Přihlášení

  • Pěstování
  • Popis česneku
  • Odrůdy
  • Choroby a škůdci
  • Články
  • Diskuse: Pěstování česneku Zpět na diskusi

    12. 10. 2011 0:40 Zakladatel vlákna: JanaK
    Dobrý den, mohl byste mi někdo poradit kde, na jakých www stránkách lze objednat Sulku ze Slovenska. Případně - je účinné namoření česneku v síře? Jde mi hlavně o háďátko a jemu podobné škůdce. Moc děkuji!
    12. 10. 2011 0:49 "Brácha" Sendy
    A kolik sadby budete mořit?
    12. 10. 2011 15:21 JanaK
    Zdravím, jsem ze Středních Čech, konkr. z okresu Příbram, cca 60 km záp. od Prahy? Česneku mám na sadbu připraveno asi 150 stroužků. Dostala jsem sadbu od táty, který pravidelně Sulku používá a nikdy neměl problém s háďátky. Já letos poprvé dávala brambory a když jsem je teď vyndavala, byla snad každá napadená háďátkem, tak nechci riskovat znehodnocení aspoň u česneku. Půdu máme dost písčitou, tak to snad nebude vadit. Byl to původně zaplevelený pozemek, tak jsme zryli, odplevelili a povápnili, tak doufám, že jsme to udělali dobře. Hezký den, Jana
    12. 10. 2011 20:03 Jan Kozák
    Vaše obavy z háďátka jsou zbytečné. Vy máte na pozemku drátovce. Ti sice česnek také poškozují, ale neprovrtají ho, pouze si "kousnou" a zůstane po nich malá jizvička, která je estetickou chybou. Nemá vliv ani na skladovatelnost ani na možnost využít takové stroužky pro další výsadbu.
    12. 10. 2011 9:21 mini
    Na http://www.vinarskydum.cz/kontakt.html máš kontaktní telefon, tak si ověř, že nekecám. Při odběru nad 4 litry to vyjde i s poštovným lépe než Síra SK 520 z nejbližší kamenné prodejny CEREA a jiných zahradnických potřeb
    12. 10. 2011 15:16 JanaK
    Moc děkuji za info! Objednala jsem, tak snad ještě bude na skladě! Díky moc! Jana
    12. 10. 2011 14:13 Helena
    Dobrý den. Nemusíte objednávat Sulku ze Slovenska. Podívejte se na www.vinarskydum.cz a přes e-shop objednejte. Dnes jsem si tam osobně koupila. Jednejte rychle. Zdravím.
    12. 10. 2011 15:15 JanaK
    Moc děkuji za info! Objednala jsem, tak snad ještě bude na skladě! Díky moc! Jana

    zelené hnojení, termín výsadby

    11. 10. 2011 0:08 Zakladatel vlákna: Alena Mihulková
    Zdravím česnekáře. Na zelené hnojení jsme letos zaorali svazenku. Se sadbou také nespěcháme...necháváme to každoročně na konec října až začátek listopadu. S ohledem na velké množství sadby si to déle neriskneme - jsme z hor. Je zde chladněji a sněhová nadílka někdy vydrží už od poloviny listopadu. - každopádně pokud je česnek pod sněhovou peřinou- tak mu nic nechybí. Česneku zdar!!!

    dotaz

    10. 10. 2011 22:26 Zakladatel vlákna: AnnaF
    Dobrý večer, chtěla bych se zeptat, po jaké rostlině je vhodné vysázet česnek. Děkuji
    31. 10. 2011 12:32 brácha Sendy
    Nejlepší je to po plodinách, pro které se provede přímé vyhnojení hnojem. Tedy v zahrádkářské praxi nejčastěji na záhon po nakladačkách s celerem. Ale stejně tak můžete po melounech, rajčatech, paprikách, ranném zelí, kapustě a nebo bramborách. Pokud od sklizně předplodiny do výsadby česneku je dost času, můžete ještě zařadit meziplodinu (ředkvičky) nebo zelené hnojení (hořčici, svazenku), které nejsou hostitely patogenů pro česnek. Ředkvičky i hořčice obsahují v tkáních hořčičný olej, který půdu částečně dezinfikuje.

    Pěstování ve skleníku

    10. 10. 2011 16:10 Zakladatel vlákna: Karel
    Asi nejsem jediný, kdo má problém se zloději. Na zahrádce sklidí obvykle více, než já. Mám dotaz: lze úspěšně pěstovat česnek ve skleníku? Zamykám ho a zloději do něj zatím nelezou.
    Chtěl bych to zkusit již teď na zimu. Jak je to se zaléváním? Předem moc děkuji za odpověď.
    10. 10. 2011 20:39 Jan Kozák
    Ve skleníku pěstovat můžete. Možná by nebylo na škodu zimní zakrytí chvojím místo sněhové pokrývky, důležité bude také dostatečně zalévat a větrat.

