Přihlášení

  • Pěstování
  • Popis česneku
  • Odrůdy
  • Choroby a škůdci
  • Články
  • Diskuse: Plevel Zpět na diskusi

    květy

    9. 6. 2013 22:39 Zakladatel vlákna: zdeněk melichar
    Dobrý večer pane Kozáku-chtěl sem se optat zda-li odstraňujete květy z pole anebo je tam nechaváte? A ještě dotaz ohledně postřiku,aplikujete v tuto dobu ještě ňaký postřik na plevel(jaký)?
    11. 6. 2013 21:17 Jan Kozák
    Květy je zbytečné z pole vynášet, nechávají se ležet na zemi. V případě, že máte porost zaplevelený trávami, můžete použít kterýkoliv gramicid. Jiný herbicid by už asi nebylo vhodné používat.

    stomp

    7. 6. 2013 8:38 Zakladatel vlákna: navratil
    Dobrý den
    nevite někdo jaký je rozdíl mezi STOMP 400SC a STOMP 330E tendruhý jsem totiž našel v menším balení 250ml a nevim jestli ho mužu použit na česnek a ještě kdy to mam poprvé postříkat dekuji
    11. 6. 2013 21:44 Jan Kozák
    Najděte si to na stránkách SRS. Soudím, že je pouze rozdíl v koncentraci obou přípravků. Poprvé je ho možné použít hned po výsadbě na podzim.

    Postřik

    13. 5. 2013 20:46 Zakladatel vlákna: Marek Syrycansky
    Dobrý den.Mohl by mi někdo poradit postřik který se dá použít v česneku,bramborech,cibuli,...,na zničení přesličky mechanicky to moc nejde.Děkuji za odpověď.
    13. 5. 2013 21:17 Jan Kreysa
    Dobrý den, během vegetace přesličku nezničíte.
    Pravděpodobně máte na pozemku nízké pH do dalších pěstitelských let doporučuji vyvápnit. Dříve na přesličku fungovala kombinace přípravku Aminex + ú.l. glyphosate.
    13. 5. 2013 21:52 Petr Mareš
    Dobrý večer. Na přesličku jsem používal přípravek Galant a Garlon. Lze je i smíchat a udělat silnější postřik. Já se jí takto dosti uspěšně zbavil.
    13. 5. 2013 21:54 Petr Mareš
    Ještě pro upřesnění samozřejmě až po sklizni jinak zničíte vše.
    13. 5. 2013 22:36 Libor Ligač
    Dobrý den.Jediný postřik na přesličku který gunguje,je Garlon.Pozor postřik až po sklizni přimo na přesličku

    Pýr plazivý

    8. 5. 2013 22:08 Zakladatel vlákna: Vít Škarka
    Prosím o radu jak nejůčiněji zlikvidovat pýr plazivý v porostu česneku. Zkoušel jsem herbicid Targa super 5 EC, ale účinek zatím téměř žádný, tak nevím co s tím. Díky za radu
    9. 5. 2013 19:38 Jan Kozák
    Účinek by se Vám měl projevit asi za 14 dní. Pokud ještě neuplynuly, tak ještě vyčkejte. Pokud už uplynuly, byla aplikace předčasná - pýr musí už mít dostatek listové plochy.

    Herbicidy

    4. 5. 2013 16:49 Zakladatel vlákna: Vladimir Hajtol
    Dobry den
    Je mozne pouzit v cesnaku herbicidy Starane a Lontrel? Som si vedomy ze niesu do cesnaku registrovane, mate s nimi vsak neaku skusenost? dnes som zalozil herbicidny pokus na malej ploche tak budem pozorovat, buduci tyzden planujem ale osetrenie a preto zvazujem Goal alebo Lontrel + Starane. Dakuejm za odpoved
    4. 5. 2013 20:55 Jan Kozák
    Starane je bez problémů, u Lontrelu jsem opatrnější. Ale koncem vegetace je už taky bez problémů.

