Přihlášení

  • Pěstování
  • Popis česneku
  • Odrůdy
  • Choroby a škůdci
  • Články
  • Diskuse: Rizocore Zpět na diskusi

    VHODNÁ ODRŮDA ČESNEKU

    4. 7. 2022 20:05 Zakladatel vlákna: PETR PALÁČEK
    DOBRÝ DEN PŘEJI,
    MÁM DVA DOTAZY NA VÁS,CHCI SI OBJEDNAT POPRVÉ ČESNEK OD VÁS,JE NĚJAKÁ NEJVHODNĚJŠÍ ODRŮDA PRO OBLAST SEVERNÍ MORAVY?
    PŘÍPRAVEK RIZOCORE NAHRAZUJE MOŘENÍ,NEBO JE VHODNÉ OBOJÍ?DĚKUJI.
    5. 7. 2022 15:35 Jan Kozák
    Je velké množství vnějších vlivů, které na daném místě na rostliny působí a je jen málo takových, které jednoznačně omezují výběr odrůdy. Na severní Moravu každoročně osobně vozím k několika větším pěstitelům stále stejné odrůdy, ale ne ke každému stejné. Postupně se propracovali ke dvěma třem odrůdám, které jim vyhovují pěstitelsky i obchodně. Znamená to, že jsou vlastně spokojeni se všemi. Neznamená to, že u Vás porostou všechny odrůdy velmi dobře, některé se u Vás moc líbit nemusí. Právě pro zkoušku většího množství odrůd máme velmi oblíbenou velkou krabičku, kde má pěstitel možnost porovnat osm odrůd.
    Rizocore nahrazuje moření proti chorobám (v současné době není na moření česneku proti chorobám u nás registrován žádný chemický přípravek). Ale proti vlnovníku česnekovému má Sulka nezastupitelné místo. My to tak děláme taky.

    Choroba česneku

    6. 6. 2022 16:54 Zakladatel vlákna: Alžběta P.
    Dobré odpoledne pane Kozák. U odrůd Bjetin a Havel začaly podezřele rychle žloutnout a schnout listy (zatím jen několik rostlin). Po velice snadném vytažení ze země (pouze rukou) se mi naskytl pohled na obrázku. Mohl byste, prosím, určit, o jakou chorobu se jedná? Obávám se nejhoršího. Děkuji.
    123
    6. 6. 2022 21:29 Jan Kozák
    Také se obávám nejhoršího. Vypadá to na bílou sklerociovou hnilobu.
    7. 6. 2022 5:32 Alžběta P.
    Ještě jednou děkuji za odpověď. Doufala jsem, že to tak zlé nebude. Ještě jsem se chtěla zeptat, jestli má smysl založit nový záhon asi o 15m dále od původního záhonu, za předpokladu zabránění přenosu infikované půdy? Nebo se mohu s česnekem a cibulovinami nadobro rozloučit? 
    10. 6. 2022 12:45 Libor Hejduk
    Já bych se hned neloučil. Moc nevěřím tomu, že by se vám povedlo stoprocentně sterilně zabránit přenosu náčiním a obuví. Zbavit se toho jde jedině cca dvacetiletou karanténou bez pěstování cibulovin rodu Allium. Jinak se můžete pokoušet to držet na uzdě režimovými opatřeními: střídání záhonů, každoroční obměna certifikovanou sadbou, použitím biologických přípravků Rizocore, pěstováním raných odrůd a střídmostí s vodou (bez vysoké spodní vody). Ještě bych doplnil o vyhazování odpadu z cibulovin mimo zahradu a váš kompost.
    13. 6. 2022 21:12 Jan Kozák
    Pan Hejduk vyčerpal všechno.  Jen bych doplnil nevyhazovat ani do obecního kompostu.
    15. 6. 2022 19:51 Alžběta P.
    Děkuji oběma za rady. Dnes jsem vyryla několik česneků a nebyly napadené, tak počkám ještě týden a půjdou všechny raději ven. Na stejném místě už pěstovat nebudu, zkusím to jinde. A s Rizocorem bude problém, vypadá, že už není na trhu.
    16. 6. 2022 11:20 Libor Hejduk
    Rizocore nevypadá, že by byl stažen. Jen malospotřebitelské balení po 2g prodávají myslím výhradně pánové Kozáci, a ti začínají prodávat cca nastejno se sadbou. "profi" balení 50g by mělo jít sehnat přímo u výrobce Biocont, popř jiné eshopy. Případně můžete s úspěchem použít i Clonoplus, jen s o něco slabším účinkem.
    17. 6. 2022 5:29 Alžběta P.
    Díky za tip, podívám se na něj a zkusím objednat.
    17. 6. 2022 16:22 Jan Kozák ml.
    Rizocore je možné koupit spolu s česnekovou sadbou buď u nás, nebo u několika desítek prodejcům, kteří od nás zboží odebírají. V prodejní sezóně půjde opět snadno sehnat. Do půdy se aplikuje až na podzim, přímé sluneční záření mu vadí (UV i vyšší teploty).
    Česnek bych sklidil okamžitě. V tomto počasí vám rychle narůstá míra kontaminace půdy sklerocii a zvyšuje se tak riziko přenosu na další stanoviště.

    Rizocore

    24. 5. 2022 11:44 Zakladatel vlákna: Jitka Kejmarová
    Dobrý den když bych pozemek ošetřila ještě teď postřikem rizocore bude to mít aspoň nějaký účinek na česnek nebo už je pozdě děkuji
    24. 5. 2022 16:31 Jan Kozák
    Už je pozdě.

    Jaký problém?

    20. 5. 2022 11:41 Zakladatel vlákna: Miroslav David
    Dobrý den,
    již druhý rok mám problém s česnekem viz foto. Rostliny přestanou prospívat a hynou. Po vytažení jsou kořínky odhlilé a na řezu je hnědá špička. Sadba byla česká, před vysetím ošetřená SULKOU, do záhonu zapracované dusíkaté vápno, postříkané KARATE proti houbomilce a před týdnem první postřik ORTIVOU proti plísni. Nesázím na stejný záhon dříve jak za 5 let. Je zajímavé, že jsem měl minulý rok vedle sebe dvě odrůdy a ta modrá byla zcela zdravá a druhá na vyhození. Děkuji za radu.
    010203
    20. 5. 2022 13:49 Zdeněk Mácha
    Dobrý den. Vypadá to na bílou sklerociovou hnilobu.
    20. 5. 2022 15:20 Miroslav David
    Opravdu to tak vypadá :( a moc se s tím dělat nedá. Nemám z toho radost, zahrádku máme malou a čekat 20 let?
    21. 5. 2022 9:06 Jan Kozák
    Na sklerociovou hnilobu se mi to nezdá, už vzhledem ke kalendáři. Spíše bych v tom viděl fuzárium.
    21. 5. 2022 13:05 Marián Bakajsa
    Dobrý deň. Prečo to nemôže byť sklerociova hniloba? Ešte je skoro?  
    22. 5. 2022 10:34 Jan Kozák
    Ano, je ještě na ni skoro.
    23. 5. 2022 21:34 Marián Bakajsa
    Dobrý večer. Dnes som nejaký vytiahol cesnačik a sa mi zdá že je to tam biela sklerociova hniloba ?
    Sklerociova hniloba?
    24. 5. 2022 7:55 Jan Kozák
    Prosím fotku z porostu a celé rostliny.
    24. 5. 2022 21:28 Marián Bakajsa
    Dobrý večer. Posielam fotky na doplnenie:
    Sklerociova hniloba?Sklerociova hniloba?Sklerociova hniloba?
    25. 5. 2022 8:24 Jan Kozák
    Nevypadá to dobře. Skutečně může jít o bílou sklerociovou hnilobu, třebaže je na ni brzy. (Ale už tu máme dneska dotaz i na rzivost, na niž je taky velmi brzy.) Může se jednat i o botritidu; to by bylo přijatelnější.
    25. 5. 2022 8:52 Jitka Kejmarová
    Můj vypadá dost podobně ,můžu v této fázi mu nějak pomoct. Pustí se i do zbytku porostu? Ty rostliny co se mi nelibili tak jsem odstranila, dá se zbytku nějak pomoct
    Děkuji za info
    25. 5. 2022 13:30 Jan Kozák
    Nijak už nepomůžete. Špatné rostliny odstraňte a zlikvidujte. V žádném případě nepatří do obecního bioodpadu.  Porost sledujte a při každém novém výskytu napadené rostliny opět likvidujte. Choroba bývá v porostu ohniskově, nikdy jsem neviděl zasažený celý porost. A určitě si z takového porostu nenechávejte sadbu, byť ze zdánlivě zdravých cibulí.
    22. 5. 2022 21:17 Jitka Kejmarová
    A co proti tomu se dá dělat
    23. 5. 2022 20:23 Jan Kozák
    Pokud myslíte bílou sklerociovou hnilobu, pak jedinou spolehlivou ochranou je čas. Nepěstovat na dané ploše po dobu dvaceti let nic z rodu Allium, tedy mimo česnek také cibuli, pór, pažitku, okrasné česneky. Z komentářů pěstitelů vyplývá, že jisté omezení pro tuto chorobu má použití přípravku Rizocore. Pokud tedy není možná změna pozemku, pak má smysl použití Rizocore a pěstování nejranějších odrůd (Bjetin, Anton) a v případě napadení je předčasně sklidit; v té době už mají dostatečně vyvinuté cibule. A samozřejmostí je každoroční obměna sadby.
    26. 5. 2022 8:32 Miroslav David
    Ještě jednou se ke svému příspěvku vrátím.  Četl jsem, že lidé mají dobré výsledky s přípravkem CLONOPLUS, čož je směs několika kmenů hub, které dokáží rozkládat zárodky patogeních hub. Aplikuje se na sadbu, zapravuje do půdy i jako zálivka. Nouzově jsem záhon ošetřil zálivkou, a uvidím. Na podzim aplikuji řádným způsobem. Patogenů to prý zbavit nedokáže úplně, ale dokáže je držet na uzdě.
    26. 5. 2022 9:33 Jan Kozák
    Zatím máme pozitivní ohlas jen na přípravek Rizocore.