    Moření

    10. 10. 2011 11:07 Zakladatel vlákna: pěstitelka
    Dobrý den, chtěla bych se zeptat, zda něčemu vadí, když česnek už nyní namořený v Sulce i v Rouralu zasázím až o nadcházejícím víkendu? Jde mi o to, aby namoření v obou těchto přípravcích a jejich účinky nebyly nějakým způsobem nezhodnoceny a aby po této stránce nebyla narušena "ochrana" česneku. Děkuji za odpověď
    10. 10. 2011 20:33 Jan Kozák
    Účinky chemikálií znehodnoceny nebudou, ale účinek vody ano (a ten je možná významnější). Mořit by se mělo maximálně dva dny před výsadbou, namořené stroužky by měly pouze oschnout, nikoliv vyschnout.

    Sázení

    10. 10. 2011 9:43 Zakladatel vlákna: pavlina muchova
    Dobry den,
    muzu zasadit cesnek do stejne pudy jako byl letos,tedy podruhe?ikdyz je nove pripravene plochy vice,co by pomohlo?ridceji?minuly rok tam byly brambory.
    dekuji
    pm
    10. 10. 2011 20:25 Jan Kozák
    Česnek po česneku je nejhorší alternativa, ale pokud není jiná možnost tak to udělejte. Podmínkou však je, že minulý porost měl výborný zdravotní stav.

    Moření

    9. 10. 2011 17:39 Zakladatel vlákna: Josef Běhal
    Dobrý den,

    Chtěl bych se Vás zeptat, zda je možné česnek mořit několik dní předem, nebo zda-li musí být namořen čerstvě před výsadbou.

    Předem děkuji za odpověď.
    9. 10. 2011 18:22 Jan Kozák
    Není dobré mořit víc než dva dny dopředu. Po moření by už sadba neměla vyschnout, pouze oschnout, aby se lépe pracovalo.
    10. 10. 2011 11:05 Robert Fleischmann
    Dobrý den pane Kozáku, jak to tedy je s mořením? Na těchto stránkách (Pěstování česneku) píšete: "V současné době už nedoporučujeme rozdružení česneku na stroužky a jejich moření výhradně těsně před výsadbou, ale považujeme rovněž za správné rozdružení na stroužky a moření dříve, třeba už začátkem září. Po namoření musí být stroužky během 12 hodin vysušeny a uloženy do doby výsadby na suchém větraném místě".
    Teď tvrdíte něco jiného. Mám namořeno slovenskou Sulkou od začátku října... Sadit plánuji před mrazy. Je to v pořádku nebo ne? Díky, R.F.

    teplota

    9. 10. 2011 16:50 Zakladatel vlákna: pavelb
    Jakou plochu sazite?ze cekate na zacatek listopadu.Ja sazim vzdy prvni vikend v rijnu a vse je ok!
    9. 10. 2011 18:20 Jan Kozák
    První víkend byl už před týdnem. V té době bylo sázení hazardem. Na začátku listopadu nikdy nesázíme, to se teprve těšíme, sázíme na přelomu listopadu a prosince.
    9. 10. 2011 18:43 Pavel Baxa
    Na prelomu listopadu a prosince vetsinou uz mrzne nebo pada snih.A to je pak pekne blato.
    9. 10. 2011 21:17 Mareš Stanislav
    Nejsem velkopěstitel,jen "zásobovač"vlastní(i když když rozvětvené) rodiny.Letos budu osazovat 1,20 aru -cca 1300 stroužků (Déhávéčko, Džambul, Lukan a Japo II). Termín výsadby volím "už" druhým rokem podle rady ing. Kozáka. Jsem již dlouhou řadu let zastáncem názoru, že: "Kdo to dělá - ten to umí. Kdo o tom něco ví - ten to učí. Kdo o tom nemá páru -ten to řídí". No a protože zřejmě ani Vy nemáte pochyby o tom, že to ing. Kozák dělá a tedy i umí, řídím se již zcela jeho radami. Loni i letos se mi to vyplatilo (oba roky po bramborách a rajčatech). Připouštím však, že ve velkovýrobě není tak pozdní termín výsadby vždy, a zejména každoročně, akceptovatelný.
    10. 10. 2011 10:29 pavelb
    Taky nejsem velkopestitel,ale cesnek pestujem pres 20 let a letos mam osazenou plochu neco pres pul hektaru.Chotesov je vyhlaseny pestovanim cesneku a jinak se to tady nedela.

    teplota půdy

    9. 10. 2011 15:31 Zakladatel vlákna: Mareš
    Inspirován nápadem bráchy Sendyho, jsem se také ujal měření teploty půdy v hloubce 10cm - profesionálním digit. teploměrem s těmito výsledky:ST-12,9, ČT-12,7, PÁ-11,4, SO-10,1, NE-9,2°C.Měření probíhá na již připraveném pozemku,zoraném po okurkách a sousedovými slepicemi zdecimovaných paprikách, následně - před 10ti dny, zrotavátorovaném.Půda jílovito-hlinitá, expozice pozemku :mírný JZ svah, nadm. výška 397m.Z uvedeného "sešupu" půdní teploty v lůžku usuzuji na možnost výsadby již koncem října, případně začátkem listopadu, tedy v přibližně stejném termínu, jaký avizuje Sendy.
    Stále ale nevím, čím budu mořit.Sulku už nemám a ta "Síra SK 520"se mi nezdá adekvátní Sulce - síra je tam v jiné formě. Snad nám poradí pan ing. Kozák, jak to avizoval 24.7. na těchto stránkách.