    Stomp 400 sc

    13. 3. 2013 19:49 Zakladatel vlákna: Štěpán
    Dobrý večer pane ing.Kozáku,chci se zeptat kdy je ideální použít přípravek stomp 400 sc???Nemůžu poškodit česnek když na něj stříknu???Děkuji za odpověď
    14. 3. 2013 8:31 Jan Kozák
    Z etikety jsem okopíroval: U cibule ze sazečky a v česneku se aplikuje po výsadbě před vzejitím.
    STOMP 400 SC je možno použít i po vzejití cibule a česneku, které musí mít vytvořeny minimálně
    2,5 - 3 listy.
    14. 3. 2013 13:54 Štěpán
    Takže tak v dubnu????a nemusím se obávat že bych česnek poškodil???

    co dřív

    8. 3. 2013 9:35 Zakladatel vlákna: zdeněk melichar
    Dobrý den pane Kozzáku-mám dotaz-v příštím týdnu bych chtěl postříkat Stompem a poté pohodit trochu NPK a Ledek(jaký).je lepší nejdříve pohnojit a pak postříkat nebo naopak anebo uplně jinak???děkuji za odpověd
    8. 3. 2013 11:27 Honza Novák (ml.)
    Příspěvek byl smazán, protože porušoval pravidla diskuse.
    8. 3. 2013 20:42 Jan Kozák
    NPK neházejte, je to zbytečné. I s ledkem ještě počkejte do doby, kdy začíná intenzívní růst (nať kolem 10 cm). Ledek použijte výhradně patnáctku (ledek vápenatý, 15,5 % N). U Stompu počítejte s účinkem asi 3 měsíce. Pokud to zatím zvládnete bránami, tak nespěchejte.

    jaro

    6. 3. 2013 20:42 Zakladatel vlákna: jan
    Dobrý den, pane Kozáku.
    Rád bych se vás zeptal zda už vám leze česnek ven? Mě ještě nn dnes jsem se byl podívat na poli a nic jsem neviděl že by to lezlo ven.. Česnek jsem sázel hluboko asi 10 cm a bylo to až skoro koncem listopadu. Po odhrnutí zeminy jsem se podíval zda už leze a zatím je malý.. viz. fotka. Myslel jsem si že bude větší. JE NĚJAKÁ ŠANCE NA VĚTŠÍ URODU? Další otázka když je pěkně kdy budete stříkat pole ,, karote, nebo stromp´´ . Děkuju za odpověď ;)
    7. 3. 2013 11:59 Vít Škarka
    V jaké lokalitě pěstujěte? Já na Severní Moravě 300mn.m.a je u mne naprosto stejná situace - sázeno na konci listopadu, hloubka cca 12 cm nad stroužkem. Sázím už tak 5 rokem a vždy byl česnek kvalitní. Spíše by mě zajímalo zda v našem případě má vůbec smysl stříkat proti houbomilce, když česnek vzejde na povrch tak v první polovině dubna a pokrýt plochu textílií ja vzhledem k rozloze nereálné. Děkuji
    7. 3. 2013 19:05 jan
    Lokalita Pardubický kraj
    7. 3. 2013 22:10 Martin Harasim
    Mám taky Benátčan. Lokalita severní Morava - 233mnm.
    Dalo by se říct, že již lze spatřit přibližně 50% vyrašeného česneku. Sázeno začátkem listopadu. Hloubka asi 8cm zapichováním, ale byl vyzvednut mrazem na hloubku 5cm, ojediněle i méně.
    7. 3. 2013 19:00 Jan Kozák
    V zemi je česneku dobře, má dost času. Záleží také na odrůdě, některé vzcházejí později, např. Blanin. U nich pak není nutný postřik proti houbomilce. Pokud je povrch půdy bez plevele, tak bych ještě se Stompem počkal na přelom března a dubna.
    7. 3. 2013 19:04 jan
    Odrůda je ,,Benátčan´´

    Ochrana před pleveli

    28. 2. 2013 20:55 Zakladatel vlákna: Vladimír Mareš
    Pěstuji česnek na záhonech pro potřebu vlatní rodiny.
    Na jaře chci zaset pro další výsadbu semena odrůdy Dukát.
    Ochranu před pleveli chci řešit chemicky. Vámi doporučený přípravek Stomp se prodává jen ve velkých baleních. Lze použít přípravek AGIL 100 EC?
    S pozdravem Vladimír Mareš
    1. 3. 2013 20:34 Václav Holý
    Agil 100Ec používám v řepce proti travám, pýru, výdrolu obilí takže hubí pouze tyto plevele.Jinak postřiky -více na www.agromanual.cz
    1. 3. 2013 21:38 Honza Novák (ml.)
    Příspěvek byl smazán, protože porušoval pravidla diskuse.

