernere neboli Sendy, neustále obtěžujete zde na těchto stránkách slušné občany, kteří zde chodí za účelem získat informace o česneku. Vy jste zde akorát dělal nejlepšího a nejchytřejšího. Jste jak malý kluk, který neumí napsat své jméno, které má v rodném listě. Neotravujete jenom zde u p.Kozáka. Když chcete, aby Vás obdivovali, jak jste chytrý a nabušený vědomostmi, založte si vlastní webku o česneku a neustále neotravujte občany, kteří se dotazují p.Kozáka a né Sendy. Asi bude lepší vyhledat lékaře. Přeji Vám a česneku, který určitě máte nejlepší na světě, krásný den.
    22. 5. 2012 7:55 Jozef Demský
    Janko zdravím Vás (dovolil som si Vás familiárne osloviť, pretože podľa jednej fotografie celej Vašej rodinky usudzujem, že sme zhruba v rovnakom veku, ale predsa len ak by Vám to prekážalo, tak sa vopred ospravedlňujem :-))
    V prvom rade Vám musím napísať, že som sa tak trochu obával otvoriť si diskusiu, pretože som nevedel ako zareagujete na môj dlhší komentár. No ostal som milo prekvapený, že ste mi za moje slová nenaložili. Obával som sa aj toho, že vďaka mojej reakcii budú ostatní návštevníci týchto stránok na mňa "pozerať" ako na...
    Každá akcia vyvolá nejakú reakciu a tá Vaša, hmmm to ste museli riadne zájsť do histórie. Mrzí ma len to, že vďaka jednému človeku som Vás aj ja pripravil o minimálne 2 hodiny Vášho času ak nie o viac, ktorý by ste vedeli lepšie a hlavne užitočnejšie využiť. Napísať takto dlhý komentár s podrobnosťami...fakt to som nechcel spôsobiť. V každom prípade Vás chápem a aj Vás obdivujem, že ešte máte tú trpezlivosť. Na tu tému by sme sa vedeli dlho baviť a ja ak nemusím tak takéto rozhovory radšej riešim v súkromí a nie na verejnosti pred zrakmi všetkých ako ste to aj Vy napísali vo Vašom príspevku. Ja za tým vidím ľudskú závisť, mám s tým dobré skúsenosti aj ja priamo u nás v obci. Obrazne by som mohol povedať, že mi závidia aj nos medzi očami. Tie hodiny práce strávené na roli, vo fóliovníku a skleníku nikto nevidí, vidia len výsledok a určite to platí aj u Vás. Reakcia p. Nováka pod mojim príspevkom hovorí za všetko. Niekto sa na tom asi celkom dobre baví. Spamu na vašich stránkach sa zrejme nevyhnete, ale prajem Vám, aby ho tu bolo čo najmenej. Snáď na záver by som napísal len toľko, že kontaktný mail na mňa vo Vašom systéme máte, tak viete kam napísať ak by ste to nechceli viac rozoberať v diskusiu určenej na úplne niečo iné. Ale určite to bolo k niečomu dobré, pretože na základe aj takýchto príspevkov si budú môcť či už skalní alebo náhodní návštevníci týchto stránok urobiť svoj vlastný názor na ich kvalitu. Držím Vám palce pri Vašej práci, prajem veľa trpezlivosti s nepolepšiteľnými "Novákovcami" a optimizmu. Krásny deň všetkým :)

    ...

    13. 5. 2012 13:43 Zakladatel vlákna: Mart
    Je tady slečna,která by se mnou chtěla pěstovat česnek?
    Zařazeno: Diskuse na webu
    19. 5. 2012 17:00 Jan Kozák ml.
    Promiňte, tato diskuse není určena k seznamování. (Byť se jedná o myšlenku zajímavou.)

