Přihlášení

  • Pěstování
  • Popis česneku
  • Odrůdy
  • Choroby a škůdci
  • Články
  • Diskuse: Prodej česneku Zpět na diskusi

    Sadbový - konzumní

    24. 3. 2013 12:57 Zakladatel vlákna: Martin
    Dobrý den,
    rád bych se zde dozvěděl jaký je rozdíl mezi sadbovým a konzumním česnekem , kromě toho že jeden je určen pro výsadbu a druhy pro sklizeň. Pokud vím tak sklizený se dá opět zasadit. Také by jsem rád věděl kde je možné zakoupit český sadbový česnek.
    Děkuji Holý M.
    24. 3. 2013 14:02 Jan Kozák ml.
    Hezký den,
    rozdíl mezi konzumním a sadbovým česnekem máme poměrně podrobně popsaný na stránce Česnek v otázkách.
    Český sadbový česnek ze sklizně 2012 už půl roku nikde neseženete. Naše odrůdy můžete objednat prostřednictvím těchto stránek od 1. května, budeme dodávat také do maloobchodní sítě. V obou případech bude česnek dodáván v září. Jarní český česnek letos (a s největší pravděpodobností ani v dalších letech) na jaře neseženete ani konzumní.

    Objednání jarní sadby česneku

    19. 3. 2013 17:15 Zakladatel vlákna: Jiří Brož
    Dobrý den,
    chci se zeptat jestli máte ještě k dispozici nějakou jarní sadbu česneku. Případně jaký? Objednal bych si..Mám nový pozemek a chci zkusit tak tři odrůdy jak by to šlo.. takže není potřeba mnoho.Děkuji předem za odpověď.
    Jiří Brož
    19. 3. 2013 19:44 Jan Kozák
    Odpověď máte nahoře v zeleném obdélníčku a také několikrát v této diskusi.

    právní okénko

    17. 3. 2013 11:58 Zakladatel vlákna: Jiří Radochlib
    Dobrý den,
    na podzim Vám byl položen dotaz na téma jak být producentem sadbového česneku či co splňovat. Psal jste tazateli, že se na to v zimě podíváte.
    Byla by odpověď???
    Na podzim jsem dle Vašich pěstitelských rad vysadil TANTAL, TRISTAN, HAVRAN, VEKAN, SLAVIN, DUKÁT, 2 KLONY RUSKÉHO a paličku něčeho z Francie - osázen rovný ar.
    Pouze Tantal dosud nevzešel, ostatní česnek kouká ze země. Je možné, že by jedna odrůda (deklarována do vyšších poloh) na 100% vymrzla a ostatní je téměř na 100% v pohodě?? Lokalita 390mn okres BENEŠOV.
    Děkuji
    Jiří Radochlib
    17. 3. 2013 19:12 Jan Kozák
    Musíte splňovat podmínky dané zákonem č. 219/2003 Sb., o uvádění do oběhu osiva a sadby pěstovaných rostlin. Mnohé odrůdy jsou právně chráněny podle zákona 408/2000 Sb., o ochraně práv k odrůdám. K jejich množení byste potřeboval licenční smlouvu. Z uvedených odrůd byste bez licence mohl množit jedině Dukát, otázkou je, zda-li by Vám poskytl jeho majitel výchozí materiál v potřebné kvalitě.
    Tantal raší později, nemusíte mít obavy.

    Cena

    13. 3. 2013 22:23 Zakladatel vlákna: Ivan Švec
    Prosím alespoň o přibližnou cenu za sadbový česnek na r. 2013, popř. cenu v r.2012. Děkuji.
    Zařazeno: Cena, Prodej česneku
    14. 3. 2013 8:34 Jan Kozák
    Naše konečná cena (tedy včetně DPH 15 %) bude maximálně 300 Kč/kg. Určitě nebude vyšší, spíš trochu nižší.

    český česnek

    12. 3. 2013 17:57 Zakladatel vlákna: kain
    Dobrý den
    Pane Kozáku zajímalo by mne co je přesně "český česnek"??
    toto???
    viz: http://www.garmez.cz/prodej-cesneku/
    Předem děkuji za odpověď Petr Kain
    12. 3. 2013 20:34 Jan Kozák
    Podle platné legislativy je český česnek ten, který byl vypěstován na území České republiky. O odbornosti uvedené firmy lze pochybovat, název polské odrůdy je Harnaś (takto je uvedena v registru EU). Odrůda Violeta neexistuje - však ani nemají její snímek. Nevěřím, že by nabízeli český česnek. O této firmě jsem slyšel pouze negativní hodnocení. A ještě uvažte: loni většina česneku zmrzla.
    12. 3. 2013 22:13 "Brácha" Sendy
    Realitní kancelář co nakupuje a prodává česnek =
    http://rejstrik.penize.cz/29308500-garmez-group-s-r-o#sr

    Většina českých pěstitelů loni prodala vypěstovaný česnek přímo ze dvora dráž než je prodejní cena pana Vlacha a nevěřím že by pan Vlach byl takový lidumil, že by za 180,- nakupoval a za 160,- prodával.
    13. 3. 2013 11:21 Martin Harasim
    Garmez je nahlášena na SZPI, stejně tak prodej-cesneku.cz. Klamání spotřebitele, falšování certifikátů a podobně. Požadavek byl přijat do kontrolní činnosti, ale po dvou měsících zatím bez reakce.
    13. 3. 2013 19:09 Jan Kozák
    Jen tak dál a nevzdávat se. Mimo SZPI existuje i dTest, případně Peklo na talíři
    14. 3. 2013 18:43 Jana Kopecká
    Dobrý den, má smysl podat podnět na SZPI opakovaně? Je šance, že je to rozhýbe, když nás bude víc? Protože pokud lidé nalítnou takovéhle firmě, množí se brblající, že nevidí rozdíl mezi českým česnek, španělem a čínou. Jak by mohli vidět, když to není český česnek. Já se rozhodla, že letos budu hlásit prodejce Violety, které potkám na farmářských trzích. Když budeme jako kupující mlčet, podvodníci budou prosperovat dál. Pane Harasíme, lze hlásit podněty emailem?
    15. 3. 2013 11:10 Martin Harasim
    Pěkný den.
    Lze použít tento formulář: http://www.szpi.gov.cz/writeInspection.aspx?nid=11337
    Do několika dní dostanete odpověď o přijetí na mail.

