Přihlášení

  • Pěstování
  • Popis česneku
  • Odrůdy
  • Choroby a škůdci
  • Články
  • Diskuse

    Pěstování nebo prodej??

    11. 8. 2011 9:12 Zakladatel vlákna: Petr Konopka
    Pročítám tuto diskuzi již dlouho a mnoho poučení jsem zde získal.Dokonce jsem navrhl , aby každý pročítal pozorně a ptal se na nové dotazy a dal možnost ostatním rozšíření znalostí.Poté byla diskuze rozdělena na dvě části a každý má možnost si vybrat.Trochu se zde strácím, ale to je moje vina neb mi není již 20 let.O některém přispívateli jsem si zprvu myslel, že je to odborník na pěstování česneku, chemii a šlechtění plodin.Vzorky jistě nakupuje, aby mohl srovnávat a poté se rozhodnout.Nebo je používá pro výzkum a vyšlectění nové vzácné odrůdy.Pečlivě jsem vyhledával informace a jeho příspěvky.Najednou jsem zjistil, že i prodává česnek za 70 či 120 kč.Říkám si asi přebytky z výzkumu.Výměna Sulky ve velkém množství za sadbu mi říká je to pěstitel.Prudký zvrat v diskuzi o cenách česneku - říkám si asi obchodník.Kritika pana Kozáka za nízké ceny poté za vysoké ceny poté cena vzorků cca pod 200kč-asi výzkumník.Jsem ztracen...Vážený pane S..... Vaše odborné příspěvky jsou docela fajn, ale polemika s autory tak dobrých odrůd česneku o cenách a pod..to nějak hatí.Jsem rád, že pan ing.Kozák zprovoznil tyto stránky a rád z nich budu čerpat. Česnek je mou srdeční záležitostí a pomáhal mi překonat problém s operací TEP kyčle a rozhýbat ve venkovním prostředí. Debata o cenách asi patří k česneku zvláště, když je 9.8.11 v 22.29hod napsáno, že cena bude známa 10.11 až se ing. vrátí domů.Možná, že to bude jen pro objednatele a my ostatní se ji dovíme později, ale nezbývá než počkat.Vývoj ceny na trhu je zvláštní.Koupím na trhu česnek za 140 kč a doma zjistím , že je mezi stroučky plíseň. Jdu reklamovat a po výmněně to samé.Jsou mi vráceny peníze--OK.ČESNEK NEMÁM.Jdu za týden česnek oloupán - na stvolu - plíseň není - cena 200.Za 14 dní česnek vážený ostříhaný cena 170.Ptám se jak je to tedy--záleží prý u koho na Moravě nakoupí.Na jídlo tedy trh asi srovná cenu nějak. U sadby si asi musíme počkat.Třeba si osvojím PC a dokážu sestavit pozitivní výběr článků pro mne.Ještě jednou jsem rád za tyto stránky a rád se budu dozvídat přínosné informace.Všem pěstitelům česneku hodně zdraví a sil v jejich záslužné práci.PS :Jaký je rozdíl pro česnek mezi předplodinou hořčice či svazenka, krom ceny a rychlosti růstu.Někde jsem četl, že hořčíce přenáší boulovitost kořenů zelí.Nehrozí něco podobného u česneku? Dík Petr z Českého ráje.
    Zařazeno: Diskuse na webu
    11. 8. 2011 9:42 Standa
    Dal bych Vám osobní vysvětlení, ale namám na Vás kontakt. Pokud mi jej chcete předat, napište jej jako reakci na Váš vlastní příspěvek v 10:00 hodin a ihned jak smažu já tento, budete vědět, že jsem si to přečetl a můžete svůj kontakt smazat. S.
    11. 8. 2011 9:54 Jan Kozák ml.
    Na Vaše vysvětlení tu čeká více lidí.
    11. 8. 2011 12:31 Standa
    Tady je to cochcárna tedy co chci to si edituji k komu chce kazím jméno. mohu se podapsat jakkoliv třeba STANDA
    11. 8. 2011 12:36 Jan Kozák ml.
    Stando, prosím odejděte. Nedělejte ze sebe hlupáka.
    11. 8. 2011 13:12 Standa
    Mohl by jste všechny mé příspěvky smazat ?

