Přihlášení

  • Pěstování
  • Popis česneku
  • Odrůdy
  • Choroby a škůdci
  • Články
  • Diskuse: Recenze prodeje Zpět na diskusi

    Kravský granulovaný hnůj

    12. 9. 2021 8:20 Zakladatel vlákna: Irena Tesařová
    Dobrý den,pane Kozáku, mohu pohnojit půdu pro česnek kravským granulovaným hnojem? Děkuji za odpověď a za velmi chutný česnek,který prodáváte,jsem spokojená já i podarovaní. Zasílám obrázky a také melouny od Vás,,jen nevím,kdy uzrají? Děkuji Irena Tesařová
    Česnek od .KozákaMelouny od Kozáků
    12. 9. 2021 8:39 Jan Kozák
    Ano, granulovaný hnůj můžete bez obav použít.
    A co s melouny? Ztotožňuji se s názorem na: https://www.permazahrada.cz/jak-poznat-zrale-melouny-osvedceny-postup/
    Já mám jiný problém. Rostliny uhynuly v důsledku chorob, takže mám na holém záhoně pouze hromadu melounů. Některé nedozrály, některé přezrály. Tyto dávám slepicím. Moc vajec z toho samozřejmě není, ale ať si taky pošmáknou.

    Moření

    1. 11. 2020 16:22 Zakladatel vlákna: Ivana Vyskočilová
    Dobrý den, chtěla bych se zeptat, zda nevadí, že jsem česnek rozdělila na jednotlivé  stroužky s tím, že ho ještě nyní namořím, ale nyní na poslední chvíli jsem si  přečetla Vaše upozornění zde na stránkách, abych už nyní nemořila a nechala to až před zasázením. Chtěla jsem původně postupovat dle instrukcí, které mně se sadbou přišly (namořit - nechat zaschnout- uskladnit v suchém , větratelném místě - počkat na vhodné počasí - namočit stroužky na 2h do studené vody - osušit - hned sázet) 
    Jen podotýkám, že sadbu mám od Vás , odrůdu jsem vybrala "Anton". Sadba mi byla předána v bleskové rychlosti a česnek vypadá moc hezky. Záhon mám již připravený, zahradničení se učím a moc mne baví.  
    Nyní tedy dám asi stroužky česneku na chladnou chodbu a budu čekat na to počasí, pak namořím a hned ještě mokrý od Sulky zasadím ? 
    Děkuji moc za odpověď. 
    Iva Vyskočilová
    1. 11. 2020 20:07 Jan Kozák
    Máte pravdu, v příbalovém letáku to není úplně jasně napsáno. Sice je v závorce: ideálně začátkem září, to však nevylučuje pozdější termín. Musíme to trochu upravit. aby nedocházelo k omylu.
    Ale nic se neděje. Stroužky uskladněte v suchu a na průvanu.
    2. 11. 2020 11:32 Ivana Vyskočilová
    Děkuji  Vám moc za odpověď, ještě bych se chtěla zeptat ohledně té Sulky před výsadbou. Sázet mokré od Sulky, nebo nechat stroužky zaschnout a poté zasadit ? Nebo na tom nezáleží, když budu mořit až před výsadbou ? 
    2. 11. 2020 18:06 Jan Kozák
    Je to jedno, ale lépe se pracuje s oschlými stroužky. Po namoření by měly být pokud možno do dvaceti čtyř hodin v zemi.

    Vysadba

    31. 10. 2020 8:52 Zakladatel vlákna: Lukáš Sova
    Dobrý den
    My jsme nad rozměry počasí vyzráli a sázeli jsme 23.10. A už nám to příroda krásně zaleva. Sadba od p. Kozaka super ????
    31. 10. 2020 16:41 Novák Ladislav
    Také jsem na nic nečekal a od včerejška je v zemi.

    Poděkování

    15. 7. 2020 19:40 Zakladatel vlákna: Jakub Fousek
    Vážený pane Kozáku, 
    chtěl bych Vám poděkovat za vaše cenné rady ohledně pěstování. Letos jsem měl tu čest sklidit poprvé v životě políčko česneku. Jsem nadšený jak z úrody, tak z nového koníčku pro nadcházející roky. 
    Je skvělé co pro všechny z nás děláte, nepřestávejte v tom, jelikož to děláte velice dobře! Díky a mějte se fajn.
    Benátčan
    15. 7. 2020 20:37 František Jiráček
    Zdravím chci se zeptat odkud jste unás na Vysočině je chladnější počasí a Benátčan vůbec nejde 
    15. 7. 2020 20:53 Jakub Fousek
    V tom případě u nás v Polabí se letos zadařilo více. Jedná se o malou vesničku Vlčí Habřina (pár kilometrů od Přelouče).

    nekvalitní sadba

    19. 10. 2019 22:32 Zakladatel vlákna: Miroslava Jánová
    Vždycky jsem věděla, že Kozákův česnek=kvalita. Letos to bohužel nemůžu říct. Je malý - důvodem je sucho. Dobře. 
    V několika palicích sadbového česneku jsou naprosto seschlé, měkké stoužky. Dvě palice jsou pravděpodobně z jiné odůdy, protože Jovan, který jsem objednala,  nemá vnitřní stroužky, tento ano.
    Nemám důkaz v podobě fotky (nevlastním chytrý telefon), nechci reklamaci, ale mrzí mě to.
    20. 10. 2019 0:02 Jan Kozák ml.
    Ten, kdo balí česnek, do cibule bohužel nevidí. Spočítejte si prosím, kolik zdravých cibulí balení obsahuje a jaký je udaný počet na balení. Pokud se z partie větší množství cibulí vyřazovalo, dávalo se těch zdánlivě zdravých cibulí do balení více, aby zákazník obdržel patřičný počet zdravých jedinců, kdyby některé cibule musel vyřadit. Zákazník totiž může cibuli rozdělat (kdyby cibuli rozdělal brigádník, musel by ji stejně vyřadit) a s časovým odstupem od balení (více než měsíc) jsou vady snáze identifikovatelné. To, co předtím byla pevná cibule, může být nyní jednoznačně špatná.
    Pro reklamaci nepotřebujete chytrý telefon. Když budete zboží reklamovat, umožníte jim, aby dali situaci do pořádku k oboustranné spokojenosti. Stěžováním v diskusi nepomůžete nikomu.
    29. 10. 2019 21:28 Martin Perníček
    Dobrý večer paní Jánová. Letos jsem na tom s kvalitou doručené sadby od pana Kozáka podobně jako Vy. Z 10 kg sadby Bjetinu je po rozdružení  možná použitelných 8,5kg. Co se týká odrůdy Vekan, tak po prvních pěti cibulích jsem rozdružování vzdal!!! Letošní sadba od pana Kozáka= horší odpad!
    30. 10. 2019 13:27 Jan Kozák ml.
    Zde platí to, co jsem napsal výše, pane Perníčku.

    Máte několik možností:
    1) Pokřikovat na diskusi a porušovat tak její pravidla. To nelze považovat za konstruktivní řešení.

    2) Pokud zboží neodpovídá vaší představě, máte možnost do 14 dní produkt vrátit bez udání důvodu. Jen připomínám, že v takovém případě vám budou vrácena i částka, kterou jste uhradil za dopravu zboží k vám. Pokud tohoto svého práva využijete, nikdo se na vás zlobit nebude.

    3) Můžete produkt reklamovat, jak jste byl upozorněn při objednávání, při doručení a jak jste si mohl přečít v příspěvku výše. V takovém případě se případem bude zabývat kompetentní člověk z firmy. Jeho zájmem je vyřešit problém ke spokojenosti zákazníka. Ale pokud zákazník předem ventiluje svou nespokojenost, nemá prodávající takovou motivaci vycházet zákazníkovi vstříc.
    U raných odrůd se často stává, že zákazníci chybně označí za nekvalitní sadbu, která je popraskaná kvůli sklizni opožděné o několik dní. Paradoxní je, že sadbovou kvalitu nedokáže posoudit ani expert s laboratoří, pokud nezná původ dané cibule a nemá možnost ji několik sezón pěstovat. Zatímco laik mrkne – a je skálopevně přesvědčený, že ví, a je ochotný se hádat do roztrhání těla.

    česneková sadba

    5. 10. 2019 12:42 Zakladatel vlákna: Miroslav Fiala
    I já se musím přidat s pochvalou pro Kozákovi. Sadbu jsem obdržel v pořádku (pouze jeden stroužek jsem vyhodil pro mechanické poškození). Rozdruženo, namořeno v sulce, záhon pro výsadbu je zrytý a ošetřený dusíkatým vápnem. Teď pouze doufat, že příroda pomůže a příští rok bude dobrá sklizeň.
    5. 10. 2019 14:59 Jan Kozák ml.
    Děkujeme za pochvalu, pane Fialo. Všem, kdo se podíleli na produkci a expedici sadby, udělá radost.

    Poděkování

    4. 7. 2019 16:18 Zakladatel vlákna: Vlastislav Ponikelský
    Dobrý den!
    Chci poděkovat všem co se zasloužili o česnek Kozák. Sám mám menší záhon na cca 200 ks, ale jsem spokojen. Jezdil jsem si pro sadbu první sobotu v září k Vám,  ale nyní to nevychází/v důchodu málo času/. Proto si sadbu objednávám a jsem velmi spokojen. Vloni jsem měl i balíček a urodilo se vše  na 80 procent. Krom toho Vekanu cca 100 a je moc pěkný a chutný. Tady nad Davli v Okrouhlu se moc česneku nedaří, ale mám vždy od Vás novou sadbu a hlavně bez zbytečných "caviků", vše je v pohodě,objednání, popřípadě změna obj., doprava a hlavně výsledek. Sklízel jsem všech 8 druhý 2.7.19 a i sousedi pochvalují pěknou úrodu. Je to takový potěšení pro mě, ale díky Vám.

    Poděkování

    1. 7. 2019 17:07 Zakladatel vlákna: Karel Kalaš
    Děkuji Panu Kozákovi za rady jak pěstovat česnek. Letošní úroda je mimořádná.
    Brněnská úrodaBrněnská úroda

    Poděkování za sadbu

    24. 9. 2018 8:49 Zakladatel vlákna: Karel Richter
    Zdravím rodinu Kozáků a chci tímto poděkovat za sadbu (Jovan, Havel). Sadba naprosto v pořádku, ze 17 kg sadby jsem vyřadil pouze 2 mechanicky poškozené stroužky. Palice sice menší, ale stroužky velice pěkné. Děkuji a budu se těšit na úrodu.
    25. 9. 2018 20:07 Václav Kozák
    Dobrý den, pane Richtere, moc nás těší, že jste se sadbou od nás spokojen a přejeme mnoho úspěchů nejen při pěstování česneku.

    Poděkování!

    19. 9. 2018 15:04 Zakladatel vlákna: Vlastislav Ponikelský
    Včera mi přišel balíček s 16 cibulemi VEKANU a dárkový balíček 8druhů.
    Jsem moc spokojen, vše bylo kvalitní a hnedle to namáčím v sulce a těším se na výsledky. Pane Kozák, ještě jednou Vám i ostatním okolo Vás děkuji! Fajn práce, obal, výběr, doprava.
    p.s. Mohlo by to být všude.

    S pozdravem Vlastislav Ponikelský
    25. 9. 2018 20:10 Václav Kozák
    Dobrý den, pane Ponikelský, děkujeme za pochvalu a zpětnou vazbu. Jsme rádi, že naše snaha dělat práci co možná nejlépe má smysl a je zákazníky oceněna.

    Dodavka sadby

    11. 9. 2018 20:35 Zakladatel vlákna: Richard Bily
    Dobry den , dnes me byl dorucen sadbovy cesnek Slavin II a musim chvalit a i pres suchy rok je peknejsi nez loni tak ze dekuji a tesim se na to az pujde do zeme takovou sadbu je radost sazet.
    12. 9. 2018 0:33 Novák Ladislav
    Dobrý den.V lonském roce jsem si též objednal Slavin.Vše v pořádku.Letos už budu sázet svůj.
    12. 9. 2018 19:15 Richard Bily
    Když mohu porovnat Slavín loni a letos tak vubec nelituji ze jsem si objednal novou sadbu je o sto procent lepsi než loni
    13. 9. 2018 20:23 Richard Bily
    Prave delim nasledne dodany Havran a i pres drobnejsi cibule je pekny a nemohu si stezovat sadba odpovida prubehu pestitelskeho roku pod zavlahou bude ok

    Záhorský 2?

