Přihlášení

  • Pěstování
  • Popis česneku
  • Odrůdy
  • Choroby a škůdci
  • Články
  • Diskuse

    7. 12. 2014 12:54 Zakladatel vlákna: David Švingal
    Dobrý den, pan Kozák doporučuje sázet pokud teplota trvale klesne pod 9°C a to už je myslím po celé ČR..takže dle mého názoru už sázet můžete. Já sázel 23. listopadu. Nyní bych mořil až těsně před výsadbou..Samozřejmě počkejte raději co vám odpoví pan Kozák, to je odborník. Hezký den všem a česneku zdar

    7. 12. 2014 12:03 Zakladatel vlákna: Pavlína Pabelová
    Dobrý den,chci se zeptat,kdy se tento rok chystáte sázet česnek-píši ke všem, ne jen panu Kozákovi..Minulý rok jsme sázeli 4.listopadu,poté se oteplilo a my se modlili,aby nam nevyjel a poté nezmrzl.Tento rok je to opět zrádné.Ještě se chci zeptat,jestli můžu česnek namořit teď a vysadit až déle,abych ho měla připravený pro případnou rychlou změnu počasí.
    7. 12. 2014 17:50 Zdeněk Červík
    Myslím že p Švingal píše dobře.Taky bych radil namořit až těsně před sázením zas taková změna není ze dne na den aby se nevědělo jak bude.popříadě ráno dáte do sulky a po obědě můžete sadit.Já si mořím hned jak dojde sadba.Má to několik výhod.Máte je nachystaný jak píšete za druhé vidíte jaké česnek vám došel a ne že tady někdo píše po třech mesícách že ho má shnilej nebo napadený vlnovníkem.Po namoření ho nechám usušit a čekám na příhodnou dobu kdy ho tam šoupnu.čim je větší zima tim líp.samozřejmě že ne -10 a zem zmrzlá to už je asi pozdě.Akorát aspoň u nás je teda dost mokro.Jsem rád že jsem ha zasázel minulé tédeň
    8. 12. 2014 8:53 Pavlína Pabelová
    Vcera teplo,dnes snih.Ve 2 jsem sla spat a nic nebylo v 7 uz zasnezeno.Tak budu cekat.Snad jeste bude teplo.