    Postřik STOMP

    9. 2. 2013 19:06 Zakladatel vlákna: Radomir Matušek
    Dobrý den, nevíte náhodou někdo kde se dá koupit postřik STOMP v menším balení než 5l? Když se dívám na net tak všude prodávají jen velká balení a zase tolik toho nepěstuji. Děkuji za typ
    21. 2. 2013 8:56 Jan Kozák
    Možná, že by pomohlo upřesnit lokalitu, kde to chcete použít. Pak by se mohl ozvat někdo, kdo Vám trochu odleje nebo Vám to sám postříká. Pokud nemáte osvědčení II. nebo III. stupně o odborné způsobilosti po nakládání s přípravky na ochranu rostlin, pak by ta druhá varianta byla správnější.

    Príprava pozemku na jesennú výsadbu

    6. 6. 2012 10:58 Zakladatel vlákna: brano
    Dobrý den
    Na podzim chcem na ploche asi 7 á vysadiť cesnak. Teraz tam mám ďatelinu lucernu ( už siedmi rok). Mám pred orbou použiť herbicíd, alebo poorať pozemok po zbere lucerny, prípadne zaorať čiastočne narastenú lucernu ako zelené hnojivo. Kedy mám začať s  prípravou pozemku ?
    6. 6. 2012 20:48 Jan Kozák
    Nemáte-li na poli vytrvalé plevele (pcháč, pýr,...), tak herbicid nepoužívejte. Nejlépe je zaorat porost ve výšce kolem 20 cm nejpozději v polovině srpna (augusta).

    Heřmánek v česneku

    28. 5. 2012 22:52 Zakladatel vlákna: Markéta
    Dobry den,chtela bych se zeptat pana Kozaka,cim znicit v cesneku hermanek,strikala sem proti plevelu Stomp,i presto nekde hrozne vyrostl hermanek.diky za odpoved.
    29. 5. 2012 20:14 Jan Kozák
    Utlumit by Vám ho měl Galigan. Lontrel by ho zničil úplně, ale jeho použití je v posledních letech v česneku dost problematické, proto bych ho raději nedoporučoval.

    Kamyšník polní

    11. 5. 2012 12:21 Zakladatel vlákna: Jana
    Dobrý den pane Kozáku,prosím existuje nějaký postřik na tento vytrvalý plevel? Okopávka je sice účinná, ale během dvou dní začíná růst nanovo. Potřebovala bych se ho zbavit natrvalo a ne ho jen přibržďovat v růstu. Moc děkuji za případnou radu
    11. 5. 2012 21:13 Jan Kozák
    Máte-li tento plevel v česneku, pak se asi mýlíte v jeho určení. Kamyšník přímořský (jiný u nás neroste) je bahenní rostlina, tudíž roste na substrátech pro pěstování česneku zcela nevhodných. Obecně platí pro většinu vytrvalých plevelů, že je můžete zničit na pozemku bez kulturních rostlin chemicky herbicidy typu Roundupu, přesličku Garlonem. Také vytrvalá kultivace Vás zbaví nepříjemných plevelů během jednoho roku.

    ředkev ohnice podruhé

    10. 5. 2012 12:07 Zakladatel vlákna: zdeněk melichar
    Dobrý den,
    před časem jsem psal dotaz ohledně postřiku Lentagramem na ředkev ohnici. Česnek jsem postříkal asi před dvěma týdny, ředkev trochu naschla, ale celkový výsledek není nic moc. Můžu to postříkat ještě jednou? Nebo není něco jiného, účinnějšího?
    Děkuji za odpověď,
    Zdeněk
    11. 5. 2012 21:00 Jan Kozák
    Než opakovat Lentagran, raději bych nyní použil Galigan 240 EC.

    stomp

    7. 5. 2012 21:51 Zakladatel vlákna: štěpán
    Dobrý den, mám v česneku mimo plevele i pšenici ozimou, tak se chci zeptat, zda přípravek stomp zlikviduje i pšenici?
    Případně zda-li je jiný přípravek na zničení pšenice v česneku. A jakou koncentraci přípravku stomp použít, mám 20 arů.
    8. 5. 2012 20:27 Pavel Baxa
    Stomp obilí nezlikviduje.Je potřeba použít Targa super 5ec nebo Gramin.