    Tedy včetně těch co prohlašujete za mnou napsané!!!
    11. 8. 2011 13:21 Jan Kozák ml.
    U kterého příspěvku jsme Vám přiřadili Vaše autorství, přestože jste jej nepsal? Musím si nejprve zjistit, zda jsem povinen likvidovat důkazní materiál o tom, že jste tuto diskusi poškozoval upravováním názorů ostatních diskutujících a vystupováním pod jejich občanskými jmény.
    11. 8. 2011 10:33 Standa
    Navrhoval jsem že za 3kg sadbového dám 25 litrů Sulky vyrobené 12/2009 dostal jsem odpověď že "z toho obchodu nic nebude". Z ceny Sulky mi tedy vyšlo, že cena 485 korun za Kg je nedostatečná a tak tam máte recesi s cenou 486 Kč/kg


    no a ohledně ceny 120 za kterou budu prodávat tak to platí, protože když jsem nabíral záznamy na prodej, tak jsem ji slíbil dodržet. Vlastní prodej proběhne až v září, protože osobně musím garantovat, že jsou cibule řádně dosušené. To že jste koupil plesnivý česnek není vina pěstitele jako spíše toho překupníka co jej koupil nedosušený a práci s dosušením si nedal = plíseň se objevila během prodeje.
    11. 8. 2011 10:50 Jan Kozák ml.
    Vycházíte ze špatného předpokladu. Nejde o to, že by v přepočtu byla cena 485 Kč / kg příliš nízká. Jde o to, že objednávky několik měsíců nepřijímáme. Bez ohledu na to, jak vysokou cenu nový zájemce nabízí.
    11. 8. 2011 10:52 Standa
    To z té odpovědi doteď není jasné zejména v kontextu, že drobný prodej (což ony 3 kg = 15 vzorků po 200 g asi budou) ani neevidujete.
    11. 8. 2011 11:02 Jan Kozák ml.
    Ze zimy evidujeme objednávky i o objemu jednotek cibulí. Co neevidujeme, je zájem o česnek, který je prodáván v rámci sobotních prodejních dnů u nás doma. Zatímco u uložených objednávek je jistota, že budou vyřízeny. Česnek prodávaný v zářiových sobotách není možné objednávat, rezervovat a nedáváme žádnou záruku, že tu bude dostatek produktu.
    11. 8. 2011 11:09 Standa
    Že k možení budete používat Sanmite 20WP, ale protže jeho použití pro moření česnekové sadby ještě není ověřeno, nechtěli jste uvádět neověřenou informaci.
    11. 8. 2011 11:18 Jan Kozák ml.
    Čím budeme mořit česnek, jsme se ještě nezabývali, není na to dostatek času. Přestaňte nám tu předhazovat své smyšlenky a konspirační teorie o tom, kdo co chce udělat, udělat měl atd. Faktem je, že jste svým jednáním poškodil lidi okolo, a ti nyní čekají na Vaši omluvu.
    11. 8. 2011 11:19 Standa
    Mohl by jste všechny mé příspěvky smazat ?
    11. 8. 2011 14:53 náhodný.host
    Vypadá to, že to přínosné bylo už smazáno, jen důkazy zůstaly.
    11. 8. 2011 21:12 Jan Kozák
    Je rozdíl mezi zeleným hnojením a předplodinou. Spíš asi máte na mysli zelené hnojení. Oba druhy jsou pro tento účel vhodné, pokud se jedná o pozemek, kde navadí rostlina z čeledi brukvovitých, tak hořčici upřednostňuji pro její dezinfekční účinek.

    Dřívější odběr

    11. 8. 2011 8:30 Zakladatel vlákna: Veronika Todtová
    Dobrý den pane Kozák,chtěla jsem se vás zeptat mám u vás objednanou sadbu česneku a zítra pojedu kolem vás.Ráda bych si od vás koupila 20kg konzumního česneku nejlépe paličák Bjetin nebo Jovan nebo jakýkoli jiný s co největšími hlavičkami.Moc děkuji a prosím vás jestli by byl odběr zítra možný odpovězte mi prosím na mail a já bych se vám večer ozvala na telefon .Děkuji Todtová
    11. 8. 2011 9:08 Jan Kozák
    Doma budeme mít česnek až začátkem září, takže z dřívějšího obchodu nic nebude. Týká se to všech případných zájemců.
    11. 8. 2011 10:02 Veronika Todtová
    Děkuji za odpověd ráda si počkám .Todtová