    Mulčování slámou

    6. 12. 2014 18:58 Zakladatel vlákna: Miroslav
    Pro pana J.Vyskala. Sadil jsem česnek po bramborách a poházel cereritem. Když přidám 10-15cm slámy (sláma odebírá při rozkládání dusík z půdy) nebude česneku chybět dusík?
    Kdy a čím při hnojit navrh na slámu? Stačí na jaře poházet granulovaným hnojem nebo suchými čerstvými slepičinci?
    Děkuji Miroslav
    7. 12. 2014 22:03 Hana Kopecká
    Na slepičince pozor, čerstvé jsou velmi agresivní a v Otázkách a odpovědích se dočtete, že česnek jako většina plodin čerstvý hnůj nesnáší. Někdo zde i v diskuzi letos uváděl případ jak si při hnojení slepičinci zlikvidoval česnek.
    Případný deficit dusíku bych dohnala na jaře hnojením na list, v intervalu ca 14 dnů když bude česnek aspon 10 cm nad zemí
    8. 12. 2014 16:56 Aleš Seidel
    Když dáte slámu navrch, tak Vám žádný dusík z půdy nevezme.
    11. 12. 2014 1:36 Jaromir Vyskala
    Souhlasim s p. Seidelem a p. Kopeckou. Ja na jare hnojim na list (brzy rano nebo pozde vecer) rybim hnojivem/vytazkem. Nepouzivam zadne chemikalie na sve zahradce. Do namichaneho roztoku pridam par kapek Jaru na nadobi, aby hnojivo chytlo na listy.
    12. 12. 2014 7:45 Jan Kašpar
    Fish fertlizer je podle mne vynikající hnojivo, ale podle seznamu EU se tohle hnojivo evidované pod č. 2216 nalézá na seznamu nebezpečných látek třídy M11. Tedy ve stejné třídě jako např Ricinová moučka. Tak pravila a rozhodla zajisté moudrá Evropská komise.
    13. 12. 2014 4:09 Jaromir Vyskala
    Pane Kaspar, trochu jste me zarazil vasi reakci. Duvodem proc tento pripravek pouzivam je, ze je OMRI povoleny (razitko na flasce) a je vyrobeny z Organickych Materialu. Nez jsem zacal tuto reakci psat, hledal jsem na Googlu jak se rybi hnojiva vyrabi. Docetl jsem se, ze hnojiva vyrobena na Aljasce nemaji zadne synteticke pridavky, ale v hnojivech vyrabenych ve statech kolem Mexickeho zalivu, je 0.1% nejake kyseliny na snizeni PH. Jestli 0.1% syntetickeho materialu je duvod k tomu, aby to bylo na liste Nebezpecnych hnojiv, tak EU by mela zajet do Ciny a podivat se, cim Cinani hnoji ryzi a cesnek.
    13. 12. 2014 23:28 Jan Kašpar
    Asi jsme si neporozuměli pane Vyskalo. To není nic proti hnojivu, výrobci, ostatním produktům ze sušených ryb, ani Vám. Já jen konstatoval, že pod číslem EN 2216 zařadili úředníci EU tyto produkty na seznam nebezpečných látek pro ŽP a stupeň nebezpečnosti kategorizovali, tedy vytvořili seznam látek vyžadujících zvláštní zacházení při dopravě, skladování a použití (pravděpodobně nikoli hlavou, ale zřejmě jiným orgánem). Toť vše. Pokud bych byl odporně bohat, hnojil bych taky nějakým takovým hnojivem. Za to, že na to má EU jiný názor opravdu nemohu. O kvalitě a úrovni rozhodování byrokratů z EU si utvořte názor sám.
    14. 12. 2014 4:26 Jaromir Vyskala
    Dekuji za objasneni, pane Kaspar. Take jsem si vedom, ze toto hnojivo je dost drahe. Ale jak jsem se jiz zminil, nepouzivam zadne chemicke hnojiva v me zahrade. Zasobuji svou zeleninou deti a vnuky, proto radeji utratim vice penez za dobre orginicke hnojivo. Co se tyce cesneku, Sulku vubec nepouzivam. Vlnovniku se da zbavit i bez chemickeho osetreni , prirodni cestou.
    14. 12. 2014 18:30 Jan Kozák
    Máte, prosím, nějaký přírodní recept na vlnovníka?
    16. 12. 2014 4:52 Jaromir Vyskala