    Goal

    29. 4. 2012 18:36 Zakladatel vlákna: Jiří Stára
    Dobrý den. Lze použít v česneku herbicid Goal?
    29. 4. 2012 19:38 Jan Kozák
    Goal lze použít, zdá se nám, že má brzdící účinek i na česnek. Proto spíše doporučujeme Stomp.

    ředkev ohnice

    25. 4. 2012 14:05 Zakladatel vlákna: zdeněk melichar
    Dobrý den, je vhodné postříkat ještě teď česnek Lentagranem proti ředkvi ohnici? Máme jí tam spoustu, už je dost vzrostlá a stomp nezabral (stříkáno asi před 10-ti dny). Děkuji!
    25. 4. 2012 21:06 Jan Kozák
    Myslím, že by Lentagran zabral, česneku neuškodí.

    cesnek v plevelu

    22. 4. 2012 14:38 Zakladatel vlákna: Markéta
    Dobrý den,chtela bych se zeptat pana Kozáka,jaký je vhodny postrik proti plevelu na cesnek,a kyd zacit s postrikem?Dekuji za odpoved.
    22. 4. 2012 21:26 Jan Kozák
    Nejlepší výsledky jsou s herbicidem Stomp, pro jeho použití je právě vhodný čas.

    Lontrel

    18. 4. 2012 21:53 Zakladatel vlákna: Josef Chromík
    Dobrý den p. Kozák

    Jednoduchá otázka a mé rozhodnutí:

    Již jste mi říkal situaci s postřikem Lontrel a já se tedy ptám jestli mám použít tento postřik nebo ne? ale teda ten pcháč se mi už pěkně rozmnožil?????????

    Děkuji Chromík
    18. 4. 2012 23:11 Honzík Novák (ml.)
    V česneku jsem jej nikdy nepoužil, ale v okrasných cibulovinách mám výsledek vždy pěkný.
    19. 4. 2012 18:53 Jan Kozák
    Tož ho tam dejte, ale dodržte předepsanou koncentraci.

    stomp

    4. 4. 2012 12:00 Zakladatel vlákna: zdeněk melichar
    Dobry den-mam par otazek ohledně postřiku stomp.Kdy je nejvhodnější doba k aplikaci a zda-li je nutný postřik provést ještě před zimou.

    odpo pro paní Honzíkovou-pravděpodobně jde o mnohonožky
    4. 4. 2012 20:59 Jan Kozák
    Stomp je možné použít podle stavu daného porostu od podzimního sázení až do začátku května. Může se použít i opakovaně: na podzim a na jaře.

    Moucha, Reldan, Stomp

    30. 3. 2012 10:27 Zakladatel vlákna: Jan
    Dobrý den, rád bych s panem Kozákem zkonzultoval následující.
    1) Před 14 dny aplikován postřik proti mouše (Reldan) nyní by se měl postřik opakovat, ale počasí je chladné a půda mokrá. Je nutné provést opětovný postřik nyní tj. o víkendu 31.3. byť počasí je "zimní" a půda mokrá a moucha třeba díky tomu počasí opět zaleze pod zem, nebo lze počkat s opětovným postřikem až se vyčasí např. v půlce dubna a teploty půjdou opět nahoru? Co na to moucha - Jaký je její životní cyklus?
    2) Je v těchto dnech, s ohledem na počasí, vhodné hloubkové zkypření půdy s česnekem (asi 10-15 cm pod zem - motorovým kypřičem), nebo pouze zlehka jemně povrchně prokopnout motykou
    3) V případě, že bych v těchto dnech použil postřik Stomp, pak bych rád věděl jaký dopad na jeho účinnost bude mít počasí (déšť) a dále pak postřik Reldan - lze ho aplikovat současně se Stompem nebo musí být nějaký časový odstup mezi jejich použitím.
    Děkuji za Vaše reakce
    Jan K
    30. 3. 2012 20:54 Jan Kozák
    Ze zkušeností stačí postřik Reldanem jen jednou bez opakování. Hloubkové kypření je v česneku nevhodné, lepší je vláčení lehkými branami, v malém vidlemi napříč řádky. Při použití Stompu se nemusíte deště obávat. Nevím jak teď, ale dříve se herbicidy s jinými látkami nemíchaly.
    31. 3. 2012 11:06 Pavel Baxa
    Mělké zapravení přípravku do půdy (2–3 cm) zvyšuje za sušších podmínek účinnost přípravku především na prosovité trávy.

