Přihlášení

  • Pěstování
  • Popis česneku
  • Odrůdy
  • Choroby a škůdci
  • Články
  • Diskuse: Sulka Zpět na diskusi

    mořeni

    13. 11. 2013 7:06 Zakladatel vlákna: pavel
    Dobrý den pane Kozáku chystam se mořit česnek sulkou extra stači tedy 40 ml na 1 litr vody a mořit pouze 2 hodiny nebo jak tady píšou 6 až 12 hodin? a pak nechat česnek okapat nebo uplne oschout? když ho chci ještě mořit v rovral aquaflo a to se moři 40 ml na 10 litru vody? a stačí pouze tech psaných tady v letáku 20 minut? Děkuji za odpověd
    13. 11. 2013 20:02 Jan Kozák
    Moření v Sulce déle než 2 - 3 hodiny považuji za velmi nerozumné. Stačí pouze okapat a mořit v Rovralu 20 minut. Po namoření by se měl česnek dostat do země co nejdříve, já tvrdím do 24 hodin.

    Moření a spon

    11. 11. 2013 11:08 Zakladatel vlákna: Ivan Švec
    Dobrý den, prosím o Váš názor, zda má význam mořit kromě Sulky i Rovralem ze soupravy "Zdravý česnek" a prosím o doporučený spon pro Benátčana a Havrana, které mám letos od Vás. Děkuji !
    11. 11. 2013 20:00 Jan Kozák
    Rovralem nic nepokazíte, ale já si myslím, že jeho význam je minimální. Pokud už ho máte, tak ho použijte k moření česneku, pokud pro něj jiné využití nemáte.
    Pro obě odrůdy bych volil spon 35 x 12 cm.

    Síra SK 520

    10. 11. 2013 9:11 Zakladatel vlákna: Pavol Z.
    Pan Kozak, mozem tento pripravok bezpecne pouzit, ako nahradu za Sulku, na morenie ? Samozrejme vyrobca pise ze ano, no zaujima ma vas nazor, a hlavne ci ten "nadbytocny" draslik a dusik nemozu mat negativny vplyv.
    10. 11. 2013 9:22 Jan Kozák
    Jedná se o plnohodnotnou náhradu přípravku Sulky

    Klíčení

    9. 11. 2013 18:27 Zakladatel vlákna: Roman Novák
    Dobrý večer,

    Lukan a Vekan který jsem u Vás zakoupil mi začal klíčit. Skladuji ho na suchém místě, jiné neznámé odrůdy česneku které pěstuji mnoho let mi zde nikdy neklíčily a ani nyní neklíčí.
    Chci se Vás zeptat zda je možné naklíčený česnek mořit v Sulce.

    Díky za odpověď Novák
    9. 11. 2013 20:51 Jan Kozák
    Možné to je, ale určitě nepřekračujte dobu 2 hodin.

    kořínky a moření

    31. 10. 2013 13:28 Zakladatel vlákna: Jonáš Kubek
    Dobrý den,
    27.10. jsme namořili česnek do sulky a všimli jsme si kořínků o velikosti 1-2mm, česnek jsme pak dali vysušit. Nyní chceme sázet a přemýšlíme, zda je vhodné ještě mořit rovralem??? A další dotaz, zda má sulka nějaký negativní vliv na stroužky, pokud již mají vyrašené kořínky. Děkujeme za radu a přejeme hezký den David a Jonáš
    31. 10. 2013 19:32 Jan Kozák
    Vy už s tím moc nenaděláte, ale informace pro ostatní. V současné době není vhodné mořit více než jeden den před výsadbou. Stroužky by případně měly jenom oschnout, ne vyschnout. Negativní vliv Sulky při moření kolem dvou hodin asi není. Delší moření může působit toxicky.

    moření v sulce

    28. 10. 2013 21:44 Zakladatel vlákna: Jana Pokorná
    Dobrý den,

    poraďte mi prosím - před sázením chci česnek namořit v sulce. Jak dlouho a jakou koncentrací mám mořit v případě, že má česnek narašené kořínky cca 2-3 mm. Musí se namořená sadba před sázením nechat oschnout? Děkuji
    29. 10. 2013 19:44 Jan Kozák
    Použijte koncentraci 5 % na jednu, max. dvě hodiny. Pokud Vám není protivné sázet mokré stroužky, pak můžete sázet hned po vyjmutí z mořidla.

