Přihlášení

  • Pěstování
  • Popis česneku
  • Odrůdy
  • Choroby a škůdci
  • Články
  • Diskuse

    dotaz

    18. 9. 2011 7:31 Zakladatel vlákna: libuse
    Pane inženýre, je mi do breku mořili jsme česnek sírou , zapomněli jsme ho tam 20 hodin místo 6 až 12 hodin, je asi spálený nebo dá se nějak ověřit, jestli se dá použít na sadbu? Díky HL
    18. 9. 2011 20:44 Jan Kozák
    To už je asi rada pro Vás pozdní. Chtělo to hned vyprat v čisté vodě, aby přípravek už dále nepůsobil. Nevím, jestli Síra SK520 má stejný toxický účinek jako Sulka. Určitým uklidněním může být skutečnost, že česnek ještě neraší. Osobně jsem se setkal s namořeným česnekum v Sulce 36 hodin. Vzešlo asi 10 % rostlin, sklizně se však nedočkala žádná.

    Postřik proti plevelům

    16. 9. 2011 15:31 Zakladatel vlákna: Jiří Nováček
    Dobrý den,měl bych dotaz k postřiku česneku proti plevelům. Nejsem příliš zastáncem chemie a do letošního roku jsem česnek sázel na velmi malé ploše s stíhal jsem plevel odstraňovat mechanicky- ručně. V příštím roce bych toho chtěl zasadit trochu více a proto jsem se chtěl zeptat zda existuje nějaký ověřený postřik proti plevelům.
    16. 9. 2011 20:48 Jan Kozák
    Počítejte s tím, že každý herbicid zároveň snižuje výnos kulturní rostliny. Pěstitelé nejčastěji používají Stomp.

    česnek

    15. 9. 2011 18:28 Zakladatel vlákna: Josef Kobera
    Dobrý den pane Kozáku.Po Vaší odpovědi jsem se rozhodl Vás požádat jestli by jste byl tak laskav mohl mně zaslat těch 5kg SLAVINU.Předem děkuji za Vaší laskavost.Přeji hezký den KOBERA
    17. 9. 2011 12:35 Jan Kozák ml.
    Dobrý den. Vaši objednávku bohužel už nemůžeme přijmout, neboť vinou nezvyklého zájmu nepřijímáme objednávky už od konce března.

    CHemické ošetření

    15. 9. 2011 18:07 Zakladatel vlákna: Arnošt Richter
    Dobrý den pane inženýre ,mám již půdu připravenou k satbě ale roste mi tam plevel na satbu je ještě brzo tak mám va Vás dotaz jaký postřik a jeho název můžu použít prosím o radu ,děkuji Richter Arnošt.
    15. 9. 2011 20:40 Jan Kozák
    Sám nejsem velkým milovníkem nadbytečné chemie. Pokud je to Vaše přání, můžete použít Roundup (případně Dominator, Touchdown apod.). Ten "brácha" níže se mýlí, preemergentní znamená před vyklíčením plevelů.
    15. 9. 2011 21:11 "Brácha" Sendy
    Měl jsem na mysli např.
    http://www.agrobio. cz/vyrobky/68-dominator.html
    a nechtěl jsem dělat reklamu.
    16. 9. 2011 20:43 Jan Kozák
    "brácho", mýlíte se Vy i AgroBio. Listový herbicid nemůže být ze samé podstaty preemergentní.
    16. 9. 2011 21:12 "Brácha" Sendy
    Preemergentní aplikace herbicidu

    není tentýž pojem co

    preemergentní herbicid



    Abychom nemátli čtenáře, dohodněte s Jeníkem smazání nebo editaci mých příspěvků. AgroBio vycházelo z překladu originálu od Dow AgroSciences.