    Fotka Benátčanu u prodeje maďarské odrůdy

    10. 3. 2013 22:26 Zakladatel vlákna: Honza Novák (ml.)
    Http://www.agrislatinice.cz/index.php?nid=4614&lid=CZ&oid=1201206&epc=CES106
    10. 3. 2013 22:31 Honza Novák (ml.)
    Dobrý den Kozákovi
    Zajímalo by mne, jestli mají AgriSlatinice souhlas použitím obrázku Vašeho Benátčanu jako ilustračního snímku k prodeji nově dovezené maďarské sadby odrůdy Makköi.
    Připadá mi to trochu zavádějící, protože Makköi má jiný počet stroužků, kratší skladovatelnost, ...
    Pokud není na dotaz potřeba odpovídat, tak jej smažte k zpřehlednění diskuse.
    11. 3. 2013 21:01 Jan Kozák
    Za tento dotaz děkuji, po našem zásahu to upravili. Ale prosím Vás, nereagujte na všechny dotazy. Třeba si odpověď jen myslete.
    11. 3. 2013 21:21 Honza Novák (ml.)
    12. 3. 2013 9:53 Honzík Novák (ml.)
    Ale pouze pokud Váš syn nebude provokovat umazáváním nebo změnami mého jména u naší skupinou napsaných příspěvků.
    Prosím o vrácení jmen a umazání této posloupnosti reakcí.
    12. 3. 2013 10:20 Jan Kozák
    No, nejsem si jist, že je v této věci provokatérem můj syn.
    12. 3. 2013 10:42 Honzík Novák (ml.)
    Tak v tom případě se omlouvám, ale nedokáži si představit, kdo jiný by mohl měnit moje registrační údaje, pokud nezná přihlašovací jméno a heslo.
    Občanské jméno považuji za součást příspěvku a bude lepší, když jej tam necháte nezměněné, nebo v opačném případě smažete příspěvek celý.
    12. 3. 2013 12:31 Honzík Novák (ml.)
    Njn kýhám jak ona a přitom se to týká i příspěvků, které jsem určitě nepsal.
    viz :
    zkušenost 13.02.13 04:20
    Benátčan 13.02.13 04:18
    pěstování ve vyšších polohách 14.02.13 09:30
    Lukan X Benátčan 18.02.13 23:38
    Ochrana před pleveli 28.02.13 20:55
    výsadba česneku 10.03.13 19:38
    Tedy, asi budou příjemné změny pro zpřehlednění diskuze barevným zvýrazněním, ale pracovní verze zatím nefunguje korektně. Nebudu proto rušit a ještě jednou se omlouvám.
    12. 3. 2013 15:22 Jan Kozák ml.
    Dnes jsem skutečně s databází manipuloval. Vymazal jsem z ní přes 900 účtů, u kterých chyběl e-mail, nebyly aktivované nebo jejich jméno obsahovalo vyloženě nesmyslné hodnoty (např. posloupnost čísel, tři pomlčky atp.) Během tohoto procesu jsem vymazal i 22 Vašich účtů. (Vzpomínám si na jména jako „Dana Kolínová“, „Honza Novák (ml.)“, „Sendy Václav“, „Vaše občanské jméno“, „Jan Stanislav Kozák“, „Stanislav Verner“, „standavhk“.) Nepovažoval jsem za důležité zjišťovat, který z nich právě používáte. Jste v současné době největším škůdcem těchto webových stránek, byl jste mnohokrát žádán, abyste tento web opustil, máte tu zabanovaných 13 IP adres, 4 zablokované účty.
    Co chvíli se tu musí mazat diskuse, která Vaší vinou dělá tátovi ostudu, kvůli Vám byla uživatelům zablokována možnost mazat a upravovat své příspěvky, kvůli Vám se mi plní e-mailová schránka stížnostmi a žádostmi o sjednání pořádku na diskusi. Kvůli Vám se vydávají vzletná diplomatická prohlášení jako že prosíme všechny diskutující, aby zvažovali přínos svých příspěvků, aniž bychom zvážili, že tím vlastně spoustu diskutujících urážíme. Ale jediným otravou jste Vy sám.
    Sbalte svých pět švestek a táhněte k čertu!

    Ceny česneku v okr.Přerov

    8. 3. 2013 8:26 Zakladatel vlákna: PavelSpunar
    Dobrý den všem poctivým pěstitelům česneku.V diskuzi se pohybují návrhy ceny česneku přímo od pana pěstitele.Vážení vnašem okrese se pohybují ceny okolo 249.kč za konzum vekan.A pochybní prodejci španěl v copu o váze 48gramů za 140.kč A pochybné francouzké taky okolo 270-300kč zakg -takže česnek od pana kozáka určitě není drahý a určitě se budu ucházet od něj česnek zakoupit -protože tam bude určitě kvalita.Všem hezký den .A vysázený česnek at následující počasí všem přežije.
    8. 3. 2013 20:36 Jan Kozák
    Prosím Vás, pokud je Vaše informace stále aktuální, pošlete podnět ke kontrole na ÚKZÚZ v případě označení Vekan sadba nebo k sázení apod. nebo na SZPI v případě, že se jedná o konzumní Vekan. Ono totiž to určitě Vekan není, ale podvodník takto označuje konzumní česnek z dovozu, pravděpodobně ze Španělska.