    10. 8. 2011 22:37 Zakladatel vlákna: Jan Kozák
    Reakce na smazaný příspěvek Belindy Dufkové:
    1. Chcete-li inzerovat na našich stránkách, je to možné, ale pouze formou placené inzerce.
    2. Důrazně varuji případné zájemce před sázením konzumního česneku dovezeného z jiné zeměpisné šířky. Pěstitelské výsledky bývají většinou nevalné, často se výrazně mění chuť - ta je sice odrůdově specifická, ale odrůda je vyšlechtěna a pěstována v jistých přírodních podmínkách, při jejich změně dochází i ke změně chuti. Také si pěstitel může zamořit pozemek chorobami nebo škůdci, protože nemá záruku zdravotního stavu.

    Havran

    10. 8. 2011 15:28 Zakladatel vlákna: Josef Bříza
    Dobrý den pane Kozák,jsem ze Světlé nad Sázavou,vloni jste u nás měli na výstavě k prodeji česnek,bude i letos?Jde mi o odrůdu Havran(DHV).Dekui za odpověď.Bříza.
    Zařazeno: Diskuse na webu
    10. 8. 2011 20:59 Standa
    Ano, na této výstavě počítáme s cenou 486,-Kč.
    10. 8. 2011 21:03 Jan Kozák ml.
    Až na to, že by tohle táta neměl odkud poslat, Stando. Ostatním pro pochopení: Výše uvedený příspěvek psal Standa a podepsal se jako „Ing. Jan Kozák“, který v současné době není doma. :-)
    10. 8. 2011 21:13 mostecanda
    To jako za sáček, tašku, přepravku ....?
    10. 8. 2011 22:08 Jan Kozák
    Ne každý Váš příspěvek je pro tuto diskusi přínosný. Ale nevydávejte se, prosím, za mě.
    11. 8. 2011 8:25 Standa
    Toto je tvrzení proti tvrzení. Vaše jméno je rezervované jen pro Vás. Jeník to měl smazat a nikoliv protlačit na sklo.
    11. 8. 2011 9:25 Jan Kozák ml.
    Jaké tvrzení proti tvrzení? Nejde o to, že v tomto systému pod řetězcem „Ing. Jan Kozák“ vystupuje šlechtitel česneku a že mou chybou bylo dovoleno, aby toto jméno použil i někdo jiný. Vy jste se prokazatelně dopustil podvodu. Vydával jste se za Ing. Jana Kozáka, abyste ho poškodil.
    10. 8. 2011 22:06 Jan Kozák
    S výstavními exponáty do Světlé počítáme, jak to dopadne se sadbou k prodeji, zatím nevím.

