Přihlášení

  • Pěstování
  • Popis česneku
  • Odrůdy
  • Choroby a škůdci
  • Články
  • Diskuse

    SADBA

    18. 11. 2018 11:27 Zakladatel vlákna: lukáš Blahout

    SADBA

    18. 11. 2018 11:26 Zakladatel vlákna: lukáš Blahout
    Zdravím česnekáře,něco pro inspiraci. Nejdřív tři radličky a pak zahrobkováno čtyřmi a ukouleno. Česnek je v zemi, tak jen doufejme ,v dobré počasí na příští sezonu,ať se daří :)
    NahrobkovánoHloubka cca8 cmSázímeZahrnujem hrobkujemZahrnutíUkouleno a hotovoMořímeMakáme i v noci
    18. 11. 2018 19:58 Josef Stieranka
    Nádherná práce, děláme podobně, ušetří se hodně práce než dělat řádky ručně. Kolik jste sázeli? My oproti Vám "jen"45kg
    Zahrnování
    18. 11. 2018 20:35 lukáš Blahout
    Zdravím, rozteč řádku 35 cm, ručně jsme sázeli cca 300kg a zbytek strojově, jinak vycházelo na jednoho sazeče kolem 20 kg na den
    18. 11. 2018 22:09 Josef Stieranka
    Děkuji, strojně sazíte jakým sazečem? Jak jste spokojeni a je to předpokládám znát na kvalitě a výnosu, když sázíte i ručně.
    19. 11. 2018 7:30 lukáš Blahout
    Sázíme triřádkovým sazečem, koupen na bazoši 20k. Ale stejně je potřeba nahrobkovat, ty radličky na sazeči jsou strašné bláto, neustále se ohýbají. Jinak sází super, dá se nastavit krok a hloubka a rozteč, takže, když pak poladíte, tak se dá. Ale samozřejmě oproti ručnímu sázení, se to nedá srovnávat, úsilí vynaložené na srovnání stroužků a následné fajfky, se samozřejmě projeví na finálním výnosu. Jsem zvědav letos, kdy jsme zasadili několik odrůd, jak ručně tak i sazečem, jak to bude vypadat. Po sklizni budeme moudřejší. Jinak jsme sázeli-Havrana, Havla, Slavina, Vekana, Zahorskeho a Japo
    Sazeč
    19. 11. 2018 22:21 Josef Stieranka
    Děkuji moc, ještě se zeptám jakou máte velikost sázecích misek a zdali jste nezkoušeli s tím sázet i cibuli.
    20. 11. 2018 9:38 lukáš Blahout
    Misky máme malé a cibuli budem sázet poprvé až ted najaře
    22. 11. 2018 20:57 Martin Perníček
    Dobrý večer pane Blahout, obdivuji vaší práci a mechanizaci. Jelikož sázím po vrstevnici na velmi svažitém pozemku, tak si bohužel nemůžu dovolit sázet strojově. Traktorem  naznačím 3 řádky najednou, ale zahrnovat musím už jednotlivě řádek po řádku.
    NahrnováníNahrnováníNahrnováníZahrnuto
    23. 11. 2018 21:08 lukáš Blahout
    Zdravím pane Perníček,taky nejsme moc na rovině, 500mnm podkrkonoší, vyzkoušejte nastavit ramena podle náklonu pole a jezdit jen jedním směrem, pak se to dá. V zimě by se u nás  dalo i sáňkovat. Jinak krásná práce ať se Vám moooc daří

    Moření

    16. 11. 2018 14:33 Zakladatel vlákna: Jan Procházka
    Dobrý den,
    Měl bych dotaz, jestli mohu česnek po namoření v sulce namořit ještě clonoplusem. 
    Děkuji.
    16. 11. 2018 18:17 Novák Ladislav
    Dobrý den.V Sulce je vhodné mořit i zdánlivě zdravou sadbu.Clonoplusem nemoříme.Clonoplusem sadbu infikujeme semínky ,odborně spory, prospěšné houby.Z mé zkušenosti na vlhkou sadbu nasypat určené množství Clonoplusu,protřepat aby se všechny stroužky obalily a hned sázet.Zbytek Clonoplusu který zůstane v nádobě vypláchnout vodou a nalít na záhon.Jestli jsem zde napsal nějaký nesmysl,prosím o opravu rád se sám přiučím.Děkuji.
    16. 11. 2018 18:24 Jan Procházka
    Děkuji za info.