    Koupě Česneku

    5. 3. 2013 11:40 Zakladatel vlákna: Martin Pelisek
    Přeji Vám dobrý den, pane inženýre.
    Potřeboval bych se zeptat, jestli by bylo možné od Vás koupit dva druhy českého česneku? Šlo by o 3kg odrůdy Džambul a 3 kg odrůdy Havran(DHV). Dále bych se chtěl zeptat, jestli by bylo možné již teď objednat letošní sadbu těchto dvou druhů.
    Předem děkuji za odpověď
    Pelíšek
    5. 3. 2013 19:33 Jan Kozák
    1. května si můžete objednat minimálně z 10 odrůd. Ale Džambul určitě nebude, Slavin je velmi dobrou alternativou.
    6. 3. 2013 12:08 Petr Balaštík
    Dobrý den, zajímalo by mě, za jak dlouho je sadba rozprodaná po zveřejnění objednávkového formuláře? Nerad bych sadbu prospal :-). V diskuzi níže jsem se dočetl, že je to docela rychlost.
    Děkuji za odpověď
    6. 3. 2013 16:36 Jan Kozák ml.
    Dobrý den, pane Balaštíku,
    udělat odhad si netroufáme, aby se někdo nezlobil, kdybychom se sekli. Letos nás čeká teprve druhý rok, kdy přijímáme objednávky tímto způsobem. Loni nám objednávkový formulář nevydržel ani celý den, ale to bylo v době, kdy už lidé zjistili, že jim vlastní česnek zmrzl, a my jsme ho sami moc neměli. V tomto směru by měla být letos situace lepší. Myslím, že tak rychlé zarezervování předpokládané produkce jako loni už nenastane.

    Jarní sadba

    1. 3. 2013 22:58 Zakladatel vlákna: Daniela Frková, DiS.
    Dobrý den,

    chtěla bych zasázet jarní sadbu česneku, můžete mi poradit, kde bych mohla sehnat odrůdy jarního česneku? Případně mohla bych si u Vás objednat?
    Zařazeno: Prodej česneku
    2. 3. 2013 9:01 Honza Novák (ml.)
    Kdybyste si přečetla diskusi níže pečlivěji, dotaz by jste ani nepokládala. Já osobně mám nyní navíc jen 5 hlávek s pacibulkami Dukátu a 6 hlávek s pacibulkami Vekanu. Pokud o ně máte zájem, mohu Vám je poslat poštou, ale vžádejte si u Kozáků můj email, ať domluvíme podrobnosti. Pacibulky pošlu zdarma s tím, že ušetřený peníz dáte na charitu (např FOD).
    2. 3. 2013 10:30 Jan Kozák
    Opravdu jsme odpovídali už několikrát. Česká sadba v současné době na trhu není ani být nemůže. Pokud někdo něco takového nabízí, je podvodník.
    2. 3. 2013 22:34 Honza Novák (ml.)
    Podléhá darování 30g pacibulek chráněné odrůdy platbě licenčního poplatku?
    Pokud ano, jaká by byla jeho výše?
    3. 3. 2013 19:17 Jan Kozák
    To ne, to nestojí za řeč.
    3. 3. 2013 22:37 Honza Novák (ml.)
    V tom případě mi chybí už jen doručovací adresa, kterou napíši na bublinkovou obálku s 10 Kč známkou a 30 g pacibulek.
    Počet možných obálek je omezen (viz níže).
    Doročinost nikoliv (např. http://www.fod.cz/dms.htm).

    ČESNEK BRAMKO SEMICE

    24. 2. 2013 14:27 Zakladatel vlákna: Romca
    Dobrý den,

    chtěla bych Vás poproit o informaci,zda někdo nevíte jakou odrůdu česneku nabízí Bramko Semice, několikrát jsem jim posílala e-mail, ale neregují. Je to pro mě velice důležité. Děkuji za pomoc. Romana
    24. 2. 2013 15:00 Hana Kopecká
    Dobrý den s Bramkem jsem několikrát mejlovala, je to ca 2 roky, ptala jsem se rovněž na jejich odrůdy co konktrétně pěstují. Přesnou odpověd si nevybavím, ale bylo to ve smyslu, že běžný zákazník odrůdy nerozlišuje, že česnek je pěstovaný na jejich plochách a že pěstují i zahraniční odrůdy. Z českých odmítly jakoukoliv konkrétně jmenovat. Takže od nich pravděpodobně koupíte v ČR vypěstovaný konzumní česnek, ale nebude to česká uznaná nebo lokální odrůda. V Bille ca před 3 týdny prodávali z Bramka v ČR pěstovaný česnek, odrůda Germidore-což je francouzská uznaná odrůda.
    1. 3. 2013 12:47 Romca
    To mě moc netěší, analyzovala jsem jejich česnek v rámci své Diplomové práce a potřebovala bych znát jeho odrůdu kvůli srovnání se zahraničními zdroji litratury. E-mailem mi též nebyli schopni dát jednozančnou odppvěď.
    1. 3. 2013 20:23 Václav Holý
    Určitě to není český česnek na zkoušku jsem nějaký zasázel nyní je cca 10cm vyrostlý