    10. 8. 2011 15:25 Zakladatel vlákna: Belinda Dufková
    Nepřehlédla - česneku je letos málo a je drahý, tak proč bych nemohla přispět?
    Zařazeno: Diskuse na webu
    10. 8. 2011 15:30 Jan Kozák ml.
    Protože se pohybujete na stránkách firmy. Můžete mi prosím sdělit sídlo své firmy, abych tam na oplátku vyvěsil transparent s informacemi o naší firmě? Když už to tu máme, můžete prosím sdělit, o jaké certifikáty se jedná?
    10. 8. 2011 15:51 cenzura
    Nevíš o tom, že už i v Listině základních lidských práv a svobod je uvedeno, že každý má právo se ke všemu vyjadřovat? Chceš zavádět cenzuru?
    10. 8. 2011 16:15 Jan Kozák ml.
    Ne, to nevím. :-D Můžeme se o tom ale pobavit někde jinde, tady jsme hodně mimo téma. Když si dáš tu práci a podíváš se nahoru, zjistíš, že příspěvky nelikviduji, pouze je „přesunuji“ na vedlejší stránku.
    10. 8. 2011 22:56 Ludmila
    Priklanim se rovnez k nejake identifikaci registrovanych, uz tu take nekdo psal pod mym jmenem a hanba me misto nej fackovala. Pro prispevatele "cenzura": svobodu slova si uplatnuj tam, kde ti patri prostor. Tyto stranky jsou internetovy prostor rodiny Kozaku, a jen ti zde urcuji pravidla chovani. Ostatne, tvoje citace Listiny je, mirne receno, velmi zkreslena.
    11. 8. 2011 0:29 Jan Kozák ml.
    Příspěvek byl smazán, protože porušoval pravidla diskuse.
    10. 8. 2011 16:41 Standa
    Děkuji za příklad evropských cen. Jsem jen zvědav jak ocení obchodní talent synka jeho táta. Vy prodáváte konzumní česnek s certifikáty, že může cestovat po evropě a Jeník se snaží přesvědčit lidi, že mají být ochotni dát za česnek víc než 240,- Kč a tím udělat Jojo efekt jako byl před 8mi lety u brambor. Pěstitelé v dobré víře kupovali sadbu za 3200 Kč/metrák a z toho vypěstovali brambory za které v následujícím roce utržili 2,60 Kč/kg a prodali tak z toho vypěstovaných 8-10 metráků za 2600 Kč Jenže u brambor není tolik ruční práce.
    10. 8. 2011 17:57 E. Navrátilová
    Nezdá se mi,že by se Jan Kozák ml. snažil někomu něco podstrkávat.Dnes jsem ze zvědavosti pročítala celý ten Kompletní záznam a nenašla jsem,že by se zmiňoval o ceně kterou uvádíte.Panu Kozákovi fandím,jeho přínos je obrovský a věřím,že letošní rok vybruslí se ctí a lidé si ho konečně začnou vážit a ne jen koukat,jak jeho práci zneužít.S pozdravem
    10. 8. 2011 19:10 Jan Kozák ml.
    Na této diskusi nejsou osobní výpady žádané. Opakovaným přidáváním zprávy nic nezachráníte, i tak budu podobné příspěvky odstraňovat. (A tohle večer smažu také.)
    10. 8. 2011 19:14 JN
    ŘEKLO SE ŽE SE BUDE ODSTRAŇOVAT AŽ PO TÝDNU!
    10. 8. 2011 19:18 Jan Kozák ml.
    Toto je výjimka, která potvrzuje pravidlo. Také se řeklo, že se tu nemá psát s Caps Lockem. Vaše jednání není adekvátní situaci, prosím, opusťte tyto stránky a vraťte se s klidnější myslí. Děkuji. :-)
    10. 8. 2011 20:37 Standa
    Co takhle zobrazovat u jména 3 první znaky z IP adresy? Automaticky a bez vyjímek.
    11. 8. 2011 0:41 Jan Kozák ml.
    Nevidím žádný přínos, který by to mělo. IP adresa vůbec o ničem nevypovídá, a to ze 3 důvodů: 1) Jeden člověk může přistupovat z více zařízení (počítač v práci a doma), která mají adresu různou, ačkoliv se jedná o téhož autora; 2) Operátor může IP adresy přidělovat dynamicky, tudíž adresu jednoho člověka může za pár minut používat někdo jiný, přičemž prvnímu se adresa změní; 3) Skutečná IP může být kryta operátorem. Např. blízké malé město ještě před pár lety vystupovalo na internetu s jedinou adresou (až na výjimky, které měly jiného poskytovatele připojení). Kromě toho by podobná informace s malým přínosem způsobovala nižší přehlednost i tak nepřehledné diskuse.
    11. 8. 2011 8:49 Standa
    Vaše první reakce byla tak rychlá, že mi znemožnila editovat nebo smazat výše uvedené. S odkazem na absolutní nepřínosnost této větve, prosím Jana Kozáka mladšího o smazání "natvrdo"

    Španělský česnek

    10. 8. 2011 15:00 Zakladatel vlákna: Belinda Dufková
    Příspěvek byl smazán, protože porušoval pravidla diskuse.

    Nabízím k prodeji česnek

    10. 8. 2011 14:47 Zakladatel vlákna: Belinda Dufková
    Příspěvek byl smazán, protože porušoval pravidla diskuse.
    10. 8. 2011 15:23 Jan Kozák ml.
    Patrně jste přehlédla, že se nacházíte na stránkách firmy prodávající českou sadbu.

    .