    Aplikace Rizocore

    28. 3. 2022 11:28 Zakladatel vlákna: Jiří Plocek
    Dobrý den, je možné prosím aplikovat Rizocore ne vzešlou sadbu zálivkou a posléze ještě přihnojit cereritem? Nebo je toto kontraproduktivní. Děkuji za odpověď.
    29. 3. 2022 19:40 Jan Kozák
    Můžete to tak udělat. Hnojivo v žádném případě negativně neovlivní činnost a rozmnožování mikroorganismů obsažených v přípravku Rizocore.

    Rizocore

    14. 3. 2022 20:59 Zakladatel vlákna: Štěpán
    Dobrý den, chci se zeptat kde bych mohl sehnat rizocore 50g? Děkuji
    Zařazeno: Rizocore
    16. 3. 2022 11:10 Jan Kozák ml.
    V sezóně nabízíme pouze malá balení. Velké balení Rizocore jde úplně mimo nás. Na heurece je aktuálně uveden jeden obchod, který balení nabízí: https://www.heureka.cz/?h%5Bfraze%5D=rizocore. Osobní zkušenost s tímto obchodem ale nemáme.
    16. 3. 2022 17:52 Jiří Polách
    Loni jsem ho kupoval u Biocont ale bylo tam třeba zavolat a domluvit se. Cena i s dopravou byla asi 1800 kč   https://www.biocont-profi.cz/store/rizocore    Ochota byla vynikající.  Zdravím Polách

    Rizocore

    14. 3. 2022 12:33 Zakladatel vlákna: Jiri S.
    Dobý den, je už nyní vhodná doba na postřik Rizocore? (sem
    tam se Bjetin začíná vypichovat). Pokud se mi podaří postříkat těsně před deštěm,
    je nutné vláčení?Děkuji.JS
    14. 3. 2022 17:46 Jiri S.
    +je vhodné dodržet nějakou konkrétní hodinu, kdy postřik aplikovat? odpoledne / navečer? Děkuji za odpověď.JS
    14. 3. 2022 20:12 Jan Kozák
    Není nutná konkrétní hodina, ale čím je kratší interval mezi aplikací a deštěm, tím lépe. Pokud se to takto podaří, pak není vláčení nezbytné.
    15. 3. 2022 7:27 Jiri S.
    Dobrý den, děkuji za odpověď- ještě k mému prvnímu
    dotazu- kdy je termínově vhodná doba na jarní postřik rizocore? Podle čeho tak
    soudíte? Děkuji za odpověď,JS 
    15. 3. 2022 9:33 Jan Kozák ml.
    Tyto organismy jsou háklivé zejména na mráz a UV záření ze Slunce.
    Jednou ze složek Rizocoru jsou mykorhizní houby. Mykorhiza (což je symbióza mezi rostlinou a houbou) se utváří dlouho. Už proto, že houba musí ke kořenům rostliny dorůst. Aby se efekt symbiózy měl vůbec možnost se do konce vegetace česneku (nebo do proschnutí půdy) projevit, je vhodné přípravek aplikovat co možná nejdříve. Avšak až poté, co usoudíte, že v dané vrstvě půdy nehrozí promrznutí.
    16. 3. 2022 9:16 Olga Hlávková
    Dobrý den, včera k večeru jsem česnek ošetřila Rizocorem dle návodu, důkladně zalila a přes noc ještě popršelo, takže snad v pohodě. Příští dny však podle předpovědi mohou znovu přijít noční mrazíky až -4 stupně, tj. při zemi až -6 i více stupňů. Česneku se samozřejmě nic nestane, ale přežije i Rizocore, nezničí je mráz? Děkuji předem za odpověď. 
    16. 3. 2022 11:05 Jan Kozák ml.
    Já bych se toho nebál. Vyšší denní teploty zabrání hlubšímu promrzání půdy. Kdybychom měli s aplikací Rizocoru čekat, až budeme mít stoprocentní jistotu, že k dlouhodobějším mrazům nemůže dojít, ještě bychom se dost načekali. A pak už by přípravek na letošní sezónu asi neměl valný účinek.
    Nečekaný silný mráz by sice Rizocore zlikvidoval, ale významně by omezil i patogeny, kvůli kterým přípravek používáme, proto bych ho nepovažoval za prohru.

    Rizocore

    18. 2. 2022 20:13 Zakladatel vlákna: Štěpán
    A můžu aplikovat rizocore již na vzešlí česnek? Kdy si myslíte za je to nejlepší? Děkuji
    21. 2. 2022 16:30 Jan Kozák
    Samozřejmě můžete. Rizocore česneku prospěje vždy. A co se týká termínu, tak je možné aplikovat už teď, ale není naspěch. Nejlepší je aplikace na oschlou zem, následuje okamžité zavláčení a následně déšť. Tím se přípravek dostane rychle do celé orniční vrstvy, případně i pod ni.
    21. 2. 2022 20:16 Vítězslav Dotzauer
    Pane Štěpán pro lepší pochopení,druhou dávkou jak zálivkou tak postřikem lze aplikovat cca 1.dubna + - 2týdny.Přesné datum není ohraničeno a to vlivem jarního počasí.Nedá se přesně na den říci "Jó,dnes je to nejoptimalnější"protože postřik nemá být za přímého sluneční svitu a má být optimálně  lehce před deštěm a nebo i v dešti.Teplota nerozhoduje od-2 °C + 20 °C.V Kelvinech to bude jinák a to pro Ameriku a přilehlé oblasti.V Japonsku to bude také  jinakó.Tož to bude čisto na Vás jak si to udělaté.Su není rozumbrada abych to pochopíl. Včíl by to dnes šló,až na tén fičák.Takže ještě min.týden čas.
    21. 2. 2022 21:53 Štěpán
    Dobrý den, vše chápu. Ale říkáte cca. 1.duben a v poslední větě napíšete že mám týden čas?
    22. 2. 2022 19:30 Vítězslav Dotzauer
    Dobrý den pane Štěpán.Problém je v tom,že dnes tam vidím venku to aprílový počasí.Sám bych také rád co nejdříve aplikoval Rizocore.Nechám to ještě týden,maximálně dva.Nechci aby mi to přemrzlo. 
    23. 2. 2022 0:29 Vítězslav Dotzauer
    Oprava.Druhá aplikace Rizocorem většinou v průběhu března,když česnek začne vzcházet.Což je teď.Týden ale počkám. 
    Štěpán

    Rizocore

    15. 2. 2022 19:09 Zakladatel vlákna: Štěpán
    Dobrý den, kolik gramů rizocore byste aplikoval na 40aru? Jak jsem se dočetl stačí aplikovat v polovině března a jednu aplikaci? Děkuji
    17. 2. 2022 19:55 Jan Kozák
    Na Vaši plochu byste měl použít 20 gramů přípravku Rizocore. Jedna aplikace určitě stačí; termín polovina března je orientační, záleží na tom, kdy se otevře jaro. Může to být i koncem února, ale i začátkem dubna.

