Dobrý den. Je možné objednat pouze ty odrůdy, které e-shop aktuálně nabízí. Určitě není dobré čekat, až budou k dispozici všechny odrůdy, k tomu nemusí v nejbližších letech vůbec dojít.
Postupně se odrůdy mohou do e-shopu vracet. Je tomu tak proto, že i když poměrně přesně víme, kolik česneku se vysázelo a kolik jedinců by se tedy mohlo po započítání ztrát sklidit. Nikdy se však neprodává všechen. Část se vytřídí kvůli malé velikosti, estetickým vadám či rozpraskání, část kvůli zdravotnímu stavu. Může se tak sice stát, že na trh půjde 100 % sklizně, ale klidně i 10 %. Objednávky přijímáme od začátku července, tedy v době, kdy některé odrůdy mají měsíc růst. Těžko odhadovat, kolik z nich naroste nad požadovanou míru, kolik se jich poškodí při vyorávání, popálí sluncem před uklizením, zkazí při sušení, atd. S nějakým třeba mechanickým poškozením se kalkulovat dá, ale nikdo nedokáže odhadnout, že kvůli chybě při sušení se musí vyřadit několikametrákové partie. Nebo že se vinou rozbahnění na pole nedostane traktor a velký podíl sadby se vyřadí kvůli rozpraskání cibulí…
Mezi jednotlivými odrůdami jsou ale velké rozdíly v rozmnožovaném množství. Dva řády. Nejprodávanější, a proto i nejpěstovanější odrůdy, v nabídce zůstávají nejdéle a nejvíce se do něj vracejí, protože u nich procentuální navýšení znamená daleko větší objem.
Když nám pošlete e-mail, rádi vám do stávající objednávky přidáme produkt, který bude aktuálně nabízen v e-shopu. Nemůžeme do ní ale přidat produkt, který k dispozici není. A nemůžeme ho ani zájemcům rezerovat, protože rezervací je právě červencová nebo srpnová objednávka.
K poznámkám u objednávek jsme se asi také nevyjadřovali, takže využiji příležitosti zde. Před několika lety bylo možné poznámky k objednávkám připojovat a když to bylo v našich silách a dávalo to nějaký smysl, snažili jsme se jim vyhovět. S novým občanským zákoníkem se ale poznámka stala nedílnou součástí objednávky. Pokud obchodník nemůže nebo nechce pokynům v poznámce vyhovět, musí přesvědčit zákazníka, aby na ní nelpěl, nebo objednávku stornovat. V našem případě se jednalo o stovky „problematických“ objednávek ročně, všechny obvolat nebo jim napsat (průměrně se dovoláte necelé čtvrtině a průměrná doba odpovědi na e-mail je více než 4 dny) zabere spoustu času, na to nemáme kapacitu. I kdybychom měli o zaměstnance více, než máme, bylo by žádoucí, aby místo vyřizování poznámek šel čistit česnek. I kdybychom jich měli o deset, dvacet víc, čištění a balení česneku by stále mělo vyšší prioritu.