    10. 8. 2011 12:00 Zakladatel vlákna: Pavel Baxa
    Jaky je nejtesi cesnek v te soutezi Buchlovice? Ja mam 128 gr.
    Zařazeno: Buchlovice

    Cena

    9. 8. 2011 21:14 Zakladatel vlákna: cerna ludmila
    Dobrý večer,už znáte cenu,za kolik letos budete prodávat?děkuji za odp.černá
    Zařazeno: Cena, Prodej česneku
    9. 8. 2011 21:57 Standa
    Mně by se líbila cena z roku 2007 , ale protože budu jen nakupovat vzorky pro hodnocení, tak předběžně počítám s loňskou +20% = tedy lehce pod 200,-Kč/kg
    ... njn taky jsem napnutý jak luk a koukám sem třikrát denně ...
    9. 8. 2011 22:29 Jan Kozák ml.
    Cenu se dovíte, až se zítra vrátí Ing. Jan Kozák. Ale asi Vás zklame, Váš odhad nevidím jako reálný. Zdůvodnění vyšší ceny najdete v kompletní diskusi. Jak jistě víte, v průběhu prodeje se cena konzumního česneku zvyšuje, naše cena sadbového česneku však musí být po celou dobu expedice neměnná. V Buchlovicích jste mohli vidět konzumní česnek za 200 Kč. (A věřte tomu, že v září budou jeho ceny ještě výš.) Nemůžeme si dovolit prodávat sadbu, která je kvalitou úplně někde jinde, za cenu nižší.
    9. 8. 2011 22:57 náhodný.host
    Francouzský sadbový stojí 150,- a tak jej spekulanti přesáčkují jako Váš a zkazí Vám jméno. Kdo měl vážný zájem, hlásil se včas ...
    10. 8. 2011 8:48 Lukáš
    Již nyní se v Brně na Zelném trhu prodává konzumní česnek - s výjimkou maďarského a zjevně podřadné vlastní produkce - za 200 Kč, přesněji za 199,90 Kč. Za posledních 14 dní to narostlo o nějakých 50 Kč. Počítám, že kvalitní sadba bude nutně dražší, jinak by se snědla namísto česneku konzumního.
    10. 8. 2011 9:31 Standa
    Argumentovat nejvyšší cenou konzumního česneku a nebrat v potaz běžné ceny a průměrnou je zvěrstvo. Ano, ti co mají předraženo na Zeláku stojí celé dny, ti co chtějí prodat a ne rýžovat zlato, prodávají tak že v 9 hodin jdou domů. Pokud opravdu pan Ing. Kozák chtěl prodávat nejvyšší nabídce, neměl uzavírat příjem objednávek k určitému datu ale postupovat aukčním způsobem, že součástí objednávky bude i nabídková cena. Pak se seřadí nabídky podle ceny a udělá se čára pod nabídkou na kterou už není pokrytí produkcí smluvních pěstitelů. Připomínám, že Buchlovice byl festival kam lidé jeli nakupovat konzumní česnek a tam je argument ceny pro volný prodej správně, ale pro nasmlouvané objednávky, kdy máte naplánovaný osenvní postup podle podané objednávky = pak prostě pokud cena přeleze 200,- budou někteří radši nakupovat sadbu na slovensku nebo v maďarsku
    10. 8. 2011 10:25 Jan Kozák ml.
    Nasmlouvané objednávky závazné nejsou. Zítra budou rozeslány e-maily lidem, kteří nezávaznou objednávku udělali, s cenou, aby se mohli rozhodnout, zda ji akceptují, nebo ne.
    Aukce je metoda, kterou používá ten, kdo chce prodat s největším ziskem. Věřte tomu, že pokud by ten žebříček byl veřejný, cena by se vyšplhala daleko výš, než bude ta naše letošní cena. Viz třeba ten pokus s česnekem za 420 Kč. A to se prosím jednalo o česnek z naprosto neznámého zdroje.
    10. 8. 2011 12:32 Peregrinová
    Pokud Vám někdo objednávky odřekne , bylo by možno si u vás 2 kg česneku objednat?
    10. 8. 2011 12:48 Jan Kozák ml.
    Bohužel ne. Už ze zimy máme rezervu v podobě objednávek, u kterých zadavatelé věděli, že jsou „náhradníci“. I v případě, že by nebyla akceptována ani jediná objednávka, vzhledem k tomu, že už pátý měsíc objednávky nebereme, bylo by to vůči ostatním nefér.
    10. 8. 2011 10:27 Jan Kozák ml.
    Vážně si myslíte, že kdybychom přišli s cenou 50 Kč / kg, že by se nenašli spekulanti, kteří by nekupovali sadbový francouzský za 150 Kč a pod názvem „český česnek“ ho neprodávali za 200? Česká produkce není zdaleka schopna pokrýt poptávku způsobenou letošním poblázněním (viz ten článek Česnekománie), to je ten problém.
    10. 8. 2011 11:18 Standa
    Po sdělení Vašeho otce z 07.08.11 14:44 že za plesnivý česnek si mohou říci i 190-200 stouply ceny na tržnici u tesca v HK z 130 na 180 Kč/Kg pro volně vážený česnek.
    Pro adjustovaný česnek do copů nebo v síťkách je cena za kus a blbě se přepočítává na farmářskou cenu.
    10. 8. 2011 12:13 Jan Kozák ml.
    Trochu jste to převrátil. Cena se nevztahovala na plesnivý česnek (ten totiž skončil v popelnicích). Ta cena, kterou táta uvedl se týkala vzhledově nezávadných cibulí. To jsou přesně ty, které se prodávají přes inzeráty na internetu a na všech možných trzích. Jak můžete bez laboratorního vyšetření zjistit, že třeba právě ten Váš porost není nakažen? Poznáte to až zpětně. Proto se takový česnek nesmí prodávat jako sadba (nebo pod označením „vhodný k sázení“).