    Odrůdy Re.:

    1. 5. 2012 19:54 Zakladatel vlákna: Karel Motlík
    Nechtěl bych aby došlo zbytečně k omylu nebo " zlé krvi " ... Při prvním přihlášení mi nad rámečkem objednávky vyskočilo " sadba vyprodána " ..., při druhém se mi objevila sadba Bjetinu a při třetím otevření i sadba Slavín ... jsetli jsem klikal jak o život někam jinam - moc se omlouvám ... v každém případě jsem si dovolil objednat jak Bjetin tak Slavín ... S pozdravem a omluvou K. Motlík - Plasy
    1. 5. 2012 20:31 Jan Kozák ml.
    Ke zlé krvi nedochází. Váš první příspěvek byl vložen dvakrát, proto jsem jeden smazal. Po chvíli jsem se díval, a nebyl tu ani jeden. Pak jsem si to vysvětlil tím, že táta ve stejném chvíli smazal druhou duplicitu. Čemu se však nyní divím více, je to, že se zmiňujete o objednání Bjetinu a Slavinu, ovšem vidím u Vás objednaný Bjetin a Japo II po kile od každého.
    1. 5. 2012 20:57 Tomáš Kohoutek
    Dobrý den, jen pro informaci uvádím, že jsem se setkal s podobným, možná i stejným problémem - po prvním přihlášení (v objednacím formuláři) mi systém hlásil, že sadbu už bohužel nejde objednat. Tak to bylo opakovaně, až později dopoledne při přihlášení z hlavní stránky (v levé části obrazovky) se jako dostupný objevil Bjetin a nyní, když jste promazal objednávky, i Slavin. Jsem moc rád, že se nakonec podařilo a neberte prosím můj přípis jako kritiku - snad to může být potenciálně užitečná informace pro odchytání případných "much" v systému.

    cesnek

    19. 4. 2012 21:53 Zakladatel vlákna: petr bartonek
    Chci se zeptat ktery cesnek je podle vas nejvetsi a ma velke strousky a jak to vypada letos s cenekem pry udajne je ho u nas v cr malo a bude drahy
    20. 4. 2012 20:10 Jan Kozák
    Jednoznačně je to odrůda Havran, sadby českého česneku bude letos skutečněš velmi málo. Příště se, prosím Vás, nestyďte, že jste Čech, a využívejte všeho, co nám čeština nabízí - velká písmena, háčky a čárky nad písmeny, čárky a tečky ve větách. Chcet-li, abychom se věnovali Vaší otázce, věnujte se jí, prosím, také Vy.

    Jan Novák: tak nevím

    17. 4. 2012 1:35 Zakladatel vlákna: Petr Konopka
    Můžete si však zobrazit kompletní diskusi.A tam je fotka
    Jan Novák: výsev pacibulek 11/201214.04.12 21:46
    Zařazeno: Diskuse na webu
    17. 4. 2012 10:11 Honzík Novák (ml.)
    Našel jsem tam otázku s fotkou a dokonce ještě dvakrát bez fotky, jenže odpověď stále nevím.
    Pokud máte nějakou zkušenost, napište mi ji prosím Vy.
    17. 4. 2012 20:46 Petr Konopka
    Vážený pane- nejsem odborník, ale zkušenost mám pouze vlastní a pokud bych byl na Vašem místě, situaci bych rozebral asi takto: mám husté, ale krásné sazenice. Z některých se vyvinou paličky s malými stroužky- malé i větší cibulky. Vše bych znovu sadil a výsledkem by mohla být sklizeň velkých palic (na prodej) – malých palic ( na novou sadbu ) – velkých cibulí (na spotřebu ) – malých cibulí (na novou sadbu ). Hlavně přihnojujte, odplevelujte a včas sklidit! Budete mít jistě radost – hlavně nejednotit --- co by za to někteří dali. Pan Kozák Vám jistě odpoví - až mu to vyjde. Přeji krásnou úrodu -- PetrK
    17. 4. 2012 22:19 Petr Konopka
    Omlouvám se za nepřesnou formulaci, palicí--paličkou --je myšlena dělená cibule v zemi -- palice s pacibulkami je nad zemí
    17. 4. 2012 22:50 Honzík Novák (ml.)
    Budu tedy spoléhat na přirozené ztráty a podle hnojení se dopracuji k větší čí menší sadbě.
    Tenhle Vekan z pacibulek je spíše na doplnění krajního řádku, protože se mi už nechtělo sázet více Benátčanu. Teď když zkouknu Benátčan a výsev pacibulek, tak se to jeví jako dobrá volba, ale čas ukáže.