    28. 5. 2018 9:59 Zakladatel vlákna: Stanislav Hanzlicek
    Dobrý den všem česnekářům.Měl  bych dotaz na pana Kozáka.V loňském roce jsem byl nucen reklamovat sadbu.Reklamace vyřizoval Váš syn a vše proběhlo k vaší česti rychle a hladce.Byl jsem také ujištěn,že novou sadbu jste kontrolovali přímou u vás na pracovišti a také jsem byl s dodaným materiálem velice spokojen.Drobný problém jsem objevil až nyní.Všechny rostliny bez výjjimky "Záhorského 2" jsem teď odhlávkoval!Mají o poznání užší listy,než třeba Vekan,nebo Havel,jsou světlejší a velmi vysoké.Marně se snažím přijít na to,která odrůda by to mohla být a jak je možné,že vůbec mohlo dojít k záměně.Ani trochu se nezlobím,je to nádherný česnek a zřejmě na mém záhonku velmi prospívá.Jen jsem zvídavý.Dokázal byste určit odrůdu jen z porostu,nebo budu muset počkat do sklizně?Díky S.Hanzlíček.
    28. 5. 2018 16:30 Jan Kozák
    Z porostu bych odrůdu určil, ale musel bych v něm být. Z fotek se to těžko poznává.
    28. 5. 2018 18:00 Stanislav Hanzlicek
    Díky.Počkám tedy do sklizně.

    Poďakovanie a Prianie

    24. 12. 2017 12:27 Zakladatel vlákna: Igor Macúš
    Ďakujem rodine Kozákových, za všetko čo robia pre zachovanie
    poctivého cesnaku a za trpezlivosť v diskusii a želám im ako aj Vám Vážený
    pestovatelia pokojné  prežitie Vianočných
    sviatkov.

    Do Nového roku prejem pohodu a peknú úrodu a v diskusii
    menej opakujúcich sa otázok k rovnakej téme ;)

    IgoR
    24. 12. 2017 15:44 Jan Kozák
    Děkujeme za přání. Vám i všem ostatním česnekářům přeji do nového roku hodně lásky. Ať ji umíme dávat i brát celými hrstmi.

    Poděkování, dostupnost sadby odrůdy Mirka

    11. 10. 2017 15:34 Zakladatel vlákna: Václav Kozák
    Vážení zákazníci,
    děkujeme Vám za obrovský zájem o naši česnekovou sadbu. Jen díky Vaší podpoře rozesíláme každý rok tisíce objednávek. Rozhodli jsme se oslavit odeslání 10 000. objednávky tím, že jsme neplánovaně uvolnili omezené množství odrůdy Mirka, jejíž sadbu jsme neuváděli do oběhu více než 5 let. Jedná se o unikátní odrůdu vhodnou pro všechny česnekové nadšence. Cibule této odrůdy nebývají sice příliš velké (dorůstají obvykle průměru okolo 5 cm), zato však mají dlouhou skladovatelnost a vynikající ušlechtilou ostrou chuť. Věříme, že jedinečná možnost obohacení sortimentu česneku na Vaší zahrádce o odrůdu Mirka mnohé z Vás potěší.
    12. 10. 2017 14:05 Štěpán
    Dobrý den, lze si objednat cca. 20kg?
    13. 10. 2017 12:16 Václav Kozák
    Vážený pane Holečku,
    k dispozici jsou pouze odrůdy a balení, která jsou aktuálně v objednávkovém formuláři.

    Pochvala

    10. 10. 2017 19:31 Zakladatel vlákna: Jitka Toniniová
    Dobrý večer. Dnes jsem rozloupala 4 kg od Vás dodaného Havla. Musím smeknout, protože z celého množství  pouze jeden podezřelý stroužek. To je více než skvělé! Nádherná sadba. Děkuji a přeji mnoho spokojených zákazníků.
    13. 10. 2017 12:15 Václav Kozák
    Vážená paní Toniniová,
    děkujeme za pochvalu. Moc nás těší, že jste s naší sadbou spokojena. Přejeme mnoho úspěchů nejen při pěstování česneku.

    Sadba

    3. 10. 2017 21:13 Zakladatel vlákna: Jan Urbánek
    Dobrý den. Je to kvalitní sadba?
    Vekan
    3. 10. 2017 22:22 Stanislav Hanzlicek
    Dobrý den pane Urbánek.Jestliže jste,podle etikety na balení,v minulém roce odhalil v pětikilovém balení čtyři,napohled mechanicky poškozené stroužky,tak ANO.Je to kvalitní sadba.Dokonce pozoruhodně kvalitní.Jestliže se ale ptáte konkrétně na tyto čtyři stroužky,tak ty já bych nesázel,ale okrojil a natřel na topinky.Nechápu ale Vaše roční otálení s tímto dotazem.
    4. 10. 2017 7:29 Jan Urbánek
    Dobry den. Ne to bylo cele baleni. A panu Kozaku jsem posilal fotky a řikal že by oba krajové vyhodil a zbytek sazel. Tak jsem pulku vyhodil a zbytek zasadil. A vysledek ten stejmy. Dekuji.
    4. 10. 2017 13:42 Jan Kozák ml.
    Pane Urbánku, pokud Vám odborník napsal, že ty cibule můžete nasázet, neměl jste je vyhazovat. Promiňte, ale domnívat se, že podle vzhledu můžete stanovit „sadbovou kvalitu“ materiálu je naivní a lehce domýšlivé. To totiž bez specializované laboratoře a znalosti historie odrůdy (doby od udržovacího šlechtění) nesvede ani expert.

    Když si projdete diskusi, zjistíte, že většina skvrn na stroužkách je fyziologického původu patrně způsobená nedostatkem železa. Podobně jako když nasadíte stroužek vzhůru nohama, vytvoří „fajfku“, avšak po přesazení v další generaci tato vada při správné orientaci nevznikne. Stejně tak nasazení česneku, u kterého expert určí jinou fyziologickou vadu, nemá na výskyt této vady vliv to, zda se v předchozí generaci vyskytovala.

    Pokud jste reakci prodejce nepovažoval za přesvědčivou, měl jste materiál reklamovat. V takovém případě by totiž prodejce buď musel produkt nahradit, nebo prokázat, že zboží není závadné. Místo toho jste kvalitní sadbu zlikvidoval.

    Jak jsem se informoval, byl jste nedávno upozorněn, že domnělou vadu sadby reklamovat nelze z následujících důvodů:
    1) Datum použitelnosti vypršelo téměř před rokem. Podle občanského zákoníku jste povinen vadu reklamovat bez zbytečného odkladu poté, co jste ji zjistil. Což jste neudělal.
    2) Domněle vadný materiál jste zlikvidoval. Vinou toho nelze prokázat, zda skutečně vadný byl, či nikoliv.
    3) Snažíte se reklamaci uplatnit u jiného subjektu, než u kterého jste zboží nakoupil. Mezi Vámi a Václavem Kozákem je stejný obchodní vztah jako mezi Vámi a náhodným kolemjdoucím na ulici – žádný.
    4) Pokud provádíte reklamaci, musíte k tomu využít prostředky, které jsou k tomu určené, a dát svůj úmysl najevo. Dotaz: „Je to kvalitní sadba?“ se jako zahájení reklamačního procesu chápat nedá. Dotazy týkající se konkrétní objednávky (kam patří i reklamace) nejsou v diskusi povolené. Diskuse je určená k poradenství.

    Navzdory tomu všemu Vám bratr před několika dny velkoryse nabídl, že Vám na vlastní náklady kilo nebo dvě zašle. Jinými slovy: přestože jste patrně vyhodil kvalitní sadbu, kterou jste nakoupil u někoho jiného, byl ochotný Vám věnovat 600 Kč (zboží + doprava + práce na nesystémovém vyřízení balíku). To jste odmítl. Bohužel.
    4. 10. 2017 8:38 Jan Urbánek
    Dobry den, ja chci jen to co jsem si zaplatil,zdravou a neposkozenou sadbu. Prilozim fotku uz moje vypestky. Vekan (spatne) a potom take sadba od vas uz druhym rokem slavin a havran. Dekuji.
    Vekan
    4. 10. 2017 10:53 Stanislav Hanzlicek
    Ještě jednou dobrý den pane Urbánek.Nechci se Vás nějak dotknout,ale myslím si,že hledáte chybu na špatném místě.Jestliže zasadíte nekvalitní stroužky česneku,tak Vám buď nevyroste nic,nebo se nedostatky projeví už během vegetace a takový česnek je třeba ihned ze záhonu odstranit.Ve Vašem případě to ale vypadá na napadení vlnovníkem až po sklizni.Třeba vlivem podtržení,nesprávného sušení,nebo prostě špatným uskladněním.Zkuste se napřed zamyslet nad tímto.

    clonoplus

    25. 9. 2017 19:25 Zakladatel vlákna: Miroslav Fiala
    Dobrý den, minulý týden v pondělí jsem obdržel objednaný sadbový česnek. Klobouk dolů, z cca 2 kg sadby jsem vyřadil pouze 2 stroužky Záhorského II. To je poděkování šlechtitelům a odpověď na stížnosti, které zde proběhly. Existuje přece něco jako reklamační řád! A paní Aurerová, neobviňujte někoho za vlastní chyby. Je naprosto jasné, že čím menší balení, tím vyšší cena. A že jste zaspala termín objednávky, to není vina pana Kozáka. A teď konečně k mému dotazu. Našel jsem v podstatě čtyři možnosti použití prostředku Clonoplus.
    1. Zálivka při výsadbě (jak ji připravit?)
    2. Zálivka na jaře (dtto)
    3. Vytvořit suspenzi a promíchat v plastové nádobě se sadbou a po oschnutí sázet
    4. Namočit stroužky ve vlažné vodě, po částečném oschnutí promíchat s přípravkem a ihned sázet
    Jsem laik, který způsob by jste doporučil Vy?
    Děkuji za radu a omlouvám se za ten úvod.
    M.Fiala
    25. 9. 2017 22:32 Zdeněk Mácha
    Musím souhlasit,co jste napsal.Není to férové jednání od paní Auerové,když byla seznámena s cenou a přesto si sadbu objednala.Místo své chyby to svede na pana Kozáka.Nechápu toto jednání.,když měla možnost objednávku zrušit.
    26. 9. 2017 21:00 Jan Kozák
    K dotazu pana Fialy:
    Z uvedených možností bych sám použil tu čtvrtou, tedy mokré stroužky promíchat se suchým přípravkem. A pokud bych chtěl česnek hodně rozmazlovat, pak bych ho ještě na jaře (spíš v předjaří) zalil roztokem Clonoplusu v množství 2 - 4 g přípravku na 10 m2, na množství vody nezáleží. Toto opatření bych udělal hned ráno a po oschnutí rostlin bych celou plochu uvláčel.
    26. 9. 2017 20:38 Josef Stieranka
    Loni jsem před výsadbou "obaloval" namočené stroužky v Gliorexu a na jaře dělal zálivku Clonoplusem. Příprava rozmíchat v konvi a polít řádek. Musím říci že se to osvědčilo a vyhodil jsem cca 10rostlin během vegetace jinak se sklerocia neprojevila. Letos dle zde dostupných rad uvažuji o obalení stroužků Clonoplusem místo Gliorexu. Pokud má někdo více zkušeností, prosím sem s nimi.
    7. 10. 2017 17:32 Richard Bily
    Dobrý den , letos Záhorskÿ ll je pekny , Slavin byl o dost horší , a ze zkušebni krabičky byly nejlepší Havel a Havran 

    Dodatek k článku v Zahrádkáři pro říjen 2017.

