Jako vývojář objednávkového systému děkuji za podnět. Samozřejmě se ale s rezervami pracuje. Bylo to i před dvaceti lety, kdy se česnek objednával prostřednictvím korespondenčních lístků. Na tu rezervu nejen že nelze brát objednávky BEZ ZÁRUKY, jak navrhujete, ono ji nelze objednat vůbec. Před několika lety jsem zkoušel vyvinout systém, který na základě historických dat určoval nutnou rezervu v danou roční dobu. Ukázalo se však, že výstup není použitelný. Nebyl dostatek dat. K tomu by byla nutná data o objednávkách z vyšších desítek let zpátky. To uvádím jen proto, abyste viděl, že přístup producenta není tak pošetilý, jak si zřejmě myslíte, když podobné řešení navrhujete.
Rozumějte, aby rezerva v letošní situaci zabránila krácení objednávek, musela by být u některých odrůd 100%.
K tomu „BEZ ZÁRUKY“ – všichni zákazníci byli srozuměni s tím, že může dojít k tomu, že ke snížení objednávek může dojít. Viz bod D.1 obchodních podmínek. Věděli, že nemůže být 100% garance, že veškeré objednané zboží obdrží. A souhlasili s tím.
K výstavám – Buchlovice proběhly před 6 týdny, tehdy se nevědělo, že dojde k problému s množstvím. (Nehledě na to, že ten jeden prodaný vůz by situaci nijak znatelně nezlepšil.) Odrůdy, se kterými je nyní problém, nejsou v nabídce už dlouho a na Zemi Živitelce se neprodávaly.