    Pane Kozak, pred nasazenim osetruji cesnek pouze v teple vode. Po rozdeleni cibuli zkusim jak jsou stroucky tvrde a jak na nich drzi slupka. Par jich oloupu a kdyz je vse perfektni, tak jdou hned do zeme bez osetreni (vetsinou pozdni palicaky). Ale kdyz jen trochu vaham, citim, ze stroucek je meksi, slupky volnejsi (hlavne Rocabloly) a barva nahnedla, tak osetruji nasledujicim zpusobem: v kotliku si nahreju vodu na 44C. Stroucky dam do cibuloveho putliku a ponorim je. Po hodine vytahnu. Tato teplota zarucene zabije Vlnovnika i jeho vajicka a pritom neublizi cesneku. Panove, kteri tuto studii provedli, rikaji, ze se u nekterych druhu cesneku zpomali vzrust o 5%. Pokousel jsem se tuto studii najit, ale bohuzel se mne to nepodarilo. Ale pri hledani jsem objevil knihu: World Crop Pests od Linquist, Sabelis & Bruin, kde tito panove popisuji stejnou metodu. Oni uvadeji i vyssi teploty a kratsi casy: 55C - 15-20 minut a 60C – 10-15minut. Tato kniha je i na Ceskem Amazon. (Staci napsat: World Crop Pests by Lindquist, Sabelis & Bruin a kniha se ukaze). Amazon vam dovoli nahlednout dovnitr knihy. Tuto informaci najdete na stane 601, v hornim odstavci. Nez se dostanu ke druhe metode organickeho osetreni cesneku, tak bych se chtel zminit, ze jsem clenem skupiny Organickych cesnekaru na Facebooku. Clenove, ze vsech kontinentu sveta, si tady predavaji rady a zkusenosti o oranickem pestovani, zelenem hnojeni, atd. Tuto, druhou metodu osetreni, objevil jeden stary pan z USA, ktery je rovnez clenem a ktery se zabyva cesnekem cely zivot. Jeho metodu pouziva hodne lidi a nikdo si nestezuje, ba naopak. Ja jsem ji pouzil pouze jedenkrat, na par odrudach a vysledek byl dobry-stejne jako u prvni metody. Postup: do nadoby, ve ktere budeme cesnek osetrovat nalijeme 4l vody. Do vody nasypeme vrchovatou lzici Sody Bicarbony a jednu lzici tekuteho roztoku z morskych ras (Liquid seaweed), k dostani na GSVO.cz. Okzahradnik.cz ma Alg-A-Mix (ale tento ma dost nizke K, pouze 0.1), nebo na Amazon.co.uk, kde maji Seaweed od firmy Maxicrop, ktery je velmi dobry - 0.1-0-1.0. Vodu s prisadami promichejte, nasypte do ni stroucky cesneku a nechejte je tam tak dlouho (16-18 hodin) az se slupky zacnou oddelovat od strouckou. Nebo oddovani pomahajte promichavanim. Cim vice mate “nahych” stroucku, tim je osetreni efektivnejsi. Po vyjmuti cesneku z teto lazne, jej namocte na 3-4 minuty do Isopropyl alcohol nebo Isopropanol (nebo Rubbing Alcohol nebo Surgical Spirit z Amazon.co.uk) a hned nasadte.
    Nasledujici je originalni postup, okopirovany z autorovych Webovych stranek:
    Soak cloves in water containing one heaping tablespoon of bicarbonate of soda (baking soda) and liquid seaweed per gallon to protect them from fungus as well as give them an energy boost. Leave the cloves in the soda water overnight or long enough for the clove covers to loosen so the liquid comes into contact with the surfaces of the cloves. Garlics clove covers can contain fungal spores, or conidia or the eggs of pests such as mites and are best discarded rather than planted since the first thing the cloves do is to shed them, anyway. The baking soda helps neutralize the fungi. Commercial growers don't have time to peel cloves bare but gardeners do. Peeling the cloves has another advantage in that you can see if they have any problems. The cloves should then be soaked in rubbing alcohol or 100 proof vodka for three or four minutes and then planted immediately. The alcohol kills pests and pest eggs and any pathogens the first soaking missed. Every time I have done this, the treated garlic turned out better than the untreated control group. Alcohols are on the National Organic Program accepted list and baking soda is accepted under part 205.605.