    Co to je

    16. 11. 2018 12:13 Zakladatel vlákna: Koch Roman
    Dobrý den. Koupil jsem 4ks sadbového česneku Vekan který jsem chtěl namořit, ale jsou na něm skvrny a po oloupání tmavé skvrny (na fotce). 
    Vekan
    18. 11. 2018 9:19 Jan Kašpar
    Dobrý den. Ty tmavé kvrny jsou fysiologického původu, v půdě u producenta sadby některý biogenní prvek buď chybí, nebo naopak je ho nepřiměřeně mnoho. Takže to se u Vás nemusí projevit. Ale taky si tam pochutnal (tedy pososal) vlnovník. Takže pokud to nebudete reklamovat, tak bych doporučil řádně namořit  Sulkou a zasadit. Ale producentovi sadby by se tohle nemělo stávat. No občas se to stane....
    18. 11. 2018 10:32 Jan Kozák
    Pan Kašpar má pravdu, je to fyziologického původu, způsobené špatným příjmem živin. Nemá to vliv na chuť, skladovatelnost ani sadbovou kvalitu. Ale jistě je to problém estetický.

    Moření v sulce

    15. 11. 2018 18:30 Zakladatel vlákna: David Chromec
    Dobrý den pane Kozáku, chtěl bych se zeptat, jak dlouho je vhodné mořit sulkou bezprostředně před výsadbou a zda mohu potom hned sázet do země nebo je nutné nechat stroužky oschnout, popřípadě zcela usušit? Děkuji mnohokrát za Vaši radu.
    15. 11. 2018 18:42 Zdeněk Mácha
    Dobrý den. Stačí mořit dvě hodiny, stroužky nechat oschnout a sázet.
    15. 11. 2018 20:51 David Chromec
    Díky za info. A jak hluboké děláte ty járky (díval jsem se na fotky), co jste vkládal dříve. 
    15. 11. 2018 21:13 Zdeněk Mácha
    Járky dělám hluboké kolem 10 cm.
    15. 11. 2018 21:25 David Chromec
    Díky za info. Ať se daří. 
    16. 11. 2018 3:21 Marcel Sokirka
    Dobrý den.Jak dlouho trvá ,než oschnou ? začátkem listopadu jsem mořil česnek po prvně,několik hodin jsem je nechal osychat,bylo poměrně teplo,pak jsem ještě použil fen,protože jsem se nemohl dočkat,nakonec stejně jsem je sázel ještě trochu vlhké.Teď když budu sázet,tak to musím počítat alespoň dva dny předem :-) 
    16. 11. 2018 6:45 Stanislav Hanzlicek
    Pane Sokirka sadbu staci mořit jen jednou.A jestliže moříte bezprostředně před výsadbou,tak nemusíte čekat na oschnutí.Stačí nechat okapat.Sázení vlhkých stroužků je i pro česnek výhodnější.
    16. 11. 2018 19:22 Marcel Sokirka
    Děkuji za radu

    Sadba

    15. 11. 2018 17:02 Zakladatel vlákna: Zdeněk Mácha
    Dobrý den. Dne 1.11. 2018 jsem vložil pár fotek jak sázím česnek. A po delší době přikládám konečné foto. Vše dělám ručně, kromě přípravy půdy. Celkem mám pět záhonů, které jsou dlouhé cca 21 metrů a široké cca 90 cm,jen jeden má 50 cm
    Sadba
    19. 11. 2018 8:19 Zdeněk Mácha
    Ještě přikládám jednu fotku. V zemi mám přes 3000 stroužků.
    Sadba

