Přihlášení

  • Pěstování
  • Popis česneku
  • Odrůdy
  • Choroby a škůdci
  • Články
  • Diskuse

    Prodej v Poběžovicích

    16. 9. 2012 16:13 Zakladatel vlákna: Petr Srovnal
    Dobrý den, chtěl bych se zeptat zda budete ještě prodávat sadbu 22.9.2012?Děkuji za odpověď
    16. 9. 2012 20:53 Jan Kozák
    Budeme prodávat 22. i 29. září. V nabídce bude už jenom odrůda Vekan.

    prodejci sadbového česneku

    16. 9. 2012 15:10 Zakladatel vlákna: simkovapa
    Vzdala jsem zdlouhavé a neuspokojivé hedání na netu a ptám se přímo u "zdroje". Kolik je u nás vlastně šlechtitelských stanic, prodejců sadbového česneku? Kde mohu koupit česnek bez obav, že je o podvod. Děkuji Šimkova
    16. 9. 2012 20:51 Jan Kozák
    Jsme pouze tři producenti česnekové sadby. Mimo nás je to ještě Moravoseed Mikulov a Tagro Červený Dvůr u Tábora. Letos však nikdo nedodával do tržní sítě, takže sadbu českého česneku můžete nakoupit výhradně u nás ještě obě následující soboty. V tržní síti může být sadba z dovozu - pozor: vždy požadujte předložení dokumentace, že se jedná o sadbu. Pokud někdo nabízí (a není jich málo) česnek coby českou sadbu, tak je to podvodník. Nejčastěji takto nabízejí španělský konzumní česnek.

    Pacibulky

    16. 9. 2012 11:30 Zakladatel vlákna: Tomáš Pščolka
    Dobrý den rád bych se zeptal zda pacibulky mořit v sulce a pokud ano jak dlouho ?
    Děkuji
    16. 9. 2012 20:46 Jan Kozák
    Sulku nikdy nezavrhuji. I pacibulky bývají napadány vlnovníkem česnekovým. Mořit můžete stejně jako stroužky, tedy 2 - 3 hodiny.

    info

    16. 9. 2012 11:15 Zakladatel vlákna: Miroslav
    16. 9. 2012 20:44 Jan Kozák
    Mechanické poškození. Nejčastěji vzniká při neopatrné sklizni.

    info

    16. 9. 2012 11:14 Zakladatel vlákna: Miroslav

    info

    16. 9. 2012 11:14 Zakladatel vlákna: Miroslav

    info

    16. 9. 2012 11:13 Zakladatel vlákna: Miroslav
    16. 9. 2012 20:42 Jan Kozák
    Dírky jsou jasné. Je to požer způsobený drátovcem. Nesnižuje konzumní ani sadbovou kvalitu, je to spíše estetická vada.

    info

    16. 9. 2012 11:13 Zakladatel vlákna: Miroslav
    Dobrý den,můžete mi prosím říct co je za dírky a některé částečně prolisy na stroužkách.Je něčím napaden?děkuji Miroslav

    Česnek po cibuli

    14. 9. 2012 21:47 Zakladatel vlákna: Štěpán
    Dobrý den, pane ing.Kozáku chci se zeptat proč nesadit česnek po cibuli??Mám pole na kterém byla letos na půlce cibule a na druhé okurky.co vy na to??Děkuji za odpověď
    15. 9. 2012 20:20 Jan Kozák
    Cibule kuchyňská a česnek jsou si botanicky velmi blízké druhy, které mají většinu chorob a škůdců stejnou. Proto by v osevním postupu neměly být za sebou.
    15. 9. 2012 21:19 Štěpán
    A bude velký problém když to dám na místo cibule????
    16. 9. 2012 20:39 Jan Kozák
    Může i nemusí být, já bych to neriskoval.

    zase iluze o českém česneku sadbovém!!!