    tak nevím

    16. 4. 2012 22:21 Zakladatel vlákna: Honzík Novák (ml.)
    V sekci česnek v otázkách jsem našel toto http://www.k-cesnek.cz/cesnek-v-otazkach.php#n48,
    ale k tomu jestli příliš hustě vzešlý porost protrhat nebo přepikýrovat jsem nenašel nic. Nejprve jsem si myslel, že je otázka příliš obecná, tak jsem dal fotku a nyní zjišťuji, že nenacházím ani odpověď, ale ani otázku s fotkou.

    Dotaz.

    13. 4. 2012 14:45 Zakladatel vlákna: Vladislav
    Dobrý den pane inženýre.Mám na Vás takový dotaz,jelikož patřím k těm, bohužel,letos postižených mrazem,zajímalo by mě,co si myslíte o tom, zakrýt napříště výsadbu česneku netkanou bílou textilií.Jednou,nebo třeba dvěma vrstvami.Děkuji za Váš názor,přeji pěkný den.
    13. 4. 2012 21:47 Jan Kozák
    Letošní vymrznutí česneku považuji za zcela výjmečné. Ale myslím si, že ani pět vrstev netkané textilie by nic nezměnilo.
    13. 4. 2012 23:30 Honzík Novák (ml.)
    Sníh má specifické izolační vlastnosti dané i skupenským teplem, které stabilizuje proti výkyvům teplot. Právě změny teplot jsou někdy horší než absolutní hodnoty mrazu. Vemte si například popáleniny od sluníčka tam kde se jinovatka odpařila místo pozvolného roztátí.
    14. 4. 2012 20:12 Jan Vaněk
    Pane Nováku, nejste jedním z těch samozvolených odborníků na česnek, před kterými varuje pan Kozák?
    14. 4. 2012 21:25 Honzík Novák (ml.)
    Vidíte, a výše uvedená odpověď je obecná a má blíže k fyzice než k česneku.
    15. 4. 2012 20:27 Roman Soukup
    Dobrý večer něco mi říká že p.Novák je Sendy dávám 95%.
    14. 4. 2012 21:28 Jan Kozák
    Mám podobný dojem jako Vy, pane Vaňku.

    Poškození česneku po zimě.

    18. 3. 2012 8:52 Zakladatel vlákna: Jan Kozák
    Prosím pěstitele o zapojení do diskuse o poškození (i nepoškození) porostů česneku po letošní zimě. Význam mají údaje: odrůda, termín výsadby, lokalita, procento poškození nebo zničení. Čím více diskutujících bude, tím budeme schopni spolehlivěji určit okolnosti, které k poškození vedly. Děkuji.
    18. 3. 2012 10:10 Zdeněk Petrbok
    Dobrý den. Sázel jsem začátkem října 11 odrůdu "modrák nebo-li Rusák" a koncem října Vekan. Oblast Rakovnicko, Středočeský kraj. Holomrazy zde byly v průměru kolem -24 st. Na obrázku "Rusák", foceno 15.3.2012; Vekan o něco měnší, ale venku. Stav: porost nepoškozen, proplečkován napříč i podél, přihnojen ledkem vápenatým + síranem draselným, ošetřen proti houbomilce. Plocha 4 ary.
    22. 3. 2012 10:54 Josef Fafilek
    Jak už jsem tady jednou uvedl,rezavé vršky,stroužek je měký a vypadá nahnilý,co s tím ?
    22. 3. 2012 20:36 Jan Kozák
    Tak tento česnek zimu nepřežil, nebude z něho vůbec nic.