    Stomp x rizocore

    15. 2. 2022 7:43 Zakladatel vlákna: Jiri S.
    Dobrý den, v první polovině dubna plánuji aplikovat
    přípravek Stomp. Je vhodné ve stejném termínu aplikovat Rizocore a pak společně
    zavláčet, nebo by jste doporučit obě aplikace časově oddělit? (možná je vhodnější
    rizocore aplikovat už v půlce března?). Druhý dotaz mám ohledně graminicidu
    (v záhonu mám výdrol z pšenice)- kdy by jste doporučil aplikovat? je také vhodné
    graminicid zavláčet? Velice děkuji za odpověď. 
    15. 2. 2022 12:56 Jan Kozák
    Sice není problémem smíchat Rizocore se Stompem, ale jak sám uvádíte, to Rizocore tam chce dát dříve. Graminicid na výdrol obilí můžete dát kdykoli, když bude dost teplo, aby ho rostlina dobře přijala. Graminicidy jsou listové herbicidy, tedy se nezavlačují, ani by se neměly aplikovat krátce po vláčení, kdy mohou být mechanicky poškozeny listy česneku.

    Rizocore

    25. 11. 2021 18:41 Zakladatel vlákna: Vítězslav Dotzauer
    Dobrý den jen se chci raději přeptat jestli je nějaký doporučený teplotní rozsah použití tohoto přípravku antož má zítra sněžit.Děkuji.
    26. 11. 2021 19:10 Jan Kozák
    Při aplikaci si nedělejte s teplotou starosti. Samozřejmě při nízkých teplotách mikroorganismy "spí", aby se začaly množit, počkají si na vyšší teplotu.

    moření

    6. 11. 2021 18:14 Zakladatel vlákna: Kantor Jan
    Dobrý den, pokud před výsadbou namořím sadbu Sulkou a pak použiji přípravek Rizocore, nebude přípravek Rizocore jako houba, zničena přípravkem Sulka? Předem děkuji
    6. 11. 2021 19:59 Jan Kozák
    Už způsob aplikace ukazuje, že nemůže být problém.

    Rizocore

    6. 11. 2021 2:27 Zakladatel vlákna: pavel kovář
    Dobrý den, chtěl bych se zeptat jak dlouho vydrží Rizocore ve vodě, za jak dlouho po namíchání s vodou se musí použít ? Děkuji za odpověď.
    6. 11. 2021 7:17 Jan Kozák
    Sice to nevím, ale mám na to názor. Protože se jedná o půdní mikroorganismy, tak předpokládám, že potřebují pro svůj život vzduch. To by znamenalo, že by měl být roztok použit co nejdříve po namíchání. Ale na druhou stranu při déletrvajících deštích bude půda několik dní rozmáčená a mikroorganismy neuhynou. Tak si myslím, že ani delší doba (v řádu nižších jednotek dní) ve vodě mikroorganismy nezahubí, ale zpomalí jejich působení.
    6. 11. 2021 8:08 Zdeněk Mácha
    Dobrý den. Přípravek Rizocore se má ihned aplikovat po namíchání s vodou, co jsem četl. 

    Rizocore a sulka

    8. 10. 2021 7:28 Zakladatel vlákna: Štěpán Hrobský
    Dobrý den,
    Již několik let každý rok, kdy v září námořím česnek v sulce, v listopadu těsně před výsadbou namáčím česnek do lignohumatu, oba tyto roztoky (sulka + lignohumat) smíchám, několikanásobně ještě rozředím vodou a po výsadbě tímto roztokem zaliju pole. Nyní hodně uvažuji o přípravku rizocore, má cenu tento přípravek ještě namíchat k sulce a lignohumatu, nebo použít pouze rizocore, popřípadě stačí jen ta sulka a lignohumat, jako to dělám již několik let?

    Předem děkuji za odpověď,
    Hrobský
    8. 10. 2021 19:44 Jan Kozák
    Když moříte v Sulce v září, je zbytečné ji dávat znovu před výsadbou. Ona ta Sulka pro česnek není až tak úplně neškodná. Lignohumát a Rizocore fungují odlišně, jejich kombinace je velmi dobrá.

    Postup

    6. 10. 2021 15:57 Zakladatel vlákna: Pavel Rouha
    Dobrý den, dnes mi od Vás dorazilo 120 kg sadby Vekanu a Bjetinu.
    Jaký je nejlepší postup pro uskladnění? Hádám nastroužkovat a nechat v síťovaných pytlích na větraném místě. Mořit raději až před sázením? Další dotaz zní zda je vhodné sázet česnek po bramborách. Ty jsou sklizeny. Jak nejlépe tento pozemek připravit pro česnek? Zapravit dusíkaté vápno či něco jiného? Nevím. Zatím se mi česnek nevyplácí, získávám zkušenosti. Je také možné, že zdejší pole (20 km jižně od Českých Budějovic) se na česnek nehodí?Nerad bych něco podcenil. 
    Předem děkuji za odpověď.
    Pavel Rouha
    6. 10. 2021 17:59 Jan Kozák
    Česnek už můžete začít rozlupovat na jednotlivé stroužky, ty pak určitě nenechávejte v síťových pytlích, ale v nízké vrstvě v bednách na větraném místě. Mořit v Sulce po dobu max. tří hodin až před výsadbou. Brambory, zvláště hnojené hnojem považujeme za jednu z nejlepších předplodin. V případě, že chcete použít dusíkaté vápno (a není to špatný nápad), je ho po zapravení třeba uválet, aby kyanidové sloučeniny z půdy rychle nevyprchaly. 
    Mohou být samozřejmě místa, kde česnek nebude dávat požadovaný výsledek. Ale už volba obou odrůd, které jsou velmi adaptabilní, dává reálný předpoklad úspěchu.
    6. 10. 2021 19:36 Pavel Rouha
    Takže zorat, aplikovat d. vápno, zavláčet, aby se dostalo do půdy a zaválet? Nebo nějaký jiný postup?
    Je dobré ještě něčím přihnojit před sázením? Popřípadě čím? Mám také rizocore. To asi pár dní před sázením.
    Děkuji za odpověď.
    Pavel Rouha
    9. 10. 2021 22:24 Vítězslav Dotzauer
    Dobrý den pane Rouha v zdejší rubrice Pěstování se o dusíkatém  vápnu a Rizicore nic nepíše.Osobně dusíkaté vápno rozhodím po poli a jdu orat,poté vláčet a válcovat.Jak nejlépe použít Rizicore netuším-mám jen představu použít ho zálivkou po zasetí česneku a pak ještě zálivkou na jaře.Cererit  rozhazuji po zasetí.Na jaře dvakrát  ledek vapenatý a začátkem května síran draselný.Proti houbomylce preventivně stříkam Karate až když na jaře je po 3 dny za sebou teplota 10°C.Ortivu proti rzivosti aplikuji také a to v polovině května.Při sušení jsem si pomáhal velkým ventilátorem,jelikož bylo vlhké období v ten nesprávný čas.Pomalé sušení je taky špatné ale netuším proč-asi to způsobuje voskovité odumírání česneku ale to se tu moc nepíše.
    10. 10. 2021 15:36 Jan Kozák
    Mám jenom drobnou poznámku, pane Dotzauere. Pokud dáváte Cererit po výsadbě na povrch, pak hnojíte víc následnou plodinu než česnek
    11. 10. 2021 21:27 Vítězslav Dotzauer
    Dobrý den děkuji a mohu se přeptat jak to dělat co nejoptimalněji?
    12. 10. 2021 8:47 Jan Kozák
    Cererit se zapravuje při přípravě půdy, případně při sázení do brázd se dává na dno brázdy, tzv. hnojení pod patu.
    11. 10. 2021 12:05 Jan Kozák ml.
    Způsob použití dusíkatého vápna i Rizocoru je na obou produktech uvedený. Rizocoru máme věnovaný i celý článek: Rizocore - vitalita pro česnek
    11. 10. 2021 21:34 Vítězslav Dotzauer
    Dobrý den pane Kozáku ml. a proč to nemáte v rubrice Pěstování?Vím že jsem udělal  spoustu gramatických chyb.Dobře-ale asi víme o čem je řeč.Váš članek je perfektní.Jen aby ho četlo veškeré osazenstvo a pěstitelé s velkými problémy.Děkuji.Opravdu děkuji. 