    Lukan X Benátčan

    18. 2. 2013 23:38 Zakladatel vlákna: Ondřej Ulík
    Dobrý den,
    prosím Vás, chtěl by jsem pěstovat česnek pro sebe nebo možná i na malej prodej,známí atd ale jsem začínající pěstitel takže vše jen z netu a zajímalo by mě jakou odrůdu zvolit, přmejšlim nad Lukan nebo Benátčan a nevim jestli je dobré sazet ze sadby tady z těchto stránek když koupim ze sadby 2013 tak ho sázet v březnu 2014 nebo si mam vybrat odrůdu co se da sázet na zimu 2013?
    A jestli máte někdo zkušenosti, tak jak je to s cenama plus mínus a jestli je nějaké minimální množství ke koupi, a s dopravou, jestli je pošta možna, nebo jen osobně?
    Mockrát děkuju za jakoukoliv odpověď.
    Fakt jsem lajk tak mě šetřete :-)
    20. 2. 2013 13:25 Petr Štěpánek
    Vážený pane Ondro , začínáte, tak se nebojte prostudovat tyto stránky důkladně - diskuse i vlevo záložky jsou plné odpovědí na Vaše otázky.Pan ing je možná na dovolené, ale stejně by Vám v jednom odstavci vše nevysvětlil.Prostudujte-poznamenejte a spešl dotazy Vám někdo v budoucnu zodpoví.Česnek dělám 30 let,ale stejně se občas zeptám.Jak získávám znalosti, tak příroda se stále snaží mi dokázat, že toho moc nevím.Praxe se mění a podnebí též.Dříve to byla brnkačka a nyní to dá stále více práce - chemie - a sebevzdělávání.Až se dostanete do bodu , že víte - že nic nevíte, tak se nenechte zlomit. Česneku zdar a to i Vašemu PS
    20. 2. 2013 13:47 Petr Štěpánek
    Český česnek --- !!!Objednávejte určitě tady a pozor 1 .5.2013 již 2 minuty po půlnoci-- ráno bude již vše rozebráno.Loni to bylo jěště dřív.Cenu se dovíte před zasláním balíku.Loni se cena pohybovala v  ČR dle mé zkušenosti od 270kč do 350 kč.A někteří se nestyděli prodávat i Francouze či Španěla. Tak pozor!!!Skuste paličáky a nepaličáky více odrůd.Někde tu je napsáno, že se každý česnek nechá sázet v listopadu, ale v březnu -- jen některý.Já sázím vše na podzim na pole a na zahrádce mohu pokusničit. Zdar Vašemu snažení PS
    21. 2. 2013 20:40 Jan Kozák
    Na dovolené jsem nebyl, nevím, co to je. Plně s Vámi souhlasím, že ani po třiceti letech pěstování česneku není člověk úplně chytrý. Pan Ing. Havránek, dej mu pánbu věčnou slávu, říkával, že celý život dělá kolem česneku, ale přesto každý rok pro něj připraví nějaké překvapení.
    21. 2. 2013 20:37 Jan Kozák
    Máte-li čas, přijeďte v úterý na seminář do Buchlovic. To se týká všech zájemců. Pozvánka je nahoře. Letos česnek nezmrzne, takže se objednávky budou přijímat určitě delší dobu. 1. května možná budou i nějaké orientační ceny, ale to nezaručuji. Dodáváme do jakéhokoliv místa v ČR, osobní odběr bude možný u nás V Poběžovicích u Holic každou sobotu v září, asi taky v Holicích ve všední dny, dále v Morkovicích na Kroměřížsku, v oblasti Veselí nad Moravou a někde v okrese Pelhřimov. Mimo Holic budou ostatní místa časově omezena na několik málo dnů.

    Odrůda Paličák

    15. 2. 2013 19:44 Zakladatel vlákna: Renata Koucká
    Dobrý večer,
    chci se zeptat co říkáte těmto stránkám a odrůdě Paličák? Myslím, že moji známí v zahraničí asi "naletí"....
    http://www.hammergarlic.com/tjeckindex.htm
    21. 2. 2013 20:10 Jan Kozák
    Švédi mají smůlu, že nemají možnost ochutnat některou z českých odrůd. Pak by Martin asi tak slavný nebyl.

    Benátčan

    13. 2. 2013 4:18 Zakladatel vlákna: Ondřej Ulík
    Dobrý den,
    prosím Vás da se někde sehnat česnek Benátčan pro sadbu na březen 2013 ?
    Díky všem.
    Zařazeno: Prodej česneku
    21. 2. 2013 8:57 Jan Kozák
    Sadbu určitě neseženete. Vůbec není.

    koupě sadby

    8. 2. 2013 20:33 Zakladatel vlákna: Václav Labaj
    Dobrý den, chtěl bych se zeptat jestli eshop Tlumačák z Uherského Hradiště nabízí opravdu sadbu odrůdy BENÁTČAN. Prosím máte někdo s tímto eshopem nějakou zkušenost? Předem děkuji za odpověd.
    Zařazeno: Prodej česneku
    13. 2. 2013 4:20 Ondřej Ulík
    Chtěl bych se jen zeptat jestli jste se dozvěděl o pravosti na eshop Tlumačák z Uherského Hradiště?
    13. 2. 2013 12:04 Honzík Novák (ml.)
    Kdokoli ci může na e-shop dát cokoliv, ale když u toho uvede stav "na dotaz" nebo "vyprodáno" nedopouští se žádného přestupku. Yhledávače nekontrolují podmínku skladem, ale jen to jestli daný e-shop má zboží zalistováno.
    Tlumacak.cz bude natolik seriozní e-shop, že když si objednáte Thermidrome nebo Therador určitě ho letos v březnu můžete sázet. České a polské odrůdy mají stav vyprodáno a pokud pan Jindřich Háša neumí čarovat, tak tam stav vyprodáno zůstane až do nové sklizně.

    Podvodník

    12. 1. 2013 21:11 Zakladatel vlákna: Martin Harasim
    Http://www.prodej-cesneku.cz/
    Dobrý den
    Už jednou jsem posílal odkaz na nepoctivého prodejce.
    Jde vidět, že se mu podnikání pěkně rozbíhá. Dokonce si pán namaloval i certifikát.
    Co s takovým obchodníkem a s mnoho dalšími provést?
    13. 1. 2013 17:45 Jan Kozák
    Adresujte tento podnět Státní zemědělské a potravinářské inspekci. Je možné využít formulář na jejich webu.

    česnek

    7. 11. 2012 14:57 Zakladatel vlákna: Božena Kocsisová
    Zdravím a chtěla bych se zeptat"ještě můžu koupit česnek na sadbu?
    Zařazeno: Prodej česneku
    7. 11. 2012 19:21 Jan Kozák
    Pokud chcete sadbu českého česneku, tak tu nikde nekoupíte.
    8. 11. 2012 14:30 svoma jiri
    Prosím kdy budete přijímat objednavky na příšti rok na sadbový česnek dekuji jirka
    8. 11. 2012 18:44 Jan Kozák
    Pravděpodobně od začátku května, informaci o termínu zveřejníme nejpozději po Nové roce.
    9. 11. 2012 11:54 Stanislav Raus
    Dobrý den,
    podařilo se mi koupit zbytkovou sadbu odrůdy Vekan.
    Kontakt najdete v inzerátu níže.
    Pozor v inzerci je vyloupadý česnek a dle pěstitele nehodící se k sadbě a tak nekoukejte na cenu!
    Za 3kg jsem platil 510,-Kč +PP. Přišel obratem a jsem spokojen.
    V balení je pouze celý česnek, tzn. nepoškozená cibulka.
    Tak držím palce a snad ještě bude mít.
    9. 11. 2012 11:57 Stanislav Raus
    9. 11. 2012 14:46 Jan Kozák ml.
    Rozhodně si nepřejeme, aby na těchto stránkách kdokoliv doporučoval sadbu konzumního česneku. Jedná se o jednu z nehorších chyb, kterých se pěstitel může dopustit. Děkuji za pochopení.
    9. 11. 2012 15:22 Stanislav Raus
    Při komunikaci mi bylo jasně řečeno, že se jedná o SADBOVÝ česnek Vekan od Vás, který zbyl po výsadbě.