    Zdravý česnek

    24. 10. 2013 17:12 Zakladatel vlákna: Rychtář Petr
    Hezký podvečer pane Kozáku,
    chtěl bych se Vás zeptat na Váš názor na výrobek AgroBio Opava, Zdravý česnek. Myslím si že to bude zajímat i ostatní drobné pěstitele česneku. Sulka se špatně shání.
    Děkuji za odpověď Petr Rychtář
    24. 10. 2013 20:01 Jan Kozák
    S tímto výrobkem jsem se nesetkal. Tož nevím.
    25. 10. 2013 12:18 Jan Dvořák
    Jedná se pouze o dva přípravky v jednom balení a to Rovlar a Sulka
    25. 10. 2013 20:41 Jan Kozák
    Proti tomu nic nenamítám.
    25. 10. 2013 13:25 Zdeněk Červík
    Nevím,ale já sehnal sulku bez problémů.okr.Kroměříž

    Moření

    21. 10. 2013 9:49 Zakladatel vlákna: Marek
    Zdravím pane KOzák,jak dlouho mohu máčet v sulce když už mám česnek narašený cca 3mm kořínky? Díky za odpověd
    21. 10. 2013 19:27 Jan Kozák
    Klidně dvě hodiny, ale těsně před výsadbou (maximálně jeden den).

    Moření česneku

    21. 10. 2013 0:24 Zakladatel vlákna: Jaroslav N.
    Dobrý den,
    před několika dny jsem namořil Vámi dodanou sadbu v Sulce. Dle informací na těchto
    stránkách je možné mořit sadbu dříve, nikoliv až těsně pře výsadbou. Nyní jsem z diskuze zjistil, že moření v této době již nedoporučujete. Jak mohu tedy s tímto nedávno namořeným česnekem nejlépe naložit, aby nedošlo k jeho znehodnocení? Vysadit jej v nejbližších dnech bohužel nemohu. Děkuji.
    21. 10. 2013 11:58 Jan Kozák ml.
    Dobrý den, pane N. Prosím, napište mi, kde je na tomto webu uvedeno, že je možné česnek mořit ve třetí třetině října. Jde určitě o chybu, kterou je nutné opravit.
    21. 10. 2013 14:48 Jaroslav N.
    Dobrý den,
    v záložce pěstování česneku, v odstavci MOŘENÍ je uvedeno, že považujete za správné mořit i dříve než těsně před výsadbou. Například již začátkem září. Z toho ale nevyplývá, že tak nelze učinit třeba koncem září, nebo dokonce v těchto dnech. Bylo by tedy asi vhodné tento odstavec doplnit a uvést orientačně mezní termín, kdy je takový postup namoření česneku pro pozdější výsadbu použít. Jak čtu výše, nebudu asi jediný, kdo výklad takto pochopil. Sdělte mi tedy prosím, jak se sadbou nejlépe naložit, pokud mohu sázet až v listopadu. Děkuji.
    21. 10. 2013 19:24 Jan Kozák
    Uložit v suchu a teple. Budu muset tento text patřičně upravit, ale až na to bude čas.
    22. 10. 2013 20:44 Václav Valášek
    Dobrý den, rozhodně prosím co nejdříve upravit - já jsem málem dnes také mořil, kdybych nenašel tuto komunikaci mezi Vámi a panem Jaroslavem.
    Česneku zdar!
    Václav