    Děkuji Sendy
    16. 9. 2011 22:28 Jan Kozák ml.
    Pokud by uznal za vhodné, mohl by je smazat sám.
    16. 9. 2011 11:25 náhodný.host 2
    Má jěště v této době smysl vysévat zelené hnojení, nebo je lepší stálým okopáváním udržet do výsadby takzvaně černý úhor?
    17. 9. 2011 17:05 "Brácha" Sendy
    Tak ve VŠ skriptech jsem nenašel ani jeden herbicid, působící na dosud nevyklíčená semena. Můžete mi podrobně vysvětlit, v čem se mýlím?
    17. 9. 2011 20:16 Jan Kozák
    Mýlíte se hlavně v tom, že si myslíte, že mám dost času na nesmysly. Skutečně jsem měl napsat před vzejitím plevelů. Kdybyste hledal v těch správných skriptech, mohl byste najít něco o dusíkatém vápnu.
    17. 9. 2011 20:47 "Brácha" Sendy
    Ano, aplikace čpavku nebo dusíkatého vápna má herbicidní účinek. Ale stále nesouhlasím, že preemergentní má v sobě obsaženu vazbu na plevel. Víceméně se zamotáváme do slovíčkaření, prosím o smazání toho co už nemá kontext, protože to co jsem si mohl smáznout sám je už odmáznuto. Shodneme se na tom, že v případě pana Richtra je nejlepší branami nebo radličkovým kypřičem vytahat co nejvíce pýru a pak aplikovat dusíkaté vápno, protože chce sázet česnek po česneku a nedá si to vymluvit.
    18. 9. 2011 15:11 Jan Kozák ml.
    To, že jste smazal kontext, aby si lidé nevšimli, že jste něco napsal špatně, je škoda, ale další kvůli tomu mazat nebudeme.
    Prosím pochopte, že v sezóně nemáme čas na takovéhle hry. Pokud chcete v této diskusi vystupovat, prosím, zvolte si jedno své (pokud možno skutečné) jméno a pod ním vkládejte všechny příspěvky. Děkuji.

    15. 9. 2011 9:52 Zakladatel vlákna: Ondřej Cinek
    Dobrý den,
    chci se Vás zeptat, jak se Vám líbí hnojení NPK(15,15,15) asi měsíc před setím. Děkuji za odpověď.
    16. 9. 2011 12:37 náhodný.host 2
    Na stránkách http://web2.mendelu.cz/af_221_multitext/vyziva_rostlin/html/hnojiva/mineralni/2formy.htm#da doporučují hnojivo DASA_26–13 pro česnek. Máte s ním nějaké zkušenosti? Nevadí, že je tam dusík v amonné formě?

    mořící lázeň

    14. 9. 2011 22:11 Zakladatel vlákna: Pavel Beran
    Dobrý den,
    prosím o radu jak namíchat mořící lázeň z více přípravků. např. Lignohumát a rovral, četl jsem zde i Merpan. Jedná se mi o množství přípravku do vody. Dává se na dané množství vody stejně přípravku jako když neuvažuji ostatní mořidla, nebo se množství pro směs snižuje, vzhledem k počtu přípravků? Děkuji

    sulka

    14. 9. 2011 21:06 Zakladatel vlákna: Olga Fischerová
    Dobrý den, prosím o radu: chtěla bych sadbu namořit, jak je v návodu doporučeno, ale Sulka se prý už nedodává. Existuje něco, co by Sulku nahradilo? Děkuji předem za odpověď.
    14. 9. 2011 21:46 Jan Kozák ml.
    Toto téma se v této diskusi mnohokrát řešilo. Pro vyhledávání můžete použít klávesovou zkratku Ctrl + F. Děkuji.
    15. 9. 2011 9:28 hradečák paličák
    Si přečíst v sousední záložce články http://www.k-cesnek.cz/ke-stazeni/Proc_je_dulezite_vedet_o_cesneku_vic.pdf

    Příspěvky jen registrovaných uživatelů

    14. 9. 2011 20:30 Zakladatel vlákna: Jan Kozák ml.
    Všem diskutujícím si dovoluji dopředu oznámit, že od pátku 16. září bude do této diskuse umožněno psát pouze uživatelům, kteří na našem webu prošli registračním procesem. Důvodem tohoto opatření je zkvalitnění diskuse tak, aby mohla sloužit čtenářům jako zdroj kvalitních informací.
    Zařazeno: Diskuse na webu
    14. 9. 2011 20:40 dobrej nápad
    Ještě by to chtělo přidat barvičky podle hodnocení kvality uživatele. Kozák šlechtitel by měl černá písmenka na zeleném podkladě, administrátor Kozák by měl modrá písmenka na červeném podkladě, nováčci černé na šedivém, ... no a mně by stačily bílá písmenka na bílém podkladě. ;-)
    14. 9. 2011 21:25 Jan Kozák
    Podle předchozí reakce soudím, že registrace bude užitečná.

    prodej v Holicích

    14. 9. 2011 20:28 Zakladatel vlákna: ppavel
    Dobrý den pane Kozáku, budete někdy prodávat česnek ještě v Holicích? Děkuji za odpověď.
    14. 9. 2011 21:26 Jan Kozák
    Tuto sobotu ještě něco bude , ale už ne moc.

    na sadbu nebo konzum?

