Dobrý den, životaschopný sadbový materiál můžete namořit Sulkou, která vlnovníka spolehlivě likviduje. S reklamací se můžete obrátit na dodavatele, záleží však na tom, jestli k napadení došlo na uskladněném česneku u Vás, nebo jestli se vyskytly stejné problémy i v ostatní sadbě dané partie tohoto dodavatele. Nicméně reklamaci silně napadené sadby nemusí dodavatel uznat z toho důvodu, že zákazník má vadné zboží reklamovat ihned, jakmile se vada projeví, aby nedocházelo k prohloubení vady a znehodnocení zboží. My vzhledem k tomu, že chápeme, že zákazník uskladněné zboží nechodí kontrolovat každý den, uznáváme reklamace i později, jestliže zjistíme, že k problému mohlo dojít ještě před expedicí. Ovšem jestli se k tomuto podobně staví i ostatní producenti sadby, to nevím. Je jejich povinnost to není.
Je sice vypracována metodika na likvidaci nejen vlnovníka, ale i háďátka zhoubného pomocí vodní lázně. V praxi je však využití této metody dost náročné. Je nutné po určitou dobu udržovat určitou konstantní teplotu. K tomu jsou zapotřebí speciální finančně nákladné přístroje, které dokážou udržovat konstantní teplotu v celém objemu ošetřovaného materiálu. Zapotřebí je i stálé promíchávání sadby vestavěným míchadlem, protože poměrně malé zvýšení teploty může sadbu znehodnotit, naopak i při mírném snížení teploty nebo kolísání teploty během doby ošetření znamená nejen jeho neúčinnost, ale navíc může prostřednictvím roztoku docházet k přenosu škůdce z napadených stroužků na zdravé.