    13. 9. 2012 20:26 Zakladatel vlákna: Josef Chromík
    Tady máte ukázku jak paní prodává český sadbový paličák

    http://www.facebook.com/vlastimila.hledikova
    14. 9. 2012 20:05 Jan Kozák
    Vlastimila Hledíková uvádí: "Není to legrace!" A já dodávám: ...ale podvod.

    Asi podvod

    13. 9. 2012 11:28 Zakladatel vlákna: Martin Harasim
    Http://aukro.cz/cesnek-ceska-odruda-anton-i2613164515.html

    Dobrý den
    Zajímalo by mě, jestli je možné vůbec vypěstovat vaši odrůdu česneku za takovou nízkou cenu. Jedna fotografie je totožná s fotkou na vašich stránkách. Myslíte, že se jedná o poctivého prodejce?

    Můžete se vyjádřit, prosím, i k nákladům co se týče pěstování vašich odrůd?
    Mě to vychází takto: Na vypěstování 1kg pro prodej jsou náklady asi 100kč (50kč sadba a 50kč hnojivo, moření, malotraktor benzin + amortizace malotraktoru a nářadí, atd...)

    Pochybuji, že prodejce výše si nechá zisk 45kč za kilo. Je to totiž jeho ohodnocení práce.

    Děkuji Harasim
    13. 9. 2012 21:07 Jan Kozák
    Konkrétně u Antonu bych viděl možnost vypěstovat konzumní česnek za 70,- Kč/kg. Ale v konkrétním případě se stejně jedná o podvodníka. Jinak by použil své fotografie, ne naše. On vlastní fotky nemá, protože nemá ani Anton.

    Moření

    13. 9. 2012 10:30 Zakladatel vlákna: Jiří Švec
    Dobrý den, platí Vaše doporučení mořit Sulkou již v září i pro výrobek Sulka-new, u kterého výrobce trvá na moření těsně před výsadbou? Používáte ho také, nebo máte k dispozici zásoby Sulky staré? Děkuji za odpověď.
    13. 9. 2012 21:04 Jan Kozák
    Pokud mně nevěříte, tak se dotažte výrobce, co ho k této instrukci vede. A dejte to pak vědět i ostatním v této diskusi.
    14. 9. 2012 11:43 Jiří Švec
    Vašim dlouholetým zkušenostem důvěřuji. Jen mne zajímalo jestli výrobek Sulka-new je totožný se starou Sulkou, které vypršela registrace a také jestli kupujete tuto Sulku-new (čili máte s ní dobré zkušenosti) či máte své zásoby starší Sulky.
    14. 9. 2012 20:26 Jan Kozák
    Pro sebe mám ještě starou Sulku. S novou asi zkušenosti ještě nejsou, mám dojem, že je na trhu až od letošního roku.