    Pane Kozak, doufam, ze je vse dost srozumitelne. Jestli ne, tak se ozvete. Rovnez prikladam PDF, jak osertit cesnek napadeny Hadatkem v teple vode
    16. 12. 2014 19:29 Jan Kozák
    Děkuji za tento příspěvek, budu se ním zabývat několik dní.

    Havran

    5. 12. 2014 19:37 Zakladatel vlákna: Jozef Mitro
    Dobrý den, pane inženýre.
    Zítra jsem chtěl sázet česnek a tak jsem se pustil do oddělování stroužků. Bohužel téměř všechny (objednal jsem 3 kg) jsou napůl hnědé a některé mají na sobě "třpytivý" povrch (špatně se to fotí, ale klidně vám je mohu odeslat poštou). Nevím kde se stala chyba, uskladněný byl spolu s letošní úrodou. Je sice pravda, že ho mám týden v kuchyni, ale nevěřím tomu, že to zapřičinilo teplejší prostředí. Zbytek cibulí jsou měkké a připadá mi vyšeptalý. Naopak u pár cibulí u kořínků je plíseň. Má vůbec význam to sázet? V případě mořit v sulce a lignohumátu, nebo obráceně?
    děkuji
    J. Mitro
    5. 12. 2014 20:23 Adam Kolesár
    Dovolím si podotknout jak se tu už mnohokrát diskutovalo že právě proto je lepší česnek rozdružit už v září dát do jedné prodyšné vrstvy do sucha a temna pravidelně sledovat.Z fotky jde vydět že česnek máte ještě v pytli což si myslím že je chyba která vás stála sadbu. Protože vlnovník nejde vydět pouhým okem ale sadbu dokáže docela rychle znehodnotit na první pohled to totiž není vyditelné ale na omak jsou cibule jakoby prázdné takové vysušené to už mluvím ze své zkušenosti jelikož jsem minulý rok zkusil sadbu Tristan Tantal doručené byly zabalený v kartonové krabici a papírových pytlích z krabice jsem je vyndal ale z pytlů až za dva týdny a lomil jsem rukama že jsem ty dohromady 4kg nedal do bedny napadený česnek jsem probral a zdravé stroužky namořil v sulce a vysázel a od té doby si dávám velký pozor na skladování protože česnek jsem měl doma teplotu kolem 20stupnu to asi vlnovníkovy prospívá než teploty kolem nuly ale ne nadarmo se říká chybami se člověk učí. Česneku zdar.
    5. 12. 2014 20:49 Jozef Mitro
    Nechci se vyhýbat vlastní části chybování, ale svůj česnek skladují za stejných podmínek a tento problém nemám a nikdy jsem neměl(dokonce část mám pořád svázanou a pověšenou co jsem nestačil očistit). Běžně skladují česnek v přepravkách na seně v několika vrstvách (odhaduji, že je ho tam cca 8-10 kg). Jak skladujete konzumní česnek? Taky rozdružený? To je asi nesmysl. Nemyslím si, že chyba byla pouze na mojí straně. Vlnovník se jen tak ze vzduchu asi nevytvoří...
    5. 12. 2014 23:10 Jiří Snášel
    Pane Jozefe,
    já konzumní a sadbový česnek skladuji odlišně. Konzumní po usušení spletu do věnců a zavěsím, vím že není napaden vlnovníkem, nemusím jej rozdružovat či jinak bedlivě střežit.
    U kupovaného sadbového tu jistotu nemám. Jak mi přijde, okamžitě jej rozbalím a zkontroluji, co nejdříve rozdružím a mořím v sulce. Vysuším a skladuji na vzdušném místě do výsadby.
    Zkuste to taky tak a budete mít po problému.
    6. 12. 2014 7:39 Jan Kozák
    Bez ohledu na míru zavinění nebo nezavinění některé ze stran Vám v pondělí pošleme sadbu novou.