    Moření česneku

    17. 9. 2021 15:46 Zakladatel vlákna: Jan Boskovský
    Dobrý den, spolu s česnekem jsem si u vás objednal také rizocore. A mám dotaz zda lze ty granulky rozpustit ve vodě a mořit česnek takto. Nebo jak případně jinak přípravek použít. Děkuji. 
    17. 9. 2021 15:49 Jan Kozák ml.
    Přípravek Rizocore není mořidlo. Postupujte podle přiloženého návodu či návodu v našem článku Rizocore - vitalita pro česnek
    20. 9. 2021 20:29 Štěpán
    Dobrý den, kde koupit Rizocore ve větším balení?

    Rizocore

    14. 9. 2021 10:48 Zakladatel vlákna: Jiri S.
    Dobrý den- prosím o radu ohledně přípravku Rozocore. Sázím
    okolo 250kg sadby, půdu obvykle 3-4x podmítám, před sazením rozhodím cererit,
    zavláčím a provádím sadbu. Je vhodné postřik provést hned po hnojení cereritu před zavláčením? Budete
    mít v nabídce rizocore ve větším balení než 2g? (na cca 25aru) Děkuji za
    odpověď.
    14. 9. 2021 14:09 Libor Hejduk
    Myslím, že pan Kozák nabízí speciálně pro ně připravené malospotřebitelské balení pro většinu malých pěstitelů, větší balení pořídíte přímo u producenta přípravku, prodávají 50g balíček tj na 50 arů, jestli dobře počítám
    14. 9. 2021 19:44 Zdeněk Mácha
    Co jsem  koukal na internetu, tak na zeleninu na poli dávka Rizocore 40-60g/ha. A jsou doporučeny 2 aplikace v intervalu 4-6 týdnů. 
    15. 9. 2021 9:50 Libor Hejduk
    Jo, pravda, blbě jsem se podíval, tohle dle výrobce už souhlasí.
    16. 9. 2021 19:34 Vítězslav Dotzauer
    Pane Jiří S.Dobrý den nedokáží se ubránit otázce čím sazíte a sklízíte česnek v takto relativně velkém množství.Děkuji předem za Vaší vyčerpávající odpověď.
    20. 9. 2021 10:47 Jiri S.
    Dobrý den, určitě se mezi námi najdou tací, kteří sází
    řádově větší množství. My sázíme upraveným „babosedem“ (stůl, v něm 3 díry
    s trubkou, vál)- ručně se stroužky hází do trubek-250kg cca 3h práce.
    Vybíráme opět upravenou plečkou na řepu- jeden člověk sedí na sedátku a má před
    sebou řídítko a přesně kopíruje tvar řádku, jelikož traktorem trefit na cm je
    to nereálné. Řídítko je napojené na rozvaděč a ta na pístnici, takže radlo,
    které česnek vyorává muže obsluhovat kdokoli.

    Bílá sklerociová hniloba

    28. 7. 2021 9:00 Zakladatel vlákna: Libor Hejduk
    Hezký den, tak už jsem také po sklizni a mám podezření na bílou sklerociovou hnilobu na svém pozemku. Prozatím viditelná odhadem u jednotek procent rostlin - ty jsem buď vyhodil hned i s kusem zeminy, nebo je vzal do kuchyně k očištění a spotřebě. Plus mínus vím, co se dá a nedá dělat, ale spíš mě zajímá, zda se dá hniloba udržet na uzdě tak, abych mohl pěstovat česnek dál. Víceméně nemám kam jinam ho dát -kus zahrádky pro vlastní spotřebu. Je možné kombinací použití mykoparazitických hub každoroční nové sadby a případně dřívější sklizně nebo omezené zálivky držet infekci na uzdě? Můžu zkombinovat i s dusíkatým vápnem, i když ten s hnilobou asi ani nehne. Loni jsem sázel to, co jsem vypěstoval a tak nějak jsem se vykašlal na Rizocore. Pozemek ve svahu cca jihovýchod, 430 m n. m.
    Díky
    28. 7. 2021 15:10 Vaclav Kavka
    Tady Vám můžu posloužit příkladem. Taky pěstuji na pozemku napadeném už po generace. Loni se to na záhoně projevilo a - když už tedy není co ztratit, jsem to letos zkusil na stejném záhoně. Mykoparazitických hub jsem tam nasypal hromadu. ale jakmile teplota půdy vzroste nad 15°C, napadení se objevilo. nejdřív několik kusů, pak najednou skoro všude, ale potom se to jakoby sebralo, ztráty byly (tipl bych) větší jednotky %. Výsledkem byla nakonec vyšší úroda, než jsem kdy měl, ale na příští rok budu stavět vyvýšený záhon na trávníku. Za tu práci, nervy a koneckonců i peníze to nestojí. Samozřejmě jsem ve svém pokusu neměl "kontrolní skupinu", tak je to takové "pozorování ze zahrady" - mykoparazitické houby asi pomůžou, možná mi tu úrodu i zachránily, ale rozhodně sclerocium nepotlačí tak, aby se v záhoně nenamnožilo přes léto na napadených rostlinách. Na konci sezóny je přes napadené rostliny záhon určitě pěkně zamořen. Od vyvýšených záhonů si slibuji možnost dát tam čistý substrát, případně jej vyměnit a kdyžtak se i přesunout o kus vedle, kdyby se tam napadení přeneslo.
    Co jsem zkoušel, bez jmen přípravků:

    Na podzim - Botryotrichum, Isaria, Clonostachys, Talaromyces
    Později kolem výsadby - Clonostachys
    Na jaře - Clonostachys, po oteplení půdy Trichoderma
    Od plného prohřátí půdy - Pythium
    Co by mohlo pomoct, ale nemáme nad tím kontrolu, je suchý rok.
    28. 7. 2021 19:31 Jan Kozák
    Stoprocentně spolehlivý je pouze čas. Stačí dvacet let a pozemek je čistý. 
    Když shrnu zkušenosti pěstitelů, jak je uváděli v této diskusi, pak použití Rizocore, případně jiného obdobného přípravku, má smysl. Samozřejmostí je nepoužívání sadby z porostu, v němž se choroba objevila. A pěstovat jen nejranější odrůdy. Vyvýšený záhon samozřejmě problém vyřeší taky.
    28. 7. 2021 20:09 Libor Hejduk
    Díky, uvidím časem. Zatím jsem si oblíbil úzkolisté nepaličáky, favoritem je Japo II, fakt drží do další sklizně, ale raný Anton taky super. Což mi připomíná, můžu ještě očekávat tyto odrůdy v nabídce, nebo už spíš budou pryč? Uvidím, jak to půjde, přinejhorším budu místo pěstování česnek kupovat od pěstitelů.
    29. 7. 2021 7:11 Jan Kozák
    Předpokládám, že se Anton v nabídce ještě objeví, Japo II nevím.

    Rizocore

    1. 7. 2021 22:44 Zakladatel vlákna: Vladislav Novoměstský
    Dobrý den 
    pane Kzáku, jakou má trvanlivost přípravek Rizocore ? 
    když si koupím 4  balení vydrží mě to na  4 roky ? děkuji  lada
    2. 7. 2021 8:14 Jan Kozák ml.
    Dobrý den, maximální doba, po kterou výrobce garantuje účinnost přípravku Rizocore, je 1 rok.
    3. 7. 2021 8:14 Jan Kozák
    Samozřejmě to neznamená, že po roce bude přípravek bez účinku, ale jeho účinnost už může být snížená.

    Boj proti hnilobě ...