    dotaz

    9. 10. 2011 10:41 Zakladatel vlákna: Jaroslav
    Dobrý den je možné zasadit česnek na plochu kde byla vojtěška a byla zaorána asi 4měsíce před plánovanou sadbou česneku.Za odpověd děkuji.S přáním pěkného dne Jaroslav.
    9. 10. 2011 18:18 Jan Kozák
    Takto připravená půda je velmi vhodná.

    Vápnění

    5. 10. 2011 21:11 Zakladatel vlákna: Lukas Svoboda
    Dobrý večer. Myslíte, že bych měl záhon pro česnek povápnit kvůli kyselosti? Je to prospěšné nebo zbytečné anebo se má k předplodině? Dá se kyselost půdy po domácku zjistit? Mohl bych případné vápnění spojit s přihnojením Cereritem? Děkuju za nápady, Lukáš
    5. 10. 2011 22:08 "Brácha" Sendy
    Jílovité půdy patří k půdám zásaditým a oglejené k půdám kyselým. Zkuste dát fotky po orbě nebo po rytí a uvést alespoň bývalý okres.
    Takhle by dokázal správně poradit jen jasnovidec.
    Pokud je to glej, tak předci udělali správně, když to nechali jako trvalý travní porost (louku).
    Podomácky zjistíte dostatek vápníku (ve formě uhličitanu CaCO3) politím suchého vzorku půdy zředěnou kyselinou chlorovodíkovou (HCl). Pokud se vytváří pěna vytěsněným CO2, je půda vápenatá dost. Pokud ne, udělejte z jiného vzorku vodný výluh a ten normálně otestujte na pH lakmusovým papírkem (nebo u souseda co má bazén si to nechte otestovat jako bazénovou vodu na pH = dělá to jednou týdně při dávkování chloru a koagulantů).
    6. 10. 2011 7:27 Lukas Svoboda
    BPEJ 75411,obec Turovec/okr. Tábor. Máte pravdu, je to oglej na jílech a slínech. Původně to bylo pole, pak z toho jzd udělalo louku. Měl jsem tam brambory, těch by bylo na hektar přes 30t, cibule byly obrovské. Letošní česnek mi žloutnul, ale neshnil a byl jen malý. Tak se snažím udělat max, aby se povedl. Ten dotaz byl pro jasnovidce, doufal jsem, že někdo odpoví v teoretické rovině. Když mi vyjde silná kyselost, měl bych to ještě povápnit, nebo už nechat být a poučit se? Mohl bych to případně spojit s podzimním přihnojením? Moc Vám Sendy děkuju za ochotu odepisovat.
    6. 10. 2011 19:53 Jan Kozák
    Česnek je poměrně tolerantní k půdní reakci. Pokud budete chtít znát správnou hodnotu pH, musíte dát vzorek do laboratoře. pH se stanovuje ve vodním výluhu, ale podle přesné metodiky - není jedno, kolik vody použijete. V případě vápnění je možné vápnit zároveň s hnojením Cereritem.

    Kdy sázet?

    5. 10. 2011 20:43 Zakladatel vlákna: Josef Bříza
    Před nekolika lety jsem se dotal k babičce až před vánoci.Bylo asi 10 cm sněhu a půda 3 cm promrzlá.Nasázel jsem česnek do udělaných děr,česnek vyrostl nadherný i bez moření i hnojení.Josef.
    6. 10. 2011 19:46 Jan Kozák
    Toto propaguji už hodně dlouho - pozdní výsadba má kladný vliv na zdravotní stav a tím i výnos.

    Petour

    4. 10. 2011 19:02 Zakladatel vlákna: RomanD
    Dobrý den!Potřeboval bych radu v boji s petourem letos byli brambory a řepa 2xtrháno ručně 1xpostříkáno roundapem 2x rotavátor a už to obrůstá znova.Poradili mi stomp,ale jen 5l balení což je moc.Existuje jiná chemie nebo obchod s menším balením?V rubrice pěstování píšete afalon,bitrex?
    4. 10. 2011 20:01 Jan Kozák
    Pokud je pěťour vzešlý a má více než tři listy, nebude už Stomp účinný. Máte možnost chemického ošetření přípravkem Roundup (nebo jemu podobnými) nebo mechanické likvidace kultivací.