    Náhrada Sulky

    6. 10. 2013 18:35 Zakladatel vlákna: Sedláček Radomír
    Dobrý den. Stále častěji slyším, že moření Sulkou proti háďátku je mírně řečeno diskutabilní. Je tedy znám spolehlivější přípravek na mořené česneku s ohledem na háďátko, případně jaký? Nedopadl ,dnes na moření česneku preferovaný, Rovral proti houbovým chorobám ve své účinnosti stejně jako Sulka vůči háďátku? Děkuji Sedláček Radomír
    6. 10. 2013 20:20 Jan Kozák
    Moření v Sulce doporučuji. Ne proti háďátku, ale proti vlnovníku česnekovému. Moření v Rovralu nezavrhuji, třebaže si myslím, že při pozdní výsadbě důležitější roli hraje voda než chemie.
    7. 10. 2013 10:37 Sedláček Radomír
    Děkuji za odpověď. Jen pro upřesnění-mám osdpovědi rozumět tak, že Vám není znám v současně době žádný jiný přípravek (účinná látka), která by řešila spolehlivěji problém háďátka a podobná situace je i u moření proti houbovým chorobám? Děkuji Sedláček Radomír
    8. 10. 2013 20:10 Jan Kozák
    Proti háďátku neznám vůbec žádný přípravek. Sulka působí velmi dobře proti roztoči vlnovníku česnekovému, ale proti háďátku ne.

    Sulka

    6. 10. 2013 18:28 Zakladatel vlákna: Jaroslav Páral
    Dobrý den, s pěstováním česneku začínám první rok. Už níže jsem se dočetl, že nyní již moření v Sulce nemá význam - kvůli usušení. Ale chtěl jsem si udělat na 4 odrůdách od Vás pokus s různým typem moření, ale časově to nestíhám. Pomohlo by sušení ventilátorem, popř. ohřátým vzduchem nebo jiným způsobem?
    6. 10. 2013 20:08 Jan Kozák
    Ne, teď česnek nemáčejte, už to nechte až před výsadbou.

    Moření

    6. 10. 2013 9:34 Zakladatel vlákna: Stanislav Vojáček
    Dobrý den, sadbu máme od Vás. Mořit SULKOU jsme chtěli až před výsadbou, zároveň je doporučeno mořit i v ROVRALU. Jak prosím postupovat při použití obou či jeden vyloučit ?? Děkuji za info.
    6. 10. 2013 20:06 Jan Kozák
    Prvně se moří v Sulce, po okapání v Rovralu. Když Rovral vyloučíte, nic moc se nestane.