    sadba

    12. 9. 2012 22:08 Zakladatel vlákna: Jindra Rosa
    Dobrý den,
    hlásím, že objednaný česnek (10 kg Japo II) mi byl nepoškozen (pěkně zabalen) doručen. Na první pohled vypadá slušně.
    Zarazilo mě však, že česnek byl dodán v otevřeném pytli BEZ NÁVĚSKY, bez uznávacího listu. Ani na faktuře není zmíněno, že se jedná o sadbový česnek.
    12. 9. 2012 22:34 Jan Kozák ml.
    Dobrý den,
    česnek S VISAČKOU neposíláme, protože není určen pro další prodej. Otevřený pytel v případě poslání 1 odrůdy je zvolen z toho důvodu, že se snáze vejde do krabice, a je tedy možné použít krabici menších rozměrů. Pytel pomáhá krabici udržet rozměr (bez jeho použití by byly více namáhány spoje) tím, že se hmotnost česneku lépe rozloží na plochu dna a díky tření i na stěny krabice. Pokud bychom měli každý sáček s odrůdou zvlášť pečetit a označovat visačkou, vyšplhala by cena u zakázek s více odrůdami velmi hravě i nad desetinásobek ceny sadby.
    13. 9. 2012 11:51 Jindra Rosa
    Děkuji za odpověď.
    Vámi uvedené praktické důvody chápu, mají své opodstatnění. Ale znovu musím říct, že jsem byl překvapen a přijde mi paradoxní, že v této diskusi varujete pěstitele před nákupem česneku určeného k výsadbě z necertifikaveného materiálu a přesto dodáváte česnek, který není označen jako sadbový. Jak zjistím, že tento česnek, který chci sadit, není konzumní, je zaručena pravost odrůdy, klíčivost, pochází z uznaného množitelského porostu, prochází na zdravotní stav? To zaručuje návěska a uznávací list. Tak, jak mi byl česnek zaslán, se dle mého názoru jedná o konzumní česnek. Jak postupujete, když nastane problém u takto expedovaného česneku, který je již v zemi?
    13. 9. 2012 21:22 Jan Kozák
    Máte pravdu v tom, že by mělo být napsáno na faktuře, že se jedná o česnekovou sadbu standardní. To běžně na ručně psaných fakturách píšu, tady jsme to zapomněli. Příští rok se polepšíme. Návěska a uznávací list nic nezaručují. To, že jste koupil sadbu, zaručuje hlavně skutečnost, že jste ji koupil u nás. Našim produktem je výhradně česneková sadba, nikoliv konzumní česnek. Mohli bychom také na faktuře uvádět i číslo partie, ale to by celou akci zpomalilo a prodražilo - napřed píšeme faktury a teprve potom balíme, ale museli bychom to dělat opačně. Na co se ptáte v poslední otázce, jsem nepochopil.
    17. 9. 2012 10:01 Jindra Rosa
    Děkuji za odpověď.
    Poslední otázkou jsem měl na mysli, že jestliže zasadím česnek od Vás (kde nemám u zásilky uvedeno, že se jedná o sadbový česnek) a nastane problém (neklíčí, zdravotní stav,...), zachováte se k reklamaci, tak jako by se jednalo o uznaný sadbový česnek?
    S tvrzením, že návěska a uznávací list nic nezaručují, nesouhlasím. Tyto dokumenty slouží právě k tomuto účelu.
    Přeji pěkný den.
    17. 9. 2012 21:10 Jan Kozák
    Už jsem Vám jednou napsal, že našim produktem je sadba, takže se podle toho chováme i při případné reklamaci. Já ale nesouhlasím s Vaší naivitou. Znám konkrétní případ, kdy si pěstitel nakoupil ve velkém množství česnekovou sadbu(?) z Polska. Měl k tomu návěsky a veškerou potřebnou dokumentaci. Vy byste jistě jásal, ale jen do doby, než byste viděl, jak na poli rostliny odumírají. Pak byste pochopil, že větší cenu než papíry má varování jistého Kozáka.
    18. 9. 2012 9:13 Jindra Rosa
    V mém případě rozhodně nejde o naivitu. V Polsku nefungují správně kontrolní mechanismy, za to u nás ano. Očividně se v tomto neshodneme. Proto dle mého nemá smysl pokračovat v diskusi. Posledním příspěvkem jsem chtěl pouze vysvětlit moji otázku.
    14. 9. 2012 7:42 Jozef Demský
    Dobrý deň,
    pán Kozák junior dovolím si nesúhlasiť s tým, čo ste napísali hneď v prvom riadku. Čokoľvek si kupujem, či už sú to sadbové zemiaky, ovocný stromček, sadenice jahôd, ... tak všetko je riadne označené a tiež sa to nepoužíva pre ďalší predaj. Určite tie najzákladnejšie informácie by tam rozhodne mali byť a to: Čo je to, výrobca, generácia, odroda a množstvo. Tento rok som si objednal sadenice jahôd cca 20 odrôd a neviem si vôbec predstaviť to, že by mi to poslali neoznačené (asi by som nedokázal určiť, ktoré balenie je aká odroda). Riešiť tento problém nie je v mojej kompetencii, ale v kútiku duše budem dúfať, že sadbu cesnaku, ktorú mám u Vás objednanú, aspoň na kúsku malého papiera označíte názvom odrody v každom vrecku, za čo Vám už teraz ďakujem :)
    V diskusii čítam, že objednaný cesnak už poniektorí majú doma a tešia sa z toho. Ja to potešenie zatiaľ nemám tak by som sa rád opýtal, ako je to s mojou objednávkou, ktorú som Vám obratom potvrdil hneď ako som dostal e-mail?
    Ing. Jan Kozák napísal 28.08.12 06:58: "Ozveme se Vám ještě v tomto týdnu, rozesílat budeme příští týden." Určite máte toho teraz dosť na práci vybaviť všetky objednávky, tak sa nehnevajte na mňa, že sa Vás na to pýtam :)
    Nakoniec, pán Kozák junior, ste macher čo sa týka IT tak určite by nemal byť pre Vás problém do budúcna doriešiť aj sledovanie stavu objednávky, aby sme sa Vás nemuseli vypytovať, či to už odišlo alebo nie (to len tak nahlas rozmýšľam).
    Za Vašu reakciu vopred ďakujem a prajem krásny deň.
    14. 9. 2012 10:09 Jan Kozák ml.
    Dobrý den, pane Demský,
    Vaše obavy jsou zbytečné. Informace jako odesílatel, odrůda, množství, cena za konkrétní odrůdu, poštovné, DPH samozřejmě uvádíme. Na faktuře také naleznete datum, razítko a podpis. Jediná informace, která tam letos chyběla, bylo to, že se jedná o sadbu. To se dá předpokládat, když si sadbu objednáte, navíc u šlechtitele, který se výhradně sadbou zabývá. Papírové sáčky jsou vždy popsané, do velkých pytlů se vkládal lísteček s názvem tak, aby bylo rozlišitelné, která odrůda je která.