    Příprava pole pro výsadbu

    29. 9. 2011 9:15 Zakladatel vlákna: Jan
    Dobrý den pane inženýre, je vhodné ještě v těchto dnech aplikovat na pole pro výsadbu česneku nějaký herbicid (Roundup), který by pole zbavil zaplevelení. Před 14dny jsem pole přihnojil NPK a včera vytrhal značné množství již vzrostlých plevelů (bodlák, hitlerka, a další). Vzhledem k tomu, že bych chtěl sázet česnek během následujících 14 dnů, nejsem si jistý, zda aplikace herbicidů nebude mít negativní vliv na plánovanou sadbu česneku. Má strach, že nepoužiji-li žádnou chemickou ochranu proti pleveli, pak se obávám, že plevel mi bude komplikovat samotnou výsadbu a mít značně negativní vliv na samotný růst a výnosnost česneku. Můžete mi prosím s výše uvedeným poradit, navrhnout vhodné řešení. Děkuji za Vaši reakci. Jan
    29. 9. 2011 10:16 "Brácha" Sendy
    Pro strukturu půdy je vždy lepší odplevelování prokypřením než použití herbicidu. Já (jako víkendový zemědělec) preferuji projet odpočívající pozemek rotavátorem než používat herbicidy. Jednoleté dvouděložné plevele se při kultivaci před kvetením stávají v podstatě zeleným hnojením. Stejně tak oddenky pýru rozlámané na díly pod 8 cm a svlačce rozlámané na díly pod 3 cm.
    Jinak říjen bude teplý tak počítám, že do výsadby v listopadu projedu své "záhonky" rotavátorem o sobotách 15. a 29. října.

    S výsadbou počítám na 17. 19. a 20. listopadu. Na konec si nechám plochy po bramborách a pokud bude v listopadu deštivo, tak možná to dopadne i na víkend až po Mikuláši (tj. sobota 10. prosince).

    V této souvislosti mne napadá otázka, kterou z odrůd Vekan, Dukát a Benátčan sázet jako poslední (tj. když mi to s počasím nevyjde a část budu sázet až v prosinci). Na ten "záhon" po bramborách bych měl nejradši pozdní Benátčan.
    29. 9. 2011 16:03 JanK
    Nejde mi reagovat po mým regisrovaným jménem proto píši JanK

    Děkuji za Vaši reakci, zkusím tedy vysoký plevel ručně odstranit a pak pomocí rotavátoru připravit pole k výsadbě a budu doufat, že po této úpravě plevel již po výsadbě nevzejde, což hodlám ještě následně podpořit postřikem Stomp. Co se termínu výsadby týče, tak zde stále váhám, neboť současné teplé a suché počasí přispěje k pohodlné přípravě půdy pro výsadbu, zahrnování a válcování, ale je rizikové z pohledu česnekových chorob, jež jsou v těchto diskuzích často zmiňovány. Na druhou stranu čekat s výsadbou do konce října mi připadá, s ohledem na deštivý charakter počasí pro toto období, dost rizikové. Plánuji sázet cca 220 kg a používat těžkou techniku, což nelze na podmáčeném poli. Drobní pěstitelé asi počasí zas tak příliš neřeší, ale rotavátor za traktorem a následné válcování po výstadbě težkými válci za mokra prostě nelze. Odrůdy sázím všechny v jednom termínu, především v závislosti na počasí, nikoli na typu odrůdy. S pozdravem Jan
    29. 9. 2011 20:16 "Brácha" Sendy
    Jeníkova jednoduchá obrana proti prolomení hesla je, že se hlásíme uživatelským jménem ale v duskuzi se zobrazuje JMÉNO zadané při registraci v nejnižším řádku.
    Nyní máte tedy registrace dvě.
    29. 9. 2011 22:37 Jan Kozák ml.
    To nemá s ochranou hesla vůbec nic společného. Uživatelské jméno je kombinace znaků sloužící k přihlášení, jméno je k označení příspěvků v diskusi. V ideálním případě se skládá z křestního jména a příjmení, což je delší (v průměru 12 znaků) než průměrné uživatelské jméno s délkou 5 znaků.
    29. 9. 2011 23:21 "Brácha" Sendy
    Je když místo smazání nesprávného sdělení tento příspěvek jen komentujete.
    Očekával bych spíše to smazání příspěvku z 29.09.11 20:16 a napsání relevantního vysvětlení, proč se pan JanK nemůže přihlásit podruhé, když se mu to poprvé povedlo.
    30. 9. 2011 8:37 Jan Kozák ml.
    Děkuji za napomenutí.