    výsadba

    5. 12. 2014 14:42 Zakladatel vlákna: Adam Kolesár
    Dobrý den pane Kozáku chci se zeptat. Jsem z Jižní Moravy
    Byl jsem nemocen tak se k sázení dostanu až tento víkend včera jsem byl zkontrolovat stav pozemku námraza je pryč ale pozemek je z vrchu dosti mokrý půda se lepí na nářadí sázím ručně 5000 stroužků do deseti řádků 50m dlouhých, můj dotaz tedy zní mám za těchto podmínek provádět výsadbu nebo mám počkat až začne pozemek zamrzat a teprve potom sázet do zamrzající půdy jestli to zamrzání nebude mít negativní vliv na stroužky a jejich zakořenění, jde mi o to že při zamrzání se půda nebude lepit a utužovat, sázím podzimní odrůdy. Děkuji
    5. 12. 2014 18:05 Jan Kozák
    To mi dáváte moc těžkou otázku. Počasí předpovídat neumím, ale ani neznám technologii Vaší výsadby.
    5. 12. 2014 18:54 Jana Kopecká
    Dobrý den, jsem laik, záleží na tom, jak jste otužilý:-) a hlavně při současné vlhkosti se bude zemina lepit na boty i nářadí i při teplotě okolo nuly. A při zamrzání se vám bude hůř sázet. Teda jesli jedete stylem sázecí kolík, jamka... navíc špičatý kolík vám vytvoří vzduchovou kapsu pod stroužkem a půda se bude hůř ušlapávat (hutnit) po výsadbě, takže podle mne bude česnek hůř kořenit. Ale jak píše pak Kozák, nevím jakým stylem sázíte. Navíc 5000 stroužků není málo a při mrazu musíte být obr otužilec. V rukavicích se zvyšuje riziko, že dáte stroužek podpučím nahoru = během růstu se bude muset stvol otočit, což vede i k nižšímu výnosu. Tak jsem to pochopila i ze zdejších diskusí. Prosím berte to jako laický názor nadšence, česnekáře. Co sází pátou sezonu a vím, osobně vím, že čím větší zima, tím větší chybovost a menší pečlivost. Držím palce, přeji krásně počasí a ať jde výsadba od ruky.
    5. 12. 2014 19:53 Adam Kolesár
    Dobrý večer všem, omlouvám se že jsem nepopsal techniku sázení. sázím tak že podél napnutého provázku naskládám prkna po kterých chodím aby jsem roznášel váhu a neutužoval pozemek vyhloubím motykou rýhu 8 až 10 cm vysázím ručně stroužky podpučím dolu a hráběma zahrnu ale jak píše paní Kopecká zemina se lepí na boty i nářadí moje otázka tedy je jestli výsadba při teplotě -1 až -5 nepoškodí stroužky. Jinak já jsem na tyto teploty zvyklý z práce. Děkuji za odpověď a paní Kopecké za názory vážím si toho. sázení zdar!
    5. 12. 2014 21:25 Jana Kopecká
    Děkuji za upřesnění, za motyku tu jde rychleji, než kolíkem. K poškození stroužků se asi vyjádří pan Kozák. Z laického pohledu si myslím, že se nepoškodí, jedině, že by byly hodně narašené kořínky, například po máčení v Lignohumátu, v tom případě bych odebrala vždy kus k výsadbě a zbytek nechala v teple, nebo přikryté pytlem atd. Podle mne se stoužky nepoškodí, to by muselo být hodně umrzlo, aby byla zemina v hrudkách jako kamínky, ale i tak by se to asi nepoškodilo. Záleží spíš na vás, kdy to stihnete vysadit. Půda bude podle mne mokrá spíš víc, než míň. Ale letošní počasí je tak bláznivé, těžko říct.
    6. 12. 2014 11:20 Adam Kolesár
    Děkuji za odpověď počkám až zamrzne a pak se do toho pustím pokud to počasí umožní. přeji panu Kozákovi a všem pěstitelum Českého Česneku Hodně zdaru.

    4. 12. 2014 20:16 Zakladatel vlákna: petr
    Dobrý večer pane ing.Kozáku chci se zeptat jestli je nutné pozemek s česnekem poválet? Nebo už je tam mokro a pujde to špatně. Děkuji
    4. 12. 2014 21:42 Jan Kozák
    Mokrou zem bych neválel už i proto, že nám slibují další srážky.
    4. 12. 2014 21:51 petr
    Takže to na nic nebude mět vliv?

    Výška země nadstroužkem

    4. 12. 2014 16:47 Zakladatel vlákna: Václav Nepeřený
    Dobrý den,
    pane inženýre, prosím o odpověď, kolik země má být nad stroužky česneku při výsadbě v prosinci, když se uvádí že hloubka stačí 4 cm? Česnek mám v úmyslu vysazovat v příštích dnech.
    Děkuji za odpověď
    Václav Nepeřený
    4. 12. 2014 17:40 Jan Kozák
    Uvádí se leccos, já doporučuji 8 cm, s výjimkou zamokřených půd - tam se sází mělčeji.