    Polyversum

    3. 10. 2013 17:13 Zakladatel vlákna: Petr Štěpánek
    Dobrý den, chtěl bych se zeptat, zda máte zkušenosti s přípravkem Polyversum - jedná se o houbu Pythium Oligandrum, která se živí jinými, pro rostlinu patogenními houbami. Chtěl jsem tímto přípravkem nahradit moření v Rovralu.
    Nevím, jestli by nebyl problém,pokud bych česnek mořil předtím v Sulce. Děkuji za odpověď
    3. 10. 2013 19:43 Jan Kozák
    Odpověď neznám. Před několika lety jsem se o Polyversum zajímal, telefonicky jsem kontaktoval výrobce. Ten mi slíbil, že k nám pošle obchodního zástupce, ten však ještě nedorazil. Asi někde zabloudil.
    3. 10. 2013 23:26 Hana Kopecká
    Já osobní zkušenost s polyverzem ma česnekem mám. Během letošního povodnového jara s následujícím infekční tlakem (vedro-vlhko) se mi na česneku objevila sklerocie. Po konzultaci s výrobcem, jsem aplikovala postřikem polyversum v třídenním intervalu ca 14 dnů a můžu říct, že dobře zabralo.Sklerocie se nerožšířila, i rostliny, které byly částečně napadené se vzpamatovaly a po sklerocii aspon viditelně nebyla ani stopa. Bohužel u odrůdy Japo, která byla nejvíce zamokřená nepomohlo ani to a odešly skoro všechny rostliny,vedlejší jovan a tantal se vzpamatoval a měla jsem krásnou úrodu. Měla začít s postřikem ještě o týden dříve, hned po deštích, protože v česneku několik dní stála deštová voda co země již nebyla schopna vsáknout. POlyversum není zatím pro česnek registrováno, radila jsem se s výrobcem, který má reference i od pěstitelů česneku. Byla jsem v situaci že bud přijdu o všechen česnek tak jako tak a nebo polyvesum zabere. Stejně tak mi polyverzum zabralo na plísen šedou,která se objevila na jahodách, také postřik v několikadenním intervalu a sběr napadených plodů a druhou půlku úrody jsem sklidila.
    S výrobcem jsem řešila i podzimní moření česneku v polyversu, doporučuje mořit tak 30 minut před výsadbou a nekombinovat s chemii-zabije houbu. Nicméně mne upozornil na úskalí, že účinnost polyversa klesá s teplotou pod 7C, houba rychleji uhyne.Takže já asi budu mořit Sulka, Rovral.
    4. 10. 2013 15:01 Petr Štěpánek
    Díky za odpovědi, takže říkáte,že nejlepší asi bude klasicky namořit Sulka, Rovral a pak v průběhu vegetace preventivně postříkat Polyversem. Mě letos dost zlobilo fuzárium, takže proto takto uvažuji. Každopádně letos sadím větší nnožství, takže plánuju udělat pokus s jednou odrůdou, kterou vysadím na jeden pozemek - 1. - moření jen Sulka, 2. Sulka + Rovral a 3.- Sulka + Polyversum(namoření).
    7. 10. 2013 12:47 Hana Kopecká
    Dobrý den, k vašemu pokusnému moření můj laický postřeh. K  bodu 3, jestli chcete zkoušet dejte jen polyversum na moření bez Sulky. Podle mne předchozí lázen v Sulce zabije spóry chytré houby a vyhodíte akorát peníze za polyversum. Přestože česnek dobře osušíte,tak nějaké zbytky síry tam zůstanu a jakmile česnek namočíte do roztoku polyversa, sirné zbytky spolehlivě zatočí s pythiem. Jestli chcete zkoušet tak zkuste jen lázen polyversa bez sulky pro vaše pokusné moření s dalšími kombinacemi. Mějte napaměti, že při nízkých teplotách je životnost a účinnost polyversa výrazně nižší než v sezoně. I proto česnek sadíme co nejpozději abychom snížili riziko napadení houbovou chorobou z teplé půdy. Já osobně budu mít polyversum jako zálohu pro deštivé období v sezoně kdy z něj může mít česnek nejlepší prospěch. Osobně dám na doporučení pana Kozáka, má letité zkušenosti, já česnek pěstuju jako hoby teprve 5 let.

    Vlnovník

    27. 9. 2013 15:39 Zakladatel vlákna: Marie Ševčíková
    Dobrý den,
    pane Kozáku, dnes mi od Vás přišel česnek, který jsem si před časem objednala. Sama česnek téměř nejím, ale moc ráda ho pěstuji. Bydlím v oblasti s nadmořskou výškou 670 m a rozhodla jsem se pro více druhů česneku, protože chci zjistit, které odrůdě se zde bude dařit nejlépe. Ale proč Vám píšu, letos mi zřejmě česnek napadl vlnovník a teď nevím, jak ubránit novou sadbu před tímto škůdcem. Mohl byste mi, prosím Vás, poradit? Děkuji mnohokrát za odpověď a za česnek. Marie Ševčíková
    28. 9. 2013 18:58 Zdeněk Červík
    Jakou odrůdu vám neporadím,ale na vlnovníka mi poradil p.Kozák,namořit sadbu v sulce už teď.Měl jsem stejný problém,letošní sklizeň jarního česneku mi napadl tento darebák.tak jsem ho namořil na asi 4h a pak rychle usušil.Skladovat v dobře větrané ale suché místnosti.
    28. 9. 2013 20:34 Jan Kozák
    Už je chladno, proto moření v Sulce nechte až těsně před výsadbu. Teď by se mohlo stát, že by česnek chtěl růst.