    konstruktivní diskuze

    15. 3. 2012 16:59 Zakladatel vlákna: Hana Kopecká
    Sendy je opravdu nutné provokovat? Vašich rad si vážím, obvykle mají hlavu a patu, vychází z vašich zkušeností a obvykle jsou v souladu s odbornou radou obou pánů Kozáků. Nicméně je to jejich web a oni určují pravidla. Sdělit nějaké občanské jméno vás snad nezabije ikdybyste byl zavylá česneková konkurence :-)) Na co vnášet rozbroje na tyto česneku zasvěcené stránky
    Zařazeno: Diskuse na webu

    oknem zpátky

    15. 3. 2012 13:01 Zakladatel vlákna: Vaše občanské jméno
    Dveřmi vyhodíte a vrátí se Vám oknem zpátky.
    Zařazeno: Diskuse na webu

    dotaz na Ing. Kozáka - houbomilka

    1. 3. 2012 8:34 Zakladatel vlákna: Jindra Rosa
    Dobrý den, jakožto začínající pěstitel česneku, který pravidelně sleduje tuto diskusi, jsem se rozhodl do ní poprvé přispět.
    Již přes týden intenzivně sháním přípravek Reldan 40 EC. Z několika zdrojů mám ověřené, že se již přestal vyrábět. Jako náhrada při ošetření proti houbomilce připadá v úvahu pouze Karate se Zeon technologií 5 CS. Jelikož úč. látkou je pyrethroid úvádí se max. jedno ošetření za vegetaci (antirezistentní strategie). Zajímalo by mne, jestli je reziduální účinnost tohoto přípravku taková, že postačí pouze jedno ošetření Karate narozdíl od dvou doporučovaných u Reldanu. Předem děkuji za odpověď!
    1. 3. 2012 8:43 hloupý Honza (Sendy)
    Formulaci Reldan 40 EC skončila registrace ale přípravek je k sehnání pod formulací Reldan 22. Pokud obchodníci pod novým označením neobjednali, tak jej nemají. Toho nového potřebujete dvakrát větší balení, protože má nižší koncentraci účinné látky v nosném roztoku. Pro drobné pěstitele to bude mít význam v lepším odměřování pro malá množství postřiků.

    S.
    1. 3. 2012 10:03 Jindra Rosa
    Oba dva Reldany mají stejnou formulaci a koncentrace účinné látky není přesně poloviční. Matete zahrádkáře, kteří Vás mají za odborníka. A navíc matete i zemědělce, kteří musí vést evidenci přípravků, jelikož Reldan 22, není do česneku registrován.
    Zvažte svoje odpovědi.
    1. 3. 2012 10:50 hloupý Honza (Sendy)
    Můžete mi to podrobně vysvětlit emailem na astra35@o2active.cz ? Asi by nebylo vhodné tady řešit nyance až do podrobnosti vzniku rezistence u Blýskáčka řepkového na sousedním poli.
    S.
    1. 3. 2012 11:09 Jindra Rosa
    To by tedy rozhodně nebylo, ale s Vaším přístupem byste se k tomu jistě dopracoval.
    Nejsem blázen, abych Vám dal e-mailovou adresu a nechal se zahltit spamy, jako tato diskuse.
    Pro vysvětlení si zajděte na SRS.
    1. 3. 2012 9:09 hloupý Honza (Sendy)
    Antirezistentní strategie se uplatňuje zejména u mšic, kdy na následnou generaci je potřeba použít insekticid s jinou účinnou látkou. Protože Houbomilka má jen jednu generaci ročně, pak je opakovaný postřik možno chápat jako dvoufázovou aplikaci. Tj. i u nové formulace Reldanu je uvedena antirezistentní strategie. Máte možnost doporučení dodržet doslovně a první postřik provést Reldanem (je účiný při nižších teplotách) a následný postřik provést s použitím Karate. Pokud by Vám věak nejmenší balení insekticidu stačilo na obě ošetření, je lepší pro životní prostředí spotřebovat to balení v jedné sezóně opakovanou aplikací stejného přípravku proti stejné generaci houbomilky.