    Dodávám foto a pokud to není Vekan, tak budu hóódně na...štván a raději letos nezaseju, páč si nezaneřádím pozemek.

    Ještě jednou se omlouvám a přeji nádherný den.

    Odrůda Bjetin (choroba) ?

    20. 10. 2012 14:08 Zakladatel vlákna: Dave76
    Dobrý den,

    prosím o ujištění, zda se jedná o letošní odrůdu Bjetin z loňské certifikované sadby. Bylo uvedeno, že jde o mírně opožděnou sklizeň.
    Dále jsou patrné flíčky na některých stroužcích, je možné i tyto použít na sadbu resp. jsou zdrav. nezávádné ?

    Děkuji
    DK
    20. 10. 2012 14:09 Dave76
    20. 10. 2012 14:09 Dave76
    20. 10. 2012 14:09 Dave76
    21. 10. 2012 21:23 Jan Kozák
    Je to skutečně Bjetin z opožděné sklizně. Z těch nehezkých flíčků si nic nedělejte ani v kuchyni ani při výsadbě.

    kvalita SULKY

    22. 9. 2012 19:52 Zakladatel vlákna: Eva Hartmanová
    Dobrý den pane ing. Kozáku,sadba česneku přišla ve čtvrtek,česnek je ve výborném stavu, děkuji i panu Kozákovi ml.za ochotu a trpělivost.Mám ale dotaz na kvalitu Sulky,kterou jsem zakoupila letos v srpnu:tekutina není čirá, obsahuje šupinky,které jsou nerozpustné.Můžu sadbu v této Sulce mořit? Děkuji Vám za odpověď.
    23. 9. 2012 9:30 Stanislav Vágner
    Paní Hartmanová, dodaná tekutina je čirá, filtrovaná. Vámi popisovaný sediment je přebytek síry ve formě krystalů, který v žádném případě nesnižuje účinnost. Naopak je důkazem plně nasyceného roztoku. Děkuji za pochopení.

    21. 9. 2012 17:12 Zakladatel vlákna: roman shapoval
    Dobry den pane ing.Kozaku,chtel bych se zeptat za kolik budete prodavat zitra cesnek?
    Zařazeno: Cena, Prodej česneku
    21. 9. 2012 19:39 Jan Kozák ml.
    Dobrý den, pane Shapovale, česnek můžete zítra u nás nakoupit za 300 Kč / kg. Cena zůstává přes celé září stejná.

    Český česnek na Aukru

    18. 9. 2012 12:54 Zakladatel vlákna: Lucie Jirásková
    Dobrý den,
    ráda bych si koupila konzumní český česnek, osobně ho však nemám možnost sehnat (za přijatelnou cenu), tak jsem začala pátrat po internetu.
    Na Aukru mě nejvíc zaujal tento inzerát:
    http://aukro.cz/cesky-cesnek-tradicni-modry-palicak-z-vysociny-i2635648031.html
    Tento česnek má spoustu pozitivních ohlasů, ale zarazil mě dodatek (ohledně sadby), před kterým zde varujete, úplně na konci inzerátu. Tak nevím, jestli se jedná o důvěryhodného prodejce a opravdu český česnek. Mohl byste mi prosím poradit? Popřípadě vyjádřit názor, pokud budete mít čas se podívat, který prodejce na Aukru nabízí český česnek?
    Předem děkuji za odpověď.
    19. 9. 2012 14:25 Jan Kozák ml.
    Dobrý den, paní Jirásková,
    tento tradiční modrý česnek má tradici přibližně od roku 2011, kdy byl do Česka přivezen. Jedná se jednoznačně o podvod, u konzumního česneku nesmí být nijak uvedeno, že je ho možné sázet. Napovídá tomu ještě jedna věc - v březnu u nás nebyl nikdo, kdo by byl schopen konzumní česnek prodávat, protože ho všichni prodali na podzim, byla velmi příznivá cena a českého česneku na trhu nedostatek. Myslím si, že nyní na internetu nenajdete jedinou poctivou nabídku na nabídku českého česneku z české odrůdy, kde by Vám nabízeli jeho poslání na dobírku.
    19. 9. 2012 17:04 Lucie Jirásková
    Děkuji za informaci. Pokud tomu dobře rozumím, pojem český česnek v inzerátech znamená, že byl česnek "možná" vypěstován v ČR, ale každopádně se nejedná o českou odrůdu.
    Mně by koneckonců nevadila ani cizí odrůda vypěstovaná u nás, hlavně se chci vyhnout dovozu z Číny - ta gumová hmota bez chuti nemá s česnekem nic společného.
    Ale jsem dost rozčarovaná skutečností, jak je koncový zákazník v tomto případě klamán a laik nemá možnost poznat rozdíl. Takže jsem nucena nadále kupovat dovozový česnek, protože český na trhu prostě není, je to tak?
    19. 9. 2012 17:47 Hana Kopecká
    Paní Jirásková, pokud se dostanete v Praze na Havelské tržiště, tak u několika stánků prodávají český konzumní česnek. Příští týden vám napíší i číslo stánku. Letos mají česnek za stejnou cenu jako loni 180 kč za kilo. Nabízí krásný vekan, dukát a rusáka-obvykle mají pod názvem modrý paličák, protože pod tím to názvem to laická veřejnost žádá. U toho stánku nakupuji již několik let kvalitní ovoce zeleninu, jedná se o prodejce z oblasti Nového Jičína. Pokud je to nepovolená reklama tak mě smázněte pane Kozáku. Například vím že na Kubánských farmářských trzích nabízí "český česnek" podvodník od června nabízel čerstvý džambul a Violetu co neexistuje...
    19. 9. 2012 18:45 Lucie Jirásková
    Moc děkuju, paní Kopecká. Vidíte, na Havelák mě nikdy nenapadlo zajít. Zrovna zítra v Praze budu, tak to snad zvládnu i bez čísla stánku. V sobotu pak budu projíždět Lotoušem u Slaného, tam prodávají ovoce a zeleninu od nich z farmy a údajně i česnek přímo od pěstitelů, tak to taky zkusím.
    21. 9. 2012 15:13 Jan Kozák
    Česnek na fotografiích byl vypěstován ve Španělsku. Možná tam také mají Vysočinu. Podíval jsem se tam i na ohlasy - kdyby tito zákazníci někdy okusili český česnek, asi by byli k chuti kritičtější. A k doporučené ceně certifikované sadby: španělský česnek se dá (údajně) v Polsku koupit za 45 Kč. Kdybychom i my dávali marži přes 200 %, pak by musela být sadba za 500.