    Problémem vůbec není informatika, potíže jsou s lidmi. Balíme ručně a ačkoliv máme kontrolní mechanismy, k chybám i při sebevětší svědomitosti dochází. Čím větší počet objednávek vyřizujeme, tím je větší pravděpodobnost, že se nějaká chyba objeví. Zde na diskusi se vyřizují stížnosti, můžete proto z toho nabýt dojmu, že děláme všechno špatně. Ve skutečnosti připadá jedna chyba na mnoho desítek vyřízení.
    Pak ještě nacházíme problémy na straně objednávajících (aniž bych se jich chtěl nějak dotknout a přehazovat na ně odpovědnost za chyby vzniklé naší prací). Na jejich přání jsme jim umožnili nezadávat adresu hned při objednávání (někteří se potřebovali domluvit s prostředníkem, protože do zahraničí neposíláme), to už příště neuděláme. Trocha statistiky: 28 lidem jsem psal e-mail, že v jejich objednávce chybí u adresy jméno (buď tam bylo jen křestní jméno, nebo nějaká přezdívka). Z těchto lidí mi jen 3 odpověděli, z toho 2 až poté, co byly objednávky zabalené a připravené k odvozu na poštu. Pak už to dohledat bylo velmi komplikované. Přesto jsme poslali i tyto balíčky, i když se jich asi velká část vrátí. Udělali jsme, co jsme mohli, abychom zákazníkům vyhověli. Pokud nebyla adresa vyplněná vůbec, nemělo smysl takovou zakázku vozit na poštu ani se s ní balit. Taková objednávka byla z balicího procesu vyřazena v souladu s upozorněním, které bylo uvedeno při objednávání: „Prosím věnujte vyplnění formuláře stejnou pečlivost, jakou byste od nás očekávali při balení zboží pro Vás.“
    14. 9. 2012 16:37 Jozef Demský
    ...mal som si radšej zahryznúť do jazyka! U nás sa hovorí: "Dáš pokoj, máš pokoj!". Nevadí, stalo sa.
    Pán Kozák môžete byť konkrétny ja s tým problém nemám. Áno potreboval som sa dohodnúť s treťou osobou, pretože kvôli pár kilám cesnaku neurobím 566 km, to by ma vyšiel príliš draho. Na radu Vášho otca, pána Ing. Kozáka (po telefonickom rozhovore a aj po osobnom stretnutí s ním ešte v roku 2010) som si zabezpečil človeka v ČR, ktorý mi to prevezme. Od Vás som nedostal žiaden e-mail na upresnenie údajov. Objednávkový formulár mám vyplnený riadne. Je tam meno a priezvisko (skutočné), e-mail, tel. číslo a v poznámke je komentár k objednávke kde som uviedol, že adresu doručenia dodatočne uvediem. Po Vašom vyzvaní potvrdiť objednávku som automaticky v poznámke doplnil kontaktnú adresu doručenia (bolo to 30.08.2012). Nevypĺňal som to do fakturačnej adresy, pretože som nevedel či fakturačná adresa a adresa doručenia má byť tá istá. Ak ste mali nejaké pochybnosti mohli ste ma kontaktovať. Môžem to tam prepísať ak len o to ide. Nikdy som nepovedal, že svoju prácu robíte zle, to by som si nedovolil! No niekedy pri čítaní diskusie má človek až potrebu zareagovať na niektoré komentáre (tým nemyslím práve ten Váš). Vrátim sa asi k tomu čo som robil donedávna...budem len čítať a akýchkoľvek komentárov sa zdržím. Tak to bude najlepšie (aby z toho nakoniec nevyšlo, že Slovák provokuje). Mrzí ma, že sme museli mať takúto diskusnú výmenu. Nemal som v úmysle dvihnúť Vám tlak, prosím berte môj komentár športovo.
    Prajem Vám krásny víkend (nenechajte si ho pokaziť nejakým Slovákom). :o)