    Totálně vyšuškaný

    14. 11. 2018 21:19 Zakladatel vlákna: Pavel Dohnal
    Zkusím přiložit foto. Když jsem to dostal do ruky, první moje slova byla - na kompost! Údajně se jmenuje Tristan. Pak jsem tu  vyšuškanou věc rozebral, ona se spíš sama vysypala, a rozpitval jsem ji. Kromě vyschlosti jsem neobjevil jedinou závadu. Zelené srdce tam je, tendence na růst taky, chuť má obstojnou i v hnědém stavu, doporučil jsem zasadit. Byl na vyhození, vsadím boty, že úroda bude vysoko nad 50 %!! 
    123456
    15. 11. 2018 13:57 Karel Karel
    Vy byste , mít takovou sadbu Vy, takovou sadbu sám použil a pak na přesrok čekal co z toho bude? To tak ze zoufalství ne?
    16. 11. 2018 6:33 Jozef Sisak
    Pri dodani takej sadby v prvom okamžiku zlosť , ale ak mate zaujem o danu sortu ,aj taka mizeria vas nezastavi . Viem o čom pišem. Pri nedostatku sadby-  ako sa hovori  " topiaci sa slamky chyta " Sadba nesie znaky nevhodneho skladovania ,teplo a sucho, predpokladam zniženu kličivosť ale aspon sa dostanem do "fajty" odrody. Neviem akoby ste reagoval ak  by ste na zaklade popisu sorty - odrody danu odrodu objednal komplikovane a draho ziskal zo zahraničia a dodane by bolo niečo ine? Aj to  už mam za sebou. V mojom pripade pri diagnoze" cesnak" ide sa ďalej.
    16. 11. 2018 7:36 Karel Karel
    Než takovy sadbový česnek , tak kdyby už nešlo sehnat sadbový česnek, tak použiju česnek konzumní,ale hlavně  od pohledu zdravy česnek. Nejde o zlaté trenky, pokud pán neumírá,  a trva na odrůdě, tak si ji sežene další rok včas a včas namoří aby se mu to nestalo opět. Hospodařit stylem " topiaci sa slamky chyta"? buh žehnej takovému hospodaři. 
    16. 11. 2018 9:11 Jozef Sisak
    Ďakujem za želanie .Použiť konzumny cesnak bez znalosti pôvodu krajiny či odrody nemam zaujem. Aj tuto etapu pestovateľskej cesty mam za sebou. Chybou prezentovanej vzorky je predpokladam zle uskladnenie a nie CHOROBA ! preto nevidim problem v použiti na sadbu. Poškodenie sadby vlnovnikom-- aj na zaklade  odpovedi p. Kozaka po namoreni vysadiť.
    16. 11. 2018 11:25 Karel Karel
    Vy máte zas defenzivní přistup.Tak většinou v okolí vašeho bydliště se určitě najde pěstitel, který není trouba a ví co sadí, případně průmerný uživatel internetových stranek si najde pěstitele na webovych stránkách i s popisem česneku . A hlavní pravidlo je "co se mi nezda tak nesazím  přece   - a i toto tu zaznělo xkrát.  a když je něco poškozené vlnovníkem unosně, čili jen trochu,  je to něco jiného jako ty některé scvrkle chcipačky na fotce. Ale když je vám bližší  "Topiaci sa slamky chyta", sadte jak vám to pasuje. Ale doporučovat někomu druhému takový postup je pane "choré". 
    19. 11. 2018 6:13 Jozef Sisak
    Pan KK.     V  diskusnom prispevku autor vyjadruje svoj nazor ! Ak môj nazor -- to by som urobil ja -- pokladate za chory je to vaš nazor a mate naňho narok . Čo  sa skryva za :" aj tuto etapu pestovaťeľskej cesty mam za sebou ". koľko prace ,  úsilia a peňazí o tom nebudem pisať a obťažovať diskutujucich. Použit konzumny cesnak ako sadbu od pestovaťeľa OK ! kupenu z obchodu to by som zvažoval,  osobne nedoporučujem !
    19. 11. 2018 6:23 Jan Kozák
    A já varuji i před "konzumným cesnakkom od pestovateľa". Před několika lety jsem byl u jistého pěstitele na Mělnicku, pěstoval léta na ploše nějakých dvou tří hektarů. A říkal: "Je-li mokrý rok, tak víc hnije, je-li sucho, hnije méně". Ale to "hnití" bylo háďátko. Nespoléhejte se na vysokou odbornost pěstitelů.
    19. 11. 2018 20:28 Pavel Dohnal
    Pane Karle. Máte správný názor. Ten nešťastný vzorek se mi dostal do ruky od kamarádky a její mama byla nešťastná, zda vyhodit. Udělal jsem obrovskou chybu, že jsem tuto "věc" neposlal do popelnice. Pamatujte, chybami se člověk učí!!! Tak teď se budu dvě sezóny učit, jak paní zachránit pozemek.! Pokud v tom byl vlnovník. Naštěstí dala jen malý řádek, myslím, že zálivka sulkou prospěje a pokud něco vzejde, věřím v těch aspoň 50 %, začnu se zajímat o akaricidy, např. Sanmite 20 WP [eagri.cz.]. Psal jsem i v diskusi, že nedávám do země něco, čemu nevěřím. Na sadbu používám pouze špičkové stroužky bez vady, i třeba malého vzrůstu. Např. z Buchlovic jsem půlku sadbového Vekanu vyhodil už začátkem října. Vyšuškaný. K novým odrůdám na mé zahradě jsem velmi skeptický a vždy je na nějaký čas dávám dostatečně daleko od sebe. S p. Sisakem musím souhlasit, že když máte nebo získáte mimořádný vzorek odrůdy, chcete a musíte pro jeho záchranu podniknout mnohé! Sám jsem byl na pokraji "vymření ' několikrát. A k názoru p. Jána, nezlobte se, ale já raději zasadím kvalitní konzumní, než nepěkný sadbový. Omlouvám se za svůj monolog velkopěstitelům se stvoly do S. Jinak to nejde a moooooc fandím! 
    Jak říkám, česnek je nejušlechtilejší plevel! 
    19. 11. 2018 23:32 Karel Karel
    Dobrý večer pane Kozáku, škoda že jste to nenafotil, dost by mě zajimalo jak takový napadeny česnek hadatkem vypadá, který nejde od pohledu rozeznat od zdravého, nebo jestli by jste neměl foto jiného takové napadeného česneku hadatkem ,případně odkaz na stranky kde takové fotky jsou . Ja měl s nakupem sadbového česneku špatnou zkušenost, velké množství odpadu - vlnovník v pokročilem stadiu a fusarium - od jiné firmy. Tak jsem se vratil k tomu že většinu sadby si nechavam ze své urody a co pochybí dokoupim konzumním od pěstitelů , kde si pro něj dojedu a vidim co kupuju, a naštěstí jsem neměl ještě takovou zkušenost jako Vy s pánem z Mělnicka. proto moje otazka.  Ono má něco do sebe vybírat na sázení nadstandartní velikosti dané odrůdy česneku,  vzledem k tomu že většina chorobami napadenych česneků má napadený kořen  a skrze napadeny kořen do takových velikostí napadený česnek nedoroste, když už by se stalo že by nebyl rozeznatelny od zdraveho. 
       