    Předpokladem účinnosti přípravku je dostatečná půdní vlhkost, herbicid musí být aktivován např. srážkami. Na půdách s vyšší sorpční schopností a na půdách s vysokou náchylností na vysychání povrchových vrstev nelze vyloučit snížení účinnosti.

    Při aplikaci na lehkých půdách je nutné použít dávkování přípravku na spodní hranici uvedeného rozmezí.

    Použití půdního herbicidu při minimálním zpracování půdy konzultujte s držitelem registrace.

    Pokud po aplikaci přípravku následují srážky, nelze vyloučit zejména na lehkých půdách, splavení přípravku do kořenové zóny rostlin a následné poškození ošetřovaného porostu.

    Na písčitých půdách, obzvláště s obsahem humusu pod 1 % nelze vyloučit poškození ošetřovaného porostu přípravkem.

    chemické ošetření

    22. 3. 2012 21:35 Zakladatel vlákna: Milan Dvořák
    Dobrý den pane Kozáku. Chtěl bych Vás poprosit o radu zda je nějaký postřik na dvojděložné plevele když už mame česnek venku 5-10cm. Předem moc dekuji za odpověď
    23. 3. 2012 20:04 Jan Kozák
    Doporučuji přípravek Stomp.

    Herbicid

    15. 3. 2012 11:01 Zakladatel vlákna: Antonín Setnička
    Dobrý den, chtěl bych se zeptat, zda ještě můžu stříkat plevele? A jaký by jste mi doporučili postřik.
    Děkuji
    15. 3. 2012 20:22 Jan Kozák
    Nejlepší zkušenosti jsou s herbicidem Stomp. Podle potřeby ho můžete aplikovat už teď nebo třeba až koncem dubna. Jeho účinek trvá asi tři měsíce.

    Plevel

    28. 12. 2011 8:41 Zakladatel vlákna: Vladimír Koudela
    Dobrý den přeji všem.
    Mám dotaz ohledně herbicidu který je běžně dostupný.
    Jedná se o totální herbicid který zničí vše. Na záhonu cca 150m2 mi po výsadbě vyrostly rostlinky cca 1,5cm velké, nevím co to přesně je za rostliny, ale záhon je jimi doslova posetý. Dá se použít tento postřik který se nanáší na listy rostlin? Stane se něco česneku který je ještě v zemi?
    Za jakékoliv info předem moc děkuji.
    30. 12. 2011 21:06 Jan Kozák
    S velkou pravděpodobností máte pozemek zaplevelený ptačincem žabincem, mohla by to být i lipnice roční. Mimo jiné jste patrně předčasně sázel. Přes herbicidy nejsem žádný odborník, ale soudím, že by mohl být účinný Stomp, který by podržel porost čistý několik měsíců. Na likvidaci současně vzešlých plevelů by bylo možné využít i Reglone (pokud ještě existuje) nebo celou škálu herbicidů typu Roundupu. Oba tyto herbicidy jsou listové, zahubí pouze vzešlé rostliny.
    1. 1. 2012 13:03 hloupý Honza (Sendy)
    Ano, Reglone s přídavkem DAM nebo 5% močoviny je optimální volbou pro aplikaci i při teplotách pod 6°C (a následný chod deních teplot -2°C až +5°C).
    Pokud tedy podle http://radar.bourky.cz/ bude předpoklad, že v odpoledních hodinách nebude pršet v době aplikace a aspoň 1/2 hodiny poté, má aplikace smysl.
    U ostatních herbicidů také přídavek DAM nebo močoviny do TankMixu posílí vstřebávání a tím i účinost postřiku. Využití dusíku z přidané močoviny je však vázáno na brzké napadnutí sněhu, které zabrání rychlému odvětrání rozpadem močoviny vznikajícího čpavku.