    Prodej v Poběžovicích

    16. 9. 2012 16:13 Zakladatel vlákna: Petr Srovnal
    Dobrý den, chtěl bych se zeptat zda budete ještě prodávat sadbu 22.9.2012?Děkuji za odpověď
    16. 9. 2012 20:53 Jan Kozák
    Budeme prodávat 22. i 29. září. V nabídce bude už jenom odrůda Vekan.

    prodejci sadbového česneku

    16. 9. 2012 15:10 Zakladatel vlákna: simkovapa
    Vzdala jsem zdlouhavé a neuspokojivé hedání na netu a ptám se přímo u "zdroje". Kolik je u nás vlastně šlechtitelských stanic, prodejců sadbového česneku? Kde mohu koupit česnek bez obav, že je o podvod. Děkuji Šimkova
    16. 9. 2012 20:51 Jan Kozák
    Jsme pouze tři producenti česnekové sadby. Mimo nás je to ještě Moravoseed Mikulov a Tagro Červený Dvůr u Tábora. Letos však nikdo nedodával do tržní sítě, takže sadbu českého česneku můžete nakoupit výhradně u nás ještě obě následující soboty. V tržní síti může být sadba z dovozu - pozor: vždy požadujte předložení dokumentace, že se jedná o sadbu. Pokud někdo nabízí (a není jich málo) česnek coby českou sadbu, tak je to podvodník. Nejčastěji takto nabízejí španělský konzumní česnek.

    zase iluze o českém česneku sadbovém!!!

    13. 9. 2012 20:26 Zakladatel vlákna: Josef Chromík
    Tady máte ukázku jak paní prodává český sadbový paličák

    http://www.facebook.com/vlastimila.hledikova
    14. 9. 2012 20:05 Jan Kozák
    Vlastimila Hledíková uvádí: "Není to legrace!" A já dodávám: ...ale podvod.

    Asi podvod

    13. 9. 2012 11:28 Zakladatel vlákna: Martin Harasim
    Http://aukro.cz/cesnek-ceska-odruda-anton-i2613164515.html

    Dobrý den
    Zajímalo by mě, jestli je možné vůbec vypěstovat vaši odrůdu česneku za takovou nízkou cenu. Jedna fotografie je totožná s fotkou na vašich stránkách. Myslíte, že se jedná o poctivého prodejce?

    Můžete se vyjádřit, prosím, i k nákladům co se týče pěstování vašich odrůd?
    Mě to vychází takto: Na vypěstování 1kg pro prodej jsou náklady asi 100kč (50kč sadba a 50kč hnojivo, moření, malotraktor benzin + amortizace malotraktoru a nářadí, atd...)

    Pochybuji, že prodejce výše si nechá zisk 45kč za kilo. Je to totiž jeho ohodnocení práce.

    Děkuji Harasim
    13. 9. 2012 21:07 Jan Kozák
    Konkrétně u Antonu bych viděl možnost vypěstovat konzumní česnek za 70,- Kč/kg. Ale v konkrétním případě se stejně jedná o podvodníka. Jinak by použil své fotografie, ne naše. On vlastní fotky nemá, protože nemá ani Anton.