    20. 11. 2018 12:54 Jan Kozák ml.
    Problém spočívá v tom, že cibuli silně napadenou, deformovanou háďátkem při sklizni vyřadí i laik (důvod poškození sice nerozpozná, vyhodí ji, protože je škaredá). Většina napadených cibulí ale žádné příznaky nemá. Po sklizni bez laboratorního vybavení háďátko nerozpozná nikdo. Natož na fotografii. To dovedou jenom dva lidé na světě, jak jsem vyrozuměl, vy a pan Dohnal.
    Určování kvality česneku podle vzhledu nebo podle velikostí cibulí je metodou úsměvnou.

    Prosím chápejte (i pan Dohnal), že probíhá sezóna, nikdo z firmy nemá čas vést absurdní polemiku o tom, zda dokážete zázračným způsobem stanovit sadbovou kvalitu česneku. Pokud takovou schopností oplýváte, prosím, zašlete svůj životopis na e-mail uvedený v kontaktu. Dobře placené zaměstnání máte jisté, firma tím na každé odrůdě ušetří roky práce.

    Uvědomte si prosím, že je krajně nevhodné na webu držitele práv k odrůdám, jejichž vývoj a udržování je velmi náročný nejen finančně, doporučovat sázení konzumního česneku.
    Stejně tak je nemístné navážet se do zákazníků, kteří možná obdělávají stokrát větší plochy, což zákonitě znamená, že musejí používat jiné metody pěstování.
    Děkuji za pochopení.
    20. 11. 2018 21:47 Karel Karel
    Vážený pane Kozáku mladší, když už něco komentujete bylo by dobré si to přečíst - celé - než na něco reagujete Vaším arogantním  stylem. Nikde jsem jak uvádíte Vy 
    -za 1. nedoporučoval  sazení konzumíniho česneku  -  "Než takovy sadbový česnek , tak kdyby už nešlo sehnat sadbový česnek, tak použiju česnek konzumní,ale hlavně  od pohledu zdravy česnek"  tot vše - trochu rozdíl než jak jste to podal Vy. 
     a za  2. nikde jsem nepsal že dokažu rozpoznat napadenou cibuli hadatkem bez přiznaků , a jestli vám vadí že jsem se na to dotázal, vzhledem k tomu že jsem se s tim nesetkal tak se Vám omlouvám - kdybych se s tím setkal nevědomně jak si myslite VY ,  při mém uvedeném pěstovaní  na svém poli, nemyslite že by přišla zpětná vazba bud to od zákazníků nebo urody v následujicích sklizních? 
     A vrchol Vaší komičnosti mi přijde vaše nabídka prace . Vy si myslite že dokažete platit zaměstnancům lépe než  co dokaže vyprodukovat orná puda v kombinaci s pracovními navyky a vztahem k půdě? Vratte se zpatky na zem pane. 
    21. 11. 2018 8:12 Jan Kozák ml.
    Česnek si sázejte, jakýkoliv chcete, pane Karle. O to nejde. Má reakce se vztahuje na celou předchozí diskusi, ne nutně na váš poslední příspěvek. Podstata mého sdělení spočívá v tom, že je nevhodné zneužívat prostoru producenta sadby k referování o tom, jak je dobré pěstovat konzumní česnek, navíc bez nezbytných znalostí. Byli jste upozorněni, že takové jednání tu není žádoucí. Pokud nechcete respektovat provozovatele diskuse, pokračujte prosím jinam.
    Jsem potěšen, že na vás můj vtip působí komicky.
    21. 11. 2018 17:06 Pavel Dohnal