    S.
    1. 3. 2012 9:43 Jindra Rosa
    Nežádal jsem Vás o rozvinutí toho, co jsem napsal.
    Ale pro Vás na vysvětlenou: Na ošetřevané ploše, ať už čehokoliv se nevyskytují pouze cílové organismy, proto má antirezistentní strategie svůj význam. Názor, který tu zastáváte, právě dává příležitost vzniku rezistentním populacím necílových škůdců, kteří se na této ploše vyskytují. Vaše doporučení pro životní prostředí to nejlepší rozhodně není.
    Můj dotaz byl zcela konkrétní a směřoval na Ing. Kozáka.
    Děkuji
    1. 3. 2012 9:59 hloupý Honza (Sendy)
    Počkáme si tedy na odpověď Ing. Kozáka z Poběžovic.
    1. 3. 2012 10:49 Pavlína Kopecká
    Také bych se na něco ráda zeptala - buď pana Kozáka nebo přímo Vás. Tyto stránky navštěvuji už řadu let, od doby, dky byly předělány, sem chodím i několikrát týdně. Je mi velice sympatická aktivita ing. Kozáka i jeho syna, neboť práce na česneku, kterou odvádějí daleko přesahuje aktivity ostatních podnikatelů, kteří si hledí jen svého výdělku. Je úžasné, že firma, která ani nepotřebuje reklamu, když je českého česneku nedostatek vytvoří tak dobré návody, které jsou vhodné i pro pokročilé, tak i pro naprosté laiky.
    Vůbec ale nechápu, proč tu na většinu dotazů odpovídá jakýsi bráška. Původně jsem myslela, že se jedná o bratra ing. Kozáka, že si snad činnost rozdělili a ing. Kozák se stará už jen o šlechtění a jeho bratr o rozmnožování. Až po čase jsem se dověděla, že ti dva nejsou příbuzní, že ten brácha je jen rádo by odborník, který chorobně trvá na své anonymitě a chodí si sem vyzdvihovat své ego tím, že tu jen píše informace, u kterých se nemohu zbavit pocitu, že je stejně vyčetl z těchto stránek. Myslím, že byl dobrý nápad, aby tu všichni vystupovali pod svým pravým jménem. Lidé sem chodí, aby dostali rady od odborníků nebo četli rady od podobných laiků, jakými sami jsou. Nestojí o to, aby se jim předkládaly nějaké nezaručené informace od anonymních uživatelů.
    1. 3. 2012 11:34 hloupý Honza (Sendy)
    Pavlínko omlouvám se, ale od okomentování mého jména za strany Kozáka mladšího slovy : "Byli bychom raději, kdybyste zde vystupoval pod svým skutečným jménem." nemám chuť obhajovat to, jestli se jmenuji tak nebo jinak.