    S.
    30. 12. 2011 23:49 Dana Kolínová
    Švagr říká, že použití herbicidů při teplotách pod 5°C je nesmysl, protože metabolická aktivita rostlin je nedostatečná k tomu, aby se účiná látka dostala do pletiv. Většina jednoletých plevelů vymrzne, zbytek vytaháte bránami a před klíčením nové generace česnek ochrání jarní aplikace selektivního herbicidu.
    Na aplikaci Roundapu, Dominatoru a jiných nyní v zimě prostě zapomeňte.

    Lásku k česneku i k lidem, zdraví, štěstí a spokojenost v Novém roce 2012 i po následujících 364 dní
    přeji Vám
    i rodině Kozáků
    i ostatním návštěvníkům těchto stránek.
    D.K.
    31. 12. 2011 15:04 Jan Kozák
    Nemusíte mít úplně pravdu. Je-li pozemek zaplevelený níže uvedenými pleveli, tak ty nevymrznou ani vláčení nebude dostatečně účinné. Rovněž teploty v těchto dnech mohou přesáhnout 5 stupňů. Podle mých zkušeností se účinek herbicidů typu Roundupu při aplikaci v chladném období projeví třeba až za dva měsíce i později.
    31. 12. 2011 21:02 Dana Kolínová
    Švagr říká. že letos je počasí velmi netypické a v některých oblastech budou i tři dny po sobě teploty nad 5°C. Vrátíme li se k původní otázce, je naprostá shoda v tom, že česneku pod zemí se při aplikaci listových herbicidů nic nestane. Druhá věc je ekonomická stránka aplikace nyní v nejbližších lednových dnech. Jestliže účinek nastoupí až po dozrání semínek ze současných kvítků je aplikace obdobně účinná jako aplikace v době prvních vyšších teplot po odchodu sněhové pokrývky. Na Litoměřicku a v dolním pomoraví asi bude výsledek 50:50
    Velice jsem se nasmála, když uvedl, že nejlepší zimní herbicid jsou volně pobíhgající slepice a umrzlá půda, aby nemohly hrabat.

    stomp

    13. 12. 2011 18:51 Zakladatel vlákna: petr
    Zdravím
    pane Kozák
    chci se zeptat jestli použiváte nějaký herbicid(popř jaký) mě by zajímalo použítí stomp 400 SC kdy použít,kolikrát a v jaké dávce nejlépe ml/litr
    díky
    13. 12. 2011 20:28 "Brácha" Sendy
    Na
    http://eagri.cz/public/app/eagriapp/POR/Vyhledavani.aspx
    zadejte jako plodina česnek
    a jako biologická funkce herbicid.

    U jednotlivých nalezených přípravků pak máte i totéž co v návodu na přípravku.

    Stomp je v pohodě ... jako nález
    http://eagri.cz/public/app/eagriapp/POR/Detail.aspx?id=2533&stamp=1323804454781
    13. 12. 2011 21:02 "Brácha" Sendy
    Kdy použít : před vzejitím plevelů až do jejich 3 listů
    v jaké dávce : 41 ml rozmíchám v 6 litrech vody a to aplikuji celé na 1 ar = 100 m2 (respektive 0,7% roztok do 12 litrového zádového postřikovače na 2 ary)

    ale dávám přednost kultivaci před a po výsadbě, abych jej musel použít maximálně 1× za sezónu (počet opakování jsem dosud nezjišťoval).
    16. 12. 2011 21:21 Vladko Krögler
    Já používám Stomp 4 ml na 10 m2 asi v 1 litru vody, hned zjara po okopání. Nevadí a je to i normální, že je porost vzešlý.
    16. 12. 2011 21:31 "Brácha" Sendy
    Porostem máte na mysli česnek.
    Pokud by to byl pěťour vzešlý nad 4 listy, stihne ještě potvora odkvést a vysemenit se (jen květů a semínek bude podstatně méně).
    S.

    PS: Kuky, máte zelené čtverečky nebo můžeta přispívat bez omezení a obavy, že diskuze bude příliš zelená?