    25. 9. 2017 18:20 Zakladatel vlákna: Filounek Jaroslav
    Dobrý den pane inženýre. Se zájmem jsem si přečetl Váš článek , moc se mě líbil. Zvláště pak pasáž o chuti česneku a českém zákazníkovi. Chtěl bych však dodat, proč nikdo nic nedělá ( vláda, ministr zemědělství ) proti dovozu a nabízení v obchodě sadbového česneku francouzského původu vypěstovaný v Holandsku???? Na požádání zašlu firmu, která jej nabízí. Myslím si, že je to přinejmenším znevažování lidí a firem, a Vaší práce především, kteří šlechtí a pěstují kvalitní český česnek. Nakonec Vám chci poděkovat za sadbový česnek Havran, který dnes dorazil. Nemohu si stěžovat. Držím Vám palce a přeji hodně dalších úspěchů jak v osobním tak i pěstitelském životě. S pozdravem Česneku zdar.
    1. 10. 2017 10:45 Václav Kozák
    Vážený pane Filounku,
    v EU je volný trh, tudíž nemůže nikdo zakázat dovoz zboží z ostatních členských zemí. Je jen na obchodnících, zda dají přednost tuzemské sadbě a tím i podpoří české zemědělce a další pracovníky, kteří se podílí na produkci sadby, nebo jestli dají přednost levnému dovozu, kde si mohou dát výrazně vyšší marži. Hlavní vliv na tom však mají zákazníci, kteří často hledí jen na cenu zboží. Bohužel podmínky v zemědělství nemají všichni stejné. V některých státech získávají zemědělci  vysoké dotace a plně mechanizovanou mají nejen výsadbu a sklizeň česneku, ale i posklizňové opracování, tudíž podíl lidské práce je na jejich produktu minimální. Z toho důvodu jsou schopni vyvážet hotový produkt za cenu, za kterou by nebyli čeští zemědělci schopni česnek často ani sklidit. Tento problém se však netýká jen česneku.

    kvalita sadby

    25. 9. 2017 12:41 Zakladatel vlákna: miroslav cagášek
    Velmi  mě mrzí, když , dlouhodobě  používám Vaši sadbu a v případě, letos ne úplně vydařeného roku kupuji od Vás sadbu v množství 8ks, a z toho je  jedna hlava evidentně z minulého roku/shnilá/ .Doufám, že se jedná o náhodný zkrat při balení této šarže  Havran 7-O124-90065 "S".      Děkuji MIC                                                                                                                      
    25. 9. 2017 15:46 Zdeněk Mácha
    Dobrý den.Proč toto neřešíte emailem,ale zde v diskusi.
    25. 9. 2017 18:06 Filounek Jaroslav
    Vážený pane, nejen že souhlasím s panem Máchou, ale také Vám doporučuji změnit dodavatele. V našem městě prodávají sadbu 16-ti cibulí o váze 740 g jedné nejmenované firmy za pouhých 353.- kč. Bydlím v Hrušovanech nad Jevišovkou. Přeji pohodový nákup. Filounek Jar.
    27. 9. 2017 16:51 Jan Kozák ml.
    Pane Cagášku, vaše určení problému není zcela správné. Lze s jistotou vyloučit, že by v zaslaném materiálu mohla být přimíchána cibule z loňského roku. Už z technologického hlediska je to nemožné – materiály z různých let se nemají šanci potkat. Z ekonomických důvodů se jedná o nesmysl – levněji by vyšlo ten česnek vyhodit, než ho složitě celý rok skladovat a pak přimíchávat, je nutné si uvědomit, že se jedná o ruční práci, která je drahá. A to ani nemusíme uvažovat o tom, že případné reklamace jsou velmi nákladné. Žádný producent by tohle neriskoval.
    Třetí důvod je logický – o Havran je velký zájem a loni ho byl nedostatek, jak se můžete přesvědčit v rok staré diskusi. Proč by měl mít někdo zájem na tom ho rok skladovat, když ho mohl s menšími náklady výhodně prodat loni na podzim, v zimě, případně i letos na jaře?
    Ač má Havran dlouhou skladovatelnost, rok starou cibuli by rozlišil i naprostý laik. Je tedy vyloučené, že by to někdo přibalil omylem (výše jsem uvedl důvody, proč by ho ani neměl kde vzít). Takové balení by tedy bylo neprodejné.
    Když se nad tím zamyslíte, jistě mi dáte za pravdu, že ta cibule rok stará být nemůže.

    Cerifikovaná sadba

    15. 9. 2017 21:09 Zakladatel vlákna: Polanský Stanislav
    Dne 15.9.2017 mě od vás došla zásilka sadbového čeneku .Takový česnek nemůžu hodit ani do kopostu viz. foto.Jsem velice sklamán (certifikovanou sadbou).Přes půlku sadby je napadená atd. to je vaše vizitka pane ing.Kozáku !
    HavranStaník
    16. 9. 2017 10:37 Stanislav Hanzlicek
    Vážený pane Polanský.
    Vizitkou pana ing.Kozáka je to,že "český česnek" ještě vůbec existuje a že si můžeme vybrat z tolika kvalitních odrůd!Pan Kozák je možná trochu vinen svou benevolencí vůči smluvním pěstitelům,kterým ovšem nemůže stále koukat pod ruce a kontrolovat,jaký česnek jeho jménem prodávají.Nevím,zda je možné tyto kontroly zpřísnit,nebo nekvalitní sadbu sankcionovat.To nemění ovšem nic na tom,že tyto situace je slušností řešit podle reklamačního řádu na příslušném emailu a ne v poradenské diskuzi.Veřejně totiž obviňujete někoho,kdo za nic nemůže.Věřím,že oficialní cestou bude Vaše reklamace kladně vyřízena a budete spokojen,stejně jako tisíce dalších zákazníků.
    16. 9. 2017 12:26 Zdeněk Mácha
    Přesně tak.Od toho není tato diskuze,ale email.A pane Polanský,a co je Vaše vizitka?Že se nestydíte takhle napadat pana Kozáka
    16. 9. 2017 12:58 Martin Čech
    Dle mého názoru si myslím, že i toto právě sem patří, 7.9. mi byla poslána(sadba) certifikovaného česneku, která se tak nedá nazvat, Pan Ing. Kozák by si měl uvědomit že je dlouholetý šlechtitel česnekové sadby a měl by si POŘÁDNĚ kontrolovat své smluvní partnery a pěstitele, protože to co se tady poslední dva- tři roky děje už není normální. Vždy jsem se těšil jaký krásný česnek mi od pana Kozáka dorazí,ale už tomu tak není, proto jsem si zcela jist, že budu kupovat sadbu u konkurence, kde mi česnek příjde, každý rok stejný. Za mě velké zklamání celému týmu K-cesnek.cz . Neberte to jako napadání ,ale když si objednám sadbu za nemalé peníze,tak chci aby nějak vypadala.
    16. 9. 2017 13:47 Stanislav Hanzlicek
    Jen pro upřesnění.Zastal jsem se pana Kozáka,přestože jsem také reklamoval sadbu od "něj".Až poté jsem si všiml,že pan Polanský má na znehodnocené sadbě stejné číslo šarže,jako jsem měl já.Konkrétně 7-0124.......Zbylé čísla pravděpodobně označují jen kód konkrétního produktu.A jestli se nemýlím,tak pod touto šarží je třeba hledat skutečného viníka.Nicméně to nemění můj názor,že toto sem nepatří.Možná by tomuto webu prospěla kolonka RECENZE.Pro ty,kteří mají potřebu svůj názor ventilovat veřejně.Zde v diskuzi se máme ptát,radit si a předávat zkušenosti.
    17. 9. 2017 16:30 Václav Kozák
    Vážený pane Hanzlíčku,
    děkujeme Vám a obrovsky si ceníme Vaší podpory.
    Stejný
    začátek čísla partie (7-0124-9) není náhodný, ten je stejný pro všechny
    letošní partie česnekové sadby našich odrůd (označují rok výroby, kód distributora, číselné uznačení plodiny), ona zbylá čísla odlišují konkrétní
    smluvní pěstitele a odrůdy. Při reklamačním procesu proto budeme chtít
    zjistit právě ta poslední 4 čísla, čímž identifikujeme původ sadby a
    konkrétního pěstitele a ostatní pracovníky, které budou kvůli své
    nepozornosti sankciováni.
    Děkujeme Vám, že se snažíte směřovat
    diskusi do témat, ke kterým je určena, tedy k poradenství a předávání
    zkušeností. Tutu diskusi sleduje a odpovídá v ní hlavně pan Ing. Jan
    Kozák, který zde uplatňuje své bohaté odborné znalosti. Nepodílí se však
    již na expedici česnekové sadby, proto také nemůže vyřizovat reklamace.
    Prosím proto všechny, aby pokud chtějí vyřešit reklamaci věcně, zaslali
    ji na e-mail objednavky@cesnek.cz.
    22. 9. 2017 14:16 Marie Dreslerová
    Vážený pane Hanzlíčku,
    kdyby se Vám pokazil telefon, vy byste jel do Číny jej reklamovat??? (pardon za zjednodušení)
    Každopádně podnikat v zemědělství či pěstitelství, kdy jste závislí hlavně na NEOVLIVNITELNÉM počasí určitě není lehké. A jsem ráda za ty, kteří tuto práci ještě dělají. Ale za své peníze také očekávám určitou kvalitu (neplatím falešnými penězi). A pravdou je, že za poslední 2roky kvalita sadbového česneku klesá oproti ceně. Takže by mě zajímalo, kdo za to nese zodpovědnost (pěstitel, kontrolní úřad co vydává a uznává sadbu či člověk, který má ve štítku jméno a razítko). Rytíř Don Quijote de la Mancha - do práce!!!
    25. 10. 2017 12:07 Jan Kozák ml.
    Vaše vyjádření, paní Dreslerová, není zjednodušením, nýbrž absurdním argumentačním klamem. Nikdo po nikom nechce, aby reklamovaný materiál někam vozil. Natož tisíce kilometrů, proboha. Pan Hanzlíček má pochopitelný zájem na tom, aby dotyčný záležitosti ohledně své objednávky řešil prostřednictvím tomu určeného e-mailu nebo telefonu, ne na diskusi, kterou podobné příspěvky zaplevelují.
    Vaše tvrzení, že se poslední 2 roky kvalita sadbového česneku klesá oproti ceně je smyšlené. Nemáte k dispozici žádný údaj, kterým byste mohla takový výrok podložit. Naopak z našich údajů vyplývá, že je tomu přesně naopak.
    17. 9. 2017 16:25 Václav Kozák
    Vážený pane Polanský,
    je nám líto, že jste s naším produktem
    zklamán, není naším cílem zasílat vám, našim věrným zákazníkům,
    poškozenou sadbu česneku. Snažíme se pohlídat celý ten dodavatelský
    řetězec od smluvního množitele, přes balírnu do kusových balení až po
    skupinu, která zpracovává jednotlivé objednávky. Po všech vyžadujeme
    maximální nasazení a kontrolu materiálu, se kterým pracují. Kontrolovat
    to musíme ve všech fázích zpracování, protože mnoho příznaků se objevuje
    postupně, třeba až po zabalení do kusových balení. Bohužel ne vždy se
    nám vše podaří pohlídat.
    Omluva patří i všem ostatním našim
    věrným zákazníkům, kteří bohužel nemohou být s dodaným zbožím spokojeni
    tak, jak bychom si přáli.
    Rád bych poděkoval těm (včetně panu
    Polanskému), kdo zaslal svoji reklamaci na k tomu určený e-mail
    (objednavky@cesnek.cz), popsal problém a přiložil dokumentující
    fotografie. Tímto jste značně zjednodušili proces reklamace a my se nyní
    snažíme je řešit co možná k největší Vaší spokojenosti.
    Veliké
    díky vám, pane Hanzlíčku a pane Mácho, za Vaši věrnost a podporu. Je to
    pro nás obrovská vzpruha zvláště letos, kdy jak jistě všichni víte,
    úroda česneku byla nejhorší za posledních snad dvacet let. Nebereme to
    však jako omluvu pro nás – i letos se snažíme zasílat pouze prvotřídní
    česnekovou sadbu, byť třeba drobnější.

    Sadba

    11. 9. 2017 21:40 Zakladatel vlákna: Radek Krejčí
    Dobrý večer,
    asi to do této diskuze nepatří, ale nedá mi, abych nenapsal....
    Před pár dny dorazila sadba, chci poděkovat za naprosto bezproblémovou komunikaci a dodání.
    Kvalita sadby je též výborná.Škoda, že takových firem není víc...
    Děkuji a přeji mnoho dalších úspěchů
    R.K.
    12. 9. 2017 20:14 Jan Kozák
    Děkujeme za pochvalu, té není nikdy dost. Naši spolupracovníci si v této diskusi také čtou a vědí, že pochvala patří také jim. Takže děkuji i za ně.

    Odrůdy Arno a Vivalto

    11. 1. 2017 17:16 Zakladatel vlákna: Jitka Toniniová
    Dobrý den.V určitém katalogu je nabízen sadbový česnek odrůd Arno a Vivalto. Jen tak ze zvědavosti se chci zeptat, jestli máte tušení co je to za odrůdy(nějaká cizina)? Ani náhodou je nehodlám zkoušet, jelikož již asi 20 let jsem věrná Vašim odrůdám, které jsou výborné. A tak bych Vám chtěla poděkovat za Vaši práci a neuvěřitelnou trpělivost v této velmi užitečné diskusi.Přeji Vám úspěšný rok. Děkuji za odpověď.
    11. 1. 2017 21:02 Jan Kozák
    Uvedené odrůdy neznám, ale v evropském registru jsem zjistil, že se jedná o francouzské odrůdy.