    S.
    1. 3. 2012 12:07 Pavlína Kopecká
    Pane anonymní, kdybych stála o to, abyste mě osloval zdrobnělinou, tak bych se jí podepsala. Uspokojuje vás hodně, když všechny okolo schazujete? Proč pana J. Kozáka ml oslovujete příjmením, proč se do něj stále navážíte, věřím, že kdyby nemusel stále řešit problémy, které už rok způsobujete, mohly být tyto strány na daleko vyšší úrovni, protože všechny změny, které tu udělal, byly zlepšeními.
    1. 3. 2012 13:16 hloupý Honza (Sendy)
    Vážená paní Pavlíno Kopecká, omlouvám se za oslovení v předchozím příspěvku. Neshazuji nikoho, natož pana Jana Kozáka mladšího. Velmi si vážím jeho práce i toho, že mám zde možnost svobodně vyjádřit svůj názor. Pokud Vás to uspokojí, změním přezdívku blíže k tomu, co si o mé osobě myslíte.
    Protože toto není k česneku, zkuste zvážit užití emailu pro další komunikaci mezi námi na toto téma.
    S.
    1. 3. 2012 14:12 Jan Kozák ml.
    Dobrý den.
    Prosím všechny přítomné, aby nerozvíjeli témata, která se netýkají česneku.
    Dalším krokem, který onen „bráška Sendy“ (aktuálně „hloupý Honza (Sendy)“) před odesláním dalšího příspěvku udělá, bude to, že si v profilu nastaví své skutečné jméno. V opačném případě mu bude na tento web zakázán přístup.
    Přeji hezký zbytek dne.
    1. 3. 2012 20:37 Pavlína Kopecká
    Dobrý den i vám. Prozradíte nám, kdo je "bráška Sendy"? Určitě by to všechny přítomné zajímalo.
    1. 3. 2012 17:38 Zdeněk Petrbok
    Dobrý den. Já jsem objednával Reldan v pondělí zde: http://www.growmarket.cz/produkt/reldan-40ec-50ml Dnes mi z e-shopu volali, že bude do 14 dnů.
    1. 3. 2012 21:04 Dana Kolínová
    Pan Rosa z Terezína se neptal, jak sehnat Reldan ale na to, že v nových letácích je místo dvou ošetření za vegeteční období doporučeno jen jedno z důvodu antirezistentní strategie. Jestli tedy nebude riskovat snůšku vajíček houbomilky po skončení reziduální účinnosti přípravku.
    Druhá věc je, že vy žádný Reldan nedostanete, protože pokud jej obchodníci s marihuanou nemají skladem, pak platí to co psal vážený pan Rosa
    1. 3. 2012 21:18 Hana Kopecká
    Já teda občas ocením radu a odkaz KDE sehnat něco co je z důvodu rušení často nesehnatelné,takže mě odkaz na to kde případně koupit Reldan pomůže. Matně si vybavuji, že v již avizované prodejně Sezam ještě zásobu Reldanu mají, obvykle jsou schopni poradit i účinnou alternativu.
    5. 3. 2012 7:52 Jindra Rosa
    Máte naprostou pravdu.
    Jen aby nedošlo k omylu, nejsem z Terezína ani odtud nikoho neznám. Možná si mě s někým pletete. :)

    prosba

    28. 2. 2012 14:51 Zakladatel vlákna: hloupý Honza (Sendy)
    O systémový zásah do skriptu stránek, aby se při vložení příspěvku a stisku F5 nevložil příspěve podruhé.
    Dík.

    S.
    Zařazeno: Diskuse na webu
    28. 2. 2012 18:33 Jan Kozák ml.
    Vyplňte prosím v souladu s pravidly této diskuse řádně své občanské jméno, potom můžeme pracovat na zlepšení Vašeho komfortu při používání tohoto systému.
    Přeji hezký zbytek dne.

    Pro jistého brášku

    12. 2. 2012 10:39 Zakladatel vlákna: Jan Kozák
    Pokud odpovídám na dotaz dřív, než se zapojíte do diskuse i Vy, pak prosím, abyste svůj příspěvek umístil ne před můj, ale až za něj. Je pravdou, že já svůj příspěvek někdy zařadím mezi dva jiné, ale to v případě, že to považuji za vhodné z pohledu tazatele.
    Zařazeno: Diskuse na webu
    14. 2. 2012 20:55 hloupý Honza (Sendy)
    Pokud se jedná o něco podstatného, napište mi na astra35@o2active.cz vysvětlení s citací o co konkrétně jde. Pokud je to nepostatné, tak to jednoduše smažte.
    Nemám aktivní tlačítka smazat a editovat, takže pokud se uťuknu, tak to tady prostě zůstane tek jak to je. Navíc není možné během psaní aktualizovat stránku a v jednom případě mám dojem, že mi mezi načtením diskuse a odesláním příspěvku uběhlo více než 180 minut (prostě jsem odběhl věnovat se dětem a odklepnul příspěvek až když už šly spát).
    < Novější123Starší >

    Kontakt E-mail, telefon, adresa

    Ing. Václav Kozák a Ing. Jan Kozák
    Chvojenec 75, 534 01 Holice
    IČO: 05439710
    Kontakt

    cesnek@cesnek.cz
    E-mail není určen k poradenství.
    Rádi Vám poradíme v diskusi.

    Obchodní podmínky
    Reklamační formulář

    Šlechtění česnekové sadby Grafika zpracována Odemne