    Napaen vlnovníkem

    21. 9. 2013 8:50 Zakladatel vlákna: Zdeněk Červík
    Přeji hezký víkend.
    Mám dotaz.Minulou sobotu jsem si naloupal nějaký jarní česnek k moření.Jenže včera jsem zjistil,že je z největší pravděpodobností napadený vlnovníkem.Chměl bych se zeptat zda je možne po na moření v sulce v 5%roztoku je možno tuto sadbu použí.Někde jsem slyšel,že je možno se zbavit tohoto škůdce ještě před výsadbou namočit stroužka na 20min do teplé vody o 55°C.Ale spíš se bojím že bude muset být zlikvidován než si zamořím další pozemek a tím pádem nakazil i sadbu od Vás.Děkuji za případnou odpověď a to všem kteří mají s tímto nějaké zkušenosti.
    21. 9. 2013 20:15 Jan Kozák
    Moření dvě hodiny v Sulce a následné rychlé vysušení vlnovníka spolehlivě zahubí. Dvacetiminutová koupel ve vodě teplé 55 stupňů by vlnovníka možná také zahubila, česnek by zahubila spolehlivě. Tak to nedělejte.

    moření sulkou

    12. 9. 2013 20:05 Zakladatel vlákna: josef václavek
    Dobrý večer,
    pane inženýre, nejsem schopen najít odpověď na moji otázku, i když vím, že zde již byla zodpovězena, a tak se ptám znovu:
    dá se použít sulka několikrát po sobě? (např na různé odrůdy)
    děkuji za odpověď

    josef
    12. 9. 2013 20:27 Jan Kozák
    V současné době se nedoporučuje u žádného moření použít roztok opakovaně. U Sulky se od začátku jejího používání uvádělo, že ji nelze opakovaně použít. Tenkrát se doporučovalo moření 6 - 12 hodin. Zda-li by bylo možné ji použít opakovaně při dvouhodinovém moření, nedovedu posoudit.

    dotaz

    2. 9. 2013 19:35 Zakladatel vlákna: Marie Franková
    Dobrý den,máme objednaný vekan,je možné ho rovnou sadit,nebo musíme před sadbou ošetřit česnek namořením sulkou?Děkuji Franková.
    2. 9. 2013 22:01 Jan Kozák
    Moření Sulkou doporučujeme, povinné to jistě není.

    foto

    15. 3. 2013 9:14 Zakladatel vlákna: Zdeněk Vémola
    Vzhled česneku namořeného v Sulce.

    česnek

    8. 3. 2013 12:37 Zakladatel vlákna: Kateřina
    Dobrý den pane inžinýre mohu se zeptat,jestli mohu česnek namořit sulkou před vysazením když mají stroužky už zelené klíčky děkuji Katka
    8. 3. 2013 20:43 Jan Kozák
    Můžete, ale maximálně 2 hodiny.

    sulka , moření

    7. 11. 2012 6:28 Zakladatel vlákna: Václav Vaněk
    Dobré ráno
    Chtěl bych se Vás p. Kozáku zeptat na jednu věc, před výsadbou česneku se provádí různé ošetření proti houbovím plísním atd., nemyslíte si , že tyto úpravy at jsou v mnoha případech a oblastehc asi nezbytné , snižují kvalitu česneku a nebo , že v sobě nenesou látek , které jsou pro lidské tělo nežádoucí?
    Pěstuji česnek krátce , asi 8 let a rozhodně se nepasuji do role odborníka, já tyto přípravky nepoužívám vůbec a zatím jsem neměl problém a to se dá říct , že na mém pozemku zrovna sucho není, díky za odpověd a všem přeji úspěšnou sklizen v následujícím roce-))
    7. 11. 2012 19:20 Jan Kozák
    Chemické ošetření proti houbovým chorobám nepovažuji za nezbytné. Pravděpodobně jste si všimnul, že ve svých odpovědích často uvádím pouhé namočení ve vodě. U velkopěstitelů je to trochu jiné, chemické ošetření je nějaká jistota. Moření v Sulce však doporučuji všem, protože je to víceméně jediný osvědčený prostředek proti roztoči vlnovníku česnekovému, kterého považuji za největší problém při pěstování (spíše skladování) česneku.

    Co s roztokem Sulky

    4. 11. 2012 21:42 Zakladatel vlákna: Lukáš Vrága
    Dobrý den, letos prvně hodlám namořit česnek v Sulce. Co je vhodné udělat s použitou lázní? Je možné ji použít k zalití vysázených stroužků, vylít na kompost, či jinak využít? Děkuji.
    5. 11. 2012 19:48 Jan Kozák
    Po dalším zředění tím zalejte vysazené stroužky.