    26. 11. 2016 20:59 Zakladatel vlákna: Daniela schovánková
    Dobrý den,
    koupila jse si Váš česnek, odrůda Vekan, číslo partie 6-0124-90068"S" ve Vašem originálním balení. V balení měly být 4 kusy, byly tam ale jen 3. No nic, možná tady hraje asi nějakou roli váha. Ale v jednom balení jsou stroužky čeneky scvrklé, takže při rozloupávání palice ze slupek vypadávají, jsou hnědavé a mají hnědé skvrny,které občas postihují vrcholové pupeny. Některé stroužky jsou dokonce postižené bílou plísní. Druhé balení je trochu lepší, většina stroužků je pevná, ale mají někdy také hnědé skvrny, najdou se i plesnivé. Vylučuji, že by k poškození došlo u mne doma, česnek jsem měla v mělké otevřené krabičce v originálních síťkách, a skladované s ostatními česneky z mé sklizně. V krabičce byl i Váš česnek Benátčan, který je na omak zcela v pořádku. Chci se zeptat, zda mám sázet takto postižený česnek (některé stroužky jsou tak poskožené, že asi nevyrostou) a jestli si nezavleču na zahradu nějakou chorobu.
    Je to pro mne zklamání. Již pět let sázím svou sadbu, a tak jsem se letos rozhodla, že si koupím novou. Ale jak to vypadá, budu asi muset opět sázet svůj.
    Chtěla bych se připojit k jednomu diskutujícímu, který psal, že mu u Benátčanu u některých rostlin objevil květní stvol. Stalo se mi totéž. Začala jsem tento česnek taky pěstovat. Roste mi pěkný paličák, výborně skladovatelný, a pro sebe jsem ho nazvala Bílý paličák.
    Za odpověď děkuji
    S pozdravem
    Daniela Schovánková Praha
    27. 11. 2016 18:17 Jan Kozák
    Je mi líto, paní Schovánková, že se k Vám dostalo naše zboží se závadami, které popisujete a moc se Vám i za své spolupracovníky omlouvám. V žádném případě není našim cílem prodat za každou cenu nekvalitní zboží. Aby byly v balení místo čtyř cibulí pouze tři, to se nám nestává. Chyba samozřejmě byla u externí firmy, která pro nás balí, ale možná i u nás při expedici. To nemohu posoudit, protože jste neuvedla místo nákupu. Tím mi také není znám způsob prodeje, kdy jste si tohoto rozdílu nevšimla už v obchodě. Cibule se scvrklými stroužky byla patrně napadena roztočem vlnovníkem česnekovým. Kde k napadení došlo, už nezjistíme.
    Každopádně bychom Vám chtěli poslat náhradu, ale potřebujeme k tomu znát Vaši celou adresu včetně telefonního čísla. Ozvěte se nám prosím na e-mail určený pro reklamace cesnek@cesnek.cz .
    Ještě jednou se Vám omlouvám.

    Krabička s 8 druhy česneku.

    24. 11. 2016 11:20 Zakladatel vlákna: Vítězslav Vlček
    Dobrý den,dostal jsem krabičku s 8 druhy česneku.Balení bylo v pořádku ,ale česnek Záhorský byl po rozdělení na stroužky napaden hnědou plísní.Trochu mne to zklamalo.
    děkuji za odpověď
    Vítězslav Vlček
    24. 11. 2016 12:15 Václav Kozák
    Vážený pane Vlčku,
    mrzí nás problém, který se vyskytl. Zřejmě se jedná o fyziologickou poruchu, při které odumírají především vnitřní stroužky nepaličáku. Zašlete prosím email na adresu, která je podle obchodních podmínek určena k příjmu reklamací (cesnek@cesnek.cz), abychom se mohli s Vámi dohodnout na náhradě.

    Balení 8 druhů česneku

    17. 11. 2016 15:07 Zakladatel vlákna: Dagmar Petrová
    Dobrý den,
    v létě jsem objednala 2 ks balení obsahujícího 8 druhů česneku. Obsah papírových krabiček s měkkými oddělovacími přepážkami se ale cestou dokonale promíchal a i kdyby se nepromíchal, není ze seznamu na boku krabičky zjevné, ve kterém oddílu krabičky se která odrůda nachází. Podle vzhledu paliček a popisu odrůd se mi identifikace nepodařila. Začala jsem tedy palice rozebírat, abych rozlišila aspoň paličáky a nepaličáky. Podařilo se mi najít tři nepaličáky, takže můj dotaz: jeden má stroužky bílé, druhý naspodu růžové a nahoře bílé a třetí celé růžové. Můžete mi prosím napsat, který je který (Anton, Benátčan, Záhorský II)? Pak se pustím do paličáků. Děkuji.
    18. 11. 2016 0:21 Václav Kozák
    Vážená paní Petrová,
    mrzí nás problém, který se u Vás vyskytl, je pravdou, že vnitřní přepážku budeme muset v příštím roce upravit tak, aby krabička spolehlivě snesla přepravu i při zasílání přepravcem. Co se týká uspořádání odrůd v krabičce - seznam na boku je jen za účelem uvedení čísel partií a dalších náležitostí, které tam musí být ze zákona uvedeny. Uspořádání odrůd je uvedeno v přední části krabičky (nad okénky), pro jistotu jsou jednotlivé odrůdy očíslovány a číselné uspořádání je uvedeno v tabulce vpravo dole na vrchní straně krabičky.
    Z uvedených nepaličáků má Benátčan nejvíce stroužků. Anton a Záhorský II mají podobný počet stroužků s tím, že Anton je zbarven výrazněji do fialova. O další informace k identifikaci odrůd mi prosím napište na e-mail vaclav.kozak@cesnek.cz , kam můžete zaslat i fotografie, podle kterých Vám odrůdy identifikujeme
    18. 11. 2016 11:14 Dagmar Petrová
    Vážený pane inženýre,
    děkuji za odpověď. Krabičky mělo v ruce nezávisle na sobě 5 lidí a nikoho z nich nenapadlo se na krabičku podívat z opačné strany, než ze které se otevírá. Tabulka na horní straně je tak nenápadná, že si jí nikdo nevšiml. Ale i kdyby - cibule byly dokonale promíchané.
    K nepaličákům: když jsem rozebrala i druhé cibule, mám tři cibule po 15 stroužcích, dvě po 13 a jednu s 11 stroužky. Moje snaha o odlišení podle barev ztroskotala na tom, že v jedné cibuli jsou zpravidla různě zbarvené stroužky.
    Závěr: strávila jsem nad tím bezvýsledně moře času, stálo to dost peněz a výsledek je pro mě velkým zklamáním. Už si s tím nemohu dál hrát, musím to zasázet a doufat, že během růstu aspoň poznám, které 2 cibule patřily k sobě.

    Havel

    8. 11. 2016 10:34 Zakladatel vlákna: Miroslav Svoboda
    Dobry den, objednal jsem vsechny druhy cesneku, co jste meli v nabidce. Vloni jsem udelal to same. Letos v balicku Havel byl obrovsky cesnek, ktery mel 4 strouzky v palici. Havel vypada jinak, aspon ten co jsem mel vloni. Nic nereklamuju, cesnek uz mam rozdelany na strouzky a cast uz zasazenou. Jenom by mne zajimalo, co to muze byt za cesnek, co ma jen 4 strouzky. Jsem s Vasi praci nadmiru spokojeny, ze 20 kil cesneku bylo jenom asi 10 palic nejak napadenych, coz je u mne mene jak jedno procento. Z lonske sklizne se mne prozatim skazilo cca taky asi jenom 10 palic. Nicim jsem to nemoril, protoze to neumim. A vubec nicim nehnojim. Takze vsechna cest Vasi praci.
    8. 11. 2016 19:39 Jan Kozák
    Proč se toto stává u velkostroužkových česneků, to skutečně nevím. A dělají to všechny velkostroužkové odrůdy včetně tzv. ruského paličáku. Tímto typem jsem se několik roků zabýval, přičemž jedním z cílů bylo získat odrůdu, která bude mít stabilně 6 - 8 stroužků. Ale nepovedlo se. Jeden rok dobré, druhý rok čyřstroužkové. Nebo na jedné lokalitě dobré, na druhé čtyřstroužkové.
    9. 11. 2016 12:32 Miroslav Svoboda
    Dekuji za informaci. To je docela zajimave. Uvidim, co mne z toho vyroste a dam Vam pak vedet. Mejte se fajn.

    vyřízení reklamace

    7. 10. 2016 8:07 Zakladatel vlákna: Tereza Hubáčková
    Dobrý den, chtěla bych také přispět s hodnocením - nejen kvalita česneku (už několikátý rok), ale i přístup k reklamaci (letos došlo k záměně jedné odrůdy v mé miniobjednávce) je podle mě na jedničku. Děkuji!
    8. 10. 2016 18:02 Zejda Ladislav
    Se musím připojit i já. Děkuji pane Kozáku.

    Doručená sadba

    30. 9. 2016 14:23 Zakladatel vlákna: Stanislav Raus
    Vážený pane Ing. Kozáku,
    dnes mi byla doručena Vaše sadba. Všech 7 odrůd je v naprostém pořádku a v super kvalitě! (zatím jen pohledově hodnoceno, rozdružovat budu až v pondělí, ale věřím, že je vše OK)
    Též balík letos došel bez poškození.
    Jsem nad míru spokojen, ostatně jako každý rok!
    Do dalších let Vám přeji mnoho krásného česnečku a spokojené zákazníky a ještě jednou děkuji.
    SR

    Krabička 8 odrůd

    27. 9. 2016 11:07 Zakladatel vlákna: Miloš
    Dobrý den,
    Taky připojuji zklamání z kvality dodané odrůdy Slavin II. Polovina hlávek byla poškozená a vevnitř nahnilá. Osobně mě ale zklamala krabička s osmi odrůdami, kde byly hlávky pomíchané. Chci se tedy zeptat, jak je poznám a otestuju chuť jednotlivých odrůd. Byl jsem na ně velice zvědavý. Nestálo by za to popsat je alespoň fixou?
    Přeju hodně česnekozdaru
    27. 9. 2016 19:55 Jan Kozák
    Víceodrůdové krabičky byl podle ohlasu dobrý nápad, realizace však má nedostatky, protože zacházení se zásilkou ze strany dopravce není vždy úplně ideální. Ale abych nepomlouval firmu DPD. Takovýchto směsí doručila okolo 1 % (možná o něco víc, ale zákazníci se neozvali). Aspoň víme, v čem se máme pro příští rok zlepšit.
    Cibule ve své krabičce jste dobře srovnal, takže jejich identifikace je jednoznačná. Vlevo nahoře je Havran, vlevo dole zleva Vekan, Stanik a Záhorský II, čtveřice vpravo nahoře zleva Anton, Benátčan, Havel a Bjetin.

    Sadba

    26. 9. 2016 9:24 Zakladatel vlákna: Jakub Svoboda
    Dobrý den. Loni jsem u Vás objednával sadbu česneku a musím říct, že s kvalitou jsem byl spokojen. Samozřejmě, že jsem pár stroužků použít nemohl, ale v této oblasti nemůže být nic stoprocentní. Letos jsem si objednal sadbu u jedné nejmenované firmy, která se prodejem sadbového česneku zabývá, protože jsem chtěl i odrůdy od jiných šlechtitelů, protože se jim u nás daří. Nechci na nikoho nadávat ohledně kvality, protože tohle není nic jednoduchého, příroda si s námi dost zahrává a nejen ta příroda. Prostě podmínky jsou nestabilní a tohle nejsou výrobky z fabriky (jeden jako druhý). Ale o to je to zajímavější a aspoň to baví, protože to není žádný stereotyp. Takže i to, co se nevydaří, dokáže svým způsobem působit pozitivně a získáváme tím další zkušenosti. A to je na tom to krásné. Teď se vrátím ke zmiňované kvalitě letos koupené sadby. Čtu zde různé negativní ohlasy na Vaši adresu, tak zde také přispěji svou zkušeností. Koupil jsem sadbu od tří šlechtitelů. A musím říct, že ta od Vás (odrůda Bjetin), vypadá nejlíp, přímo ukázkově. Naopak u jednoho česneku od jiného šlechtitele jsem se zhrozil, protože tam jsou příměsi jiných odrůd. Takže ode mě dostáváte pochvalu. Ještě bych se Vás chtěl na něco zeptat. Letos poprvé (na základě Vašich doporučení) jsem mořil sadbu již teď v Sulce. U jedné odrůdy se mi bohužel při rozdružování na stroužky z části podařilo slupky úplně odloupnout a stroužky jsou částečně holé. Vydrží to takhle ještě přibližně ty dva měsíce, než je vysadím? Děkuji za odpověď a přeji, ať se Vám daří. A díky za vše.
    26. 9. 2016 21:21 Jan Kozák
    Oloupaná slupka nevadí. Hlavně je důležité uskladnění na vzdušném místě.
    No, ta druhá věc: na naší diskusi se dočtete i negativní hodnocení naší práce. Sám jste poznal, že problémy má každá firma. Snažíme se dodávat na trh materiál v takové kvalitě, aby byl zákazník spokojený a nadále nám zachoval přízeň. Na rozdíl od ostatních firem necháváme otevřenou diskusi i pro negativní příspěvky. Objednávek vyřizujeme několik tisíc, ale ozvou se většinou pouze ti nespokojení.

    sadba

    24. 9. 2016 9:50 Zakladatel vlákna: Helena Malá
    Dobrý den, nedávno dorazila sadba a je moc pěkná, děkuji za tuto kvalitní zdravou sadbu.

    24. 9. 2016 9:14 Zakladatel vlákna: milan Jurča
    Dobrý den,děkuji za nabídku,ale těch špatných zase nebylo tolik.Velmi si cením Váš přístup,kéž by to tak bylo u všech jakoby podnikatelů.Děkuji a přeji dobrou úrodu.