    Nevěřil bych tomu, že se cena čínského česneku může vrátit zpět na 26 Kč/kg, jak píšete níže, protože bez ohledu na to, jak pod cenou dokážou za zvláštních okolností česnek produkovat, musejí platit clo při obchodování v EU, což před deseti lety nemuseli.

    pacibulky

    9. 8. 2011 16:28 Zakladatel vlákna: Krausová
    Dobrý den, chtěla bych si zkusit vypěstovat "jednostroužkový" česnek z pacibulek, je možné je u Vás zakoupit? Děkuji, přeji hezký den. Kr.
    10. 8. 2011 22:45 Jan Kozák
    Našim komerčním produktem je výhradně česneková sadba, s pacibulkami neobchodujeme.

    Ing. Pavel Havránek

    9. 8. 2011 13:31 Zakladatel vlákna: Standa
    Dotaz na mladšího Jana K. Nebylo by vhodné založit na Vašich stránkách samostatnou záložku panu Havránkovi. V současné době se na netu dají ještě najít jeho veřejně publikované práce, ale protože stránky VURV a další stárnou či se aktualizují, mohlo by dojít k tomu, že některé práce budou dostupny pouze pro vážné zájemce v listinné podobě (např tato http://www.mze-vyzkum-infobanka.cz/DownloadFile/7151.aspx).
    Už jen stažení "parte" z Vaší hlavní stránky je dost podstatná informační ztráta (právě pomocí něj jsem nepřímo věděl co hledat) Nevím kolik platíte za hosting a jestli můj požadavek není přehnaný. Dík
    9. 8. 2011 19:21 "Brácha" Sendy
    Www.mze-vyzkum-infobanka.cz/DownloadFile/​7151.aspx

    už zmizel ...
    9. 8. 2011 19:33 Jan Kozák ml.
    S datovým prostorem na hostingu si starosti dělat nemusíme.
    Osobně bych byl pro, aby se dílo pana Havránka shromáždilo, než zmizí. Přiznávám, že nevím, jaké jsou zde naše možnosti. Rozhodně bych nechtěl zasahovat do práv jeho dědiců nebo ústavů, pro které pracoval.
    9. 8. 2011 19:42 Standa
    Pokud je něco zaplacené grantem a bylo zveřejněno bez omezení, lze to jak uložit pro vlatní potřebu, tak replikovat nekomerčním způsobem. Protože na Vašich stránkách není reklama, mohli jste repliku zcela legálně umístit s uvedením zdroje (respektive je v hlavičce zprávy výzkumného úkolu).
    Jesliže je Váš otec hlavním zpracovatelem polních pokusů, pak má největší morální právo to na těchto stránkách mít publikováno. Je jen škoda, že jsem si ten dokument před týdnem nestáhl na HDD. No zkusím se dotázat přímo u VURV, když ministerstvo stáhlo ten soubor pro uvolnění místa na serveru.
    9. 8. 2011 20:12 Jan Kozák ml.
    Máte na mysli dokument „Systém produkce certifikované sadby česneku“? Ten existuje.
    9. 8. 2011 20:13 Standa
    Ale i další ...
    9. 8. 2011 20:17 Jan Kozák ml.
    Spíše jim spadnul celý server, než že by ten konkrétní dokument zrovna před chvílí smazali. Adresa www.mze-vyzkum-infobanka.cz totiž hází chybu také.

    co říkáte na tento inzerát ???