    Moření

    4. 11. 2012 19:30 Zakladatel vlákna: tomáš Žitňanský
    Dobrý večer, chtěl bych se zeptat na spravný postup moření - česnek se dá na 3 hodiny do sulky a hned po tom na půl hodiny do ROVRAL AquaFlo, pak se nechá oschnout a pak hned do země? je to správě?
    Děkuji
    4. 11. 2012 20:06 Jan Kozák
    Správně.

    Sulka-K ???

    30. 10. 2012 21:17 Zakladatel vlákna: Tomas
    Dobry den, vsude ctu ze uz nejde sehnat Sulka ale ja jsem nasel v ''supermarketu pro kutily'' Sulka-K 250ml. Je v tom nejaky rozdil???? Dekuji predem za odpoved. Tomas B.
    31. 10. 2012 8:27 Petr Konopka
    Zdravím a nechci se míchat do odpovědí, ale na Seznamu jsem našel --Kapalné hnojivo Sulka-K -Chemické a fyzikální vlastnosti: celkový dusík (N) 3 %; draslík rozpustný ve vodě (K2O) 14 %; vápník rozpustný ve vodě (CaO) 2%; síra (S) 19 %de uvádí diskutující náhradu za Sulku ---Sulka new ta je normálně v prodeji.Nevím jestli se hnojivo vyrovná nám známému přípravku, ale bral bych to jako reklamní tah.Uvidíme co na to pan ing.Kozák PetrK
    1. 11. 2012 18:29 Jan Kozák
    Tento produkt se mi do rukou nedostal. Ani Sulka new ani Sulka-K nejsou registrovány jako přípravky na ochranu rostlin. Je možné, že producent označením za hnojivo se vyhýbá nákladné registraci, přitom může jít o normální Sulku, které už byla registrace ukončena.
    4. 11. 2012 10:15 Miloslav Černý
    Dobry den,SULKU jsem zakoupil na tomto portále:http://www.vinarskydum.cz/e-shop/akce/sulka-1-litr.html za cenu 119,-kč
    4. 11. 2012 10:57 Honzík Novák (ml.)
    Nakoupil jste dobře. Tato na slovensku vyrobená je originální s převahou polysulfidu vápenatého. Ten se při moření rozpadá na sádru a dezimfikující síru.
    Draselné hnojivo Sulka-K, Síra SK, SK-sol a Sulka-NEW jsou složeny z polysulfidu draselného. Ale jestli opis koncentrací a časů od původní sulky je správně nikdo neověřoval, protože je to ta nejnákladnější položka podmiňující registraci přípravku na ochranu rostlin.
    Tedy jediným kompetentním k odpovědi, co je sulka-k je ten, kdo loni užíval přípravek Síra-SK.

    sulka new

    29. 10. 2012 16:49 Zakladatel vlákna: pavel
    Dobry den dnes jsem koupil sulku new a pisou v navodu že se moři česnek 40 ml sulky na 1 l vody po dobu6 až 12 hodin a po te ihned sazet . Pane inženýre je to tak dobře? Děkuji za odpověd
    29. 10. 2012 20:58 Jan Kozák
    Delší expozice v Sulce jak tři hodiny česnek poškozuje. Ihned znamená tak do 24 hodin.
    30. 10. 2012 12:29 pavel
    A pane inženýre ta koncenrace 40ml na 1 litr vody je dobra?
    30. 10. 2012 13:43 Honzík Novák (ml.)