    Chtěl jsem jen vysvětlit, proč se používají jména dvě a popsat svou představu o jméně lidí.
    Uživatel se nemůže přihlásit proto, že nezadal správnou kombinaci svého uživatelského jména a hesla.
    Pokud déle zůstane na jedné stránce před napsáním svého příspěvku (a to po dobu několika hodin), může se stát, že dojde k jeho odhlášení. V takovém případě je systém „shovívavý“ a umožní mu uložit příspěvek pod anonymním jménem. Kdyby po něm vyžadoval přihlášení, mohlo by se stát, že po několika chybných pokusech by uživatel kliknul na jinou stránku a o pracně napsaný příspěvek by přišel.
    30. 9. 2011 8:53 "Brácha" Sendy
    Doplňte v registračním formuláři a v aktivačním emailu. Bylo by dobré již při registraci vědět, že přihlašovat se budu například nickem JP2 ale v diskuzi bude hezké jméno "Jan Pavel druhý". A protože jako starší člověk jsem zapomětlivý, registrační email si vytisknu a pokud tam nejsou podrobnosti o přihlášení, musím si je tam ručně dopsat v době, kdy vím jak to funguje. Dále mi chybí možnost změny hesla, ale předpokládal jsem, že s ohledem na nedůležitost této registrace není tak nutně potřebná a ohranu nezobrazením přihlašovacího jména jsem považoval za téměř geniální záměr. Vemte si to z pozice, že na prolomení jsou zde atraktivní pouze dvě jména a to že se jako administrátoři hlásíte kratičkým nickem zvyšuje bezpečnost velmi výrazně.
    30. 9. 2011 9:22 Jan Kozák ml.
    Děkuji. Podobné připomínky se mi budou hodit, až budu stránky předělávat.
    29. 9. 2011 21:01 Jan Kozák
    Použití herbicidu před přípravou půdy je závislé na tom, které plevele potřebujete zlikvidovat. Jedná-li se o vytrvalé (např. pýr, svlačec, pcháč) je herbicid typu Roundup prospěšný. Jsou-li plevele pouze jednoleté (nebo semenáčky vytrvalých) je vhodnější likvidace pomocí kultivace. Pokud sázíte brzy na podzim, pak Vám Stomp po výsadbě dobře poslouží. V současné době určitě nesázejte, je příliš teplo, mohlo by se Vám stát, že o porost úplně přijdete. To se stalo mnoha pěstitelům po teplém podzimu 1992.
    30. 9. 2011 10:28 JanK
    Děkuji za Vaše vyjádření a s výsadbou česneku počkám na chladnější dny i s rizikem, že díky případnému deštivému počasí se mi výsadba značně zkomplikuje.

    Podzimní výsadba

    28. 9. 2011 8:50 Zakladatel vlákna: Tomáš Vyjídáček
    Dobrý den, je vhodné při podzimní výsadbě česneku záhon na zimu překrýt třeba rozmulčovanou slámou? Děkuji za odpověď
    29. 9. 2011 20:40 Jan Kozák
    Nemám zkušenost, ale i vzhledem k tomu, že se tímto mulčem zvýší vlhkost na rozhraní půdy, měl bych obavy ze zvýšeného výskytu houbových chorob, hlavně botrytidy.

    podzimní výsadba jarního česneku

    26. 9. 2011 11:41 Zakladatel vlákna: Mareš Stanislav
    Dobrý den pane inženýre,
    Na Vašich stránkách jsem se dočetl, že jarní česneky lze sázet i na podzim. Nikde jsem však nezjistil, jaký vliv má podzimní výsadba na délku vegetační doby (termín sklizně),na výnos a na dobu skladovatelnosti. Mám od Vás m.j. i odrůdu JAPO II a rád bych podzimní výsadbu vyzkoušel. Bez Vašeho "požehnání" to však nebudu riskovat. Myslím, že by Vaše odpověď zajímala i ostatní. Předem Vám za ni děkuji. Mareš
    26. 9. 2011 20:14 Jan Kozák
    Jsem rád, že mohu odpovídat na rozumný dotaz. Termín sklizně jarního česneku při podzimní výsadbě bývá stejný jako při výsadbě jarní. Většinou bývá větší výnos, je zajímavé, že se nesnižuje skladovatelnost. Původní odrůda Japo, z níž byla naše Japo II vyšlechtěna, byla určena jak pro jarní, tak pro podzimní výsadbu. My vysazujeme všechen česnek na podzim, včetně odrůd Matin, Benátčan a Japo II.
    26. 9. 2011 22:43 Mareš Stanislav
    Velmi Vám děkuji za Vaši odpověď i sdělenou praxi Vaší firmy. Obojí akceptuji a koncem listopadu vysadím i JAPO II. Mareš

    opětná sadba až za 7 let?

    24. 9. 2011 11:29 Zakladatel vlákna: franta
    Dobrý den, někde jsem četl, že pokud česnek napadne hniloba, že na ten samý záhon se může sázet znovu za 7 let!!Je to pravda? Nebo lze záhon nějak chemicky "vyčistit"? Mám malou zahradu a protože každý rok mám v česneku nějakou hnilobu, tak už nemám záhonek, kam bych ho letos zasadil.Děkuji za info.
    24. 9. 2011 21:17 Jan Kozák
    Na částečnou dezinfekci můžete použít dusíkaté vápno.