    8. 8. 2011 22:01 Zakladatel vlákna: Standa
    •Pan Tajný napsal:

    "Podařilo se mi skřížit odrůdy Lukan a Dukát. Nová odrůda (bude příští rok registrována pod názvem "Dukan") má výrazně delší skladovatelnost (nejlepší ze českých paličáků) a sytě modré skvrny na bílozeleném podkladu. Zatím je ho pouze velice omezené množství.
    Potřebuji zjistit vliv prostředí, proto jej prodávám ještě před registrací.
    Cena: 420 Kč/kg."
    Datum vložení: 7.8.2011
    Kontakt: pavel.tajny(zavinac)seznam.cz



    nalezeno na http://icesnek.cz/kde-koupit-cesky-cesnek/
    8. 8. 2011 22:07 Jan Kozák ml.
    Že web, který jej publikoval, je pravděpodobně nedůvěryhodný, neboť jeho správce evidentně o česneku neví vůbec nic. Ostatně cílem toho webu není poskytnout návštěvníkům informace, nýbrž vydělat na reklamě tam zobrazované.
    Leda že by nám autor webu poskytl podrobnější informace. Zkusí mu mu někdo napsat o detaily?
    8. 8. 2011 22:29 Standa
    Nemá vlastní obsah ani se neobtěžoval s ověčováním toho co jinde opasal, natož se souhlasy citací aj. Podle všeho soudím, že ani inzeráty se nedají mazat, aby vyhledávače našly více variant klíčových slov ....

    No a inzerent/překupník je nejvyššího kalibru podvodníků, protože hodnocení nezískám tak že prodávám (ale asi spolupracuji se smluvními pěstiteli ...).
    8. 8. 2011 22:39 Jan Kozák ml.
    To nejsou citace. Texty z těchto stránek, Wikipedie a dalších zdrojů jsou přepsány tak, aby byly nadšeně přijímány vyhledavači, a ty mu pak přiváděly na web lidi, kteří by mu klikali na tu reklamu. Jedná se zkrátka o spekulanta, který se snaží zneužít volné místo na trhu, ovšem zřejmě se nedá říct, že by na jeho způsobu snadného výdělku bylo něco nelegálního.
    8. 8. 2011 22:48 Standa
    Lukan je chráněnou odrůdou, pokud se nemýlím = Bez souhlasu/licence od držitele šlechtitelských práv jej nikdo nemůže používat k šlechtění a registraci odvozené odrůdy.
    8. 8. 2011 23:21 Jiří Snášel
    Pokud mne paměť neklame, Lukan je nepaličák a Dukát je paličák. Jak se mu to podařilo skřížit....?
    9. 8. 2011 10:35 Jan Kozák ml.
    Abychom si to shrnuli: Web icesnek.cz vznikl pouze ve snaze vydělat na reklamě ve vyhledavačích. Dokazuje to několik znaků: Úvodní stránka je tak silně optimalizována na výraz „česnek“, že toto slovo je na ní obsaženo jednapadesátkrát. Pro ukázku odcituji odstavec z jeho úvodní stránky: „Nebaví vás už shánění kvalitního českého česneku? Jedinou možností je vypěstovat si česnek doma na zahrádce nebo na balkóně. Pěstování česneku není zrovna nejjednodušší, ale není to ani úkol, který byste nemohli zvládnout. Stačí si koupit u zahrádkáře sadbový česnek, namořit česnek a začít s výsadbou česneku.“

    Reklama na stránce zabírá podstatnou část, navíc je málo odlišená od okolí.

    Ani jediný obrázek na uvedených stránkách není dílem autora webu. (Proč by se také tolik namáhal.)

    Texty na jeho stránkách publikované jsou vykradené z tematicky zaměřených stránek. (Možná si vzpomenete, že jsme na naší úvodní stránce měli informaci o tom, že v EU je registrováno přes 90 odrůd česneku. Jde o hodnotu poměrně obtížně zjistitelnou, hlavně ale podivně zaokrouhlenou. Jen řekněte, zaokrouhlili byste číslo pohybující se mezi devadesátkou a stovkou nahoru, nebo na kulatější hodnotu nahoru? Ten člověk si bohužel nevšimnul, že jsme tuto hodnotu nedávno aktualizovali na číslo 112.) Je v pořádku, aby autor takového množství informací neodkázal na jediný svůj zdroj? Poslechněte si ale např. v Buchlovicích přednášku o česneku: odkazuje se na Ing. Roda a na pana Ing. Havránka. (Jistě si vzpomenete na výraznou zprávu o jeho úmrtí, kterou jsme měli hned na úvodní stránce, a to před jakýmikoliv informacemi o naší firmě. To, že jsem tuto informaci stáhnul teprve půl roku po jeho úmrtí, nebylo způsobeno tím, že bychom to nějak přehlíželi (tak výrazný objekt na tak důležitém místě se ani přehlížet nedá), nýbrž šlo o snahu prokázat úctu člověku, který má veliké zásluhy na tom, co v českém česneku je kladného.)