    Špatná sadba Bjetin

    3. 12. 2014 20:48 Zakladatel vlákna: David Čičkan
    Dobrý den ještě jednou,

    před třemi dny jsem zde psal příspěvek, ve kterém jsem uvedl že sadba bjetin kterou jsem u vás zakoupil je z poloviny nepoužitelná, dokonce jsem Vám psal i e-mail ale odpověď žádná a navíc jste mi smazali můj příspěvek zde v diskuzi bez jakéhokoliv vysvětlení. Píšu tedy ještě jednou a příkládám i důkazní fotografii. Myslel jsem že jste seriozní lidé ale smazat příspěvěk bez vysvětlení a ani neodpovědět se mi nezdá moc seriozní.
    Děkuji za reakci
    3. 12. 2014 21:05 Jan Kozák ml.
    Vaše obvinění, pane Čičkane, kategoricky odmítám. Žádný takový příspěvek tu smazán nebyl. Chyba byla patrně na Vaší straně způsobena tím, že jste příspěvek možná napsal, ale neodeslal.
    Nemáme čas nonstop vysedávat u diskuse, proto bychom takový text odstraňovali s několikahodinovým zpožděním, spostě návštěvníků tohoto webu před očima. Proč bychom právě Váš příspěvek mazali, když ostatní texty v podobném duchu tu bez problémů zůstaly?
    4. 12. 2014 6:17 Jan Kozák
    Jistá chyba je na mé straně. Váš příspěvek jsem dostal E-mailem. Odpověděl jsem Vám, ale teď jsem to v poště vůbec nenašel, tak nevím, co jsem s tím udělal. Každopádně jsme Vám v pondělí poslali sadbu novou.
    5. 12. 2014 15:45 David Čičkan
    Dobré odpoledne,

    dnes jsem převzal novou sadbu od Vás, kterou jste mi zaslali, za tu špatnou a všechny palice česneku jsou v naprostém pořádku.

    Děkuji za vstřícnost
    4. 12. 2014 19:43 David Čičkan
    Dobrý večer,

    příspěvek jsem opravdu odesílal, ihned po odeslání se objevil v levé části webu, kde jsou zobrazeny poslední aktuální příspěvky v diskuzi. Přibližně po 10ti minutách jsem se vrátil na tento web a příspěvek už tu nebyl. Věřím vám všem, že sem chodíte často ale bohužel opravdu tomu tak bylo. Nemám důvod si to vymýšlet, stejně tak jako vy pane kozáku nemáte důvod mé příspěvky mazat. Pravděpodobně tedy nastala nějaká technická chyba webu, stejně tak jako se Vám nějak ztratil e-mail který mi od vás nepřišel, tudíž jsem neměl ponětí, že jste mi již zaslali novou satbu, protože kdybych od vás dostal e-mail už v pondělí, tak ej jasné, že bych neměl ve středu potřebu to nějak dále řešit . Každopádně jsem rád že se tato šlamastika vyřešila.
    Minulý rok jsem od Vás bral taktéž sadbu a vše bylo v nejlepším pořádku.
    Děkuji za vyřízení
    4. 12. 2014 19:46 David Čičkan
    Omlouvám se za pravopisné chyby
    3. 12. 2014 21:18 Mirek
    Musím se zastat správců tohoto webu, diskuzi zde sleduji pravidelně a dívám se sem denně mnohokrát, a příspěvek pana Čičkana se tady vůbec neobjevil.
    4. 12. 2014 8:35 Hana Kopecká
    Také bych se přidala na web chodím pravidelně a váš příspěvěk se tu neobjevil. Kozákovi konstruktivně odpovídají i a "negativní" dotazy jak zjistíte z této diskuze. To že na váš dotaz nebylo odpovězeno okamžitě snad pochopíte, zemědělci ani v zimě nemají čas sedět u pc. A osobně jsem přesvěčena, že drtivá většina zákazníku dostala sadbu krásnou a bud už je v zemi a nebo do ní chystá
    4. 12. 2014 9:19 Adam Kolesár
    4. 12. 2014 9:21 Adam Kolesár
    Souhlasím s vámi žádný takový příspěvek se tu neobjevil.