    euro

    12. 9. 2012 21:10 Zakladatel vlákna: romana
    Da sa u vas platit pri osobnej navsteve aj eurom
    12. 9. 2012 22:16 Jan Kozák ml.
    Dobrý den.
    Nikoliv. Obchod je možné uzavřít pouze v českých korunách.

    prosím o určení sadby

    12. 9. 2012 17:45 Zakladatel vlákna: Jarmila Kulhánková
    Dobrý den pane Kozáku. Včera jsem obdržela několik sadbových česneků a nevím co je to za odrůdu. Můžete mi prosím poradit?
    Asi bych to neměla troubit do světa, ale česnek mi byl dovezen ( propašován ) do Kanady do Vancouveru a tak bych ráda věděla, zda je to skutečně Český česnek. Tady ten Čínský je k ničemu, vyhozené peníze, tak bychom si konečně rádi vypěstovali pořádný česnek po čase si zase dali pořádnou česnečku a voňavé vošouchy :-)... Jinak tady je velmi mírná zima, převážně deštivá, zem je písčitá, nedávno prohnojená kompostovaným kravským hnojem. Moc děkuji a přeji hodně úspěchů. Mimochodem, nechcete Váš česnek vyvážet do Kanady? 75% obyvatel tady vlastní dům se zahradou a dost často jsou to nadšení pěstitelé všeho, stejně jako v Česku...
    Děkuji za odpověď Hortenzie.
    12. 9. 2012 21:04 Jan Kozák
    Nechci Vám kazit radost, ale myslím, že byl pašerák podveden a koupil Vám španělský česnek.
    14. 9. 2012 4:32 Jarmila Kulhánková
    Moc děkuji za odpovědě, jdu si to s pašerákem vyřídit :-)
    < Novější379380381382383Starší >

    Kontakt E-mail, telefon, adresa

    Ing. Václav Kozák a Ing. Jan Kozák
    Chvojenec 75, 534 01 Holice
    IČO: 05439710
    Kontakt

    cesnek@cesnek.cz
    E-mail není určen k poradenství.
    Rádi Vám poradíme v diskusi.

    Obchodní podmínky
    Reklamační formulář

    Šlechtění česnekové sadby Grafika zpracována Odemne