    Kvalita dodané satby

    22. 9. 2016 21:25 Zakladatel vlákna: Petr
    Dobrý večer,

    dnes jsem rozbalil balení čtyř druhů česneku dodané od Vás. Mohu se zeptat jak se sadba kontroluje? Vyhodil jsem celou palivci Benátčanu, protože byl plesnivý. Spousta mechanického poškození cibulí a následně plíseň. Jovan obsahoval i nějaké dírky..... pošlu Vám email s fotkami. Nechápu jak se může takový česnek prezentovat jako sadbový....
    22. 9. 2016 21:40 Petr
    Další fotografie
    22. 9. 2016 21:43 Petr
    Slavin II, objednáno 8ks, z toho 3 palice domlácené
    22. 9. 2016 22:00 Jan Kozák
    Je mi líto, že se něco takového stalo a moc se Vám za to omlouvám. Problém je s tím, že už musíme dodávat česnek v konečném malém balení. To nám dělá externí firma, kterou zase my pobízíme k co největšímu výkonu. Se zvýšeným výkonem zase nejsou schopni jejich pracovníci zkontrolovat všechny cibule. Ale v tomto případě je toho opravdu hodně.

    14. 9. 2016 20:29 Zakladatel vlákna: Jitka Toniniová
    Dobrý večer. Děkuji za pěknou sadbu, která dnes dorazila. Už je rozloupaná a hned zítra se půjde vykoupat. Mám na Vás jeden dotaz. Dnes jsem si dokoupila na Zahradě Čech dvě balení Vekanu po osmi kusech. Je tam hodně stánků s Vaším česnekem. Ale balení jsou zadělána plastovou páskou a lísteček je uvnitř a je jiný než na sadbě přímo od Vás. Je to v pořádku? Fotografii přikládám. Moc děkuji za odpověď.
    14. 9. 2016 21:45 Tonda Anakonda
    Dobrý den, jsme rádi, že jste se zásilkou spokojen.
    Na fotografii je skutečně naše balení. Jedná se o nouzové řešení balení, které ovšem bylo dodáno pouze tomuto jednomu prodejci.

    dotaz a poděkování

    14. 9. 2016 8:06 Zakladatel vlákna: Petr
    Dobrý den pane Kozáku,
    děkuji za sadbu Antona a Benátčana, všechno v pořádku,
    cibule super.
    Chtěl jsem se zeptat, už jsem si mořil nějaké stroužky (cca 200) své sadby a jak už to tak bývá, když se dělá víc věcí najednou, zapomněl jsem na ně a nechal je v sulce dva dny. Má smysl je zkoušet vysadit co myslíte? Po vysušení vypadají normálně...
    Děkuji za odpověď
    14. 9. 2016 23:13 Václav Kozák
    Dobrý den, pane Petře.
    Podobné zkušenosti nemáme, proto Vám bohužel nemůžeme poradit. Je velké riziko, že sadba mohla být mořidlem popálena. Těžko říct, jak moc negativní vliv mohlo moření nyní mít, když je česnek ještě v dormanci. Na Vašem místě bych jej nevyhazoval a počkal do výsadby, pak by už mělo být zřejmé, zda je sadba v pořádku, nebo zda byla popálena.

    zásilka sadby

    13. 9. 2016 19:35 Zakladatel vlákna: Fiala petr
    Děkuji za zásilku sadbového česneku a za práci, kterou rodina Kozákových vykonává pro zákazníky. Myslím si však, že práce firmy je vcelku honorována podstatně lépe, když nezasíláte na váhu, ale na hlavičky.
    Při rozbalení dnešní zásilky jsem byl na rozpacích a jsem přesvědčen, že zásilkově už nikdy více. Pěstuji česnek leta s výbornými výsledky, jenže moje odrůda (ze Znojma) nemá dobrou skladovatelnost. Přestože je v chladnu a suchu, v březnu začíná klíčit a už to není ono. Proto jsem požádoval odrůdy Havran, Jovan, Mirka( přehodnoceno na Slavín, přestože jsem objednával 1. 5.),s nadějí na lepší skladovatelnost. Zklamáním byla odrůda Havran, kdy 2 z 8 hlaviček měly jen 2 stroučky, místo 6. Jestliže mě hlavička příjde na 20,-Kč (kilo na 370,-) bez dopravy, požadoval bych více zodpovědnosti těch co to chystají k expedici. Bylo to očividné už v síťce. V odrůdě Jovan z 8 hlaviček byla jedna výrazně odlišná - bílá se 14 stroučky. Teď jsem na vážkách, co to je za odrůdu?
    Vážím si každé poctivé práce a počkám, jak dopadli ostatní, co jsem Vás doporučil. Petr z Frýdku
    13. 9. 2016 21:17 Tonda Anakonda
    Dobrý den, pane Petře, děkujeme Vám za objednávku a za uznání.
    Kusově balený česnek nás finančně nevychází lépe, spíše naopak. Česnek určený na balení se totiž musí několikrát převážet, musíme platit externí firmě za balení nehledě na náklady, které nám vznikají kvůli čekání na nabalení potřebného množství.

    Pokud jste se svou zásilkou nespokojen, prosím, kontaktujte nás e-mailem a problém vyřešíme.
    13. 9. 2016 21:22 Jan Kozák
    Je mi líto, že se do Vaší zásilky dostaly cibule, které jednoznačně měly být vyřazeny a moc se Vám za sebe i své spolupracovníky omlouvám. Určitě není naším úmyslem jakkoliv zákazníky poškodit. Vždyť vyřizování reklamací je časově i finančně náročné. Dvoustroužkové cibule se neměly v dodávce od smluvního množitele vůbec vyskytnout, případně měly být odhaleny při přejímce nebo při balení. Podobně je to i s příměsí u Jovanu. Tuto reklamaci dořešíme v E-mailové poště. Ještě jednou se Vám omlouvám.
    14. 9. 2016 14:49 Miroslav
    Pane inženýre k otázce sadbových dvoustroužkových cibulí (já měl letos cca40-50%)také dvoustroužkovych cibulí, jsou na sadbu nevhodné jen kvůli výtěžnosti nebo je i jiný důvod?Je pravda že mi je také líto sázet takové velké stroužky. Ještě jedna otázka, může se použít před sadbou cererit s guánem? Děkuji Miroslav

    Objednávka

    13. 9. 2016 13:26 Zakladatel vlákna: Marika Šedivá
    Velice děkuji za objednávku, která dorazila v pořádku. Někteří lidé si zřejmě myslí, že jste stroje, či že vše se řídí strojově...pokazit se může tolik věcí (příroda, lidská chyba), člověk se s tím setkává přece běžně v životě, copak vždy jde vše podle plánů a našich představ? Stát se přece může kdykoliv cokoliv, člověk to kolikrát vůbec neovlivní, to by musel být naštvaný a protivný prakticky každý den, takových lidí je mi teda líto. Nemyslím si, že by česnek byl natolik životně důležitý, abych se musela kvůli zkrácené objednávce rozohňovat na někoho, kdo je evidentně profesionál, odpovídá na nekonečné dotazy, radí nám a žije tím. Asi není v zájmu takového člověka prodat málo sadby a mít naštvané zákazníky, prostě stane se, to ale není žádná katastrofa. Přeji Vám tedy spoustu spokojených zákazníků (těm letošním nespokojeným se stejně nezavděčíte, z těch si až tolik nedělejte) a mnoho pěstitelských úspěchů v příštím roce.
    13. 9. 2016 21:02 Tonda Anakonda
    Děkujeme Vám, paní Šedivá, za uznání a podporu. Ať se Vám příštím rokem česnek vydaří.

    Sadba

    11. 9. 2016 7:56 Zakladatel vlákna: Radek Krejčí
    Dobrý den, také chci poděkovat za sadbu, která dorazila tento týden.Jsem naprosto rozezlen nesmyslnou diskusí o krácení objednávek...Kdyby se každá firma věnovala svým zákazníkům jako ing.Kozák bylo by vše snažší.Krácení bylo oznámeno včas... na doplnění sadby zbylo dost času...Jinak obrovská pochvala za odrůdu Bjetin..jako rodina žlučníkářů můžeme opět česneku kolik hrdlo ráčí...Díky
    11. 9. 2016 23:19 Jan Kozák
    A já děkuji Vám. Člověk si rád přečte také pochvalu v této nevydařené sezóně. Děkuji.

    Rozdružování

    10. 9. 2016 8:06 Zakladatel vlákna: Petr Brychta
    Dobrý den, předem bych chtěl poděkovat, tento týden mi dorazila sadba vše v pořádku. Chtěl bych se zeptat při rozdružování se mi některé stroužky sloupnou snažím se to dělat co nejopatrněji ale neubráním se tomu. Když to těď namořím v sulce a nechám oschnout nestane se těmto stroužkům nic? Předem děkuji za odpověď.
    10. 9. 2016 11:46 Jan Kozák
    Nemusíte mít obavy, nic se jim nestane. Ony se Vám ještě některé sloupnou při manipulaci s mokrým materiálem.

    Josef Žert poděkování

    8. 9. 2016 10:31 Zakladatel vlákna: Žert Josef
    Dobrý den,
    dnes jsem dostal balíček objednaného česneku i s návodem o pěstování česneku.Chtěl bych tímto velice poděkovat za vaší odvedenou profesionální a trpělivou práci.
    8. 9. 2016 21:10 Jan Kozák
    A my zase děkujeme Vám za uznání. Máme to letos velmi složité z důvodu povinného malého balení a také z důvodu neočekávaně malé úrody.

    poděkování

    7. 9. 2016 13:40 Zakladatel vlákna: Ing. Kousal Luboš
    Dobrý den,
    abych tu trochu vyvážil poslední dobou až urážlivé příspěvky, chtěl bych tímto poděkovat Vaší "velké firmě" za ochotu a vstřícnost. Při troše snahy jsem získal požadovaný druh a množství sadbového česneku s mnoha radami. Doporučil bych přispěvatelům, aby v diskusi řešili odborné otázky, které pomohou ostatním a nesnažili se udělat z ing. Kozáka nepodařeného věštce.
    7. 9. 2016 21:09 Antonín Vika
    Můžu vědět, kdy jste sadbu objednával, jaké odrůdy a kolik?
    Děkuji za odpověď.
    Vika Antonín.
    8. 9. 2016 11:09 Jan Kozák ml.
    Pane Viko, pokud si pan inženýr objednal stejné odrůdy jako Vy, byly mu zkráceny úplně stejně jako Vám. Promiňte, ale po tom, co si objednal, Vám nic není. Prosím, vybíjejte si svou frustraci na něčem jiném.
    Objednávky (podle toho, které odrůdy obsahují) se krátí již delší dobu. Nikoho to nepotěšilo, ale nikdo firmu neobviňoval, dokud jste tu v diskusi některé naše zákazníky nezmanipuloval.
    Že ke krácení objednávky může dojít, jste byl upozorněn už v době objednávání. Uzavíráte-li smlouvy, aniž byste si je přečetl, jde o Váš hazard. Vznikla-li Vám nějaká nemateriální újma, způsobil jste si ji sám.

    Dískuse je určena k bezplatnému poradenství zákazníkům. V sezóně máme všichni plné ruce práce, nemáme kapacitu na to, abychom uklidňovali zákazníky, které se proti nám snažíte poštvat. Pokud budete ve svých snahách pokračovat, budeme nuceni diskusi uzavřít.
    9. 9. 2016 13:02 Helena Malá
    Já se připojuji a děkuji. Česnek mám už doma.

    česnek dnes došel.

    7. 9. 2016 2:37 Zakladatel vlákna: karel
    Tak po tom co jsem si přečetl že to letos s česnekem není jednoduché,tak jsem byl rád že mi dneska přišel poštou obědnaný česnek v množství podle obědnávky,za to díky a přeji panu Kozákovi spokojené zákazníky.
    8. 9. 2016 22:05 Jan Kozák
    Vám pane Karle děkujeme za objednávku a přání. Jsme rádi za Vaši podporu.

    ukamenovat?

    5. 9. 2016 15:15 Zakladatel vlákna: Karel Pokorný
    Prosím vás nechte už ty Kozáky napokoji! Dělají svojí práci dlouho a dobře. Určitě nikoho z nás (mě taky pokrátili objednávku) nemají v úmyslu nijak poškodit, prostě se to celé nějak blbě sešlo no.. Celý rok nám trpělivě radí, jak máme dobře pěstovat, jak se vyhnout chorobám nebo napravit chyby, atd. Tak je snad teď nebudeme v nějaké davové psychóze kamenovat ne? Já osobně jsem s firmou Kozák velice spokojen, jsem přesvědčen, že si s momentálními problémy poradí a příští rok to bude zase v pohodě. I nyní je vidět, že jejich sadba je stále velmi žádaná a dělají svoji práci dobře. Přeji Vám Kozáci mnoho úspěchů! a držte se :-)
    6. 9. 2016 21:49 Jan Kozák
    Pane Karle, děkujeme Vám za Vaši podporu. Velice si jí vážíme.
    Snažíme se pokud možno všem zákazníkům zaslat alespoň část objednávky a nikomu ji zcela nezrušit. Většina lidí, musíme přiznat, toto chápe a naše řešení schvaluje.