    sadba

    12. 9. 2012 22:08 Zakladatel vlákna: Jindra Rosa
    Dobrý den,
    hlásím, že objednaný česnek (10 kg Japo II) mi byl nepoškozen (pěkně zabalen) doručen. Na první pohled vypadá slušně.
    Zarazilo mě však, že česnek byl dodán v otevřeném pytli BEZ NÁVĚSKY, bez uznávacího listu. Ani na faktuře není zmíněno, že se jedná o sadbový česnek.
    12. 9. 2012 22:34 Jan Kozák ml.
    Dobrý den,
    česnek S VISAČKOU neposíláme, protože není určen pro další prodej. Otevřený pytel v případě poslání 1 odrůdy je zvolen z toho důvodu, že se snáze vejde do krabice, a je tedy možné použít krabici menších rozměrů. Pytel pomáhá krabici udržet rozměr (bez jeho použití by byly více namáhány spoje) tím, že se hmotnost česneku lépe rozloží na plochu dna a díky tření i na stěny krabice. Pokud bychom měli každý sáček s odrůdou zvlášť pečetit a označovat visačkou, vyšplhala by cena u zakázek s více odrůdami velmi hravě i nad desetinásobek ceny sadby.
    13. 9. 2012 11:51 Jindra Rosa
    Děkuji za odpověď.
    Vámi uvedené praktické důvody chápu, mají své opodstatnění. Ale znovu musím říct, že jsem byl překvapen a přijde mi paradoxní, že v této diskusi varujete pěstitele před nákupem česneku určeného k výsadbě z necertifikaveného materiálu a přesto dodáváte česnek, který není označen jako sadbový. Jak zjistím, že tento česnek, který chci sadit, není konzumní, je zaručena pravost odrůdy, klíčivost, pochází z uznaného množitelského porostu, prochází na zdravotní stav? To zaručuje návěska a uznávací list. Tak, jak mi byl česnek zaslán, se dle mého názoru jedná o konzumní česnek. Jak postupujete, když nastane problém u takto expedovaného česneku, který je již v zemi?
    13. 9. 2012 21:22 Jan Kozák
    Máte pravdu v tom, že by mělo být napsáno na faktuře, že se jedná o česnekovou sadbu standardní. To běžně na ručně psaných fakturách píšu, tady jsme to zapomněli. Příští rok se polepšíme. Návěska a uznávací list nic nezaručují. To, že jste koupil sadbu, zaručuje hlavně skutečnost, že jste ji koupil u nás. Našim produktem je výhradně česneková sadba, nikoliv konzumní česnek. Mohli bychom také na faktuře uvádět i číslo partie, ale to by celou akci zpomalilo a prodražilo - napřed píšeme faktury a teprve potom balíme, ale museli bychom to dělat opačně. Na co se ptáte v poslední otázce, jsem nepochopil.
    17. 9. 2012 10:01 Jindra Rosa
    Děkuji za odpověď.
    Poslední otázkou jsem měl na mysli, že jestliže zasadím česnek od Vás (kde nemám u zásilky uvedeno, že se jedná o sadbový česnek) a nastane problém (neklíčí, zdravotní stav,...), zachováte se k reklamaci, tak jako by se jednalo o uznaný sadbový česnek?
    S tvrzením, že návěska a uznávací list nic nezaručují, nesouhlasím. Tyto dokumenty slouží právě k tomuto účelu.
    Přeji pěkný den.
    17. 9. 2012 21:10 Jan Kozák
    Už jsem Vám jednou napsal, že našim produktem je sadba, takže se podle toho chováme i při případné reklamaci. Já ale nesouhlasím s Vaší naivitou. Znám konkrétní případ, kdy si pěstitel nakoupil ve velkém množství česnekovou sadbu(?) z Polska. Měl k tomu návěsky a veškerou potřebnou dokumentaci. Vy byste jistě jásal, ale jen do doby, než byste viděl, jak na poli rostliny odumírají. Pak byste pochopil, že větší cenu než papíry má varování jistého Kozáka.
    18. 9. 2012 9:13 Jindra Rosa
    V mém případě rozhodně nejde o naivitu. V Polsku nefungují správně kontrolní mechanismy, za to u nás ano. Očividně se v tomto neshodneme. Proto dle mého nemá smysl pokračovat v diskusi. Posledním příspěvkem jsem chtěl pouze vysvětlit moji otázku.
    14. 9. 2012 7:42 Jozef Demský
    Dobrý deň,
    pán Kozák junior dovolím si nesúhlasiť s tým, čo ste napísali hneď v prvom riadku. Čokoľvek si kupujem, či už sú to sadbové zemiaky, ovocný stromček, sadenice jahôd, ... tak všetko je riadne označené a tiež sa to nepoužíva pre ďalší predaj. Určite tie najzákladnejšie informácie by tam rozhodne mali byť a to: Čo je to, výrobca, generácia, odroda a množstvo. Tento rok som si objednal sadenice jahôd cca 20 odrôd a neviem si vôbec predstaviť to, že by mi to poslali neoznačené (asi by som nedokázal určiť, ktoré balenie je aká odroda). Riešiť tento problém nie je v mojej kompetencii, ale v kútiku duše budem dúfať, že sadbu cesnaku, ktorú mám u Vás objednanú, aspoň na kúsku malého papiera označíte názvom odrody v každom vrecku, za čo Vám už teraz ďakujem :)
    V diskusii čítam, že objednaný cesnak už poniektorí majú doma a tešia sa z toho. Ja to potešenie zatiaľ nemám tak by som sa rád opýtal, ako je to s mojou objednávkou, ktorú som Vám obratom potvrdil hneď ako som dostal e-mail?
    Ing. Jan Kozák napísal 28.08.12 06:58: "Ozveme se Vám ještě v tomto týdnu, rozesílat budeme příští týden." Určite máte toho teraz dosť na práci vybaviť všetky objednávky, tak sa nehnevajte na mňa, že sa Vás na to pýtam :)
    Nakoniec, pán Kozák junior, ste macher čo sa týka IT tak určite by nemal byť pre Vás problém do budúcna doriešiť aj sledovanie stavu objednávky, aby sme sa Vás nemuseli vypytovať, či to už odišlo alebo nie (to len tak nahlas rozmýšľam).
    Za Vašu reakciu vopred ďakujem a prajem krásny deň.
    14. 9. 2012 10:09 Jan Kozák ml.
    Dobrý den, pane Demský,
    Vaše obavy jsou zbytečné. Informace jako odesílatel, odrůda, množství, cena za konkrétní odrůdu, poštovné, DPH samozřejmě uvádíme. Na faktuře také naleznete datum, razítko a podpis. Jediná informace, která tam letos chyběla, bylo to, že se jedná o sadbu. To se dá předpokládat, když si sadbu objednáte, navíc u šlechtitele, který se výhradně sadbou zabývá. Papírové sáčky jsou vždy popsané, do velkých pytlů se vkládal lísteček s názvem tak, aby bylo rozlišitelné, která odrůda je která.