    1. 7. 2021 20:23 Zakladatel vlákna: Miloslav Wastl
    Dobrý den,
    jen bych se chtěl podělit o zajímavý poznatek, letos mě bohužel postihla bíla sklerociová hniloba, sklidil jsem tedy předčasně (na radu pana Kozáka) a naštěstí jsem 75% úrody zachránil (sklizeno na zeleno, některé palice byly trochu menší). Nyní k poznatku, na půl pole jsem aplikoval mikhorizní houby a kupodivu na této půlce nebyla ani jedna postižená rostlina. Nevím jestli jde o náhodu nebo "prospěšné houby" konkurovaly tím škodlivým a tak jejich růst stížili. Druhá otázka, jestli to není náhoda :) nebo jsem si tam nedejbože sklerocium dotáhnul tímto způsobem (na pozemku 15 let nic neroslo). Spíše bych se asi přiklonil k tomu, že jsem skompostoval nějaký napadený česnek z obchodu a z kompostu přenesl na políčko, to už se člověk nedozví....
    2. 7. 2021 8:35 Irena Slabá
    Mám stejnou zkušenost s vámi z loňské sklizně. V polovině června začal česnek 

    zahnívat, objevila se bílá sklerociová hniloba, začala jsem ho každý den zalévat mikorhoznim roztokem Rizocore a zabralo to, hniloba zmizela. Na podzim jsem před sázením obalila česnek rovněž v Rizocore. Letošní česnek je zcela bez sklerocia. Snad se zadaří i do budoucna.
    2. 7. 2021 21:26 Ján Ševc
    Dobrý večer prajem ! Aké množstvo roztoku Rizocore a ako dlho ste denne k cesnaku napadnutému bielou hnilobou aplikovali? Používal som Rizocore podľa návodu, ale mám časť rastlín napadnutých hnilobou. Predošlé roky som mal Clonoplus a bolo to bez problémov. Ďakujem. Prajem veľa zdaru pri pestovaní. 
    4. 7. 2021 9:31 Irena Slabá
    Dobré ráno,
    Zalévala jsem česnek 14 dní  až do sklizně a upřesňuji, že nejprve jsem použila zbytek Clonoplus z podzimu (asi 5g)v 5l konvi s vodou a když mi došel použila jsem Rizocore.Roztoky (popř. suspenzi) jsem lila ke každé rostlince zvlášť, neboť mám malý záhonek. Je tedy možné, že Clonoplus zabral více? Nedokážu posoudit.
    7. 7. 2021 23:01 Ján Ševc
    Dobrý večer prajem ! Ťažko povedať, na výsledný efekt vplýva množstvo faktorov. Rizocore skúšam prvý rok, teda mám s týmto prípravkom veľmi málo skúsenosti a nedovolím si vysloviť závery, len som konštatoval svoje skúsenosti. Pri použití oboch prípravkov naozaj ťažko posúdiť, čo zabralo, určite istý čas trvá, kým sa činnosť týchto mikroorganizmov prejaví...
    10. 7. 2021 19:41 Ján Ševc
    Ešte jeden postreh z praxe, jedna odroda v poriadku, iná napadnutá hnilobou... 

    Rizocore

    13. 4. 2021 20:08 Zakladatel vlákna: Jiri S.
    Dobrý den, je vhodné ještě nyní přemýšlet o postřiku Rizocore? Do teď jsem tento postřik neaplikoval. Děkuji.
    14. 4. 2021 7:54 Jan Kozák
    Můžete o tom nejen přemýšlet, ale můžete to i realizovat. Je docela příhodné počasí, vystihněte dobu krátce před deštěm, případně stříkejte i v dešti.

    Rhizocore po výsadbě

    28. 11. 2020 18:39 Zakladatel vlákna: Jana Kopecká
    Dobrý den, pane Kozáku, dnes jsem zasadila česnek, hnojeno pod patu cereritem a síranem, do jamky přidán naředěný lignohumát. Bohužel jsem neměla u sebe rhizoroce, abych v něm obalila stroužky před sázením:-( Má smysl dodat rhizocore zálivkou během týdne -14 dnů a nebo mám počkat a aplikovat v předjaří zálivkou.

    děkuji a přeji úspěšné sázení.
    29. 11. 2020 14:55 Jan Kozák
    Dal bych Rizocore ještě teď zálivkou. Během zimy se sice mikroorganismy nebudou množit, ale se srážkami se rozptýlí v půdě.

    Kombinace Sulky a Rizocore

    5. 11. 2020 23:06 Zakladatel vlákna: Lenka Gáliková Pytelová
    Dobrý den, pane Kozáku,
    chtěla jsem se zeptat, jak postupovat v případě, že bych chtěla použít přípravek Rizocore. Česnek budu mořit těsně před výsadbou v Sulce a vždy dávám zbytek mořidla jako zálivku na záhon před výsadbou.. Kdy mohu tedy aplikovat Rizocore? Má tam být nějaký časový odstup mezi použitím zálivky se Sulkou a Rizocorem? Nerada bych aby se oslabil účinek Rizocore. Druhou dávku Rizocore plánuji dát na jaře. Předem Vám moc děkuji za Vas komentář. 
    6. 11. 2020 19:09 Jan Kozák
    Nemusíte mít obavy, účinek Rizocore Sulkou nesnížíte, takže žádný časový odstup nepotřebujete. Pokud sázíte do rýh (= brázdiček, = járků), lijte roztok Rizocore do nich. Také ho můžete aplikovat před konečným zpracováním půdy. Pokud ani jedno z toho není možné, pak zalijte nejdříve Rizocore a pak Sulku.
    6. 11. 2020 21:55 Lenka Gáliková Pytelová
    Děkuji mockrát za odpověď. Aplikuji Rizocore do rýh při výsadbě a pak dám Sulku. 

    Ještě k rizocore

    24. 10. 2020 20:39 Zakladatel vlákna: Ivan Švec
    Dobře chápu, že pro vývoj česneku stačí od výsadby po sezónu jen rizocore, nebo mořit i sulkou ?
    Pozn. vždy jste profíci a je radost s Vámi spolupracovat. Děkuji !!!
    Švec
    25. 10. 2020 17:27 Jan Kozák
    Rizocore a Sulka mají různá využití. Sulka je výhradně proti vlnovníku česnekovému, Rizocore napomáhá k lepšímu příjmu živin a vody, zlepšuje vitalitu rostlin a jejich zdravotní stav. Proto doporučujeme použít obojí.

    Rizocore

    20. 10. 2020 18:19 Zakladatel vlákna: Štěpán
    Dobrý den pane Ing Kozáku, chci se zeptat na již vas zmiňovaný přípravek rizocore. Pochopil jsem správně aplikaci před výsadbou jako jen na zeminu? A na jaře v jaké fázi růstu česneku? Děkuji
    20. 10. 2020 19:21 Jan Kozák
    Při Vašem množství vysazovaného česneku je nejlepší aplikace před finální přípravou půdy. aby se přípravek dostal v co největším množství do půdy. Zahrádkáři mají ještě lepší možnost. Pokud vysazují do rýh, tedy brázdiček či járků, mohou lít roztok na jejich dno před výsadbou.
    Pokud na jaře česnek vláčíte, tak aplikujte před prvním vláčením. Pokud nevláčíte, pak ve stejné době před deštěm.

    Uchování česneku

    18. 10. 2020 19:25 Zakladatel vlákna: Lucie Zemanova
    Dobrý den pane Kozaku, kdyby jste byl tak hodný a zodpověděl mi dvě otázky. 
    1. Jak nejlépe uchovat v paneláku cesnek přes zimu? 