    Napadená sadba

    2. 12. 2014 16:23 Zakladatel vlákna: Jiří Fiala
    Dobrý den pane Kozák, při rozdružování česneku odrůd Jovan a Bjetin (2 + 2 kg), který jsem v září zakoupil u Vás v Poběžovicích jsem u cca 10 cibulí narazil na několik změklých stroužků, které byly pravděpodobně napadeny vlnovníkem, (stroužek uvnitř slupky je zmenšený, hnědo-rezato zbarvený, lepivá hmota). U odrůdy LAN (0,5 kg) bylo vše v pořádku. Čím by prosím mohlo být toto napadení způsobené? Je možné sázet stroužky z napadených cibulí, na kterých není nic patrné, nebo mají jen ztnavlé slupky, nebo je lepší celé napadené cibule zlikvidovat? Děkuji
    2. 12. 2014 19:38 Jan Kozák
    Na fotografii není nic jasně patrné, ale spíše si myslím, že tu byl problém při sušení. Zdravé stroužky můžete bez obav vysadit. Pokud přijdete příští rok, tak se připomeňte a dáme celou záležitost do pořádku.
    2. 12. 2014 20:27 Jiří Fiala
    Děkuji za odpověď a omlouvám se za nekvalitní snímek. Spíše jsem se bál, aby se mi pak nějaký skrytý škůdce nebo choroba nerozšířili na další stroužky, nebo následně na rostliny.
    Pokud mohu mít ještě jeden dotaz, jak nejlépe osušit stroužky po vytažení ze sulky? Dříve jsem ukládal sadbu ze sulky přímo do země, letos se prvně chystám mořit i Rovralem, tudíž se to bez osušení neobejde a nerad bych, aby během sušení při vyšších teplotách došlo k popálení sadby, jak je uváděno na obalu Sulky...
    2. 12. 2014 20:56 Jan Kozák
    Žádné osušení není nutné. Sulku jenom nechejte odkapat a šup s tím do Rovralu.

    vápnění

    2. 12. 2014 10:46 Zakladatel vlákna: Pavel Košař
    Dobrý den , budu vápnit záhony mletým vápencem, neublížím tak vysazenému česneku ? Děkuji. Pavel Košař.
    2. 12. 2014 19:33 Jan Kozák
    Určitě neublížíte, doporučuji.
    2. 12. 2014 20:31 Jiří Fiala
    Pokud se mohu připlést do diskuze, jaké množství se v této fázi doporučuje dát? Může to mít funkci neutralizační v případě přehnojení síranem amonným?
    2. 12. 2014 21:11 Jan Kozák
    Půda má poměrně silný pufrační účinek, proto bych neuvažoval o potřebě neutralizace.
    Bez půdního rozboru bych s klidným svědomím doporučil dávku mletého vápence 1 - 2 metráky na hektar. Ale raději bych podle možností použil vápenec dolomitický.

    Postřik

    2. 12. 2014 10:42 Zakladatel vlákna: Michal Soukup
    Dobrý den
    Chci se optat jestli mohu použít postřik STOMP ihned po vysazení česneku což je ještě v tuhle dobu,nebo mám počkat až na jaro.