    14. 9. 2011 20:16 Zakladatel vlákna: Vít Dvořák
    Vážený pane Ing. Kozáku, chci Vám nejdříve poděkovat za pěkný dárek v podobě HAVRANu a ZAHu, který dorazil 12.9. (zrovna den mých narozenin). Hned jsem se šel pochlubit se sadbou tchánovi: „Á do pr…, copa je túto za vodborníka“, (pozn. jsme vod Plzně), říká naštvaně a já se divím co se mu na tom Vašem česneku nelíbí?! „Tuto není žádnej česněk na sadbu, leda rovnou na prodej k jídlu!“, pokračuje rozčileně tchán, „dyť voni tam nenechali žádnej kořínek (není myšleno pajšl), dyž má bejt česněk na sadbu, muší se mu nechat aspoň zbytek kořínků!“ Co teď?? Honí se mi hlavou (já kluk z bytovky, tchán starý sedlák, tedy už jen syn bývalých sedláků), má pravdu? Má opravdu zbytek kořínků na funkci vliv-:) ??? Ptám se sám sebe. A v zoufalství se vrhám na druhý pytlík v balíčku s nápisem „Zah“ a vida ho ZAHa, ten kořínky má od 0,3 do 0,5 cm. Hurá, tak při nejhorším scénáři máme jeden druh na jídlo (když pan Kozák tvrdí, že sadbový nemoří) no a ten ZAH bude holt na sadbu. Tak se jako kluk z bytovky ptám, má tchán pravdu a dá se sadbový česnek normálně jíst?? Pokusím se „selským“ rozumem odpovědět: NE, ANO. Jak to tedy opravdu je?? P.S. Česnek jsem příkazem dnes zaplatil, i když to byl „dárek k narozeninám“, ale nevím, zda je sadbový nebo konzumní :-) Děkuji za odborné odpovědi a přeji Vám mnoho úspěchů při šlechtění a doufám, že se i díky Vám a také hlavně chováním spotřebitelů, podaří vystrnadit z našich zemí nekvalitní česnek, např. ten čínský apod. Omlouvám se za dlouhé slohové cvičení v dnešní době zkracování, ale chtělo se mi www diskusi trochu oživit, páč se to tu vodbornejma termínama jen hemží (třeba slovo SULKA, znám, tchán ji má někde v dílně schovanou). Česneku zdar a česnekářům zvlášť.
    14. 9. 2011 20:50 Stanislav
    Když kouknete na obrázek . http://www.k-cesnek.cz/fotka.php?snimek=11408 . s cibulí česneku po rozdružení na stroužky tak vidíte, že staré kořínky česnek nepotřebuje. Je na jednotlivých smluvních pěstitelích jak adjustují sadbu. A pokud Vám tchán nebude věřít, klidně před ním rozdružte jednu cibuli na stroužky a zeptejte se, jestli si příště máte připlatit za to co hodíte do odpadu. Pak na hodinu namočte jedn stroužek a nechte jej ležet třeba v květníku u muškátu. Po třech dnech uvidíte, kde se tlačí nové kořínky.
    14. 9. 2011 21:33 Jan Kozák
    Tchán nemá pravdu. Staré kořeny jsou suché, neživé. I kdybyste nechal na cibuli kořeny, stejně po rozdružení na jednotlivé stroužky Vám kořeny zůstanou jako odpad. Za tu dobu, co děláme česnek jsme staré kořeny nikdy nepotřebovali a vyprodukovali jsme už stovky tun sadby.

    nechápu

    14. 9. 2011 9:12 Zakladatel vlákna: Janinka
    Máme broskvový sad uprostčed polí. Při letecké aplikaci herbicidů do okolní pšenice nám jeden průlet přes prostředek zahrady vypálil jednu řadu. Manžel už stromy vykopal a pás v řadě zoral. Chce tam na jaře sázet brambory, prý aby připravil půdu pro novou výsadbu broskvoní. Brambory v takovém množství nepotřebujeme a při cenách velkopěstitelů budou asi pro nás nerentabilní. Přitom česneku máme dost a dle mého názoru by se tam mohl nasázet, místo jeho prodeje jako konzumního. Můžete mi vysvětlit pane inženýre, proč si manžel trvá na svém? Proč tam nechce česnek, mák, okurky ..., proč trvá na bramborách?
    14. 9. 2011 16:08 Jan Kozák ml.
    Dobrý den, obávám se, že pan inženýr není psychologem, aby dokázal vysvětlovat cizí myšlenky. Jako nejlepší se mi jeví zeptat se Vašeho manžela, proč svůj názor zastává. S pozdravem.