    2. Jak nejlépe vydezinfikovat záhon před výsadbou česneku proti houbám a plisnim? 

    Předem moc dekuji za odpověď, mějte se krasne 
    19. 10. 2020 10:08 Libor Hejduk
    Nejsem sice pan Kozák, ale troufnu si odpovědět. V paneláku počítám, že není problém s vlhkostí, takže kdekoli v suchu, ideálně suchý sklep (přízemní kamrlík) popř někde doma ve spíži. Počítal bych ale, že ve vyhřátém panelákovém bytě bude česnek o něco rychleji vysychat. A ohledně desinfekce, tak ta by se měla dělat už na sklonku léta, kdy je ještě teplo, Aplikace dusíkatého vápna, zalít a zakrýt folií na cca 3 týdny až měsíc. Můžete aplikovat teď a sázet v prosinci. Jestli bude zase zima nezima jako loni, tak jste v klidu. Jen pak doporučím použít při sadbě Rhizocore, alternativně Clonoplus, popř gliorex.
    19. 10. 2020 21:09 Jan Kozák
    Uchování česnekuje už dost dlouho problémem vinou velkého výskytu roztoče vlnovníka česnekového. Pokud by ve Vašem česneku nebyl přítomen, pak by bylo nejlepší uchování v suchu a teple. Jednalo by se o nucenou dormanci. Teplo však vlnovníku svědčí, tak můžete zkusit nějaké metody, které vlnovníku znepříjemňují život. Někdy pomáhá jednotlivé cibule zabalit do novin nebo prosypat skladovaný česnek vonnými bylinami (máta, meduňka, kopr, levandule, ...)
    Pro dezinfekci půdy ještě můžete použít dusíkaté vápno, jeho účinek však bude podstatně menší než v teplém období. Použití přípravku Rizocore bude mít jednoznačně pozitivní účinek.

    Moreni česneku

    6. 10. 2020 13:47 Zakladatel vlákna: Lucie Zemanova
    Dobrý den p Kozaku, mohl by jste se prosím vyjádřit k mému postupu moreni česneku, který chci provést do poloviny října.
    1.Sulka - 3hod
    2.Druhy den Rovral Aquaflo(mám ještě zbytek), nebo Rovralem až před výsadbou? Těsně před výsadbou chci morit ještě v Gliorexu. V případě, ze Rovralem námořim cesnek teď, je vhodne ho dat ještě na 1hod do vody před Gliorexem? 

    Mám jeden záhon, kde by mohl být problém. Tak jsem v září do půdy zapravil dusíkaté vápno a za 6 týdnu ho chci parkrat zalit slabým roztokem hypermanganu. Nebo byste prosím doporučil něco jiného? 

    Dekuji za Vaši odpověď a jsem s pozdravem 
    6. 10. 2020 20:02 Jan Kozák
    Vidím to jinak:
    Sulku co nejrychleji a rozhodnout se mezi Rovralem a Gliorexem. Nelze je kombinovat ani při případném časovém odstupu. Každopádně Rovral nebo Gliorex až před sázením. Z našich pokusů se jeví lepší Rizocore, tím ale nechci Gliorex zavrhovat.

    Kombinace Clonoplus a Rizocore

    27. 4. 2020 7:16 Zakladatel vlákna: Josef Stieranka
    Dobrý den, je možné kombinovat tyto dva přípravky? Například na podzim obalit stroužky Clonoplusem a na jaře zvolit postřik Rizocore? 
    28. 4. 2020 20:38 Jan Kozák
    Takováto kombinace je možná.

    RIZOCORE

    15. 4. 2020 17:17 Zakladatel vlákna: Alena Fürstová
    Dobrý den, sháním Rizocore , nevíte kde nakoupím? 
    15. 4. 2020 17:28 Zdeněk Mácha
    Dobrý den. Jestli mám správné informace, tak seženete akorát velké balení, tzn. 50g.
    18. 4. 2020 6:51 Alena Fürstová
    Dobrý den, tak to jsem našla, jinak je beznadějně pryč?mám asi 400 stroužků v zemi, toto množství by bylo na hodně dlouho. Není nějaký jiný přípravek ? Co třeba Plenum ?
    19. 4. 2020 9:57 Jan Kozák
    Existuje celá řada pomocných přípravků ať už na biologické nebo chemické bázi. Všechny více čí méně pomohou. Používáme Rizocore, protože v pokusech dával nejlepší výsledky.

    Rizocore

    8. 4. 2020 15:16 Zakladatel vlákna: Jiří Hamerník
    Dobrý den. 
    Je možné v tuto chvíli ještě používat Rizocore na přihnojení? 
    Česnek cca 8-10cm
    Česnek
    8. 4. 2020 21:29 Jan Kozák
    Co se týká termínu, je teď vhodná doba na aplikaci Rizocore. Ale je sucho, takže to chce dostatek vody nebo aspoň zavláčet.
    9. 4. 2020 8:47 Jiří Hamerník
    Koukal jsem že má v pondělí pršet tak bude lepší  to nechat na neděli večer . 
    Co myslíte o zavlažování? Je docela sucho ale nevím jak česnek je na vodu hákliví. Mám už zavlažovat či ne? 
    9. 4. 2020 10:01 Jan Kozák
    Tak to nechte na neděli, hlavně aby už pršelo. Je-li už potřeba u Vás česnek zalévat, nemohu posoudit. "Docela sucho" můžeme každý vnímat jinak. Na druhou stranu je třeba mít na paměti, že bez vody neroste nic, ani kaktusy. Snad jen někteří lidé vystačí s pivem.

    Rizocore

    1. 3. 2020 15:46 Zakladatel vlákna: Alois Juráň
    Zdravím! Nevíte někdo kde bych ted  sehnal Rizocore pro jarní aplikaci?Na netu sem zkoučel a všichni mají vyprodáno..Dík
    3. 3. 2020 13:05 Jan Kozák ml.
    Balení pro malé pěstitele, tj. pro plochu menší než 1 ha, bude k dispozici až na podzim. Je nepravděpodobné, že by v nějaké prodejně zůstala stará balení od loňska.
    4. 3. 2020 18:22 Novák Ladislav
    Přípravek Rizocore má při teplotě 3 -7 °C skladovací dobu 1 rok.Kdo si koupil víc a dobře uskladnil má přípravek i na jaro.

    RIZOCORE- vitalita pro česnek

    21. 11. 2019 14:46 Zakladatel vlákna: Jan Hořák
    Mám prosbu. Kde se dá sehnat tento přípravek? Jsem drobný pěstitel- zahrádkář.
     Děkuji Jan Hořák
    22. 11. 2019 17:57 Jozef Sisak
    Stači dať do vyhladavača RIZOKORE a hľadať.

    Kontakt: Ing. Roman Loskot; *** www.biocont-profi.cz
    23. 11. 2019 8:31 Jan Kozák ml.
    Tam ale nabízejí balení na hektar, což zřejmě nebude plocha obdělávaná drobným pěstitelem.
    Malé balení přípravku Rizocore je letos vyprodáno.

    Moření

    9. 11. 2019 12:19 Zakladatel vlákna: Luděk Janka
    Dobrý den mám prostředek Rizicore a chci se zeptat jestli mořit sadbu máčením, v jaké koncentraci a jak dlouho před výsadbou jelikož u nás poslední dobou prší 2x - 3x týdně tak asi zálivka nebude optimální řešení před sadbou. Děkuji za odpověď 
    9. 11. 2019 13:26 Novák Ladislav
    Dobrý den. Česnek  mám již zasazený.Rizicore jsem aplikoval zálivkou přímo na řádky česneku před zahrnutím.Toto lze provádět na malých plochách.Termín malá plocha je odvislý od toho kolik úsilí chcete pěstování česneku věnovat.Pro někoho je to 20 m2,pro jiného 100 m2.Aplikací přípravku Rizicore dle mého názoru nemoříme sadbu,ale ošetřujeme půdu prospěšnými houbami a bakteriemi,které česnek ochrání před negativními vlivy.Je toho jistě víc na co Rizicore působí.Větší tvorba kořenů,lepší využití živin.Doufám,že jsem zde nenapsal nějaké nesmysly. S pozdravem Ladislav Novák.
    10. 11. 2019 18:59 Jan Kozák
    Pan Novák to napsal bez nesmyslů. Pokud je půda hodně mokrá, je nejlepší aplikace postřikem před zahrnutím.

    ROVRAL

    8. 11. 2019 6:31 Zakladatel vlákna: Josef Horáček
    Nemůžu sehnat ROVRAL /snad se už nevyrábí/ čím a  jak jej mám nahradit,
    SULKOU K mám již namořeno
    Děkuji za odpověď,
    Jaký spon doporučujete
    J.Horáček
    8. 11. 2019 7:31 Jan Kozák
    Rovral se už z hygienických důvodů nepoužívá. My sami používáme Sulku a do půdy Rizocore. Pokud máte namořeno Sulkou v časném termínu, pak před vlastní výsadbou namočte stroužky na půl hodiny do vody a pak do 24 hodin ať je v zemi. Voda udělá hodně práce. I při moření v roztoku Rovralu byla voda důležitější složkou než chemie.