    Problémem vůbec není informatika, potíže jsou s lidmi. Balíme ručně a ačkoliv máme kontrolní mechanismy, k chybám i při sebevětší svědomitosti dochází. Čím větší počet objednávek vyřizujeme, tím je větší pravděpodobnost, že se nějaká chyba objeví. Zde na diskusi se vyřizují stížnosti, můžete proto z toho nabýt dojmu, že děláme všechno špatně. Ve skutečnosti připadá jedna chyba na mnoho desítek vyřízení.
    Pak ještě nacházíme problémy na straně objednávajících (aniž bych se jich chtěl nějak dotknout a přehazovat na ně odpovědnost za chyby vzniklé naší prací). Na jejich přání jsme jim umožnili nezadávat adresu hned při objednávání (někteří se potřebovali domluvit s prostředníkem, protože do zahraničí neposíláme), to už příště neuděláme. Trocha statistiky: 28 lidem jsem psal e-mail, že v jejich objednávce chybí u adresy jméno (buď tam bylo jen křestní jméno, nebo nějaká přezdívka). Z těchto lidí mi jen 3 odpověděli, z toho 2 až poté, co byly objednávky zabalené a připravené k odvozu na poštu. Pak už to dohledat bylo velmi komplikované. Přesto jsme poslali i tyto balíčky, i když se jich asi velká část vrátí. Udělali jsme, co jsme mohli, abychom zákazníkům vyhověli. Pokud nebyla adresa vyplněná vůbec, nemělo smysl takovou zakázku vozit na poštu ani se s ní balit. Taková objednávka byla z balicího procesu vyřazena v souladu s upozorněním, které bylo uvedeno při objednávání: „Prosím věnujte vyplnění formuláře stejnou pečlivost, jakou byste od nás očekávali při balení zboží pro Vás.“
    14. 9. 2012 16:37 Jozef Demský
    ...mal som si radšej zahryznúť do jazyka! U nás sa hovorí: "Dáš pokoj, máš pokoj!". Nevadí, stalo sa.
    Pán Kozák môžete byť konkrétny ja s tým problém nemám. Áno potreboval som sa dohodnúť s treťou osobou, pretože kvôli pár kilám cesnaku neurobím 566 km, to by ma vyšiel príliš draho. Na radu Vášho otca, pána Ing. Kozáka (po telefonickom rozhovore a aj po osobnom stretnutí s ním ešte v roku 2010) som si zabezpečil človeka v ČR, ktorý mi to prevezme. Od Vás som nedostal žiaden e-mail na upresnenie údajov. Objednávkový formulár mám vyplnený riadne. Je tam meno a priezvisko (skutočné), e-mail, tel. číslo a v poznámke je komentár k objednávke kde som uviedol, že adresu doručenia dodatočne uvediem. Po Vašom vyzvaní potvrdiť objednávku som automaticky v poznámke doplnil kontaktnú adresu doručenia (bolo to 30.08.2012). Nevypĺňal som to do fakturačnej adresy, pretože som nevedel či fakturačná adresa a adresa doručenia má byť tá istá. Ak ste mali nejaké pochybnosti mohli ste ma kontaktovať. Môžem to tam prepísať ak len o to ide. Nikdy som nepovedal, že svoju prácu robíte zle, to by som si nedovolil! No niekedy pri čítaní diskusie má človek až potrebu zareagovať na niektoré komentáre (tým nemyslím práve ten Váš). Vrátim sa asi k tomu čo som robil donedávna...budem len čítať a akýchkoľvek komentárov sa zdržím. Tak to bude najlepšie (aby z toho nakoniec nevyšlo, že Slovák provokuje). Mrzí ma, že sme museli mať takúto diskusnú výmenu. Nemal som v úmysle dvihnúť Vám tlak, prosím berte môj komentár športovo.
    Prajem Vám krásny víkend (nenechajte si ho pokaziť nejakým Slovákom). :o)

    euro

    12. 9. 2012 21:10 Zakladatel vlákna: romana
    Da sa u vas platit pri osobnej navsteve aj eurom
    12. 9. 2012 22:16 Jan Kozák ml.
    Dobrý den.
    Nikoliv. Obchod je možné uzavřít pouze v českých korunách.

    prosím o určení sadby

    12. 9. 2012 17:45 Zakladatel vlákna: Jarmila Kulhánková
    Dobrý den pane Kozáku. Včera jsem obdržela několik sadbových česneků a nevím co je to za odrůdu. Můžete mi prosím poradit?
    Asi bych to neměla troubit do světa, ale česnek mi byl dovezen ( propašován ) do Kanady do Vancouveru a tak bych ráda věděla, zda je to skutečně Český česnek. Tady ten Čínský je k ničemu, vyhozené peníze, tak bychom si konečně rádi vypěstovali pořádný česnek po čase si zase dali pořádnou česnečku a voňavé vošouchy :-)... Jinak tady je velmi mírná zima, převážně deštivá, zem je písčitá, nedávno prohnojená kompostovaným kravským hnojem. Moc děkuji a přeji hodně úspěchů. Mimochodem, nechcete Váš česnek vyvážet do Kanady? 75% obyvatel tady vlastní dům se zahradou a dost často jsou to nadšení pěstitelé všeho, stejně jako v Česku...
    Děkuji za odpověď Hortenzie.
    12. 9. 2012 21:04 Jan Kozák
    Nechci Vám kazit radost, ale myslím, že byl pašerák podveden a koupil Vám španělský česnek.
    14. 9. 2012 4:32 Jarmila Kulhánková
    Moc děkuji za odpovědě, jdu si to s pašerákem vyřídit :-)

    sadba

    11. 9. 2012 20:46 Zakladatel vlákna: Radim Jaroš
    Dobrý večer,
    pane ing.Kozáku, děkuji Vám za dodání sadby Slavin. Po shlédnutí se mi česnek líbil a vypadá nepoškozený a zdravý.Rovněž děkuji i za letáček. Chci se jen zeptat, jak, nebo, kde získám certifikát, abych měl doklad o původu českého česneku od vás. Děkuji a přeji hezký večer.

    Díky

    11. 9. 2012 19:02 Zakladatel vlákna: Ivan Přibyl
    Dobrý den,dnes přišla sadba.
    Zdravím a děkuji.

    Váš sadbový česnek

    11. 9. 2012 16:38 Zakladatel vlákna: Zdeněk Petrbok
    Dobrý den pane Kozáku. Dnes jsem obdržel Vaši sadbu Bjetinu. VELKÁ SPOKOJENOST!Škoda, že ho nemohlo být více... tak snad příští rok, pro který přeji Vám a všem čtenářům Vašeho webu mnoho zdaru.

    info

    11. 9. 2012 13:04 Zakladatel vlákna: Miroslav
    Dobrý den pane Kozáku,budete mít tuto sobotu 15.9.2012 v Poběžovicích česnek k prodeji?,popř.jaký a zakolik?.Měl bych zájem cca o 2-4kg.Děkujim za odpověď
    Zařazeno: Prodej česneku
    11. 9. 2012 21:08 Jan Kozák
    Cena je 300 Kč za kilo. Určitě bude po celý den Vekan. Benátčan, Japo II, Slavin, Blanin II, Havran, Lukan a Bjetin budou v malém množství.
    < Novější1718192021Starší >

    Kontakt E-mail, telefon, adresa

    Ing. Václav Kozák a Ing. Jan Kozák
    Chvojenec 75, 534 01 Holice
    IČO: 05439710
    Kontakt

    cesnek@cesnek.cz
    E-mail není určen k poradenství.
    Rádi Vám poradíme v diskusi.

    Obchodní podmínky
    Reklamační formulář

    Šlechtění česnekové sadby Grafika zpracována Odemne