Dobrý den, pane Demský,
Vaše obavy jsou zbytečné. Informace jako odesílatel, odrůda, množství, cena za konkrétní odrůdu, poštovné, DPH samozřejmě uvádíme. Na faktuře také naleznete datum, razítko a podpis. Jediná informace, která tam letos chyběla, bylo to, že se jedná o sadbu. To se dá předpokládat, když si sadbu objednáte, navíc u šlechtitele, který se výhradně sadbou zabývá. Papírové sáčky jsou vždy popsané, do velkých pytlů se vkládal lísteček s názvem tak, aby bylo rozlišitelné, která odrůda je která.
Problémem vůbec není informatika, potíže jsou s lidmi. Balíme ručně a ačkoliv máme kontrolní mechanismy, k chybám i při sebevětší svědomitosti dochází. Čím větší počet objednávek vyřizujeme, tím je větší pravděpodobnost, že se nějaká chyba objeví. Zde na diskusi se vyřizují stížnosti, můžete proto z toho nabýt dojmu, že děláme všechno špatně. Ve skutečnosti připadá jedna chyba na mnoho desítek vyřízení.
Pak ještě nacházíme problémy na straně objednávajících (aniž bych se jich chtěl nějak dotknout a přehazovat na ně odpovědnost za chyby vzniklé naší prací). Na jejich přání jsme jim umožnili nezadávat adresu hned při objednávání (někteří se potřebovali domluvit s prostředníkem, protože do zahraničí neposíláme), to už příště neuděláme. Trocha statistiky: 28 lidem jsem psal e-mail, že v jejich objednávce chybí u adresy jméno (buď tam bylo jen křestní jméno, nebo nějaká přezdívka). Z těchto lidí mi jen 3 odpověděli, z toho 2 až poté, co byly objednávky zabalené a připravené k odvozu na poštu. Pak už to dohledat bylo velmi komplikované. Přesto jsme poslali i tyto balíčky, i když se jich asi velká část vrátí. Udělali jsme, co jsme mohli, abychom zákazníkům vyhověli. Pokud nebyla adresa vyplněná vůbec, nemělo smysl takovou zakázku vozit na poštu ani se s ní balit. Taková objednávka byla z balicího procesu vyřazena v souladu s upozorněním, které bylo uvedeno při objednávání: „Prosím věnujte vyplnění formuláře stejnou pečlivost, jakou byste od nás očekávali při balení zboží pro Vás.“