    Moření česneku

    26. 10. 2012 10:58 Zakladatel vlákna: Petra
    Dobrý den, prosím o radu. Jsem naprostý začátečník v sázení česneku, chtěla jsem tento víkend česnek zasadit. Měla jsem v plánu mořit Rovralem, zde jsem se však dověděla, že je dobré použít také mořidlo Sulka. Případně pouze Sulku, mám jen malý záhon do 4 m2. Můžete mi prosím poradit časovou posloupnost u moření a sázení? Namořím v Sulce 2-3 hodiny a mohu ihned sázet? Nebo až následující den? Pokud bych chtěla namořit i v Rovralu, tak za jak dlouho po Sulce a za jak dlouho poté sadit? Nebo mám ještě počkat se vším až do listopadu? Bydlím u Kladna. Mockrát děkuji za odpověď.
    26. 10. 2012 11:41 Honzík Novák (ml.)
    Pro takhle malé mnořství sadby (cca 1 kg) se Vám nevyplatí kupovat Sulku.
    Dle kontextu už Rovral nakoupený máte, tak jej použijte.
    Sází se po okapání (cca 20 minut po vytažení z roztoku) nebo povrchově oschlé (cca 3 hodiny při rozložení v jednoduché vrstvě) podle toho, jak to komu vyhovuje.
    26. 10. 2012 11:45 Petra
    Děkuji moc za rychlou odpověď. Ještě se chci zeptat, jestli opravdu mám sadit již teď nebo je lepší počkat. A ještě jedna věc, poradili mi, že mám záhon po zasazení pokrýt slámou, můžete mi napsat váš názor? Děkuji.
    26. 10. 2012 13:15 Honzík Novák (ml.)
    Příspěvek byl smazán, protože porušoval pravidla diskuse.
    26. 10. 2012 21:28 Jan Kozák
    Slámu bych nedával. Máte-li strach z velkých holomrazů, pak si připravte trochu chvojí, které v době holomrazů položíte na záhon a po jejich odeznění zase odkryjete.
    26. 10. 2012 21:26 Jan Kozák
    Je-li k dispozici Sulka, je to vždy nejlepší řešení. Pokud se moří i v Rovralu, pak nejprve Sulka, potom Rovral. Sázet můžete hned po vyndání z mořidla, pohodlnější je to po oschnutí. To nemá být delší než jeden den.

    moření koncem října

    24. 10. 2012 12:14 Zakladatel vlákna: Václav Havránek
    Dobrý den pane Kozáku, jsem velice rád, že letos na svůj skromný záhonek (3,5x3m) vysadím česnek od Vás po několika pokusech s odrůdami „dodalznámý“. Ohledně moření v Sulce doporučujete 10.10.12 vzhledem k chladnu už jen Sulku těsně (den?) před výsadbou. Sadbu mám nyní 1 týden v domácí teplotě (tím jsem doporučené moření v září nemohl stihnout), chtěl jsem dnes dát do Sulky a v neděli či pondělí (29.10) mořit ještě Rovralem, případně dnes Sulka a až v půli listopadu Rovral a sadba. Nebo tedy Rovral vynechat a krátce před sadbou - 28.10. nebo půlka listopadu - jen Sulka? Kterou variantu doporučíte? Děkuji za odpověď a přeji hodně úspěchů!
    24. 10. 2012 20:19 Jan Kozák
    Sulku nevynechávejte, Rovral jak chcete, ale pokud ho máte, tak proč ne. Ale teď určitě mořte až těsně (do jednoho dne) před výsadbou
    24. 10. 2012 20:29 Pavel Beran
    Dobrý den,

    mohl byste prosím pane Kozáku naznačit co by se stalo, pokud bych cca týden po namoření Sulce moříl v Rovralu a pak hned sázel. Vím, že píšete, že je to chyba - nepochybuji o tom, jen mě zajímá násleedk takového činění...

    Děkuji, Beran
    26. 10. 2012 21:00 Jan Kozák
    Když v současné době namoříte česnek čímkoliv, během dvou dnů budete mít tak velké kořeny, že nebudete vědět, co s tím.
    24. 10. 2012 20:51 Václav Havránek
    Velice Vám děkuji za odpověď, jen ještě upřesnění: je možno tedy večer na 3 hodiny do Sulky a ráno na 20 minut do Rovralu, nechat okapat a za chvíli do země, když už po moření Rovralem nebude sadba suchá?