    Rizocore

    6. 11. 2019 17:53 Zakladatel vlákna: Petr Hertík
    Dobrý den.
    Chtěl bych se dotazovat jak použít zálivku Rizocore před výsadbou. Zakoupil jsem u Vás ve stánku v Častolovicích balení s obsahem 2g. Z návodu není moc jasné v jakém poměru namíchat s vodou. Mám pozemek zhruba 10x6 metrů.
    Děkuji za odpověď
    6. 11. 2019 18:46 Zdeněk Mácha
    Dobrý večer. Poměr by měl být 1gr na 10 litrů vody. Já používám podobný přípravek a dávám 1gr na 12 litrů vody. Dělám s postřikovačem a vyjde mi to na 2 ary
    6. 11. 2019 19:27 Jan Kozák
    Ono je to vlastně jedno, záleží na způsobu aplikace. Můžete naředit hodně a použít zalévací konev, při použití postřikovače bude samozřejmě vody méně. Důležité je ošetřit celou plochu. 
    7. 11. 2019 13:29 Štěpán
    Dobrý den, kolik by jste dal do postřikovače tohoto přípravku na plochu 40aru?
    7. 11. 2019 16:48 Zdeněk Mácha
    Dobrý den. Pokud jsem dobře počítal, tak na Vašich 40 arů by to bylo 20gr přípravku Rizocore a 200 litrů vody. Záleží, jaký postřikovač chcete použít, kolik litrů se do něj vejde, jestli je to ruční postřikovač, nebo postřikovač za traktor. Podle toho pak udělat dávku.
    8. 11. 2019 7:32 Jan Kozák
    Moja řeč.

    Rizocore

    29. 10. 2019 10:22 Zakladatel vlákna: Sedlák Aleš
    Pane ing. Kozáku, jsem Vaším zákazníkem i členem diskuse opakovaně (Sclerotium). Dnes se obracím s dotazem - tento týden plánována výsadba od Vás zakoupené sadby, namořeno Sulkou, ale Rizocore nemám (zapomněl jsem objednat). 1/ Má význam Ortiva nebo lépe počkat s výsadbou do doby dodání Rizocore nebo Clonoplus od Vás? Nebo - 2/ mám použít Rovral a na jaře Clonoplus? Děkuji za ochotu.
    29. 10. 2019 19:16 Jan Kozák
    Ortiva význam nemá, nepoužijte ji. Rizocore si objednat můžete, je k dispozici. Těch pár dní počkejte.

    Použití přípravku Rizocore

    14. 10. 2019 21:24 Zakladatel vlákna: Zdeněk R.
    Dobrý den, prosím o informaci pro přípravu pozemku na sadbu česneku. Pozemek je poryt a vyvápněn nehašeným vápnem. Před výsadbou chci pozemek ošetřit přípravkem Rizocore. Je možné provést tento postup, aniž by došlo k ovlivnění přípravku Rizocore vápněním nehašeným vápnem. Děkuji za informaci Zdeněk Richtár.
    16. 10. 2019 6:43 Jan Kozák
    Nehašené vápno, tedy kysličník vápenatý (nikdo mě nedonutí používat nesmyslný nečeský název oxid), se s vodou změní na hydroxid, tedy vápno hašené. A ten se zase působením kysličníku uhličitého mění na uhličitan vápenatý. Takto je to samozřejmě zjednodušené a funguje to v laboratoři, v půdě působí spousta různých vlivů, čímž vzniká řada dalších sloučenin. Ale uvádím to proto, že se nemusíte obávat snížení účinků Rizocore, protože do jeho aplikace už vápno svou "sílu" ztratí.

    Rizocore doba použití

    13. 10. 2019 13:08 Zakladatel vlákna: Olga Hlávková
    Zakoupila jsem od Vás přípravek Rizocore současně s česnekovou sadbou. Vše jsem obdržela v září. Vkládala jsem do Rizocore velké naděje, ale trošku mě zarazilo, že přípravek, který má záruční lhůtu 6 měsíců při skladování v běžné teplotě, má datum výroby březen 2019, což znamená, že při doporučované výsadbě česneku nejdříve koncem října, lépe ještě později, je už mimo záruční dobu a vzhledem k tomu, že navíc jej doporučujete rozdělit na dvě části a druhou část použít až na jaře, tak nevím, bude-li vůbec k něčemu. Má cenu jej do jara schovávat, anebo s rizikem, že je stejně už po záruce (česnek sadím nejdříve v druhé polovině října) raději použít celou dávku už na podzim? A bude ještě alespoň trochu účinná?
    13. 10. 2019 16:20 Zdeněk Mácha
    Dobrý den. Skladovatelnost přípravku Rizocore  je 1 rok při teplotě 3 - 7°C.
    Mám podobný přípravek. A když jsem se ptal prodavačky, jestli ho můžu mít v lednici, kde se taková teplota dá nastavit, třeba v krabičce od léků , tak nevěděla. Ale myslím si, že by to snad nemuselo vadit. Přípravek jmenovat nebudu, abych nedělal reklamu.
    13. 10. 2019 18:20 Jan Kozák ml.
    Přípravek prošlý není. Před expedicí byl skladován při doporučené teplotě pod 7°C, tzn. je v polovině své skladovatelnosti.
    14. 10. 2019 20:27 Olga Hlávková
    Moc děkuji za vysvětlení,  jen bych potřebovala vědět,  jestli mi ta polovina Rizocore opravdu vydrží  otevřená až do jara, kdy ji doporučujete použít. Teplotu 3 až 7 stupňů těžko bez uložení v lednici dodržím.
    16. 10. 2019 11:43 Jan Kozák ml.
    Rizocore v porovnání s jinými testovanými biologickými přípravky nabízí trvanlivost delší. Ale jestli v neurčitých skladovacích podmínkách vydrží přes zimu o předem neznámé délce, bohužel odpovědět nedovedu. Vyzkoušené to nemáme, mohu vás pouze odkázat na příbalový leták.

    Než skladovat podobné prostředky v lednici s potravinami, kam rozhodně nepatří, bude lépe je spotřebovat na podzim.
    16. 10. 2019 12:20 Libor Hejduk
    Dobrý den, ohledně skladování přípravku bych doporučil načnutý sáček pečlivě vzduchotěsně zalepi lepící páskou. Dělal jsem to takto loni u Clonoplusu, který jsem měl něco přes rok v lednici. Vzhledem k množství, co jsem plánoval použít, mi vycházelo výhodněji 100g balení než více 10g, tak proto. Je pravda, že jsem nedělal žádné odborné testování "životaschopnosti", ale na pohled byl přípravek v pořádku, bez vlhkosti krásně sypký.

    Rizocore

    27. 9. 2019 11:52 Zakladatel vlákna: Beda Svoboda
    Dobrý den, rád bych se zeptal, zda lze kombinovat Rizocore s clonoplusem (gliorexem).Rizocore bych aplikoval zálivkou,  clonoplus nanáším na vlhkou sadbu (tak se mi to osvědčilo) těsně před výsadbou. Oba přípravky jsou "BIO", jde mi o to, zda se nebudou "hádat", negativně ovlivňovat. Děkuji, B.
    28. 9. 2019 9:35 Jan Kozák
    Oba přípravky jsou k sobě tolerantní, "domluví" se spolu.

    Rizocore

    26. 9. 2019 20:21 Zakladatel vlákna: Rázek Jan
    Zdravím vás všechny.Prosím o radu počítám dobře že 2 gramy přípravku Rizocore mám rozpustit v 80ti litrech vody?Děkuji za odpověď 
    27. 9. 2019 8:14 Jan Kozák ml.
    Čím více rozředíte koncentrát, který získáte rozpuštěním přípravku, tím lépe. Umožní se tím větší rozptýlení bakterií ve struktuře půdy.
    27. 9. 2019 12:55 Josef Stieranka
    Dobrý den, připojím se s dotazem, do jaké hloubky je vhodné přípravek zapravit, připravuji před výsadbou rotavátorem, je to možné zapravit s ním? Dále jak se řeší aplikace na větších plochách? Dávka 2000l je poměrně vysoká pro klasický postřikovač. Děkuji
    27. 9. 2019 16:48 Alois Juráň
    Možná by to šlo aplikátorem (dávkovačem)tekutého hnojiva..
    28. 9. 2019 9:29 Jan Kozák
    Zapravením rotavátorem se mikroorganismy dobře rozptýlí v orniční vrstvě, což je dobře. Řeďte tak, jak máte seřízený postřikovač, případně jak to ten Váš umí. Nejčastější jsou dávky 400 l/ha.