    Dalším problémem webu icesnek.cz je to, že se jedná o linkfarmu. Podívejte na web cervena-repa.cz. Totožný web, stejně optimalizovaný, jiná klíčová slova. Ještě nic? A co trojka jahodove-recepty.cz, pizzarecept.cz a rebarborovy-kolac.cz? Totožná grafika, stejný obsah různě optimalizovaný na klíčová slova. Tyto weby jsou navzájem provázané odkazy, aby zvýšily svou pozici ve vyhledávačích. Tentýž autor, tatáž snaha oblafnout vyhledavač.

    Sadba česneku

    8. 8. 2011 13:15 Zakladatel vlákna: Radim
    Dobrý den pane Kozáku. Po letošní sklizni mám některý česnek menší. Mohu na sadbu použít i malé stroužky? Nebude to mít vliv na kvalitu výnosu? Nebude česnek příští rok opět menší nebo je to jedno, jestli zasadím malý či velký stroužek? Děkuji za odpověď
    8. 8. 2011 20:35 Jan Kozák
    Nelze to úplně zobecnit. Z kvalitní sadby můžete nasázet i maličké stroužky (pod jeden gram) a vyroste Vám pěkný česnek.

    jakou odrůdu vybrat

    7. 8. 2011 20:18 Zakladatel vlákna: Honzula
    Dobrý den. Bydlím na Jižní moravě v oblastit tzv Moravské sahary mezi Hodonínem a Bzencem. Půda je zde písčitá a suchá. Je nějaká odrůda do našeho prostředí vhodnější?
    Děkuji.
    7. 8. 2011 21:14 Jan Kozák
    Doporučil bych vyzkoušet letošní novinku, odrůdu Havran

    7. 8. 2011 12:28 Zakladatel vlákna: Lojza
    Dobrý den pne kozáku..Prosím o radu..Když jsem měl porost napaden sklerotiem ,všechny viditelně nemocné jsem vyházel do popelnic a ostatní dobře usuším,můžu je s klidným svědomím prodat lidem jako konzumní??nebude se kazit???kolik myslíte že bude přiměřená cena??150???děkuji za opověd.Tento dotaz jsem už na diskuzi pokládal ale nikdo mi nedokázal odpovědět
    7. 8. 2011 14:44 Jan Kozák
    Prodávat můžete s klidným svědomím. U suchého materiálu nedojde k žádnému znehodnocení. Je-li vzhledově pěkný, nemusí být přehnaná cena 190 - 200 Kč. Za tuto cenu se teď prodává ve Věžkách.
    7. 8. 2011 23:24 Standa
    Njn známým co ode mne kupovali za 70,- když byl čínský za 40,- letos budu prodávat za 120,- ....
    8. 8. 2011 0:03 Standa
    Ano, vždy budou v našem okolí lidé, kteří dostanou od nás něco zdarma, protože přátelství je k nezaplacení.
    8. 8. 2011 8:31 Jan Kozák ml.
    To nemělo s přátelstvím absolutně nic společného. Nejdřív jsem platil učitelům česnek ze svého, aby mě pustili ze školy, teď bych tím chtěl podpořit to, aby mě tam nedotáhli zpět.
    8. 8. 2011 20:17 Standa
    08.08.11 00:03
    < Novější437438439440441Starší >

    Kontakt E-mail, telefon, adresa

    Ing. Václav Kozák a Ing. Jan Kozák
    Chvojenec 75, 534 01 Holice
    IČO: 05439710
    Kontakt

    cesnek@cesnek.cz
    E-mail není určen k poradenství.
    Rádi Vám poradíme v diskusi.

    Obchodní podmínky
    Reklamační formulář

    Šlechtění česnekové sadby Grafika zpracována Odemne