    Jak se zbavit sclerotia v pude

    23. 9. 2011 9:34 Zakladatel vlákna: Adriana Biolek
    Dobry den, rada by som sa spytala - v casti zahrady, kam chcem vysadzat tuto jeden cibuloviny (tulipany, okrasne cesnaky) som mala tento rok cesnak. odroda mojmir vsak bola brutalne napadnuta bielou hnilobou (podla vasich fotiek sklerocium). da sa nejak vydenzifikovat poda? akym pripravkom? dakujem za radu. Adriana
    24. 9. 2011 21:14 Jan Kozák
    Můžete použít dusíkaté vápno, několikrát je o něm v diskusi zmínka.

    dotaz

    18. 9. 2011 7:31 Zakladatel vlákna: libuse
    Pane inženýre, je mi do breku mořili jsme česnek sírou , zapomněli jsme ho tam 20 hodin místo 6 až 12 hodin, je asi spálený nebo dá se nějak ověřit, jestli se dá použít na sadbu? Díky HL
    18. 9. 2011 20:44 Jan Kozák
    To už je asi rada pro Vás pozdní. Chtělo to hned vyprat v čisté vodě, aby přípravek už dále nepůsobil. Nevím, jestli Síra SK520 má stejný toxický účinek jako Sulka. Určitým uklidněním může být skutečnost, že česnek ještě neraší. Osobně jsem se setkal s namořeným česnekum v Sulce 36 hodin. Vzešlo asi 10 % rostlin, sklizně se však nedočkala žádná.

    Postřik proti plevelům

    16. 9. 2011 15:31 Zakladatel vlákna: Jiří Nováček
    Dobrý den,měl bych dotaz k postřiku česneku proti plevelům. Nejsem příliš zastáncem chemie a do letošního roku jsem česnek sázel na velmi malé ploše s stíhal jsem plevel odstraňovat mechanicky- ručně. V příštím roce bych toho chtěl zasadit trochu více a proto jsem se chtěl zeptat zda existuje nějaký ověřený postřik proti plevelům.
    16. 9. 2011 20:48 Jan Kozák
    Počítejte s tím, že každý herbicid zároveň snižuje výnos kulturní rostliny. Pěstitelé nejčastěji používají Stomp.

    CHemické ošetření

    15. 9. 2011 18:07 Zakladatel vlákna: Arnošt Richter
    Dobrý den pane inženýre ,mám již půdu připravenou k satbě ale roste mi tam plevel na satbu je ještě brzo tak mám va Vás dotaz jaký postřik a jeho název můžu použít prosím o radu ,děkuji Richter Arnošt.
    15. 9. 2011 20:40 Jan Kozák
    Sám nejsem velkým milovníkem nadbytečné chemie. Pokud je to Vaše přání, můžete použít Roundup (případně Dominator, Touchdown apod.). Ten "brácha" níže se mýlí, preemergentní znamená před vyklíčením plevelů.
    15. 9. 2011 21:11 "Brácha" Sendy
    Měl jsem na mysli např.
    http://www.agrobio. cz/vyrobky/68-dominator.html
    a nechtěl jsem dělat reklamu.
    16. 9. 2011 20:43 Jan Kozák
    "brácho", mýlíte se Vy i AgroBio. Listový herbicid nemůže být ze samé podstaty preemergentní.
    16. 9. 2011 21:12 "Brácha" Sendy
    Preemergentní aplikace herbicidu

    není tentýž pojem co

    preemergentní herbicid



    Abychom nemátli čtenáře, dohodněte s Jeníkem smazání nebo editaci mých příspěvků. AgroBio vycházelo z překladu originálu od Dow AgroSciences.


    Děkuji Sendy
    16. 9. 2011 22:28 Jan Kozák ml.
    Pokud by uznal za vhodné, mohl by je smazat sám.
    16. 9. 2011 11:25 náhodný.host 2
    Má jěště v této době smysl vysévat zelené hnojení, nebo je lepší stálým okopáváním udržet do výsadby takzvaně černý úhor?
    17. 9. 2011 17:05 "Brácha" Sendy
    Tak ve VŠ skriptech jsem nenašel ani jeden herbicid, působící na dosud nevyklíčená semena. Můžete mi podrobně vysvětlit, v čem se mýlím?
    17. 9. 2011 20:16 Jan Kozák
    Mýlíte se hlavně v tom, že si myslíte, že mám dost času na nesmysly. Skutečně jsem měl napsat před vzejitím plevelů. Kdybyste hledal v těch správných skriptech, mohl byste najít něco o dusíkatém vápnu.
    17. 9. 2011 20:47 "Brácha" Sendy
    Ano, aplikace čpavku nebo dusíkatého vápna má herbicidní účinek. Ale stále nesouhlasím, že preemergentní má v sobě obsaženu vazbu na plevel. Víceméně se zamotáváme do slovíčkaření, prosím o smazání toho co už nemá kontext, protože to co jsem si mohl smáznout sám je už odmáznuto. Shodneme se na tom, že v případě pana Richtra je nejlepší branami nebo radličkovým kypřičem vytahat co nejvíce pýru a pak aplikovat dusíkaté vápno, protože chce sázet česnek po česneku a nedá si to vymluvit.
    18. 9. 2011 15:11 Jan Kozák ml.
    To, že jste smazal kontext, aby si lidé nevšimli, že jste něco napsal špatně, je škoda, ale další kvůli tomu mazat nebudeme.
    Prosím pochopte, že v sezóně nemáme čas na takovéhle hry. Pokud chcete v této diskusi vystupovat, prosím, zvolte si jedno své (pokud možno skutečné) jméno a pod ním vkládejte všechny příspěvky. Děkuji.