    Rizocore nebo Sulka.

    25. 9. 2019 17:06 Zakladatel vlákna: Jarmila Martináková
    Dobrý den, mám dotaz laika. Je možné máčet česnek v Sulce a při výsadbě použít Rizocore?
    Děkuji za odpověď.
    25. 9. 2019 19:46 Lenka C
    Zdravím, nevím jak Rizocore, ale gliorex i clonoplus je možné že Sulkou kombinovat. Jsou to také biologické přípravky na bázi fytopatogennich hub. Dnes o tom mluvili i na ČRo Dvojka paní Ing. Dušková a pan Kopřiva. Tyto výrobky doporučovali pak dále i na chatu pořadu Káva o čtvrté. Já je používám léta s výborným výsledkem. 
    26. 9. 2019 8:01 Jarmila Martináková
    Koupila jsem si Rizocore, a tak mě zajímá kombinace se Sulkou. Jinak děkuji za odpověď.
    26. 9. 2019 11:18 Lidka Gabrielová
    Dobrý den, četla jsem, že Rizocore je jen k aplikaci do půdy....  
    26. 9. 2019 19:57 Jan Kozák
    Rizocore se neaplikuje na sadbu, ale dodává se do půdy zálivkou. Se Sulkou se snáší dobře.
    Včerejší pořad Káva o čtvrté jsem neslyšel, ale dnes měly oba mé telefony (mobil i pevná) koncert. Měl jsem 37 (teď jsem to schválně počítal) telefonátů, že volající tolik nesmyslů jako včera o česneku ještě nikdy neslyšeli. Jak budu mít hodinu čas, tak si to vyhledám (pokud to jde nebo pokud to budu umět vyhledat) a pak se případně vyjádřím.
    30. 9. 2019 8:55 Jarmila Martináková
    Děkuji za odpověď. 

    Rizocore

    25. 9. 2019 11:19 Zakladatel vlákna: Lenka C
    Dobrý den, léta jsem používala s úspěchem k ošetření sadby clonoplus nebo gliorex. V čem je v současné době nabízený přípravek rizocore lepší?
    26. 9. 2019 19:54 Jan Kozák
    Dobrá otázka, těžká odpověď. Nerad bych použil srovnání lepší - horší. Každý z těchto přípravků působí trochu jinak. V Rizocore jsou tzv. mykorhizní houby, které žijí s symbióze s česnekem (i dalšími rostlinami), čímž napomáhají v příjmu i těžko dostupných živin. Můj následník Václav dělal diplomovou práci právě na pomocné látky při pěstování česneku. Oproti kontrole bez jakéhokoliv ošetření měly všechny varianty pozitivní účinek. Mezi jednotlivými použitými látkami nebyl příliš velký rozdíl, přesto se nejlépe projevilo právě Rizocore a to statisticky průkazně. Problém však byl do letošního roku s malým balením.

    RIZOCORE

    24. 9. 2019 10:01 Zakladatel vlákna: Daniel Vlach
    Chci se Vás zeptat jak přesně použít přípravek Rizocore při sadbě česneku na podzim. Zda ten česnek do namořit do toho přípravku nebo zalít už zasazený česnek. díky za informaci
    25. 9. 2019 2:01 Martin Lokaj
    Ak by som mohol pridať  otázku,  ako dlho sa dá skladovať v granulovej forme?
    25. 9. 2019 8:09 Alois Juráň
    Je to na krabičce napsane..dle teploty.do 25°C 6 měsíců  3 až 7°C 1 rok.
    25. 9. 2019 17:38 Jan Kozák ml.
    O přípravku Rizocore si můžete přečíst článek.

    Moření česnekové sadby v roztoku peroxidu vodíku & alternativa k Rovralu

    27. 8. 2019 15:39 Zakladatel vlákna: Vojtěch Ondruška
    Dobrý den,
    chci se zeptat, zda je možné použít na moření česnekové sadby před výsadbou slabý roztok peroxidu vodíku pro likvidaci sporů hub a plísní. Případně jak koncentrovaný roztok byste doporučil? Vím, že se peroxid používá na různá osiva a je výhodný pro svou následnou nezávadnost díky rozkladu na kyslík a vodu v kontaktu se vzduchem. Zajímalo by mě také, jestli roztok česnek nepoškodí. Znáte ještě nějakou alternativu k Rovralu kromě Clonoplusu a Gliorexu? 
    Děkuji.
    27. 8. 2019 20:52 Jan Kozák
    S dezinfekcí sadby, případně osiv jak uvádíte, jsem se nikdy nesetkal, proto to nedoporučuji ani nezavrhuji. 
    Jako nejlepší alternativa k Rovralu se na základě pokusů jeví pomocný rostlinný přípravek RIZOCORE, obsahující mikrobiální kultury mykorhizních hub a bakterií. Používá se celosvětově s velkým úspěchem v zemědělské (i zahradnické) velkovýrobě už několik let. Letos se konečně podařilo vyřešit i malé balení. Žádejte ho v zahrádkářských prodejnách, případně si ho můžete objednat u nás.
    11. 9. 2019 14:38 Jan Kašpar
    To, že jste o něčem neslyšel, ani se s tím nesetkal, pane Kozáku, ještě neznamená, že to neexistuje. Moření peroxidem je prastará, již prvorepubliková praktika (a možná i starší). Doporučuji např. články autora Ing. Roman Pavela  Ph.D. z VÚRV Ruzyně.
    11. 9. 2019 14:47 Jan Kašpar
    Tak jsem si zagůglil - odkaz: http://www.rostlinolekari.cz/sites/default/files/2017-11/Mo%C5%BEnosti%20vyu%C5%BEit%C3%AD%20botanick%C3%BDch%20pesticid%C5%AF%20a%20z%C3%A1kladn%C3%ADch%20l%C3%A1tek%20v%20ochran%C4%9B%20rostlin%20.pdf
    11. 9. 2019 20:41 Jan Kozák
    Pane Kašpare, ne zrovna rád polemizuji, není-li to přínosem do naší diskuse, ale tentokrát si to nemohu odpustit. Přečtěte si, prosím,ještě jednou první větu mého příspěvku. 
    11. 9. 2019 23:10 Jan Kašpar
    Příspěvek byl smazán, protože porušoval pravidla diskuse.

    Rizocore

    1. 8. 2019 18:05 Zakladatel vlákna: Jan Šušák
    Chtěl bych přiobědnat Rizocore, ale roky úspěšně praktikuju měsíc před podzimní výsadbou dusíkaté vápno pro dezinfekci půdy. Nemůže tato aplikace zničit účinky Rizocore??
    10. 8. 2019 19:20 Jan Kozák
    Těžko dopředu určit, jak bude po měsíci dusíkaté vápno rozloženo. Sice už by měl být po této době dezinfekční účinek nulový nebo minimální, přesto bych v tomto případě myslel, že bude jistější aplikovat Rizocore až na jaře.
    12. 8. 2019 17:45 Jan Šušák
    Děkuju za odpověď, už jsem objednal
    1. 11. 2019 17:29 Milan Zemek
    Dobrý den.

    Dá se objednat Rizocore i poštou?
    Nejlépe platba předem a jako doporučený dopis za nějakých 55 korun.
    Ten Geis jezdí jen přes den a je to zbytečně drahé.
    1. 11. 2019 22:32 Jan Kozák ml.
    Děkujeme za zájem, ale zaslání poštou bohužel možné není.
    Když s Rizocorem objednáte česnek, náklady na dopravu se vám rozředí.

    Kontakt E-mail, telefon, adresa

    Ing. Václav Kozák a Ing. Jan Kozák
    Chvojenec 75, 534 01 Holice
    IČO: 05439710
    Kontakt

    cesnek@cesnek.cz
    E-mail není určen k poradenství.
    Rádi Vám poradíme v diskusi.

    Obchodní podmínky
    Reklamační formulář

    Šlechtění česnekové sadby Grafika zpracována Odemne