    Mulčování slámou

    1. 12. 2014 22:01 Zakladatel vlákna: Miroslav
    Dobrý večer,je dobré mulčovat česnek slámou,když ano tak kdy?Můžu už teď nebo bude lepší až se na jaře prohřeje půda?
    Ještě jedna otázka,nespálím česnek když na jaře poházím slepičí nebo ptačí trus?Děkuji
    1. 12. 2014 22:03 Miroslav
    ...když slámu ano tak v jaké vrstvě
    2. 12. 2014 6:15 Jaromir Vyskala
    Ja mulcuji slamou po nasazeni cesneku. Sem tam je ve slame nevymlacene zrni, ktere ptaci pres zimu vyzobou, jinak by se na jare zakorenilo. Mulcuji ve vrstve 8-10cm. (Podivejte se na moji reakci z 12/7/2014, jsou tam prilozeny 2 fotky). Na jaro je vrstva slamy polovicni - cesnek si snadno najde cestu na svet.
    10. 12. 2014 12:35 Dvořák Petr
    Pane J. Vyskalo, bylo by možné na Vás získat email, rád bych se dozvěděl o mulčování slámou více. Děkuji.

    Můj email je dvordy@seznam.cz

    1. 12. 2014 17:56 Zakladatel vlákna: Luděk Straka
    Dobrý den!
    Obdržel jsem od Vás odrůdy Anton, Vekan, Blanin II. Těsně před příchodem zimy je chci vysázet ale bohužel odrůda Blanin II byla všechna zcvrklá a zteřelá. Ostatní odůdy jsou vpořádku. Co s tím ? Děkuji Straka
    2. 12. 2014 10:22 David Švingal
    Já bych to asi vyhodil, nejlépe do koše:-)
    2. 12. 2014 19:26 Jan Kozák
    Tento problém se nám letos bohužel nevyhnul. Jedná se o napadení vlnovníkem česnekovým. V době expedice nebylo napadení patrné. Je mi líto, že jsme Vám poslali nekvalitní sadbu. Ale polepšíme se. Zítra Vám pošleme půl kila sadby z partie, v níž vlnovník není.

    Postřik

    1. 12. 2014 11:45 Zakladatel vlákna: Janků Jiří
    Dobrý den. Mám dotaz na postřik herbicidem Stomp. Když sem si jej poprvé objednal ve velkém balení tak po převzetí zboží sem zjistil že je datum spotřeby už jen měsíc. Aplikoval sem krátce po datu spotřeby a výsledek žádný. Nevím tedy jestli mám přisuzovat nefunkčnost k tomu datu a nebo třeba slabé koncentraci přípravku. Chtěl bych se zeptat jakou koncentraci používáte vy (např. na 10l postřikovač kolik ml přípravku) a jaký Stomp používáte ( zjistil sem že jsou na trhu dva- "SC" a "E") a taky jestli je možné aplikovat na jaře i vícekrát za vegetaci( např. že by zase poprvé nezabral) Děkuji Vám za odpověď, budu rád za Vaše rady protože s tím "zápasím" už druhý rok. A v našich podmínkách to bez postřiku snad ani nejde.
    2. 12. 2014 19:18 Jan Kozák
    My herbicidy nepoužíváme vůbec. Pokud o nich něco píšeme, pak jde o zkušenosti jiných pěstitelů. Snad se vyjádří někdo jiný.

    Dotaz

    30. 11. 2014 21:33 Zakladatel vlákna: Tomáš Pščolka
    Dobrý večer, tento víkend jsem zasadil česnek (zdálo se mi to jako nejvhodnější doba), ale teplota při výsadbě byla -1°C bude to vadit. Při této teplotě jsem i mořil v Rovralu ( použil jsem vlažnou vodu). Nebude to pro stroužky šok, předtím jsem je skladoval od září namořené v Sulce doma v pokoji? Děkuji a přeji pohodový večer.
    1. 12. 2014 6:45 Jan Kozák
    My jsme začali sázet v pátek a tento týden budeme pokračovat. Váš postup považuji za správný.
    < Novější265266267268269Starší >

    Kontakt E-mail, telefon, adresa

    Ing. Václav Kozák a Ing. Jan Kozák
    Chvojenec 75, 534 01 Holice
    IČO: 05439710
    Kontakt

    cesnek@cesnek.cz
    E-mail není určen k poradenství.
    Rádi Vám poradíme v diskusi.

    Obchodní podmínky
    Reklamační formulář

    Šlechtění česnekové sadby Grafika zpracována Odemne