    Z fotky, bohužel, nepoznám ani háďátko, ani kvalitu, ba ani odrůdu. A kromě toho svého česneku, který mám 19 let, a velmi se s ním napiplám, kupuju občas i sadbový. A velkopěstitele uznávám a obdivuji, stejně jako všechny, co dělají na poli, zvlášť při současných změnách klimatu. Určitě máte hodně práce, ale už jste mi podruhé zbytečně vyčinil za něco, co jsem nenapsal - 8.11. o Bjetinu, teď o háďátku. Nevadí, nic ve zlém. Vůbec se nepovažuji za odborníka, jsem malopěstitel a milovník dobrého česneku!! Proto se ptám, když nevím. Rád se dozvím, každý má právě jiné zkušenosti, jinou hlínu, jiné podnebí, jinou techniku. Děkuji všem za názory. 

    Návrh

    14. 11. 2018 15:26 Zakladatel vlákna: Jozef Sisak
    Pan Kozak .Ak je to aktualne , prichadzaju žiadosti o určenie odrody, niekedy s kvalitnymi fotografiami podľa ktorych odrodu určite. Nedalo by sa presunuť kvalitne snimky k popisom odrôd aj napr. až 3 skupiny s uvedenym mena autora?     Neviem ako je to s autorskymi pravami to je otazka na pravnika , možno by stačilo do pravidiel doplnit bod : autor fotografii  dava súhlas na ich ďalšie použitie .  Vytvorenie novej  sekcie :  Rusak - ruske klony  a neurčene odrody . s možnostou prispievať  od pisateľov ? 
    To iste  urobiť aj v sekcii chorôb cesnaku. Možnosť pripojenia okrem fotografii aj kratkeho videa ??
    14. 11. 2018 20:17 Pavel Dohnal
    Připojil bych svůj souhlas, hlavně ohledně těch chorob, které naštěstí zatím nemám. Jestli by se dal rozfázovat třeba postup nepopulárního vlnovníka, jak vypadá napadený česnek v zimě, na jaře, nějaký kalendář,jak na to. Všichni se nedostali k Vaší brožurce za 5 Kč. Ubylo by dotazů, jak, kdy a v čem mořit atd. Hlavně chybí ty fotky na jedné straně nemocných a na druhé straně poškozených česneků. U poškozených, ať fleky nebo mechanicky, pokud není narušené srdíčko, se dá vesele sadit! Ukázat, že pokud má podpučí hnilobu, nic z toho nebude. A že když se na stroužku objeví tečka, nemusí jít zahradník k psychiatrovi. Osvěta, pánové! Děkuji. A všem zdravíčko!!! 
    16. 11. 2018 10:02 Jan Kozák ml.
    Dobrý den, pane Sisaku, děkujeme za nápad. Fotografie postupně přidáme.
    Budeme-li chtít využít snímek uživatele, domluvíme se s ním individuálně. Paušální souhlas požadovat nebudeme.
    Diskusní příspěvky s určováním odrůd najdete na adrese https://www.cesnek.cz/kategorie-urceni-odrudy-cesneku
    Existuje i sekce, kam zařazujeme příspěvky týkající se skupiny „ruských paličáků“: https://www.cesnek.cz/kategorie-ruske-palicaky
    19. 11. 2018 6:32 Jozef Sisak
    P.Kozak. Ďakujem za adresy pomohly a zaroven  ma to priviedlo k myšlienke : okrem pravidiel vytvoriť aj : Ako to funguje -  navod ako použivať a orientovať  sa v diskusii. napr. zoznam tem či najčastejšie formulacie nazvov  prispevkov.     Pomohla by aj funkcia ako na facebooku UPOZORNENIA . na reakcie na moju otazku - prispevok alebo na odpoveď.  Lepšie ako sa preklikavať cez  diskusiu .  Ako s možnosťou kratkeho videa ?
    19. 11. 2018 13:30 Jan Kozák ml.
    Vývoj diskuse byl před dvěma lety pozastaven. Vypracování dokumentace nedokončených funkcionalit by bylo na úkor jejich dokončení.