    (Výše uvedený dotaz napsal hradečák paličák alias Brácha Sendy alias Standa atd.)
    14. 9. 2011 18:57 Pepan
    Ta otazka neni psychologicka. Psycholog nezna argumenty zahradnika, zelinare, ovocnare.

    česnek

    14. 9. 2011 8:31 Zakladatel vlákna: Kobera Josef
    Dobrý den pane Kozáku.Mám u Vás objednanou sadbu česneku 3x5kg lukan,džambul,slavin.Vyzvedl bych si jenom džambul.Dva moji známí odřekli lukan a slavin.Přijel bych si v sobotu 24.9.2011.Přeji hezký den KOBERA
    14. 9. 2011 8:46 hradečák paličák
    Asi se budete muset (stejně jako já) spokojit s odrůdou Slavin, který je o pár dní pozdnější.
    15. 9. 2011 7:32 Josef Kobera
    Nevadí.Jinak jsem se sadbou spokojen.Zatím děkuji a přeji hezký den KOBERA
    15. 9. 2011 9:17 hradečák paličák
    Nevím podrobnosti, ale radši si vše ověřte telefonicky. Může se stát, že jste v režimu volných objednávek a bude potřeba, aby jste si dojel už tuto sobotu (viz. příspěvek výše 14.09.11 21:26).
    15. 9. 2011 9:40 Jan Kozák ml.
    Režim volných objednávek, které by se vyzvedávaly u nás, nevedeme. Telefonické ověření postrádá smysl, sadbu prodávanou přímo u nás není možné rezervovat.
    15. 9. 2011 9:57 Jan Kozák ml.
    Dobrý den. Už v březnu jsem Vám odpovídal, že objednávky pro osobní odběr neevidujeme. (Není to z technických důvodů možné.) Vaše objednávka tedy neexistuje. Pokud přijedete v sobotu 17. září, bude možné ještě pár odrůd koupit, jaký stav bude o týden později, nedokážeme zaručit.

    Poděkování

    13. 9. 2011 21:39 Zakladatel vlákna: Světlana Kozlová
    Dobrý večer p.Kozák děkuji Vám za sadbu,přišla v pořádku.Složenku jsme uhradili.Mám ještě dotaz je česnek před sadbou potřeba namořit?Děkuji S.Kozlová

    česnek

    13. 9. 2011 20:51 Zakladatel vlákna: Arnošt Richter
    Dobrý den pane inženýre rád bych se vás zeptal jeli možné sadit česnek na záhon, když tam byl minulí rok,a ještě jsem v stoužku při rozdružovaní našel maleho červíka jaký máte na to názor,děkuli Richter Arnošt.
    13. 9. 2011 21:13 Jan Kozák
    Sázet česnek po česneku Vám nedoporučuji, snad by bylo možné najít jiné místo. Ten červík by mohl být třeba larvou molíka česnekového, určitě to nebylo háďátko - to je pozorovatelné pouze pod mikroskopem.

    Mořicí lázeň

    13. 9. 2011 16:07 Zakladatel vlákna: Marek Syrycansky
    Dobry den.Děkuji za odpovědi.Pišu až nyní dříve jsem se nedostal k počítači.Sadbu mam od jednoho známého pěstitele. Česnek jsem dal na průvan a je to ok.Mam ještě dotaz ohledně moření jestli už mate náhradu za sulku?Kolik je potřeba mořicí lázně na 8kg.sadby?Když chci česnek mořit ZAŘÍ jak ho nechat nejlépe po namoření oschnout?Z
    pěstováním začínám.Tak prosím o polopatické vysvětlení.Děkuji..
    13. 9. 2011 21:20 Jan Kozák
    Na kilo sadby potřebujete litr mořicí lázně. Zda je Síra SK 520 plnohodnotnou náhradou Sulky, nevím, v návodu má napsáno, že je i k moření česneku určena. Pokud moříte proti vlnovníku česnekovému v září, je třeba po namoření stroužky rozložit třeba i na slunci - už nemá takovou sílu, aby ho poškodilo. Doporučuji mořit ráno, do večera by měla být sadba suchá, potom ji uložit na vzdušném místě.
    < Novější430431432433434Starší >

    Kontakt E-mail, telefon, adresa

    Ing. Václav Kozák a Ing. Jan Kozák
    Chvojenec 75, 534 01 Holice
    IČO: 05439710
    Kontakt

    cesnek@cesnek.cz
    E-mail není určen k poradenství.
    Rádi Vám poradíme v diskusi.

    Obchodní podmínky
    Reklamační formulář

    Šlechtění česnekové sadby Grafika zpracována Odemne