    Děkujeme všem zákazníkům za přízeň a podporu.
    7. 9. 2016 21:49 Aleš Vrbka
    ...moje řeč,copak Kozákovi můžou za počasí,za neůrodu?Mně taky došla jen polovina objednané sadby a vůbec to neřeším?! Lidi proberte se a buďme rádi,že tady máme takového odborníka který vždy,rád a ochotně poradí!

    Česneku zdar!!!

    P.S. Myslím si,že omluva od některých jedinců by byla na místě?!

    Zklamání

    2. 9. 2016 9:25 Zakladatel vlákna: Petr Čejchan
    Dobrý den,
    jsem Velice zklamán přístupem firmy, objednával jsem 2.5. 2 Kg Havranu. 31.8. jsem obdržel email, že objednaný Havran neobdržím. Opravdu to nešlo sdělit dříve?? nebo posunout termín objednávek až na začátek srpna, pokud květnové odhady sklizně vychází, jako předpovídat počasí na příští měsíc. Jsem velmi rozčarován a zároveň velmi zklamán přístupem k nám zahrádkářům.
    2. 9. 2016 11:31 Jan Kozák ml.
    Dovolte mi prosím technickou poznámku, pane Čejchane. Nemohu mluvit za firmu, protože s jejich aktuální situací nejsem dopodrobna seznámen. Protože jsem tam před lety pracoval, procesy tam dobře znám.
    Objednávání už v srpnu by situaci vůbec nezměnilo. Smluvní množitel vypadnul na konci srpna, tzn. ještě na začátku se počítalo s tím, že s vyřízením nebude žádný problém. Příprava česneku k expedici se skládá z řady kroků, z nichž u každého může dojít k nepředvídatelné chybě s fatálními následky. I když se množitel o porost vzorně stará, přeje mu počasí, má velkou a v nejvhodnější okamžik provenou sklizeň, může se mu úroda spálit na sluníčku před sušením, uvařit či zapařit při sušení (poslední jmenovaný je nejhorší noční můrou, protože navzdory kontrolám se následky projeví až ke konci expedice)… Aby mohl prodávající s jistotou říci, že má určitý objem sadby a ten může uvolnit k objednávání, muselo by objednávání posunuto až na čas, kdy je česnek vykoupen a svezen od všech smluvních množitelů. To je ale až druhou polovinu září, kdy je sadba už špatně prodejná, je drahé zákazníky sehnat. Nelze uvažovat o tom, že by se producent dostal do kladných čísel. Může se snažit jen minimalizovat ztrátu, která mu každý den šíleně roste. Je nutné si uvědomit, že stovka kilogramů se s trochou vůle rozprodá sama bez jediné koruny vložené do reklamy. Ale máte-li desítky, možná stovku tun, i drobná chyba ve formě špatně zvoleného termínu objednávání může znamenat totální krach.
    Chápu, že se zlobíte, ale prosím uvědomte si, že ta firma se Vás nesnažila nějak doběhnout. Dělají všechno proto, aby zákazníkům vyhověli. Ale někdy to bohužel nejde.

    objednávka česneku

    1. 9. 2016 21:42 Zakladatel vlákna: dudkova
    Dobrý den
    jsem velmi nespokojena se situací ohledně objednávky. 4 kg česneku jsem objednala 25.5.2016 a vy jste objednávku potvrdili. Po třech měsících mi nabízíte pouze 1 kg za 339 Kč (i s dopravou). Opravdu informaci o tom, že máte česneku málo víte až posledního srpna? A nebylo možné uspokojit objednávky dle pořadí objednání?
    2. 9. 2016 10:44 Jan Kozák ml.
    Dobrý den. Již se expedice česneku neúčastním, ale v minulých letech jsem se v tom velmi angažoval, a tak mi dovolte, abych pomohl s vysvětlením. Odhady sklizně se provádějí průběžně s tím, jak se navštěvují jednotliví smluvní množitelé. Někdy se zvýší, jindy sníží. Stále se nechává neobjednatelná rezerva, že by nějaká partie vypadla. Bohužel se občas stane, že se z odhadu vypadne větší množství. Pak nastává velmi nepříjemná situace, kdy je nutné objednávky krátit. Je snaha o férové vyrovnání, o rovný přístup ke všem zákazníkům. Jak jsem zjistil, objednávky se u některých postupně krátí už déle. Ale teprve před dvěma dny, když se zjistilo, že vinou aktuálních událostí není možné Vaši objednávku pokrýt. Jednatřicátého zjistili, že Vám bohužel nemohou vyhovět, jednatřicátého Vás kontaktovali. Na tohle se hodně dbá.
    Ještě mi dovolte jednu poznámku. Rozložení objednávek v čase není konstantní. (Druhého srpna přišla polovina objednávek než prvního, třetího třetina, pátého šestina.) Promiňte, ale pokud jste si objednala tři týdny po zahájení objednávání, nepatříte mezi první. Nejde o žádnou akci zaměřenou proti Vám. Pokud Vám některé odrůdy museli z objednávky vyřadit, je to proto, že je úplně stejně museli vyřadit všem zákazníkům.

    Zklamání

    1. 9. 2016 15:31 Zakladatel vlákna: navratil
    Dobrý den.
    Pane Kozák taktež jsem nespokojen s mou objednávkou nabídli ste mi ze 3 vybraných druhu jen jeden a to ktomu ještě jedno kilo kvuli tomu mam zbytečně platit postovné to by byla trochu drahá sadba za 339kc za kg měli byste v prvé řadě uspokojit ty kteří si objednaly včas i když si třeba objednaly jen 5kg ti ostatni co s objednavkou otaleli by snad neměli dostat nic v prve řadě vyřidim co byly první kde tet máme vsichni zhanět sadbu když stim každý počítal a objednal si u vás včas nepřipadá mi to normalní a seriozní.To že vám někdo nedodal sadbu je sice smutne asi bych mu rozbil hubu přinejmenším ,ale přesto jste měli zasílat objednavky podle pořadi i kdyby byly o něco ponížené alespon trochu od každé odrudy co si člověk u vás objednal a né že mu ze 3 odrud pošlete jednu a to ještě 1kg. Nashle Navrátil
    1. 9. 2016 20:54 Jan Kozák
    Dobrý den, pane Navrátile, omlouváme se, že Vám nemůžeme vyřídit objednávku podle Vašich představ.
    Budeme se snažit podle našich možností tuto nepříjemnost vyřídit k co největší Vaší spokojenosti. Individuální případy vyřizujeme e-mailovou cestou.

    Ještě jednou se Vám omlouváme.

    objednávka

    31. 8. 2016 21:34 Zakladatel vlákna: Martin Cech
    Pane Kozáku, jsem taktéž naštvaný, objednávku, jsem hlídal pomalu každý den, abych byl pokud možno mezi prvníma, 19.6. byla má sadba přijata(( Objednané množství jsme Vám rezervovali)) toto jste mi poslali do e-mailu, tak člověk s tím tak nějak počítá, byl jsem naštvaný i minulý rok, přišla mi od Vás plesnívá odrůda HAVRAN, řekl jsem si stane se ale letos jsem vytočený, uvidím co na mě připravíte příští rok, česneku zdar ;)
    31. 8. 2016 23:17 Jan Kozák
    Když jsme letos dělali odhady sklizně koncem dubna, před zahájením příjmu objednávek, mysleli jsme, že je děláme s dostatečnou rezervou, aby nedošlo ke stejné situaci jako loni. Přezimování bylo velmi dobré, neobvyklé však bylo výrazně větší zažloutnutí porostů než v jiných letech.
    Dokud nemáme česnek ve skladu, pak jeho konečné množství neznáme. My děláme šlechtění ve všech jeho stupních a tržní zboží pro nás pěstují smluvní množitelé. A odhadovat množství tržního zboží u nevyčištěného česneku je velmi nepřesné. Navíc včera se nám stalo, že jsem jednomu z nich zavolal, že přijedu pro sadbu, a on mi oznámil, že ji prodal jinam. Mohu mu sice nadávat, mohu se s ním třeba i soudit, ale sadbu, s níž se počítalo při příjmu objednávek stejně nemám. Určitě není naším zájmem úmyslně zákazníky jakkoliv klamat. Ale na základě letošní zkušenosti patrně budeme v dalších letech přijímat objednávky později než 1. května.

    Objednávka sadby.

    31. 8. 2016 19:06 Zakladatel vlákna: Filounek Jaroslav
    Dobrý podvečer. Tož pane inženýre, jak se k tomuto problému postavíte? Bohužel mám POPRVÉ stejnou zkušenost. Asi před týdnem jsem dostal mailem sumář objednávky a dnes mi přišel další zda souhlasím s doplněním jinou odrůdou, což jsem učinil. Souhlasím ale s panem Vikou,že odhadované množství jste museli znát podrobně již dávno před tím. Přesto jsem nadále s Vámi. Děkuji.
    1. 9. 2016 20:56 Jan Kozák
    Dobrý den, pane Filounku,
    děkujeme Vám, že nám stále zachováváte přízeň. Tato situace nás velice mrzí a omlouváme se za způsobené nepříjemnosti.

    Vika: objednávka sadby

    31. 8. 2016 13:24 Zakladatel vlákna: Antonín Vika
    Dobrý den,
    chtěl bych všechny zákazníky této firmy seznámit se svými zkušenostmi. Objednávám sadbu hned začátkem května, letos druhého. Vloni mi nebyla vykryta v plném rozsahu, může se to stát. Letos i přes včasné podání objednávky mi byla vykryta jen z jedné poloviny, některé odrůdy vůbec. Zajímalo by mne, jak vykryli objednávky učiněné po mně. To, že nebudou mít dostatek sadby museli vědět již nejméně před měsícem a půl. Minimálně. Kdyby to dali na vědomí dříve, mohl jsem objednat sadbu jinde. Myslím si, že takhle se seriozní firma nechová. Posuďte sami.
    S pozdravem A. Vika.
    31. 8. 2016 21:16 Tomáš
    Pane Antoníne, já objednal sadbu 13.7. a Ing. Kozák zaslal mi email, že upravuje moji objednávku - neprodá mi Havran.
    Není to seriozní, když na Festivalu česneku v Buchlovicích 23.7.16 měl všechny jeho odrůdy v dosti velkém zastoupení, ale lidi mu "trhali" ruce od rána a vše prodal.
    Vidím to jako nezvládnutí systému předobjednání a přímého prodeje, je to neseriózní, a odvolávat se na sucho letos je bezpředmětné, to bylo vloni.
    Nicméně jsem stále s odrůdami z dílny Ing. Kozáka.
    1. 9. 2016 21:02 Jan Kozák
    Vážený pane Tomáši,
    děkujeme Vám, že nám i v této nepříznivé situace stále zachováváte přízeň. Omlouváme se, že Vám nebudeme moci zaslat Vámi vybrané množství.
    1. 9. 2016 20:59 Jan Kozák
    Dobrý den, pane Viko,
    je nám líto, že jsme Vám způsobili nepříjemnosti, omlouváme se za ně.
    E-mailovou cestou se s Vámi pokusíme tuto situaci vyřešit.

    Havran

    3. 7. 2016 17:55 Zakladatel vlákna: Bořek Králík
    Část sklizně z Vaší sadby odrůdy Havran. Foto pro porovnání se žárovkou. Lokalita Pohořelice pod Brnem. Děkuji za teoretickou podporu na Vašich stránkách a o kvalitě sadby mluví bombastická sklizeň. Jen letos je ta sklizeň nějak dříve?!?!?!

    Lukan na výbornou, co příští rok?

    3. 7. 2016 12:11 Zakladatel vlákna: Tomáš Kudrna
    Dobrý den, včera jsme sklidili Lukan ( lokalita jižní Morava) a jsme nadšeni. Je to náš první česnek, pěstovaný z Vaší sadby a dle pokynů a tipů na této stránce, za které moc děkujeme.
    Příští sezonu bych chtěl česnek vysadit na sklep, který je zasypaný s velkým poměrem jílovité půdy (naší lokalitě se říká Na cihelně). Existuje odrůda, kterou by jste doporučil na tento typ půdy jako nejvhodnější? Případně jak půdu nejvhodněji připravit?Díky TK
    3. 7. 2016 21:54 Jan Kozák
    Na toto neumím odpovědět. Záleží také na síle svrchní humózní vrstvy, sklonu, celkových vlhkostních poměrů v případě, že není propojení s podzemní vodou atd.
    6. 7. 2016 17:55 Tomáš
    Dobrý den, česneku vyhovuje z půd právě hlinité až jílovitohlinité druhy, které se vyznačují pro česnek přízinivou vododržností a dobrou sorpční kapacitou živin. V hlíně mnohem lépe zakoření díky kapilárním vzlínáním vody , oproti písku, kde jsou povrchové neproduktivní póry. V těžké půda vzduch není tolik, to ano, ale je zjevné, že česnek tolik vzduchu v oblasti kořenů nepotřebuje, jako třeba protikladem je ječmen jarní.
    Nejlépe pro osvojení živin česnekem je prívě také vazba těžší půdy na vyšší pH, tedy nejlépe více jak 6,5, což písčité půdy nedosahují.