    Nejčastější název příspěvku s dotazem na česnekovou sadbu zní „Dotaz“, druhý je „Česnek“ a třetí nejčastější nápad na nadpis je „Sadba“. (Když to průběžně opravuji, představím si knihovnu, kde je na hřbetech všech knih název: „Kniha“.) Nejsem si jist, zda by takový seznam uživatelům mohl jakkoliv pomoci. Pracuji na rozřazování příspěvků do témat, která budou mít lepší využití, ale ještě to potrvá.

    Zvýraznění posledních příspěvků je v plánu. Ale bohužel to není aktuální priorita.

    rozpadlý česnek

    14. 11. 2018 9:42 Zakladatel vlákna: Jiří Jirsa
    Dobrý den. Manželka podstoupila operaci srdce a nestihli jsme sklidit česnek. Když jsem na chalupu přijel, nabyl vidět. Většinu jsem ho sice našel, ale celkem dost cibulek se rozpadlo a rostou. Mohu je vyrýt, rozdělit a rozesadit? Děkuji
    14. 11. 2018 17:51 Jan Kozák
    Můžete, česnek přesazení snáší. Snažte se však maximálně zachovat kořeny a po rozsazení zalít.
    14. 11. 2018 19:42 Pavel Dohnal
    Přejdu zdraví Vaši paní. Vždycky něco zapomenu v zemi. Před sklizní jsem si pár kousků, hozených bokem, spolu s trávou posekl strunovkou. Nechal jsem je tam. Počkám, až vylezou, zjistím zdravotní stav, opatrně je rozeberu a dám zpět,třeba o cenťák i dva hlouběji. Když se Vám nebude dařit s vyrytím bez poškození, nechte to v zemi. Budete mít "šalotku" - trs menších, ale stejně dobrých kousků!! Častěji pak okopat, provzdušnit. 
    15. 11. 2018 10:06 Pavel Dohnal
    15. 11. 2018 10:08 Pavel Dohnal
    24. 11. 2018 18:02 Jiří Jirsa
    Děkuji pan Kozákovi i panu Dohnalovi za odověď. Je velice povzbudivá. Rozesadím hned zítra

    gliorex

    14. 11. 2018 7:45 Zakladatel vlákna: Libor Baloušek
    Dobrý den, chystám se sázet, od září mám namořeno sulkou, Flovralem mořit nebudu, před sadbou namočím hodinu ve vodě a pak Gliorex.
    Tedy po odkapání zasypat Gliorexem a po uschnutí do země?
    Předem děkuji za odpověď.
    14. 11. 2018 9:13 Jan Kozák
    Správný postup, ale nečekal bych na uschnutí, stačí oschnutí (pokud v tom vidíte rozdíl).
    14. 11. 2018 13:25 Libor Baloušek
    Děkuji za odpověˇ, měl jsem na mysli oschnutí