    Petour

    4. 10. 2011 19:02 Zakladatel vlákna: RomanD
    Dobrý den!Potřeboval bych radu v boji s petourem letos byli brambory a řepa 2xtrháno ručně 1xpostříkáno roundapem 2x rotavátor a už to obrůstá znova.Poradili mi stomp,ale jen 5l balení což je moc.Existuje jiná chemie nebo obchod s menším balením?V rubrice pěstování píšete afalon,bitrex?
    4. 10. 2011 20:01 Jan Kozák
    Pokud je pěťour vzešlý a má více než tři listy, nebude už Stomp účinný. Máte možnost chemického ošetření přípravkem Roundup (nebo jemu podobnými) nebo mechanické likvidace kultivací.

    Postřik proti plevelům

    16. 9. 2011 15:31 Zakladatel vlákna: Jiří Nováček
    Dobrý den,měl bych dotaz k postřiku česneku proti plevelům. Nejsem příliš zastáncem chemie a do letošního roku jsem česnek sázel na velmi malé ploše s stíhal jsem plevel odstraňovat mechanicky- ručně. V příštím roce bych toho chtěl zasadit trochu více a proto jsem se chtěl zeptat zda existuje nějaký ověřený postřik proti plevelům.
    16. 9. 2011 20:48 Jan Kozák
    Počítejte s tím, že každý herbicid zároveň snižuje výnos kulturní rostliny. Pěstitelé nejčastěji používají Stomp.

    CHemické ošetření

    15. 9. 2011 18:07 Zakladatel vlákna: Arnošt Richter
    Dobrý den pane inženýre ,mám již půdu připravenou k satbě ale roste mi tam plevel na satbu je ještě brzo tak mám va Vás dotaz jaký postřik a jeho název můžu použít prosím o radu ,děkuji Richter Arnošt.
    15. 9. 2011 20:40 Jan Kozák
    Sám nejsem velkým milovníkem nadbytečné chemie. Pokud je to Vaše přání, můžete použít Roundup (případně Dominator, Touchdown apod.). Ten "brácha" níže se mýlí, preemergentní znamená před vyklíčením plevelů.
    15. 9. 2011 21:11 "Brácha" Sendy
    Měl jsem na mysli např.
    http://www.agrobio. cz/vyrobky/68-dominator.html
    a nechtěl jsem dělat reklamu.
    16. 9. 2011 20:43 Jan Kozák
    "brácho", mýlíte se Vy i AgroBio. Listový herbicid nemůže být ze samé podstaty preemergentní.
    16. 9. 2011 21:12 "Brácha" Sendy
    Preemergentní aplikace herbicidu

    není tentýž pojem co

    preemergentní herbicid



    Abychom nemátli čtenáře, dohodněte s Jeníkem smazání nebo editaci mých příspěvků. AgroBio vycházelo z překladu originálu od Dow AgroSciences.


    Děkuji Sendy
    16. 9. 2011 22:28 Jan Kozák ml.
    Pokud by uznal za vhodné, mohl by je smazat sám.
    16. 9. 2011 11:25 náhodný.host 2
    Má jěště v této době smysl vysévat zelené hnojení, nebo je lepší stálým okopáváním udržet do výsadby takzvaně černý úhor?
    17. 9. 2011 17:05 "Brácha" Sendy
    Tak ve VŠ skriptech jsem nenašel ani jeden herbicid, působící na dosud nevyklíčená semena. Můžete mi podrobně vysvětlit, v čem se mýlím?
    17. 9. 2011 20:16 Jan Kozák
    Mýlíte se hlavně v tom, že si myslíte, že mám dost času na nesmysly. Skutečně jsem měl napsat před vzejitím plevelů. Kdybyste hledal v těch správných skriptech, mohl byste najít něco o dusíkatém vápnu.
    17. 9. 2011 20:47 "Brácha" Sendy
    Ano, aplikace čpavku nebo dusíkatého vápna má herbicidní účinek. Ale stále nesouhlasím, že preemergentní má v sobě obsaženu vazbu na plevel. Víceméně se zamotáváme do slovíčkaření, prosím o smazání toho co už nemá kontext, protože to co jsem si mohl smáznout sám je už odmáznuto. Shodneme se na tom, že v případě pana Richtra je nejlepší branami nebo radličkovým kypřičem vytahat co nejvíce pýru a pak aplikovat dusíkaté vápno, protože chce sázet česnek po česneku a nedá si to vymluvit.
    18. 9. 2011 15:11 Jan Kozák ml.
    To, že jste smazal kontext, aby si lidé nevšimli, že jste něco napsal špatně, je škoda, ale další kvůli tomu mazat nebudeme.
    Prosím pochopte, že v sezóně nemáme čas na takovéhle hry. Pokud chcete v této diskusi vystupovat, prosím, zvolte si jedno své (pokud možno skutečné) jméno a pod ním vkládejte všechny příspěvky. Děkuji.