    Sulka na Slovensku<br>

    23. 10. 2012 19:29 Zakladatel vlákna: JOZEF CHŇUPKA.
    U nás na Slovensku sa dá Sulka v pohode kúpiť
    23. 10. 2012 22:32 Honzík Novák (ml.)
    25. 10. 2012 20:40 Jiří Král
    Ahoj pěstiteli Jozefe. Čtu, že u vás na Slovensku se dá SULKA běžně koupit. A jen to SULKA nebo SULKA NEW ??? Díky za odpověď - Jirka. ☻ ☻ ☻
    26. 10. 2012 18:44 JOZEF CHŇUPKA.
    Ja čo som kupoval je na obale uvedená len SULKA

    Sulka new

    23. 10. 2012 12:27 Zakladatel vlákna: Petr Konopka
    Je již běžně k sehnání, samozřejmě za jinou cenu místo 120 také 200 za litr.Jo slovo new něco stojíPetrK

    sulka

    23. 10. 2012 7:58 Zakladatel vlákna: pavel
    Mam dotaz necha se ještě někde vubec sulka sehnat prodava ji ještě někdo?
    23. 10. 2012 11:25 Tvarog
    Zjistil jsem,že se sulka opět vyrábí a je v prodeji.
    24. 10. 2012 17:49 Petr Mareš
    Sulka se dá koupit na adrese a prodávají ho za 119Kč. za litr. Koupil jsem ho tam a během týdne byl doma.
    24. 10. 2012 18:16 Jan Kozák ml.
    Promiňte, adresu webu jsem odmazal, protože reklama je na tomto webu povolená pouze formou placené inzerce.
    24. 10. 2012 18:59 Petr Mareš
    CHápu neuvědomil jsem si to. Sulka se dá prostě běžně koupit stačí se podívat na některý stránkách int. Už to tady taky v minulosti bylo.

    Sulka

    22. 10. 2012 22:27 Zakladatel vlákna: Antonín Setnička
    Dobrý den,
    chtěl bych se zeptat: Píšete tu o Sulce , ale ta se snad už nedá sehnat nebo ano?
    A dále bych se chtěl zeptat jak mořit společně s lignohumatem a jaký to má význam použíti ještě lignohomátu ?
    Děkuji
    23. 10. 2012 19:57 Jan Kozák
    Význam Lignohumátu je jiný. Je o něm toho na internetu hodně.

    Moření česneku.

    22. 10. 2012 21:05 Zakladatel vlákna: Tvarog
    Dobrý večer.Muj syn namočil sadbový česnek do Lignohumátu.Až nasledně jsme se dověděli,že napřed se měl namořit sulkou a potom do Lignohumatu.Je možne tento česnek namočený do Lignohumatu ješte nasledně namořit sulkou,nebo stači ten lignohumat.Děkuji.
    23. 10. 2012 19:49 Jan Kozák
    Odpovídám asi pozdě, když už je česnek v zemi. A pokud není, tak je to chyba, v současné době by se měl sázet nejpozději následující den po namoření. Je-li Sulka k dispozici, je škoda ji nepoužít. Samozřejmě efekt Lignohumátu se výrazně sníží.
    24. 10. 2012 20:38 Tvarog
    Děkuji za odpověd.

    Moření v Rovralu Aquaflo

    22. 10. 2012 19:51 Zakladatel vlákna: Marek
    Dobrý den,
    níže v diskusi jsem se dočetl, že mořit v Sulce doporučujete v současné době již až těsně před výsadbou (10.10.12). Má v tomto případě smysl jej ještě namáčet do Rovralu Aquaflo , tj. cca 30 min, než jej budu sázet do země? Děkuji za odpověď.
    22. 10. 2012 20:40 Jan Kozák
    Sulka ničí roztoče, moření v Rovralu je proti houbovým chorobám. Pokud sázíte větší množství česneku, pak doporučuji použít oba přípravky. Běžnému zahrádkáři postačí Sulka.
    < Novější23456Starší >

    Kontakt E-mail, telefon, adresa

    Ing. Václav Kozák a Ing. Jan Kozák
    Chvojenec 75, 534 01 Holice
    IČO: 05439710
    Kontakt

    cesnek@cesnek.cz
    E-mail není určen k poradenství.
    Rádi Vám poradíme v diskusi.

    Obchodní podmínky
    Reklamační formulář

    Šlechtění česnekové sadby Grafika zpracována Odemne