    CESNEK BETJIN

    11. 5. 2016 12:06 Zakladatel vlákna: Josef Dosoudil
    Dobrý den,

    děkuji za všechny rady a nápady , zasílám ten svůj.
    11. 5. 2016 12:09 Josef Dosoudil
    Samozřejmě je to odruda Bjetin

    Dotaz

    4. 2. 2016 13:39 Zakladatel vlákna: Renata
    Vážený pane inženýre. Na podzim loňského roku jsem sklidila první úrodu vlastního česneku, ze kterého jsem měla velkou radost. Snažila jsem se postupovat podle rad a návodů na Vašich stránkách. Bohužel mi v průběhu skladování česnek začal sesychat a objevila se na něm plíseň. Jako začátečník nedokáži rozpoznat, kde jsem udělala chybu. Zda již při vlastním pěstování, sušení či uskladnění. Proto se na Vás obracím s žádostí o radu. Fotografii postiženého česneku zasílám.
    Děkuji. Renata Švadlenková
    5. 2. 2016 7:00 Jan Kozák
    Primární příčinou problému bude asi napadení roztočem vlnovníkem česnekovým. (V tomto stavu se to už nedá úplně přesně určit.) To byl v uplynulé sezóně největší problém česneku. Co proti němu dělat, aby se spolehlivě a zároveň ekologicky zabránilo jeho šíření v domácích podmínkách, zatím nikdo pořádně neví. Je to pro mě hlavní téma, kterým se budu letos zabývat.
    7. 2. 2016 12:00 Renata
    Dobrý den pane inženýre. Děkuji Vám za odpověď. Je pravda, že jsem sadbu česneku nemořila. Sázela jsem poprvé a neměla ještě dost informací a žádné zkušenosti. Letos určitě sadbu česneku namořím a dál budu sledovat příspěvky na Vašich stránkách, které jsou pro mě cenným zdrojem informací.
    Ještě jednou děkuji. Renata Švadlenková

    Sadba 2015

    4. 12. 2015 7:46 Zakladatel vlákna: Tomáš
    Dobrý den pane Kozáku,
    co se týče sadby, kterou jsem od Vás zakoupil, tak bylo poměrně zdravá.
    Ze 7 kg jsem vybral 953 zdravých stroužků a jen 22 jsem vyhodil, zejména u u odrůdy Havel. Partie Havranu a Bjetinu byly zcela v pořádku.
    V sobotu budu sázet, čím dál víc se mi vyplácí u nás sázet co nejpozději. Brzká výsadba nedá očekávané a mám ji dřív napadenou.
    Měl bych dvě otázky na Vás:
    1) hloubka výsadby - dno dírky kam se uloží stroužek podpučím je optimál 10 cm pod úrovni povrchu pozemku?
    2) kypření - hloubka pro výsadbu - má rád česnek "tvrdou postýlku a měkkou peřinku"
    3) onehdá jsem viděl poškození stroužků česneku (již při skladování po sklizni - v říjnu), zejm. u odrůdy Havel u známého: na povrchu oloupaných stroužku byly bílé krystalky, stroužek se třpytil, mírně celý zahnědl a zmenšil svou velikost - seschl, čili stroužek vysloveně "hrkal" v obalech. Jde o vlnovníka, vidím to na nějaké posátí hmyzem??
    5. 12. 2015 7:32 Jan Kozák
    1. Hloubka výsadby 6 - 8 cm znamená vrstvu zeminy nad stroužkem, což asi tak odpovídá podpučí v 10 centimetrech.
    2. Hloubka prokypření před výsadbou by měla být jen málo větší než hloubka výsadby. Tedy tak, aby se pohodlně sázelo (to by byla Vaše tvrdá postýlka). Ale i tu peřinku je třeba přimáčknout. Pokud není příliš mokro, dělá se to tak, že při výsadbě se šlape po předchozím řádku.
    3. Určitě je to vlnovník.

    sadba

    27. 11. 2015 5:32 Zakladatel vlákna: Homer
    Dobrý den,
    původně jsem už nechtěl reagovat, ale díky některým příspěvkům musím.
    Psal jsem panu Kozákovi 2 emaily na jedinou adresu, kterou zde uvádí k-cesnek@k-cesnek.cz. Neodpověděl mi, proto jsem to začal řešit zde v diskuzi. Vidím, že paní Morávkové uvedl ještě další 2 emailové adresy pro zaslání reklamace.
    Děkuji také za mírně sprostý příspěvek pana Staníka Vernera. Odpověděl jste mi v podstatě za pana Kozáka – špatně sklizené od dodavatelů."Po usušení a přebírání sadby od smluvních pěstitelů je to mimo pečlivé kontroly i o důvěře, že dodavatel nešvindluje." Takže pan Kozák propůjčí své jméno něčemu, co ani nepěstuje a tudíž ani nezkontroluje? Děkuji, že jste na to všechny upozornil.
    Ať už je česnek určený ke konzumaci nebo k sadbě, měl by vydržet déle než do října.
    A naposledy opakuji, že sadba není napadena žádným škůdcem, alespoň tedy má.
    Děkuji také všem, kteří se nebáli napsat ohledně špatné sadby. Spousta lidí raději mlčí, než by se ozvala. Zákazníci by se neměli bát ozvat o svá práva a nenechat se odradit.

    PetrS

    26. 11. 2015 18:30 Zakladatel vlákna: Petr Štěpánek
    ZDRAVÍM všechny pěstitele česneku. Kdysi jsem zde přispíval, ale byl jsem otráven některými diskutéry a proto jen čtu. NĚJAK TO VŠAK letos na podzim nemohu skousnout. Nejsem placený agitátor pana ing. Kozáka. Česnek pěstuji cca 20 let , ale stále se učím a zjištuji ,že poznatky se mění i  s místem výsadby- nadmoř. výškou , druhem půdy – odrůdou atdddddddd. Těch vlivů je mnoho a česnek nás vždy překvapí. Od Kozáků jsem vyzkoušel téměř celý sortiment sadbu si nechal posílat i pro ni jezdil. Mořil v září i před výsadbou atd. Je krásné se pustit do dodavatele , když má diskusi a pravidelně odpovídá , ale na této stránce se dovídám mnoho zkušeností i od ostatních přispívajících. Jednoho dne vše může zamrznout a je konec. Vážení i já měl problémy , vždy jsem postupoval dle rad, ale výsledky byly různé .U nás v Českém ráji cca 350 m n.m. se vše nekryje s doporučením pana ing. Kozáka proto je nutné dělat pokusy. Tři roky jsem se snažil vypěstovat Mirku bída….. letos jsem chtěl vyřadít a sklizen tak nádherná , že jedu dál. Dukát 10let bezvadný – letos bída a samý květ. Blanin II sadba celkem ok , ale výsledek bída. Těsně vedle sadba od pana KA…… Rusák a nádherný atd. Prosím vyzkoušejte každý odrůdu , která Vám půjde a tyto stránky si ponechme jako zdroj informací. Já osobně bych je již dávno zrušil -být na místě pana ing. Kozáka. Toto udělali i ostatní a mají pokoj. Děkuji všem kdož přispívají dobrými postřehy a těm co se nevede at jsou příště spokojeni. Vždy si nechte svou hlavní odrůdu a k ní zkoušejte nové Česnek pěstuji cca na 6 arech a jsem po druhé operaci kyčle – prostě blázen , ale je to veliký kůń a lidé si jej zamlouvají a hlídají i na poli – co tedy dělat –pokud vyjde , tak je to radost. Pokud je to horší , tak řeknu nezasadím , ale na podzim je vše jinak. Kozákům přeji pevné nervy a nám ostatním jen radost z pěstování P . S.
    26. 11. 2015 20:02 Mikulecká
    Úplně s vámi souhlasím. Česnek pěstuji jen pár let a tyto stránky mi hodně pomáhají. Obdivuji pana Kozáka, že pravidelně odpovídá na naše dotazy (odpovídá i na dotazy, které se v této diskuzi opakují)... musí to zabrat opravdu hodně času. Trochu nechápu ty, kteří do diskuze vládají příspěvky, které ostatní nezajímají (objednávky, reklamace).
    Se sadbou jsem byla vždy spokojená. Na doporučení mořím česnek již v září a žádný problém se neobjevil.
    Za tyto stránky moc děkuji a přeji hodně zdaru při pěstování. Mikulecká
    26. 11. 2015 21:26 Jitka Toniniová
    Také souhlasím. Panu Kozákovi patří ještě obdiv za jeho ochotu přijet se příležitostně osobně podívat na problematický porost česneku, a to nemusí být ani z jeho sadby. To klobouk dolu. Hezký večer. Toniniová
    27. 11. 2015 14:18 Ivan Svítek
    Vážený pane, tohle přece není o tom kdo a kde sází jakou odrůdu, v jaké nadmořské výšce, s kyslíkovým přístrojem nebo bez ale o tom, že K-česnek opakovaně rozesílá vadnou sadbu. Stále dokola jen a jen výmluvy. Nejsem to jen já ale objevují se i další, obchodními praktikami K-česneku, postižení.
    27. 11. 2015 19:47 Zdeněk Vanduch
    Dobrý večer.
    To,co jste napsal,tak pod to bych se podepsal také. A ještě bych přidal.
    Se sadbou pan Kozák přidává pěknou brožurku,kde na str.5 - Příprava sadby, píše krom jiného,že se rozšířil výskyt vl. česnekového.A pokud se nepletu,byla o tom řeč i zde na diskusi.
    Dovedu pochopit lidi,co to z nějakého důvodu přehlédli a česnek se jim znehodnotil a nebo česnek nikdy nemořili(z různých důvodů)s tím,že i bez Sulky bude vše OK. Jako děcko si vzpomínám,že s pěstováním čehokoli nebyl nikdy problém a motyčka byla herbicid na všechno. A dnes? Všechno je jinak.Bez chemie to asi nepůjde.
    Jak jsem už zde psal (5.11.)taky jsem na to trošku zapoměl,pár stroužků jsem vyhodil,ale osobně znám 2 česnekáře,co si sadbu Havrana koupili ve ValMezu a byli velice spokojeni.
    Jako česnekový laik jsem zde našel spoustu rad,návodů a různých ,,vychytávek,, od p. Kozáka,ale taky i jiných odborníků přes česnek - co si vzpomínám - p Kašpar,p Kopecká a další na jejichž jména si tedˇ nevzpomenu.
    Už delší dobu se zde diskuze vedla velice solidně a nějaké napadání sem opravdu nepatří.
    Toš,tak,asi. Hezký večer. Zdeněk z Valašska.

    sadba

    26. 11. 2015 12:02 Zakladatel vlákna: Radek Helešic
    Dobrý den pane Kozáku
    Nechci v žádném případě zde rozněcovat vášně ani nikoho očerňovat nebo napadat. Mám od vás letos několik odrůd sadby po půl kile. Sadbu jsem nemořil (až nyní před sadbou) uskladněna byla spolu s jinou sadbou (též také vaše odrůdy ponechané na sadbu ze své letošní sklizně)Tento víkend před sázením jsem zjistil tuto skutečnost- z mojí sadby nepoškozen ani jeden stroužek mám na to 5 svědků, z vaší sadby totálně zničen vlnovníkem(po shlédnutí fofek zde)Havel, Havran a z poloviny Stanik.Ostatní odrůdy zcela zdravé. Nevím, zda je to chyba z mé strany ale obě sadby ležely vedle sebe cca 5cm v bedýnce a z 250 stroužků své sadby jsem nevyhodil ani jeden.Nejde mě zde o nějakou kompenzaci či omluvu, jen se chci se zdejšími návštěvníky podělit o svou zkušenost. Samozřejmě jsem nyní namořil v Sulce na 2 hodiny a budu čekat do jara co z těchto 3 odrůd vyleze a v roce 2016 mořím už v září.Přeji vše dobré .Helešic Radek

    co s tím?