    Dotaz na plevel

    26. 4. 2011 19:31 Zakladatel vlákna: Dáša
    Dobrý den.Někteří pěstitelé používají ihned po vysázení česneku postřik proti vzejítí plevelu a pak i během vegetace.Můžete mi prosím poradit jaké postřiky použít aniž bych uškodila rostlinkám česneku?Děkuji za odpověď i váš čas.
    26. 4. 2011 21:17 Jan Kozák
    Hned po výsadbě se používá Stomp, potom opakovaně na jaře. Každý kořenový herbicid (pokud je mi známo) snižuje výnos česneku. Ale silné zaplevelení ho snižuje podstatně více.

    Použití herbicidů v česneku

    18. 4. 2011 20:05 Zakladatel vlákna: Jiří Novotný
    Dobrý den, lze použít na dvouděložný plevel v česneku postřik Galigant jako na cibuli? Případně jaký herbicid do česneku použít v tuto dobu na dvouděložný plevel?
    19. 4. 2011 20:17 Jan Kozák
    Uvedený herbicid můžete použít opakovaně v nejnižší doporučené dávce. V současné době bych doporučil Stomp.
    20. 4. 2011 10:53 Pavel Baxa
    Letos mi stomp vubec neucinkuje jak je sucho.Hledam jiny herbicid.

    plevel

    13. 4. 2011 8:29 Zakladatel vlákna: Jana
    Dobrý den, chtěla bych se zeptat, zda nemáte zkušenosti se stříkáním plevele v česneku. Ještě nikdy jsme nepoužívali. Letos se nám velmi rozmnožil pýr a oset. Všechno jsou to plevely s dlouhými kořeny, proto se bojím že při okopávání do hloubky, poškodím česnek. V prodejně mi nabízeli nějaký postřik proti pýru v česneku, bohužel si nepamatuji název. Jaký máte názor?
    13. 4. 2011 20:46 Jan Kozák
    Gramicidy (Targa Super, Fusilade, Garland) můžete bez obav v česneku použít. Na pcháč oset použijte s opatrností Lontrel, ale raději pouze na konkrétní rostliny, ne celoplošně.
    13. 4. 2011 21:26 Jana
    Pane Kozáku, moc Vám děkuji za tyto stránky i debatu, za to že Vaše získané zkušenosti si nenecháváte pro sebe. Ještě jednou děkuji.

    pěstování česneku na louce

    30. 3. 2011 20:29 Zakladatel vlákna: Pavel
    Dobrý den pane Kozáku,jak je nejlepší na podzim posekanou louku upravit na pole a připravit na sadbu česneku a jakou odrůdu mi doporučujete.Děkuji.Pavel Kolařík
    31. 3. 2011 20:38 Jan Kozák
    Co nejdříve orba (byla by lepší už na podzim), zelené hnojení (svazenka, hořčice) bez hrachu, zapravení (v případě zaplevelení vytrvalými plevely, např. pýr, pcháč, šťovík, postříkat herbicidem) do konce srpna, před výsadbou kultivátor.Pokud se česnek ve Vaší oblasti běžně pěstuje, vyberte si odrůdu z nabídky podle svých požadavků.
    < Novější123

    Kontakt E-mail, telefon, adresa

    Ing. Václav Kozák a Ing. Jan Kozák
    Chvojenec 75, 534 01 Holice
    IČO: 05439710
    Kontakt

    cesnek@cesnek.cz
    E-mail není určen k poradenství.
    Rádi Vám poradíme v diskusi.

    Obchodní podmínky
    Reklamační formulář

    Šlechtění česnekové sadby Grafika zpracována Odemne