    Kdy sázet

    12. 11. 2018 20:16 Zakladatel vlákna: Vaclav Kavka
    Dobrý den, kdy začít sázet? Už nebo ještě ne?
    12. 11. 2018 20:53 Jan Kozák
    Teď je vhodný čas. Bude se sázet dobře a brzy se má výrazně ochladit.

    hnojení před výsadbou

    11. 11. 2018 16:45 Zakladatel vlákna: Dan Šatan
    Dobrý den, mám pro vás možná trochu laický dotaz, nicméně odpověď na něj jsem v diskuzi nenašel, tak prosím o zodpovězení. Zajímalo by mě čím a jak hnojit teď na podzim těsně před nebo těsně po výsadbě. V létě jsem použil dusíkaté vápno a později zasel a zaoral hořčici. Děkuji 
    11. 11. 2018 17:11 Jan Kozák
    Tyto informace naleznete v rubrice "pěstování" v části Příprava pozemku. Průmyslová hnojiva je třeba dávat před výsadbou. Buď zapravit plošně při přípravě na sázení nebo pokud sázíte do rýh (na Moravě říkají do járků, je možné dávat hnojivo na dno těchto rýh - tzv. hnojení pod patu.

    Dotaz

    11. 11. 2018 13:39 Zakladatel vlákna: Lucie Teufelova
    Dobrý den. 
    Před dvěmi měsíci jsme prodali česnek a dnes nam ho pan reklamovat,že má hadatko... Můžete mi prosím poradit? Jestli je to možné,když byl.cesnek pri prodeji krásný!
    11. 11. 2018 16:38 Zdeněk Mácha
    Dobrý den. Po dvou měsících si myslím,že je to docela od pána nefér. Pokud byl při prodeji v pořádku a pán byl spokojený,tak není co řešit. Tohle měl pán řešit hned a ne teď.Je to čistě můj názor.
    11. 11. 2018 20:46 Lucie Teufelova
    Ještě  jsem mu ho vezla osobně a kontroloval si ho...tak mě jeho reklamace zaskočila. 
    11. 11. 2018 16:56 Jan Kozák
    Docela by mě zajímalo, jak na to ten člověk přišel. Nemáte náhodou fotku "napadeného" česneku?
    Ale i bez toho si myslím, že konzumní česnek bez makroskopických příznaků přítomnosti háďátka je v pořádku. Není povinností dodavatele konzumního česneku deklarovat nepřítomnost háďátka. Pokud česnek vypadá normálně, reklamaci doporučuji neuznat.
    11. 11. 2018 17:24 Lucie Teufelova
    Je to pouze jeho domněnka. Dala jsem mu i hlavu česneku na ochutnání a pak objednávku dovezla. Sám si to kontroloval a byl spokojen.... po dvou měsících fotka česneku, který vypadal takto... (snad foto odešlu:) ) se slovy, že máme napadene pole hadatkem.
    Cesnek2
    11. 11. 2018 17:26 Lucie Teufelova
    Sama mám doma pouze pár hlav...ktere jsou v pořádku. Psal, že ž 20kg má 5kg v pořádku. 
    11. 11. 2018 17:57 Lucie Teufelova
    Česnek jsme prodali více lidem a jen tento pán se ozval. Myslíte,že by to mohlo být způsobeno špatným uskladněním? Po dvou měsících se mi reklamace uznat nechce... ale jestli je v právu, tak chybu určitě uznam! Děkuji za radu!
    11. 11. 2018 21:03 Pavel Dohnal
    Paní Lucie. Když si dnes koupím rohlíky a za měsíc je budu reklamovat, že jsou tvrdé nebo plesnivé,je to můj problém s uskladněním. Kupující musí vědět, že kupuje nestabilní živé zboží, které se den ode dne vyvíjí. A je na něm, jak s ním naloží. Neuznal bych, věděl co bere. Nekupoval sochu!! Snímky nevypadají na tragédii, pán zasadí a s omluvou vám poděkuje. 
    11. 11. 2018 21:16 Lucie Teufelova
    Děkuji, mám na to stejný nazor! Jsem pouze zprostředkovatel prodeje a úplně tomu nerozumím. Proto se ptám :) 
    12. 11. 2018 19:40 Antonín Tesař
    Nejsem odborník, ale na háďátko se mi to nezdá??? Nejedná se spíše o nějakou houbovitou (plísňovou) chorobu?  Nemohla by být prosím  v rámci česnekářské osvěty do rubriky "choroby a škůdci" přidána fotografie suchého česneku napadeného háďátkem, tak jak je to např. u vlnovníka, případně u fasária atd.?
    Děkuji.
    11. 11. 2018 23:27 Jan Kozák ml.
    Dobrý den, paní Teufelova, poprosím o detailnější informace: předpokládám, že jste produkt prodávala jako podnikatelka; byl zákazník spotřebitel, nebo podnikatel? A jednalo se o sadbu, nebo konzumní česnek?
    12. 11. 2018 12:04 Lucie Teufelova
    Dobrý den. 
    Přítel je prodejce pro velkoobchody. S tím, že tento česnek vykoupili od naší rodiny a dále ho prodávala přímo firma.