    15. 9. 2011 9:52 Zakladatel vlákna: Ondřej Cinek
    Dobrý den,
    chci se Vás zeptat, jak se Vám líbí hnojení NPK(15,15,15) asi měsíc před setím. Děkuji za odpověď.
    16. 9. 2011 12:37 náhodný.host 2
    Na stránkách http://web2.mendelu.cz/af_221_multitext/vyziva_rostlin/html/hnojiva/mineralni/2formy.htm#da doporučují hnojivo DASA_26–13 pro česnek. Máte s ním nějaké zkušenosti? Nevadí, že je tam dusík v amonné formě?

    mořící lázeň

    14. 9. 2011 22:11 Zakladatel vlákna: Pavel Beran
    Dobrý den,
    prosím o radu jak namíchat mořící lázeň z více přípravků. např. Lignohumát a rovral, četl jsem zde i Merpan. Jedná se mi o množství přípravku do vody. Dává se na dané množství vody stejně přípravku jako když neuvažuji ostatní mořidla, nebo se množství pro směs snižuje, vzhledem k počtu přípravků? Děkuji

    sulka

    14. 9. 2011 21:06 Zakladatel vlákna: Olga Fischerová
    Dobrý den, prosím o radu: chtěla bych sadbu namořit, jak je v návodu doporučeno, ale Sulka se prý už nedodává. Existuje něco, co by Sulku nahradilo? Děkuji předem za odpověď.
    14. 9. 2011 21:46 Jan Kozák ml.
    Toto téma se v této diskusi mnohokrát řešilo. Pro vyhledávání můžete použít klávesovou zkratku Ctrl + F. Děkuji.
    15. 9. 2011 9:28 hradečák paličák
    Si přečíst v sousední záložce články http://www.k-cesnek.cz/ke-stazeni/Proc_je_dulezite_vedet_o_cesneku_vic.pdf

    česnek

    13. 9. 2011 20:51 Zakladatel vlákna: Arnošt Richter
    Dobrý den pane inženýre rád bych se vás zeptal jeli možné sadit česnek na záhon, když tam byl minulí rok,a ještě jsem v stoužku při rozdružovaní našel maleho červíka jaký máte na to názor,děkuli Richter Arnošt.
    13. 9. 2011 21:13 Jan Kozák
    Sázet česnek po česneku Vám nedoporučuji, snad by bylo možné najít jiné místo. Ten červík by mohl být třeba larvou molíka česnekového, určitě to nebylo háďátko - to je pozorovatelné pouze pod mikroskopem.

    Mořicí lázeň

    13. 9. 2011 16:07 Zakladatel vlákna: Marek Syrycansky
    Dobry den.Děkuji za odpovědi.Pišu až nyní dříve jsem se nedostal k počítači.Sadbu mam od jednoho známého pěstitele. Česnek jsem dal na průvan a je to ok.Mam ještě dotaz ohledně moření jestli už mate náhradu za sulku?Kolik je potřeba mořicí lázně na 8kg.sadby?Když chci česnek mořit ZAŘÍ jak ho nechat nejlépe po namoření oschnout?Z
    pěstováním začínám.Tak prosím o polopatické vysvětlení.Děkuji..
    13. 9. 2011 21:20 Jan Kozák
    Na kilo sadby potřebujete litr mořicí lázně. Zda je Síra SK 520 plnohodnotnou náhradou Sulky, nevím, v návodu má napsáno, že je i k moření česneku určena. Pokud moříte proti vlnovníku česnekovému v září, je třeba po namoření stroužky rozložit třeba i na slunci - už nemá takovou sílu, aby ho poškodilo. Doporučuji mořit ráno, do večera by měla být sadba suchá, potom ji uložit na vzdušném místě.

    dotaz

    13. 9. 2011 10:11 Zakladatel vlákna: Lada Tichá
    Dobrý den, chci se zeptat, jestli je možné máčet česnek před výsadbou v lignohumátu? Je nutné ho před tím i mořit dle Vašeho návodu? Děkuji za odpověď a přeji hezký den.
    13. 9. 2011 14:32 Jan Kozák
    Letos chci Lignohumát přidat do mořicí směsi.