    25. 11. 2015 19:07 Zakladatel vlákna: Alice Morávková
    Dobrý večer pane Kozáku, chtěla bych se zeptat, zda je možné reklamovat Vaši sadbu, konkrétně odrůdu Havran, kterou jste mi dle objednávky zaslal na začátku září. Chtěla jsem o víkendu začít s výsadbou, ale po rozebrání paliček na jednotlivé stroužky jsem objevila toto-viz příloha. Zřejmě se jedná o nějakého škůdce či onemocnění, celé balení je v tomto stavu, některé hlavičky jsou úplně zpuchřelé a veškeré stroužky jakoby odfouklé. Tato sadba se mi opravdu nechce dávat do záhonu. Je nám to velice líto protože letos nemáme co zasázet.Sadbu jsem skladovala v temné a chladné místnosti dle vašich doporučení, přesto je v celkem dosti špatném stavu.Ráda bych Vás požádala o radu, jak postupovat při reklamaci, případně zda byste ještě neměl skladem nějakou zdravou sadbu, abychom mohli vysadit alespoň něco? V tuto chvíli jsem již nikde nesehnala žádnou jinou sadbu. Děkuji vám předem za odpovědi.Pěkný večer.
    26. 11. 2015 21:46 Staník Verner
    Dobrý den paní Morávková. Nezávisle na Ing. Kozákovi si dovolím prohlásit, že to co vidím na fotkách bych klidně použil jako sadbu. Bohužel, napadení vlnovníkem Vám neumožní ji nasázet bez moření v Sulce. Do mořící lázně dejte všechen rozdružený česnek a podle návodu jej tam nechte ty 3-4 hodiny. Po okapaání a povrchovém oschnutí (cca 2 - 4 hodiny) uvidíte na podpučí, které stroužky se probouzí. Až v této fázi proveďte třídění podle vitálnosti. Havran má nadbytek zásobních látek, takže z něj vyroste použitelná cibule i v případě, že vlnovník zničí polovinu stroužku avšak podpučí je schopné se probudit. Až bdete mít to třídění hotové, zvažte, jestli se Vám reklamace vyplatí. Ty stroužky, co nebudou mít známky rašení 4 hodiny po vyndání ze Sulky nechte opdočnout do dalšího dne, některé z nich se mohou probouzet pomaleji. Z takto retardovaných může u Havranu narůst v příštím roce nedělená cibule (i ta je do kuchyně dobrá). Podle toho co vidím na snímku, já osobně bych se s reklamací neobtěžoval.
    26. 11. 2015 23:13 Jiří Snášel
    S výše napsaným příspěvkem (Staník Verner) souhlasím.
    Jen bych dodal, že já jsem sadbu začátkem září rozdružil na stroužky a na dvě hodiny namořil v sulce.
    Jsem přesvědčen, že kdybych to nechal na konec listopadu, jako paní Morávková, dopadl bych stejně a hledal příčinu jinde než u sebe.
    26. 11. 2015 23:03 Václav Kozák
    Dobrý večer, paní Morávková,
    s reklamací se můžete obrátit na e-mail *** nebo na ***. Do emailu prosím uveďte jméno a adresu, na kterou byl česnek objednán a číslo partie doručeného česneku. Prohlédneme pak naše kontrolní vzorky dané partie, zda mohlo k napadení dojét ještě před expedicí.

    Pro pana Kozáka

    23. 11. 2015 17:19 Zakladatel vlákna: Homer
    Dobrý den,
    Zemědělský výzkumný ústav v Kroměříži provedl rozbor česneku Blaninu II. Spletl jste se vy, pane Kozáku, tak i sousedka. Česnek není napadený žádným parazitem. Není to ani vlnovník ani fusárium. Je seschlý zřejmě kvůli brzké sklizni nebo kvůli mechanickému poškození. Přesnou příčinu neurčí, tu musíte vědět – tolik závěr Zemědělského výzkumného ústavu. Buď jak buď, vina není na straně špatného skladování, ale jedná se vyloženě o špatnou sadbu. A jak se tak dívám na příspěvky, tak se to týká více lidí a více odrůd.
    Mrzí mě na Vás, že jste se panu panu Svítkovi a panu Richterovi omluvil a chtěl po nich zaslání čísla partie ze štítku. U mě jste automaticky určil "diagnózu" špatné skladování a zaslání čísla partie nepožadoval.
    Bártek
    23. 11. 2015 19:50 Václav Kozák
    Vážený pane, od některých odrůd máme více partií, a některé dny se v balíčkách neposílala sadba jen z jedné partie, pak je pro nás důležité vědět i číslo partie. Jindy si vystačíme s datem expedice nebo odrůdu a partii si dohledáme. Pokud byla rozesílána jen jedna nebo 2 partie, není problém prohlédnout všechny kontrolní vzorky dané odrůdy u nás ve skladu.

    Co se týče špatné identifikace problému – vlnovníka jsme identifikovali podle (jak jistě sám uznáte) ne příliš kvalitní fotografie, kterou jste ke svému příspěvku v této diskusi přidal. Příznaky se nejvíce podobaly vlnovníku, ale podmínky pro identifikaci nebyly optimální. Za náš omyl se omlouváme. Nicméně poněkud přeskakujete fáze reklamace. Nejprve se vždy zboží nejprve reklamuje a po zamítnutí reklamace máte možnost dokázat, že reklamace byla zamítnuta neprávem. Pak máte možnost nějakým způsobem dokázat, že chyba nastala na naší straně. Ovšem sadba nebyla ani oficiálně reklamována, zboží jste nám na reklamaci nezaslal, proto nemohla být ani oficiálně reklamace vyřízena. Je sice fakt, že se našim zákazníkům snažíme snížit náklady a často vyřizujeme reklamace i jen na základě fotografií a porovnáním se stavem našich kontrolních vzorků, aby ušetřili za dopravu v případě, že je jasné, že chyba nenastala na naší straně.

    Každý rok se jistě stane, že pěstitel vysadí česnek mělko, pak mu výsledný produkt popraská, že sází do chudé půdy a má neuspokojivé výnosy, stejně tak, jako že mu nastanou problémy na uskladněném česneku. Neznamená to však, že měl nekvalitní sadbu. Myslím, že je každému jasné, že pokud by byl skutečně problém na naší straně, bylo by reklamováno několik tun dané odrůdy, nikoliv jen pár kilogramů. Nebo snad naši brigádníci při balení vybírali z několika tun sadby speciálně pro Vás poškozené cibule? Proč stovky jiných zákazníků nemají se stejným zbožím problém a vy ho máte (jak píšete) „celé nepoužitelné“? A pokud by bylo pro Vás speciálně vybrané špatné zboží, jak je možné, že jste si toho nevšiml hned, když Vám byla sadba doručena? Brigádník by musel špatné cibule jasně rozeznat, když by Vám je chtěl speciálně vybrat.

    Pokud se mělo jednat o mechanické poškození, muselo k němu dojít až po jeho expedici (tím, že ostatní zákazníci nemají se stejným zbožím problém). Jestliže bylo se zásilkou zacházeno tak, že se zboží poškodilo při přepravě (což by bylo na balíku každopádně znatelné), měl jste možnost balík reklamovat u dopravce.

    Žádám Vás tedy, abyste naši diskusi přestal používat k očerňování naší firmy.

    sadba

    18. 11. 2015 18:11 Zakladatel vlákna: Homer
    Dobrý večer pane Kozáku,
    jste obyčejný demagog, možná byste se uplatnil v politice. Dotaz jsem pokládal 13.11. Ten den bylo 5 příspěvků, odpověděl jste na všechny kromě mého. Proto jsem dotaz položil ještě jednou, o 2 dny později. Snadno si to můžete dohledat na fóru.
    Má sousedka pracuje desítky let v Zemědělském výzkumném ústavu. Jelikož se vyzná v nemocech rostlin, ukázal jsem jí Vaší sadbu Blaninu. Jedná se o fusárium ne o vlnovníka. Říkala, že je nesmysl, aby se to dostalo ze vzduchu, je to záležitost nekvalitní sadby.
    Můžete stále hledat vytáčky, máte prostě některé špatné sadby. Že se Vám spousta lidí neozve, to je jejich problém. Asi je jim to žinantní.
    19. 11. 2015 18:20 Filounek Jaroslav
    Dobrý večer, pokud navštívíte fotogalerii tak jistě poznáte zda Vaše sadba má stejné příznaky choroby. Tak inteligentní snad jste. Pokud panu Kozákovi nevěříte, najděte si jiného prodejce a neházejte na něj špínu. My dlouholetí a spokojení zákazníci můžeme jen jemu děkovat zato, že vrátil český česnek zpět do našich zahrádek. Přeji krásný den.
    19. 11. 2015 20:12 Jitka Toniniová
    Dobrý večer.Plně s Vámi souhlasím. Patřím také mezi spokojené zákazníky. A u živého materiálu je úplně normální, že někdy něco odejde. Uznané osivo zeleniny, květin apod. kolikrát neklíčí, brambory nevzejdou, stromky se neujmou, se sazečkou cibule si přitáhnete skleroncii....Česnek pana Kozáka pěstuji již od jeho začátků a je naprosto skvělý, takže nějaký ten zásah přírody se dá přehlídnout, určitě to není úmyslné. Přeji panu Kozákovi pevné nervy, a aby se brzy rozrostla ta jeho česneková rodinka o dalšího fešáka.Přeji hezký večer.
    23. 11. 2015 7:55 Ivan Svítek
    Víte, paní, příroda jistě někdy zasáhne. Pak to zasažené ale nedám do pytle a neprodávám.

    sadba

    15. 11. 2015 20:26 Zakladatel vlákna: Homer
    Dobrý večer,
    neodpověděl jste mi na dotaz, tak zkouším znovu.
    Objednal jsem si u Vás 4 druhy sadby česneku. Zboží dorazilo koncem srpna. Bylo uloženo do sklepa. Včera jsem se rozhodl, že by se o víkendu mohl zasadit česnek a začal jsem jej rozdělovat na stroužky. Anton v pořádku, Lukan víceméně také. U Záhorského byla asi desetina stroužků nepoužitelných. Nejhorší byl Blanin II - tam byla komplet celá sadba nepoužitelná. Stroužky byly na omak měkké, vyschlé a měly hnědou barvu. Mohu vybrat do přílohy pouze jednu fotku, kterou přikládám. Blanin patří, podle Vašich stránek, k velmi odolným odrůdám. Jakto že se tedy sadba tak znehodnotila?
    Děkuji za odpověď
    Honza
    16. 11. 2015 3:25 Václav Kozák
    Dobrý den,
    Váš česnek je podle fotografie napaden vlnovníkem česnekovým. Několikrát se již o této problematice v této diskusi psalo. Vlnovník česnekový je poslední dobou stále větším problémem. Hlavními důvody stále většího rozšíření tohoto škůdce je dovoz cibulovin ze zahraničí a fakt, že v posledních letech chybí v zimě silnější mrazy, které by mnoho patogenů omezily. Vlnovník česnekový je roztoč velikosti 0,1 - 0,3 mm. Vzduchem se tedy velmi jednoduše šíří nejen jeho vajíčka, ale i samotný roztoč. Tento škůdce je stále málo prozkoumán, víme pouze, že si vybírá nejen mezi odrůdami, ale i mezi jednotlivými cibulemi a dokonce i někdy mezi jednotlivými stroužky v jedné cibuli. To je důvod, proč některé cibule při stejném uskladnění jsou napadeny více a některé vůbec. Podle čeho si však vlnovník vybírá, není zatím známo (a zřejmě bude trvat hodně dlouho, než se to podaří zjistit). Vzhledem k tomu, že vlnovník česnekový je v současné době největším problémem uskladněného česneku, už několik let doporučujeme moření sadbového česneku již v průběhu září. Česnek by měl být uskladněn do doby výsadby na suchém dobře větraném místě. V chladnu je vlnovník méně aktivní. Co se týká informace o odolnosti odrůdy, jedná se spíše o odolnost ke klimatickým podmínkám.
    16. 11. 2015 22:05 Homer
    Nezlobte se, ale jak by se do sklepa mohla zanést vajíčka vlnovníka? Ale dobrá, řekněme vzduchem z venku. Mám roky neoficiální sadbu a ta napadena není. Letošní neoficiální sklizená a Vaše 4 druhy sadby jsou v jedné místnosti ve sklepě. Chtěl jsem si pořídit kvalitní sadbu od guru českého česneku...ale Blanin II není vůbec odolný. I pokud bych ho sklidil, tak mohu čekat, že nevydrží ani měsíc. Takový česnek je celkem na nic:-(
    17. 11. 2015 20:43 Jan Kozák
    Na toto téma bychom mohli diskutovat hodiny, pane Homere. Ale stejně bychom se žádného výsledku nedopídili. Také my u tohoto škůdce vycházíme především z vlastních kusých zkušeností. To je také důvod, proč informace od nás nejsou po léta stejné, protože každý rok přináší nové poznatky, někdy protichůdné těm, které se získaly dříve.
    123Starší >

    Kontakt E-mail, telefon, adresa

    Ing. Václav Kozák a Ing. Jan Kozák
    Chvojenec 75, 534 01 Holice
    IČO: 05439710
    Kontakt

    cesnek@cesnek.cz
    E-mail není určen k poradenství.
    Rádi Vám poradíme v diskusi.

    Obchodní podmínky
    Reklamační formulář

    Šlechtění česnekové sadby Grafika zpracována Odemne