    Pan je spotřebitel a česnek byl konzumní. Spíš mě zajímá; jestli je možné, že by se hadatko nebo vada česneku ( viz. Foto) projevila za dva měsíce a nebyla to chyba při uskladnění. Děkuji 
    12. 11. 2018 19:00 Jan Kozák
    Česnek je živý organismus, různé problémy se mohou projevit kdykoliv. Samozřejmě mohou být důsledkem skladování.
    Na prvním snímku je na jednom stroužku  pravděpodobně Fusarium, na druhém žádný problém nevidím. Háďátko vůbec ne.

    Výnos Česneku

    10. 11. 2018 10:04 Zakladatel vlákna: Jiří česnek
    David Pys z 18.9.10.27
    Zařazeno: Diskuse na webu
    10. 11. 2018 10:26 Jan Kozák ml.
    Pane Jiří, prosím, po napsání příspěvku si jej neprve přečtěte a zvažte, zda je pro čtenáře srozumitelný, a teprve poté jej případně odešlete. Významná část vašich textů bohužel nedává smysl.
    11. 11. 2018 19:59 Pavel Dohnal
    Příspěvek byl smazán, protože porušoval pravidla diskuse.
    12. 11. 2018 19:28 Jiří česnek
    Příspěvek byl smazán, protože porušoval pravidla diskuse.

    Sadba

    9. 11. 2018 17:39 Zakladatel vlákna: Štěpán
    Dnes vysázeno
    SadbaSadba
    10. 11. 2018 10:11 Martin Lokaj
    Vyzerá to pekne. Chcem sa len spýtať či ste spokojný s tým sadzačom. Ak ste sadili pred tým ručne, či je veľký rozdiel vo výnose a ak cesnak moríte pred výsadbou, či nie je problém ak sú strúčiky mokré. Ďakujem
    10. 11. 2018 21:34 Daniel Večeřa
    Dobrý den,já mám  sazečku,která vypadá stejně ,s tím rozdílem,že nemám čtyřřádkovou,ale třířádkovou.(sázím tři řádky po 35 cm mezi koleje) Po menších úpravách funguje dobře. Sázím mokré stroužky,mořím den před sázením clonoplusem,vybírám větší stroužky,mám misky 35mm. Když bych to měl srovnat s ruční výsadbou,tak  po strojní výsadbě na jaře později česnek vzchází. Ruční sázení je lepší.
    10. 11. 2018 22:11 Štěpán
    Ruční sázení je sice lepší ale nikdo takové výměry nebude sázet. . já to taky dělal dokud jsem furt nezvetsoval a potom už mě to nechtěl nikdo dělat. Sazeč v poho pár úpravách.
    10. 11. 2018 13:33 Marcel Sokirka
    Dobrý den,
    zajímá mě ,jak takové lány zabezpečujete před případnými zloději,děkuji.
    12. 11. 2018 10:58 Václav Kozák
    Pěkná práce, pane Holečku
    < Novější126127128129130Starší >

    Kontakt E-mail, telefon, adresa

    Ing. Václav Kozák a Ing. Jan Kozák
    Chvojenec 75, 534 01 Holice
    IČO: 05439710
    Kontakt

    cesnek@cesnek.cz
    E-mail není určen k poradenství.
    Rádi Vám poradíme v diskusi.

    Obchodní podmínky
    Reklamační formulář

    Šlechtění česnekové sadby Grafika zpracována Odemne