    špatná koncentrace sulky

    12. 9. 2011 9:47 Zakladatel vlákna: Petr S.
    Dobrý den,mám takový zvláštní dotaz-mořil jsem česnek v sulce a u jedné z odrůd( Benátčan)jsem omylem popletl koncentrace - udělal jsem nižší, než mám být( jen asi 1,5%), po dobu 6hodin. Myslíte, že to na vlnovníka stačí? nebo opakovat ve správné koncentraci? Sadbu mám od Vás, takže se háďátka nebojím. Ještě dodám,že budu mořit i v rovralu před výsadbou.
    12. 9. 2011 21:01 Jan Kozák
    S jistotou to nemohu tvrdit, ale myslím si, že šestihodinová lázeň i při Vaší nižší koncentraci bude na vlnovníka stačit.
    12. 9. 2011 23:18 Stanislav
    Voda je nosič aplikační dávky účinné látky. Pokud jste měl spotřebu 20 ml Sulky na 1 Kg sadby, pak je vše v pořádku = byl jen přebytek vody. Navíc níže píšete, že jste letos obdržel drobnější sadbu, tedy že Sulka působila přes větší plochu.

    Skladování

    9. 9. 2011 16:41 Zakladatel vlákna: Marek Syrycansky
    Dobry den.Koupil jsem si česnek na sadbu a na uskladněni dal ho do Dřevěných bedýnek s plným dnem do místnosti na zem. Těd jsem zjistil Že se na něm tvoří bily povlak snad plíseň?Co jsem udělal spatně?Je to Velky problém co se tyče pozdějšího sazení a uskladnění?Jak sjednat nápravu aby česnek vydržel?Předělal jsem ho do plastových a spodní nechal prázdnou.Bude to stačit?děkuji za odpověď.
    9. 9. 2011 17:01 Stanislav
    Letos je extrémní tlak na prodejce, aby obchod realizovali co nejdříve a někdy i za cenu řádného dosušení zboží. Bedýnka je dobrá, pokud je česnek dost dosušený, v opačném případě je vhodnější, když je česnek v průvanu až do podzimu. Pokud je v plastových a v suché větrané místnosti, mohlo by to stačit. Co máte na sadbu asi bude vhodné namořit v Sulce ještě před dosoušením, ať nesušíte nadvakrát. Rovral, Merpan a podobné fungicidy nechte až na moření těsně před výsadbou.
    9. 9. 2011 21:09 Jan Kozák
    Místo pro skladování má být vzdušné a suché. Možná chyběl v dané místnosti průvan. Dřevěné bedny bývají lepší než plastové, ale určitě to dejte do průvanu. Ten bílý povlak se mi nelíbí. Můžete poslat foto? Odkud máte tu sadbu?
    9. 9. 2011 22:07 Stanislav
    Ono to z kontextu asi vypdlo, temi plastovými se myslely zelinářské přepravky jako na obr. http://www.k-cesnek.cz/fotka.php?snimek=40307 , které zajišťují dobré provětrávání na rozdíl od lísek nyní často z neděrovaného sololitu.

    Sulka vs Rovral

    8. 9. 2011 17:23 Zakladatel vlákna: Tomáš Vyjídáček
    Dobrý den, v případě že budu mořit přípravke Rovral je doba moření také 6-12 hodin? Děkuji
    8. 9. 2011 18:52 Stanislav
    U každého přípravku je přibalen. Pokud máte "čistý" pozemek a zdravou sadbu, nemusíte česnek mořit. Sulka se používá jako první lázeň a po dobu zmíněných 6 hodin (obvykle přez noc = večer namočím a ráno dám okapat a po okapání sušit, nebo provedu druhý stupeň moření Rovralem. Ten je podle návodu jen 20 minut. Sulka se nedá použít opakovaně a po použití se stává sirnatým hnojivem (osobně preferuji likvidaci nalitím na kompost). Použitý Rovral se likviduje jako odpad nebezpečný pro životní prostředí. Více na http://eagri.cz/public/app/eagriapp/POR/Detail.aspx?id=22694&stamp=1315500459796
    10. 9. 2011 20:17 Jan Kozák
    V Rovralu se moří 20 - 30 minut.

    Moření

    1. 9. 2011 15:23 Zakladatel vlákna: Antonín
    Dobrý den, chtěl bych se zeptat čím mořit česnek ,když není Sulka?
    A co si myslíte o přikrývání záhonu pilinami?
    Děkuji za odpověd
    1. 9. 2011 21:40 Jan Kozák
    Moření ještě nevím. Proti pilinám nemám námitek.

    Moření rovralem

    31. 8. 2011 22:54 Zakladatel vlákna: Petr S.
    Pane inženýre,chtěl bych se zeptat,kdy mořit rovralem? je to možné hned po sulce teď v září? nebo až těsně před výsadbou( a stroužky vysušit nebo nesušit?)děkuji za odpověď.
    2. 9. 2011 21:33 Jan Kozák
    Rovral použijte těsně (max. dva dny) před výsadbou.
    < Novější8990919293Starší >

    Kontakt E-mail, telefon, adresa

    Ing. Václav Kozák a Ing. Jan Kozák
    Chvojenec 75, 534 01 Holice
    IČO: 05439710
    Kontakt

    cesnek@cesnek.cz
    E-mail není určen k poradenství.
    Rádi Vám poradíme v diskusi.

    Obchodní podmínky
    Reklamační formulář

    Šlechtění česnekové sadby Grafika zpracována Odemne